Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#1001
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok a fórumon, keréképíttetés előtt állok lenne pár kérdésem hozzátok :)

 

1, Sarutávolságokat lemértem, szabvány 100 mm elől (gyorszáras, 9 mm), 135 mm hátul. Milyen első agyat javasoltok, amit a későbbiekben, átalakítóval tudok használni átütő tengelyes (QR15) telóhoz? (a teló cseréjét későbbre tervezem) Visszaolvastam pár oldalt, és  a novatec agyakról olvastam vmit, de típust nem találtam :(

 

2, Jelenleg hátul alivio 9 sebességes agyam van. Figyelni kell, akad-e vmilyen kompatibilitási gond a hátsó agyaknál a 9-es, illetve a 10-es rendszerek miatt? Újszerű a fogaskeréksor(100-200 km van benne), amit szeretnék átrakni az új kerékre.

 

Válaszokat, segítséget előre is köszönöm! 

szia!

 

lőj be egy árkategóriát, úgy picit könnyebb lesz javaslatot tenni. így vaktában a superstar termékeit javasolnám: szép, színes-szagos formában kapsz bárhogy adapterezhető, faék bonyolultságú cuccokat.

http://superstar.tib...ex.php?cPath=31



#1002
TBalage

TBalage

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok!

 

Új vagyok a fórumon, keréképíttetés előtt állok lenne pár kérdésem hozzátok :)

 

1, Sarutávolságokat lemértem, szabvány 100 mm elől (gyorszáras, 9 mm), 135 mm hátul. Milyen első agyat javasoltok, amit a későbbiekben, átalakítóval tudok használni átütő tengelyes (QR15) telóhoz? (a teló cseréjét későbbre tervezem) Visszaolvastam pár oldalt, és  a novatec agyakról olvastam vmit, de típust nem találtam :(

 

2, Jelenleg hátul alivio 9 sebességes agyam van. Figyelni kell, akad-e vmilyen kompatibilitási gond a hátsó agyaknál a 9-es, illetve a 10-es rendszerek miatt? Újszerű a fogaskeréksor(100-200 km van benne), amit szeretnék átrakni az új kerékre.

 

Válaszokat, segítséget előre is köszönöm! 



#1003
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Néhány gyári keréken a szeleppel szemben 2-4 vastagabb küllő van fűzve. + én a mágnest is mindig a szeleppel szemben helyezem el. Nyílván minimális a hatása, de azért mégis.

 

A neten találni videóket gyárlátogatásokról, gyári kerekek készítéaséről, látni ahogy mindenféle műszeres vizsgálattal mérik az ütést, gördülést stb. És akkor senkinek nem jut eszébe, hogy gyerekek tegyük rá végül a tengelyvégeket egy rugalmas gumiszalagra, vagy legalább próbáljuk bele egy hátsó villába, valaki emelje meg és pörgesse meg 40-nel. Egyből látszódna, hogy baj van. Ha az ember a kezébe veszi, megforgatja, majd kitartja mellmagasságban már akkor érezhető általában egy kis hintázás.



#1004
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

70 km/h Pilisszántón ... 1,6 bar nyomáson

 

Ne nyírd ki magad. :)


  • Tekergek kedveli ezt

#1005
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

én a mágnest is mindig a szeleppel szemben helyezem el. Nyílván minimális a hatása, de azért mégis.

 

Én is, nem tudom hogy azért e de a hátsó mindig jobban mozog ha emelve tekerem, de menet közben nem érezhető (70 km/h Pilisszántón), persze ez monti gumi 1,6 bar nyomáson, jobban simul/csillapít.



#1006
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás

Néhány gyári keréken a szeleppel szemben 2-4 vastagabb küllő van fűzve. + én a mágnest is mindig a szeleppel szemben helyezem el. Nyílván minimális a hatása, de azért mégis.

 


Marci

#1007
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Na ja, de országútin azért jobban megérezni menetközben is (kisebb súly, nagyobb sebesség és simább talaj).

Gyurmával (nem röhög) "kimértem", hogy 15 gramm kell az üres felnire nagyjából a szeleplyukkal szemben (!).



#1008
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A kerekeknek szerintem illene megfelelő tömegelosztásúnak lenni, a gumik már kevésbé azok.

 

A montis gumijaimban kivétel nélkül vannak 8-asok, hogy ha megpörgetem a hátsó kereket állványon, rázza a bicikli farát. Használat közben nem érezni. Az első keréken Maxxis UST gumi van, ebben óriás 8-asok vannak, úgy kacsázik a kerék menet közben, hogy rossz nézni, de probléma még nem volt belőle. Ugyanez a gumi hajtogatható kivitelben úgy futott mint az óramű.



#1009
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mennyire általános, hogy gyári kerekek sem tökéletesek tömegeloszlásúak?

 

Nem tudom, de a gumiknál ez általánosnak tűnik, tehát talán úgy meg tudod oldani hogy a gumit addig forgatod amig a kettő hiba egyensúlyozza egymást, vagy ha tökéletes a gumi akkor satufékezel vele egy nagyot :)



#1010
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Tiszteletem.

Mennyire általános, hogy gyári kerekek sem tökéletesek tömegeloszlásúak? A centírozás tökéletes, nem tojás alakúak, oldalra sem lengenek ki semennyit.

Most már sokadikba futok bele, elég drágákba is, ahol a tömegközéppont nem pont középre esik, ezért a bicikli hátsó fertályát megemelve érezni ahogy ütemesen rezgeti-rángatja a bicikli farát, ahogy a virtuális tömegközéppont köröz a geometriai körül. Ezt menet közben nem igazán érezni (hiszen tojás nincs), csak olyan 30-40 fölött és csak kiváló aszfalton. Általában a szeleppel szemben lévő oldal tűnik könnyebbnek, még úgy is, ha nincs rajt a gumi, pedig akkor ugye a szeleplyuk miatt fordítva kéne lennie. A nevetséges az, hogy 10-15 gr ellensúllyal szinte 100%-os eredmény érhető el (kipróbáltam), nem tudom a gyárban ezzel miért nem foglalkoznak, ott esztétikusan meg lehetne oldani. Középre belövik az agyat, aztán centírozás kipipálva, pedig ez kevés.



#1011
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Igen, a 821 lett vegul a befuto. Fenyevekkel jobb, de tenyleg. Nagyon erezheto a difi. Valos sulyt nem tudom, de szerintem ilyen 500g, vagy alatta kicsivel. Tegnap ment ra ust-s gumi is. Egyelore azt meg nem probaltam ki, de szepen felment ra ( rubena kratos tubeless supra).

#1012
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ugyanolyan jó a Sapim is szerintem. 

DT felniket most cseréltem le Mavic-ra. DT-nek iszonyat puha az anyaga, ha picit is odaütöd, már horpad is. Volt ahol a gumileszedő is kinyalt belőle egy keveset, meg állandóan centírozhattam. Nekem X470 volt. Igaz én nehezebb is vagyok nálad.

Megtelt a postaládád...

Melyik Mavic lett a befutó, 821? Menyi a valós súlya?



#1013
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Kösz a segítséget!

Közben megtudtam mi is a típusa ennek a felninek, kép is van róla. Ebay-en van egy csomó, de szállítással igen drága az összes. Erről lenne szó:

http://www.ebay.com/...=item3f3371135e

Ha valaki tud valakinél ilyen kereket, légyszi szóljon! Csak a felni a lényeg, mindegy milyen aggyal van fűzve.

Van két ilyen felnim, egy 1964-es Schwinn Starlet II.-ből fűztem ki. Szép állapotban vannak.


You can never have "enough" bikes.


#1014
kuimester

kuimester

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
  • LocationHatvan

www.retrobringa.hu sokszor van "kacatszámba menő" termékük (UG-s lánckeréksor, Suntour kazetták, krómfelnik, etc)

Kösz a segítséget!

Közben megtudtam mi is a típusa ennek a felninek, kép is van róla. Ebay-en van egy csomó, de szállítással igen drága az összes. Erről lenne szó:

http://www.ebay.com/...=item3f3371135e

Ha valaki tud valakinél ilyen kereket, légyszi szóljon! Csak a felni a lényeg, mindegy milyen aggyal van fűzve.


kuimester módosította - 2014. április 09. - 01:23


#1015
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Szevasztok!

Évekkel ezelőtt volt egy bicóm (amit aztán elloptak), amiben 1 pár valamilyen régebbi Schwinn Csepel montiból származó kerék volt. A kerekekből a felni volt a lényeg: kb 5-6 cm széles krómozott felnik voltak. Ilyen kereket keresek, vagy az eredeti bicóval együtt is jó. Vaterán nincs ilyesmi jelenleg, apróhirdetéseket keresek, képeket is Google-ba róla, de semmi. Van valakinek ismerős, vagy tud valaki valami jó helyet, ahol sikerrel járhatok? Az eredeti bicó neve is előrébb jutatna szerintem.

www.retrobringa.hu sokszor van "kacatszámba menő" termékük (UG-s lánckeréksor, Suntour kazetták, krómfelnik, etc)



#1016
kuimester

kuimester

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
  • LocationHatvan

Szevasztok!

Évekkel ezelőtt volt egy bicóm (amit aztán elloptak), amiben 1 pár valamilyen régebbi Schwinn Csepel montiból származó kerék volt. A kerekekből a felni volt a lényeg: kb 5-6 cm széles krómozott felnik voltak. Ilyen kereket keresek, vagy az eredeti bicóval együtt is jó. Vaterán nincs ilyesmi jelenleg, apróhirdetéseket keresek, képeket is Google-ba róla, de semmi. Van valakinek ismerős, vagy tud valaki valami jó helyet, ahol sikerrel járhatok? Az eredeti bicó neve is előrébb jutatna szerintem.



#1017
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Na ezzel most kicsit elbizonytalanítottál.

 

Akkor ajánlatok várok 26"-os kb 450g körüli felnire, amennyiben lehet saját tapasztalatokkal.

Gyártó teljesen mindegy, 10 000Ft/db-nál sokkla többet nem szeretnék kiadni érte.

Fűzettem két éve egy kerékszettet Novatec agyakkal és Mavic XM319 felnikkel (Sapim 2mm küllőkkel), nagyon jó kis kombó volt. (most öcsém használja)
2500km után is tökéletes, nem kellett centrírozni, erős felni nagyon. (85 kg + hóbelebanc vagyok) Én ezt ajánlom.


Fülee módosította - 2014. április 07. - 21:37


#1018
ltsoma

ltsoma

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás

Ugyanolyan jó a Sapim is szerintem. 

DT felniket most cseréltem le Mavic-ra. DT-nek iszonyat puha az anyaga, ha picit is odaütöd, már horpad is. Volt ahol a gumileszedő is kinyalt belőle egy keveset, meg állandóan centírozhattam. Nekem X470 volt. Igaz én nehezebb is vagyok nálad.

 

Na ezzel most kicsit elbizonytalanítottál.

 

Akkor ajánlatok várok 26"-os kb 450g körüli felnire, amennyiben lehet saját tapasztalatokkal.

Gyártó teljesen mindegy, 10 000Ft/db-nál sokkla többet nem szeretnék kiadni érte.



#1019
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Sziasztok!

 

Van egy Novatec F802 SB agyam, 3 hónapos, de a szabadonfutó surrog-zörög (kb 500km van az agyban) és nagyon ritkán ugrik is reccsen egyet a hajtás (kb 30km-enként)-Olyankor olyan mintha nagy-terhelés alatt alacsony sebességnél váltanék le. Az agy nagyon szépen fut, az biztos jó. Mit javasoltok? Mit tud tönkremenni ennyi idő alatt benne-és miért?

Cseréljem a kazetta testet? A Shimano Deore ill. XT vajon társítható ezzel az agy-testtel? Ennek a bontásához csak egy 10 mm-es imbusz kell?

 

Köszi!

Shimanoval nem kompatibilis. Ha nem garis, szét kell szedni és első soron kimosni az alkatrészeket. Előfordulhat hogy a kalapács feszítő rugó elpattant vagy kiugrott a helyéről és abban akad el. 



#1020
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Sziasztok!

 

Van egy Novatec F802 SB agyam, 3 hónapos, de a szabadonfutó surrog-zörög (kb 500km van az agyban) és nagyon ritkán ugrik is reccsen egyet a hajtás (kb 30km-enként)-Olyankor olyan mintha nagy-terhelés alatt alacsony sebességnél váltanék le. Az agy nagyon szépen fut, az biztos jó. Mit javasoltok? Mit tud tönkremenni ennyi idő alatt benne-és miért?

Cseréljem a kazetta testet? A Shimano Deore ill. XT vajon társítható ezzel az agy-testtel? Ennek a bontásához csak egy 10 mm-es imbusz kell?

 

Köszi!