Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12596 hozzászólás a témában

#8961
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Ja oks, sry.

Amúgy Kerékvár/Greenzone, de sztem lehet máshol is kapni rendelésre. A fogyára asszem 20 ezer körül van.
Jól-e? Háát, nem :D A hátsó szétment kb. 1 hónap alatt, de ebben a tárcsa és a revo küllõ is ludas volt. Az elsõ viszont problémamentes, pedig ezzel versenyeztem. Szerintem meg kell találni azt az egyensúlyt ahol az anyát még nem húzza ki a felnibõl a küllõ, viszont nagyon feszes. Az elsõnél sikerült, a hátsónál nem. Oda majd egy XM317 megy. De majd csak jövõre.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#8962
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
nem kédkednem rémhöri pusztán csak kiváncsiság volt.
de amugy a képröl már be is ugrott. láttam már anno mikor linkelted.
most már csak annyit szeretnék kérdezni h hol vetted ezt a felnit és mennyibe fájt? :) jöhet privibe is. amugy jol birja?

#8963
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Az ipari csapágy az axiális terhelést bírja kevésbé.


Szerinted mi az ipari csapágy?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#8964
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Meg hát. Persze egy kis kétkedést érzek hangodból, így hozzáteszem, hogy mérve 324 gr volt.

Amúgy Mach 1 Magnesium. XTR aggyal, revo küllõvel, alu anyával az egész kerék: 628 gramm.
(fénykép is van:))
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#8965
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

..az én montis felnim 320 gramm..


megkérdezhetném h ez milyen felni?

#8966
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

Nem könnyebb egy országúti kerék ? Egy montival csak nem gyorsulsz le egy országútit?


Egyrészt nem is könnyebb (ne szingora gondoljatok), másrészt még ha könnyebb is, messzebb van a forgástengelytõl. Tehát hosszabb küllõ, nagyobb felni kell. Nem tudom hol tartanak az outis felnik súlyai, de az én montis felnim 320 gramm. nem hiszem h. ez alatt vannak.

Másrészt azért mennek országuti kerékkel, mert nem gyorsulási versenyek vannak, hanem hosszú távok általában, a nagyobb kereket pedig könnyebb mozgásban tartani.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#8967
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás

A két nova agy közt az a különbség hogy a light=könnyû ;).
Attól is függ egy kerék gyorsíthatósága, hogy a fõtömegét adó felni+belsõ+külsõ milyen messze van a forgástengelytõl, szóval simán lehet, hogy bizonyos esetekben le lehet gyorsulni montival egy oútit.

Odáig én is eljutottam, hogy light=könnyû.
Mondjuk azért mem sok országútis versenyzõ megy MTB-s kerékkel.

#8968
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Nem könnyebb egy országúti kerék ? Egy montival csak nem gyorsulsz le egy országútit?

Az ebike-s Novatec DO41SB és a DO41SB Light 32L között mi a különbség ? Jó alternatívája lehet egy Shimano XT-nek ?



A két nova agy közt az a különbség hogy a light=könnyû ;).
Attól is függ egy kerék gyorsíthatósága, hogy a fõtömegét adó felni+belsõ+külsõ milyen messze van a forgástengelytõl, szóval simán lehet, hogy bizonyos esetekben le lehet gyorsulni montival egy oútit.

#8969
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás

Már hogyan lenne könnyebb? Pont hogy nem...

Nem könnyebb egy országúti kerék ? Egy montival csak nem gyorsulsz le egy országútit?

Az ebike-s Novatec DO41SB és a DO41SB Light 32L között mi a különbség ? Jó alternatívája lehet egy Shimano XT-nek ?

#8970
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
De ez nem is a szokványos 5mm-s.:)


#8971
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

He? Alupálcás gyorszár csak nincs, vagy én maradtam le vmirõl? Titán létezik de remélem alu nem.
Alutengely az van, nyilván felhasználásfüggõ h bírja-e.

http://www.bikemagic...es/dt_qr_hi.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8972
mxpro

mxpro

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.453 hozzászólás
Az ipari csapágy az axiális terhelést bírja kevésbé.

#8973
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A kis lyukkörtávolságú könnyû agyaknál radiál fûzés esetén gyakran elõfordul, hogy kiesik a csapágy.


A sebesség mindent megold.

 


#8974
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

és ezt mivel magyarázzák? :chin:


A küllõk feszítése miatti anyagtorzulással (gyk: a küllõk kicsit széjjelhúzzák az agyat, és az ipari csapágy erre kényesebb). Ezt olvastam legalábbis valahol...

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#8975
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
ezt a radiálisos szöveget a 07-as shimano kereskedõi katalógusból lopták:D
bescanneltem ha valakit érdekel nézze meg:
http://www.facs.extr...shimano_agy.JPG

#8976
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

Igazad van, egy országúti kereket könyebb lendületbe hozni, mint egy MTB-ot, függetlenül a bringás súlyától.


Már hogyan lenne könnyebb? Pont hogy nem...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#8977
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
mondjuk én eleve nem annyira csipázom ezt a radiális füzést, de sztem azért még azt is birná.
de ilyen marhaságot h radiális terhelést nem bir :D
ha belegondolsz legnagyobb részt csak azt kap minden kerékagy...

#8978
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A radiális terhelést pont bírja, a radiális fûzést nem.


A sebesség mindent megold.

 


#8979
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

... Egy budai bringás boltban azt mondták, hogy az ipari csapágy
nem bírja annyira a radiális terhelést, mint a kónuszos...


és ezt mivel magyarázzák? :chin:

#8980
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás

szerintem õ is a tengelyre gondolt, amikor az aluminiumot emlegette :)

Shimano
Deore XT '08 (HB-M775)

Leírás:
Tárcsafékes elsõagy
CenterLock tárcsarögzítés
Villasaru távolság: 100mm
Tengelyhossz: 108mm
Gyorszár hossza: 133mm
Csapágy tömítés: Igen
Agytest anyaga: Anodizált alu
Gyorszár anyaga: Anodizált alu
Tengely anyaga: Alu

A tengely, nem a gyorszár anyaga alu.

Ipari csapágyasba mit ajánlanátok ? A Novatec-et sokat emlegetik a forumban. Egy budai bringás boltban azt mondták, hogy az ipari csapágy
nem bírja annyira a radiális terhelést, mint a kónuszos, ebbõl a szempontból jobb a csészés agy, mint az iparis.