Csaptam már fel én is kereket, nem is egyszer, de mert talán az 1.3-as gumiban 4 bar volt és nem szerette a 30-al nekicsapódást egy lépcsõnek felfelé menet. Persze muszáj volt megpróbálni
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#8921
Írta 2007. október 30. - 10:46
Csaptam már fel én is kereket, nem is egyszer, de mert talán az 1.3-as gumiban 4 bar volt és nem szerette a 30-al nekicsapódást egy lépcsõnek felfelé menet. Persze muszáj volt megpróbálni
#8922
Írta 2007. október 30. - 10:29
#8923
Írta 2007. október 30. - 00:31
#8924
Írta 2007. október 29. - 22:59
erre énis rájöttem:D amúgy szerintem kuka az a felni...Rájöttem arra, hogy a lépcsõk nem tesznek jót a gépnek.
#8925
Írta 2007. október 29. - 22:14
A sebesség mindent megold.
#8926
Írta 2007. október 29. - 20:24
#8927
Írta 2007. október 29. - 20:19
ok hogy szar idõ van..de nem agyaljátok túl egy csöppet a dolgokat?!
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#8928
Írta 2007. október 29. - 19:59
nem éppen keréképítés, de itt szvsz rajtam kívül mindenki tudja a választ. kicentíroztam a hátsókerekemet (mavic alaptipus 36 L), de mivel egyáltalán nem lehet profinak nevezni, kérdezném: a kerék teherbírása nem változhatott meg annyira (feltételezve, hogy vmit nagyon nem jól csináltam), hogy ne bírjon el engem (100) és a kisfiamat (üléssel ~20). Érthetõen a gyerkõc miatt kérdezem. Felhasználás: kellemes családi tekerés.
köszi, parej
pray the lord my soul to keep
#8929
Írta 2007. október 29. - 18:21
Háháá... a Weightweenies adatbázisa alapján meg is tudom csinyálni, ki kéri a kereke a tehetetlenségi nyomatékának mértékét?
És kiderül az outi VS. monti fight végkimenetele is
#8930
Írta 2007. október 29. - 18:11
Tehetetlenségi nyomatékot komplett kerék esetén tényleg kár lenne számolni, viszont külön-külön kiszámolgatni a felnire, külsõre, belsõre, agyra már talán megérnié.Éhtem. Végülis emelt érettségit akartam fizikából, de inkább matek lett, de mindig is érdekelt, sokat olvastam fizikát.
Magát a képletet nem tudtam __kösz érte__, és a sejtésem is igazolódott, hogy mivel nem homogén test a kerék, így nem lehet normális értéket kapni, amit említesz, hogy nagyot nem lehet tévedni, az azért nem igaz, mert pl teljesen más egy agyváltós kerék gyorsíthatósága könnyû felnivel (sacper 2 kiló) mint egy könnyû agyas, húzott küllõs kerék, mondjuk egy DoubleWide felnivel (szintén sacper 2 kiló). Persze ezek elég szélsõséges példák, szemléltetés kedvéért csak.
Legjobb az lenne ha sugárirányban miliméterenként meg lehetne határozni a tömegét a cuccoknak. De hát ki fog szétvagdosni egy halom kereket?
Ha meg nem akarod szétszedni a kereket, akkor katalógusokból ki tudnád nézni a tömegét, méreteit meg nagyjából le tudod venni összeszerelt állapotban is, de ezt sztem fölösleges volt leírnom.
#8931
Írta 2007. október 29. - 18:01
Ismét küllõ..
Tehát valószínû , hogy ha 1.8 v, 2 .es v 2.33-as a küllõ ,akkor is 2 mm a menetes rész?
Igen. Amúgy nemtom mit paráztok ezen. Ha 1.8 akkor olyat veszel hozzá, ha 2 akkor olyat, ha vastagabb, olyat.
A menet nem változik.
#8932
Írta 2007. október 29. - 18:00
#8933
Írta 2007. október 29. - 17:59
Tehát valószínû , hogy ha 1.8 v, 2 .es v 2.33-as a küllõ ,akkor is 2 mm a menetes rész?
#8934
Írta 2007. október 29. - 17:58
Magát a képletet nem tudtam __kösz érte__, és a sejtésem is igazolódott, hogy mivel nem homogén test a kerék, így nem lehet normális értéket kapni, amit említesz, hogy nagyot nem lehet tévedni, az azért nem igaz, mert pl teljesen más egy agyváltós kerék gyorsíthatósága könnyû felnivel (sacper 2 kiló) mint egy könnyû agyas, húzott küllõs kerék, mondjuk egy DoubleWide felnivel (szintén sacper 2 kiló). Persze ezek elég szélsõséges példák, szemléltetés kedvéért csak.
Legjobb az lenne ha sugárirányban miliméterenként meg lehetne határozni a tömegét a cuccoknak. De hát ki fog szétvagdosni egy halom kereket?
#8935
Írta 2007. október 29. - 17:07
ÉS még mindig távolabb van a kerék közepétõl. Nem tudom hogy kell kiszámolni, nem mélyedtem bele ilyen szinten a fizika rejtelmeibe, de ha tudnám, tuti kiszámolnám. De még mindig ott vagyunk ahol a part szakad, mert ezek csak sejtések. Nincs erre vmi progi? O.o
Ami neked kell:
Tehetetlenségi nyomaték
Egy merev test tehetetlenségi nyomatéka egy adott tengely körül annak mértéke, hogy mennyire nehéz megváltoztatni a szögsebességét a tengely körül.
Szemléltetésként vegyünk egy A és egy B tárcsát, melyek tömege egyenlõ. Az A tárcsa sugara legyen nagyobb, mint B sugara. Feltételezve, hogy a tárcsák anyaga homogén és vastagságuk azonos, nehezebb felgyorsítani (azaz a szögsebességét növelni) az A tárcsát, mivel tömege átlagosan messzebb oszlik el a tengelytõl. Azt mondjuk, hogy A tehetetlenségi nyomatéka nagyobb, mint B tehetetlenségi nyomatéka.
Forrás: wikipédia
A képlet:
I = m*x^2
ahol:
I - tehetetlenségi nyomaték, mértékegysége [kg*m^2]
m - tömeg [kg]
x - tömeg forgás tengelyétõl való távolsága [m]
Az "x" megahtározása így nem vmi egyértelmû, példával szemléltetném:

Tételezzük fel, h a kékkel kitöltött résznek van tömege, tömeg eloszlása egyenletes, és a kör középpontja körül forog a test, így egy nagyon leegyszerûsített kereket kaptunk.
Az "x" meghatározásakor azt kell nézni, h a sugár irányú metszet (bordó vastag csík) közepe milyen messze található a forgásközéppontól.
Elsõ esetben, a körlapnál a "bordó csík" hossza megyegyezik a sugárral (10), fele a sugár felénél található (10/2=5), ennek a pontnak a távolsága meg a középponttól szintén sugár felével megegyezik, így az x=5
Második esetben, egy körgyûrûnél a "bordó csík" hossza a külsõ és belsõ sugár különbsége (10-5=5), vonal közepe a vonal felénél található (5/2=2,5), és ennek a pontnak a távolsága a középponttól megegyezik a belsõ sugár és a vonal hosszánaka felével, így az x=5+2,5=7,5
Nyilván ezek nagyon leegyszerûsített példák voltak, egy felni, külsõ stb sugár irányú keresztmetszetének a tömegközéppontját pontosan nehéz meghatározni profil bonyolult alakja és esetleg a különbözõ felhasznált anyagok, így a különbözõ sûrûségek miatt, az eltérõ felni és külsõ felépítések alapján meg nemigazán lehet monadni egy általánosan jó értéket, én a körgyûrûnél alkalmazott elvet használnám meghatározáskor, olyan nagyon-nagyot nem lehet ezzel tévedni, mondjuk az itt elkövetett pontatlanságunk négyzetesen jön ki a tehetetlenségi nyomaték meghatározásakor.
Amennyiben vmi nem volt érthetõ, akkor kérdezz nyugodtan.
#8936
Írta 2007. október 29. - 16:29
elõre köll,dich wich helyébe
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#8937
Írta 2007. október 29. - 16:20
Gondolom h egy gyártón belül az azonos méretû küllõk menete egységes (és majdnem minden küllõnek 2mm a menetes része, a lapítottaké meg a húzottaké meg a túlméreteseké is ált. 2-es).
#8938
Írta 2007. október 29. - 16:12
Sziasztok
Szóval azt kérdezném, hogy a küllõk menetes részének a méretei eltérõek lehetnek -e attól függõen ,
hogy mekkora a küllõ átmérõ vagy a profil?
Ebbõl kifolyólag változhatnak a küllõanya méretei valahogyan?
hát, mivel eltérõ vastagságúak például lehetnek, már biztos is, hogy különbözõknek kell lenni a meneteknek (1.8, 2.0, 2.33..).
hogy azonos átmérõnél van-e eltérés, azt nemtudom..
#8939
Írta 2007. október 29. - 15:22
Szóval azt kérdezném, hogy a küllõk menetes részének a méretei eltérõek lehetnek -e attól függõen ,
hogy mekkora a küllõ átmérõ vagy a profil?
Ebbõl kifolyólag változhatnak a küllõanya méretei valahogyan?
#8940
Írta 2007. október 29. - 14:17
hali!Nagy teherbírású kerekeket építenék. Bike pos agyakat néztem ki hátra: trance, elõre dsp.
Szerintetek ezek elbírnak 200 kilót? Felnire javaslat ehhez?
ha esetleg érdekel van egy eladó sun mammoth felnim, keveset futott (max 50km-t az 55 kilóm alatt) 2-3 apró karc van rajta, tehát szinte új, adok hozzá sapim 2mm-es küllõket + felniszalagot, ez mindössze csak 6000Ft

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





