Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12593 hozzászólás a témában

#821
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Ez nekem is megfordult a fejemben, csak a küllőkhöz pláne nem értek.

Amúgy az előfordulhat, hogy túl feszesre vannak húzva a küllők, ezért pattannak el? Ha igen, hogy lehet ezt megállapítani?

1. Küllőt csak márkásat. DT, Sapim...

2. Fűzesd újra olyan küllőkkel, amik változó átmérőjűek. (Pl. DT Revo.) Ha extrém terhelést kap, a vékonyított rész meg tud nyúlni, ahelyett, hogy elpattanna. Valamivel rugalmasabb lesz a kereked. Olcsó, az nem lesz. De még mindig jobb, mint kéthavonta lerobbanni vele.

3. A kerék legyen jól fűzve, centrírozva. Ne csak egyenesen fusson, de a küllők feszültsége is legyen egyenletes. Jó szakember kell hozzá, aki tudja, hogy mit csinál.


  • Vejne kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#822
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Egyik ismerősömnek hasonló problémája volt...mindig elpattant egy-egy küllő...ő is 110 kg körül volt...ott a silány küllők okozták a bajt...újra fűzték uzyan ott rendes küllőkkel és azóta jó


Ez nekem is megfordult a fejemben, csak a küllőkhöz pláne nem értek.

Amúgy az előfordulhat, hogy túl feszesre vannak húzva a küllők, ezért pattannak el? Ha igen, hogy lehet ezt megállapítani?

RelakS módosította - 2015. május 31. - 12:53


#823
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás

Szerintem rossz topicot találtál a kérdésedre, de ha jól értem ezt keresed:

http://www.cyclistno...rake-levers.htm

 

 

Hali!

Egy fiatalembernek most pakoltam össze egy országúti bringát. Meg is van elégedve de szeretne rá felső (cyclocross) fékfogót is. Eddig nem volt még munkám ilyennel és picit rákerestem a neten, de használható infókat nem sikerült beszereznem. Kerestem dokumentumokat, hogy hogyan kell felszerelni de nem találtam (az is lehet, hogy én vagyok buta a kereséshez :) ) Nagyon hálás lennék ha valaki tudna valami dokumentumot vagy videót ajánlani amit megnézhetnék hogy hogyan kell felszerlni.

Nem szeretném azt a szituációt, hog megrendelem neki a fékkart és nem tudom felszerelni. Előre is köszönöm a bárminemű információt! 



#824
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Egyik ismerősömnek hasonló problémája volt...mindig elpattant egy-egy küllő...ő is 110 kg körül volt...ott a silány küllők okozták a bajt...újra fűzték uzyan ott rendes küllőkkel és azóta jó

#825
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

Tavaly átépíttettem a bringámat tárcsafékesre, viszont azóta elkezdtek elpattanni a hátsó kerékben a küllők. A két legutóbbi törés között talán ha 350km lehetett.
Mivel a boltnak sok melója van, ahol csináltatni szoktam ezt amúgy kb gombokért, ezért lehet megérné, hogy berendezkedek itthoni küllő cserére. Mi kellene hozzá? Azon kívül, hogy küllő, küllőanya, küllőkulcs, idő :)

Illetve mit lehetne esetleg változtatni, hogy ne pattogjanak a küllők ilyen gyakran?
Ahogy néztem, 3 keresztes a fűzés, 32 küllős a kerék, Shimano tárcsafékes agy. Nem figyeltem meg, jellemzően melyik oldalon törik a küllő (most épp a hajtott oldalon), de minden alkalommal az agyban a küllő feje szakadt le.
Ja, igen, nem vagyok éppen könnyű, 110+ kg, mikor hogy :D

 

ha elpattognak a küllők, akkor nem a cseréjükre kell berendezkedni, hanem normálisan újrafűzni a kereket.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#826
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás

Hali!

Egy fiatalembernek most pakoltam össze egy országúti bringát. Meg is van elégedve de szeretne rá felső (cyclocross) fékfogót is. Eddig nem volt még munkám ilyennel és picit rákerestem a neten, de használható infókat nem sikerült beszereznem. Kerestem dokumentumokat, hogy hogyan kell felszerelni de nem találtam (az is lehet, hogy én vagyok buta a kereséshez :) ) Nagyon hálás lennék ha valaki tudna valami dokumentumot vagy videót ajánlani amit megnézhetnék hogy hogyan kell felszerlni.

Nem szeretném azt a szituációt, hog megrendelem neki a fékkart és nem tudom felszerelni. Előre is köszönöm a bárminemű információt! 



#827
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Tavaly átépíttettem a bringámat tárcsafékesre, viszont azóta elkezdtek elpattanni a hátsó kerékben a küllők. A két legutóbbi törés között talán ha 350km lehetett.
Mivel a boltnak sok melója van, ahol csináltatni szoktam ezt amúgy kb gombokért, ezért lehet megérné, hogy berendezkedek itthoni küllő cserére. Mi kellene hozzá? Azon kívül, hogy küllő, küllőanya, küllőkulcs, idő :)

Illetve mit lehetne esetleg változtatni, hogy ne pattogjanak a küllők ilyen gyakran?
Ahogy néztem, 3 keresztes a fűzés, 32 küllős a kerék, Shimano tárcsafékes agy. Nem figyeltem meg, jellemzően melyik oldalon törik a küllő (most épp a hajtott oldalon), de minden alkalommal az agyban a küllő feje szakadt le.
Ja, igen, nem vagyok éppen könnyű, 110+ kg, mikor hogy :D

#828
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Szép szett és már az új matricákkal; tetszik!

Arch EX felnikhez képest nagyon korrekt a tömege.

 

Pár hónapja újítottam magam is, az Arch EX felnis kerékszettem pedig tartalék lett. Az új XR331 29er felnikre fűzettem 32 küllővel, küllők DT Aerolite, niplik alatt alátétezett, ahogy az XR1501 szett is. Agyak DT 240s CenterLock. 1495 g.

Hátsó kerék 799 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock

Első 696 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock

Én  örülök az új matrica szettes változatnak, jobban tetszik mint a régi. Első 760g, hátsó 870.



#829
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szép szett és már az új matricákkal; tetszik!

Arch EX felnikhez képest nagyon korrekt a tömege.

 

Pár hónapja újítottam magam is, az Arch EX felnis kerékszettem pedig tartalék lett. Az új XR331 29er felnikre fűzettem 32 küllővel, küllők DT Aerolite, niplik alatt alátétezett, ahogy az XR1501 szett is. Agyak DT 240s CenterLock. 1495 g.

Hátsó kerék 799 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock

Első 696 gramm: http://gewichte.mtb-...rolite-pro-lock


zscs módosította - 2015. május 30. - 12:10


#830
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

ZTR Arch EX, DT 240 Lefty, Sapim CX-ray, DT Pro Lock alu: 1630g

Laza 40dk mínusz a ZTR Rapidhoz képest

 

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg



#831
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

a 9mm qr papucstáv 10mm, ha nem tévedek a 15mm átütősnél szintén (kivéve az új "standard" szerinti 15*110mm telókat... :) ), viszont a 9mm QR esetében maga a tengely valamivel szélesebb, mert támaszkodik a papucsban, míg a 15mm átütősnél az agy két "kupakjának" külső síkjai 100mm távolságban vannak, hogy be tudjon férni a papucsok közé. így a kérdésedre a válasz szerintem az, hogy nem.

 

hol láthatóak a megfontolandó ajánlatok?


Kisherceg módosította - 2015. május 26. - 14:03

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#832
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás
Csak elméleti síkon érdekelt a dolog, lehet e adapterezni ilyen kombót:
Shimano 9mm gyorszáras kerék, 15mm átütős villa.
Gyári shimano kerék,így az agyat tuti nem cserélem le,csak láttam pár megfontolandó ajánlatot a 15mm átütős telókból.

#833
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

e fölállás értelmezése meghaladja képességeimet.

én igen.

de ha adott egy nem átalakítható agy, akkor tudtommal nincs.

pl ilyen :

 

http://ebike.hu/term...-elso-kerekagy/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#834
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

A villába kellene adapter, a kérdés szerint.

e fölállás értelmezése meghaladja képességeimet.



#835
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
Sziasztok!

Két kerék szett közül kell választanom.
1. Fullcrum racing 3
2. (Pinarello) Most wildcat

Melyik a jobb választás? A mostrol nem találtam tul sok infot.

Köszi!

#836
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

hátő.. ezt az agy dönti el. asszem a novatec-et is lehet egy ideje adapterezni, de a hope, meg a dt is átalakítható(a dt cl-os első agy csak qr15ig, 20as átütőhöz kell a 6csavaros agytest). vagy ott van még az általam sokat emlegetett superstar is, ami gyakorlatilag novatec, csak csillivilli elox színekkel.

A villába kellene adapter, a kérdés szerint.



#837
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Létezik olyan adapter, amivel 15mm-es átütős villába hagyományos 9mm-es agyat lehet tenni?

Fordított átalakítót többet is találtam, de ilyet nem.

hátő.. ezt az agy dönti el. asszem a novatec-et is lehet egy ideje adapterezni, de a hope, meg a dt is átalakítható(a dt cl-os első agy csak qr15ig, 20as átütőhöz kell a 6csavaros agytest). vagy ott van még az általam sokat emlegetett superstar is, ami gyakorlatilag novatec, csak csillivilli elox színekkel.



#838
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Létezik olyan adapter, amivel 15mm-es átütős villába hagyományos 9mm-es agyat lehet tenni?

Fordított átalakítót többet is találtam, de ilyet nem.



#839
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

egyenes fejű, de nem lapított (tehát végig kör keresztmetszetű) küllők esetében hogyan előzhető meg a küllők csavarodása?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#840
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

Nem tudjátok, hogy a DT X-392-es felnije az tubeless kompatibilis? Az érdekel hogy a felni profilja támogatja-e vagy ezzel a felnivel is egy parttalan szívás felfújni a gumit. A mostani mavic crossone felnimnél kb egy félnapos mutatvány volt. Trutyi nélkül nem tartotta meg a levegőt, így azt se tudtam eljátszani, hogy szelepmag nélkül felfújatom, majd ha a helyére pattant a gumi akkor utólag töltök bele és újra felfújom már az üzemi nyomásra. Egyszerűen a felni profilja nem tartotta meg bepattant állapotban a gumit.

Sima XC-re szeretnék DT350 agyakra X-392 felniket fűzetni. Maximum 2,25-ös gumiban gondolkodok, így a 20mm-es belső szélesség is elég lenne számomra.