Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#741
Írta 2015. november 12. - 22:40

#742
vendég_anorche_*
Írta 2015. november 12. - 22:10

#743
Írta 2015. október 26. - 13:02

Sziasztok, egysebishez szeretnék kerekeket. elől tárcsafék, hátul semmi.
amit néztem: felni MACH1 OMEGA, agyak ACOR iparis, küllők DT 2.0.
kb 2.100g, és durván 40ezer.
van más ötlet, könnyebb, olcsóbb, jobb stb? köszi
ami fontos, hogy nehezebb ne legyen.
#744
Írta 2015. október 11. - 13:01

#745
Írta 2015. szeptember 10. - 21:02

WTB Frequency i19 TLS-t szerettem volna, de nem nagyon akar senki sem hozni.
Felmerült most bennem a ZTR Crest és a ZTR Arch EX. Sapim D-light 1.65 küllökkel lenne fűzve.
Roger Musson szerint nem érdemes 2-1.8-2 mm-es húzott küllők alá menni. Centrírozni (csavarófeszültség mentesíteni) nehezebb, amit nem feltétlenül kárpótol a kis súlynyereség
#746
Írta 2015. szeptember 10. - 20:44

Nekem Arch van, 90 kilómnál meg sem fordult a fejemben Crest.
Alulról súrolom a 70 kilót
#747
Írta 2015. szeptember 10. - 19:45

Sziasztok!
650B kerék építésben gondolkozok, s felni terén meg vagyok lőve.
WTB Frequency i19 TLS-t szerettem volna, de nem nagyon akar senki sem hozni.
Felmerült most bennem a ZTR Crest és a ZTR Arch EX. Sapim D-light 1.65 küllökkel lenne fűzve.
Ezekről van valakinek tapasztalata, véleménye?
Esetleg erről?
Spank Oozy 26AL Evo 27,5“
köszi
Nekem Arch van, 90 kilómnál meg sem fordult a fejemben Crest.
#748
Írta 2015. szeptember 10. - 18:35

Sziasztok!
650B kerék építésben gondolkozok, s felni terén meg vagyok lőve.
WTB Frequency i19 TLS-t szerettem volna, de nem nagyon akar senki sem hozni.
Felmerült most bennem a ZTR Crest és a ZTR Arch EX. Sapim D-light 1.65 küllökkel lenne fűzve.
Ezekről van valakinek tapasztalata, véleménye?
Esetleg erről?
Spank Oozy 26AL Evo 27,5“
köszi
piszta módosította - 2015. szeptember 10. - 18:44
#749
Írta 2015. augusztus 26. - 00:05

Ezt a csavaranyás módszert a Shimano kónuszos agyaim átzsírozásánál szoktam bevetni. Mikor újra be kell állítani a csapágyat, figyelni kell a gyorszár zömítő hatására. Kis kotyogással kell beállítani és úgy lesz jó.
#750
Írta 2015. augusztus 25. - 21:41

Sziasztok, Köszönöm a tippeket, pont ilyesmire voltam kiváncsi. Nagylaci: Dehogy veszem sértésnek, pont ezért kérdeztem meg, hogy hol követhettem el hibát.
1: Nincs nyomatékkulcsom, de a küllőket jó erősen meghúztam, 2 újjal összehúzva őket középtájt max 1-2mm kilengés lehet.
2: A fűzésnél figyeltem rá, hogy a kazetta felöli részen "függőlegesebben" álljanak a küllők, azaz a 2 tengelyvég közé pozicionáltam, nem pedig az agyperemek közé.
3: Valószínűleg itt lesz a kutya elásva.
4: A felnik szélessége nem változott számottevően, gumi szerintem ugyanolyan alakban van rajta. Ugyanaz a gumi ugyanazzal a belsővel és nyomáson.
Marton: Igen ez egy jó 5let. Ahogy hazajöttem rögtön ki is próbáltam. Mint említettem a hátsó agyat használtan vettem, így nem tudtam mihez viszonyítani (csak az elöző kónuszoshoz). Az első agyat összehúzva és kézzel megforgatva szinte semmilyen ellenállásba nem ütközök, bár itt csak 2 csapágy van. A hátsónál viszont van némi ellenállás, igaz itt 4 van benne. Ennek ellenére is soknak tartom, tehát elképzelhető, hogy az egyik már megadta magát. Láttam hozzá ipari csapit, de mivel a racsniszerkezet is kezd elkopni, lehet a csere mellett döntök.
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget.
#751
Írta 2015. augusztus 24. - 23:45

Nos mikor tavaly először felültem rá meglepődtem rajta, hogy mennyivel nehezebb hajtani mint az elöző "gyári" kerékszettet (ugyanazok a gumik kerültek vissza). Olyannyira hogy többször is megálltam és ellenőrizem, hogy nem-e szorul valahol valami. A jelenség kis és nagy sebességnél is érezhető így kizárnám az aerodinamikai tulajdonságokat. A hátsó agyat ugyan használtan vettem, de nem vettem észre rajta semmi különöset. A tengely kézzel megforgatva szépen fut, tehát csapágy nincs berágódva. Arra gondoltam még, hogy esetleg a gyorszárak nem-e húzzák össze nagyon az agyat, így megszorítva az ipari csapikat, de aztán ezt az 5letet elvetettem.
A kereket kézzel megforgatva szépen fut.
2. Mégiscsak az agy lenne valahol a hibás és a csapágyak nem megfelelőek. Ez esetben csapágy vagy agy csere.
5let? Előre is köszönöm.
A kereket kiveszed, gyorszárat leveszed és a tengelyvégekre raksz 2 nagy csavaranyát. Visszarakod a gyorszárakat és meghúzod úgy, ahogy szoktad. Az anyák szimbolizálják a villát és a vázat. Ha így is szépen forog a tengely, akkor kizárhatod, hogy a csapágy szorulását.
Szorítás nélkül, üresen forgatva a csapágy persze hogy szépen szokott futni. Ha így megszorítva is szépen fut majd, akkor biztosan jó a kereked.
#752
Írta 2015. augusztus 24. - 23:00

Okoskodnék egy picit, habár lehet sértésnek veszed a feltételezéseim, de remélem ötleted ad a probléma megtalálásához.
1, A küllőket mennyire húztad meg? Ha elég lazán vannak, akkor esetleg terhelés alatt (mikor ráülsz) hátsó felni beleérhet a fékbe.
2. Ha nincs középre igazítva a felni a záróanyákhoz képest, akkor nem egy nyomon fut a bringa és folyamatosan koptatja a gumit.
3. Az, hogy terheletlenül szépen forog a kerék nem sokat jelent. Előfeszítés+terhelés együtt már lehet túl sok vagy egyszerűen rossz a csapágy.
4. felniszélesség vagy guminyomás változott?
Nyilván sokkal primitívebb az ok, de most ezek jutottak eszembe. A tömegek leginkább gyorsításnál számítanak, nem a 20 g pluszt érzed.
#753
Írta 2015. augusztus 24. - 14:17

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni kérni kerék ügyben.
Outin kerékszettet váltottam, és az újjal nem vagyok teljesen megelégedve. A régi kerékszettem egy Alexrims Race24 felnikből és egyszerű kónuszos Shimano agyakból állt. Az új kerekeket magam fűztem: Novatec A171/F172SB agyakat Ambrosio Excursion felnikbe.
A cél egy strapabíró és a kerékpár jellegéhez jobban passzoló (acélvázas outi) kerékszett építése volt.
Nos mikor tavaly először felültem rá meglepődtem rajta, hogy mennyivel nehezebb hajtani mint az elöző "gyári" kerékszettet (ugyanazok a gumik kerültek vissza). Olyannyira hogy többször is megálltam és ellenőrizem, hogy nem-e szorul valahol valami. A jelenség kis és nagy sebességnél is érezhető így kizárnám az aerodinamikai tulajdonságokat. A hátsó agyat ugyan használtan vettem, de nem vettem észre rajta semmi különöset. A tengely kézzel megforgatva szépen fut, tehát csapágy nincs berágódva. Arra gondoltam még, hogy esetleg a gyorszárak nem-e húzzák össze nagyon az agyat, így megszorítva az ipari csapikat, de aztán ezt az 5letet elvetettem. A kereket kézzel megforgatva szépen fut. Mostmár 1 éve használom, de azóta motoszkál a fejemben mi okozhat ilyen észrevehető különbséget. A régi és az új felni között 20gr különbség van, nem hinném hogy az okozná.
Egyelőre két dologra tudok gondolni, de hátha valakinek eszébe jut valami okosság:
1. A kereket magam centíroztam, és oldalirányban kb 1mm-en belül van a kilengés, így megfelelőnek tituláltam. Esetleg elképzelhető hogy valamennyi tojás lenne benne és ez okozza? Ez esetben kellene egy jó centirozó szaki és legalább a hátsó kereket újra centíroztatni.
2. Mégiscsak az agy lenne valahol a hibás és a csapágyak nem megfelelőek. Ez esetben csapágy vagy agy csere.
5let? Előre is köszönöm.
#754
Írta 2015. augusztus 22. - 22:46

Sárga-fekete matrica helyett sárga szalagos megoldás végképp nem játszik?
mivel kb nincs alternatíva így ja....wtb kom 25 ös lesz asszem.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#755
Írta 2015. augusztus 22. - 21:58

majdnem jó, majdnem jó csak az a fránya sárga/fekete UST matrica....
Sárga-fekete matrica helyett sárga szalagos megoldás végképp nem játszik?
#756
Írta 2015. augusztus 22. - 16:01

Ínyencek most spórolhatnak 300 fontot:
http://ads.stantonbi...kbike Banner Ad
Bocs, rossz topic, az "Akciós szajrék..."-ba akartam...
Exile módosította - 2015. augusztus 22. - 16:04
#758
Írta 2015. augusztus 20. - 20:42

Ez ilyesmi?
http://bikemarkt.mtb...-al-26-27-5-32l
Bár leledzik használt-bontott is, csak az zsákbamacska sokszor:
http://bikemarkt.mtb...t-27-5-650b-32h
PS: elvileg itt rgalmasak a tagok a futárszolgálatokkal kapcsolatban.
majdnem jó, majdnem jó csak az a fránya sárga/fekete UST matrica....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#759
Írta 2015. augusztus 20. - 17:31

Kartársak !
feladat.
UST !! felni, 650B, 23-25 mm belső szélesség, max 550g, és kb 80euróba (/db) be kéne férni (annál drágábbal már nem éri meg fűzött kerékkel szarakodni) . én nem találtam, de hátha.
köszi
Ez ilyesmi?
http://bikemarkt.mtb...-al-26-27-5-32l
Bár leledzik használt-bontott is, csak az zsákbamacska sokszor:
http://bikemarkt.mtb...t-27-5-650b-32h
PS: elvileg itt rgalmasak a tagok a futárszolgálatokkal kapcsolatban.
#760
Írta 2015. augusztus 20. - 10:30

Kartársak !
feladat.
UST !! felni, 650B, 23-25 mm belső szélesség, max 550g, és kb 80euróba (/db) be kéne férni (annál drágábbal már nem éri meg fűzött kerékkel szarakodni) . én nem találtam, de hátha.
köszi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való