Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#701
Írta 2016. február 16. - 19:37
#702
Írta 2016. február 07. - 09:54
http://www.ebay.com/...XMAAOSwHaBWlUFL
ez aranyos
küllőanya az agyperemnél.
ds sugár, nds keresztre fuzve.
Egy álom lehet centrírozni a hátsót. Lánckeréksor nélkül.
#703
Írta 2016. február 07. - 07:17
Shimano is fuzott hajtasoldalon sugar, ellenoldalt ket kereszt iranyban kereket, es a mavic is.
Campa 2:1-gyel oldotta meg egy idoben, hajtasoldalon keresztezve, ellenoldalt sugarasan, de mostanaban ok 1:1 kullozest es aszimmetrikus felnit hasznalnak (sot, mar regebben is, ld. proton, ami jo 15 eves termek)
asy
https://www.bike-com...d-Felge-p34003/
Vejne módosította - 2016. február 07. - 07:21
#704
Írta 2016. február 06. - 23:35
Találkoztatok már olyan gyári hátsókerék fűzési mintával, ahol a hajtással ellentétes oldalon volt keresztre fűzve a kerék és a hajtásoldali radiális volt? Emlékeim szerint én már igen, de nem jut eszembe, hogy melyik gyártó melyik típusa volt az. Az is rémlik, hogy akkor láttam benne rációt, de most hirtelen nem jut eszembe miért.
Egyébként melyik fűzési minta van etalonként emlegetve, amely megoldja a hátsókerék aszimmetriájából adódó küllőfeszesség eltérés gondját? A Campa G3 vagy a Fulcrum 2:1-es fűzése, esetleg más?
Talán pont itt volt róla szó évekkel ezelőtt, de a főrum kereshetősége elég csapnivaló.
ez annyira könnyű volt. mavic crossmax
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#705
Írta 2016. február 06. - 22:44
#706
Írta 2016. február 06. - 22:38
#707
Írta 2016. február 06. - 21:37
Találkoztatok már olyan gyári hátsókerék fűzési mintával, ahol a hajtással ellentétes oldalon volt keresztre fűzve a kerék és a hajtásoldali radiális volt? Emlékeim szerint én már igen, de nem jut eszembe, hogy melyik gyártó melyik típusa volt az. Az is rémlik, hogy akkor láttam benne rációt, de most hirtelen nem jut eszembe miért.
Egyébként melyik fűzési minta van etalonként emlegetve, amely megoldja a hátsókerék aszimmetriájából adódó küllőfeszesség eltérés gondját? A Campa G3 vagy a Fulcrum 2:1-es fűzése, esetleg más?
Talán pont itt volt róla szó évekkel ezelőtt, de a főrum kereshetősége elég csapnivaló.
#708
Írta 2016. január 17. - 23:19
#709
Írta 2016. január 17. - 21:19
Üdv!
Adott egy 10mm első agy mérgelődök rajta, mert gyakran lazul a gyorszár, működne a dolog DT RWS 9mm-el? Mintha nem látnék elsőbe 10mm csak hátsóban DT-ből.
#710
Írta 2016. január 06. - 20:29
Üdv mindenkinek!
Kerékpár átépítés előtt vagyok. Van egy YT Wicked 150-esem: http://www.mtb-news....mountain-bike/
Ez a bringa alapvetően egy all mountain bike-nak készült, bár elég erősnek tűnik a váz. Váltanék enduróra és felmerült bennem hogy nem adom el a komplett bringát hanem csak veszek bele egy 160-170-et mozgó telót, mondjuk egy RS Lyrik-et. Viszont nem tudom megéri-e? Pontosabban hogy a geometriát nem változtatná meg hátrányosan vagy a fejcsőnek nem lenne-e sok a nagyobb teló plusz keményebb használat. Amúgy a fejcső tapered.
Válaszokat előre is köszönöm.
#711
Írta 2015. december 17. - 20:08
#712
Írta 2015. december 17. - 13:32
Erről a kerékszettről vélemény? (DT XR1501)
https://www.dtswiss....1-Spline-ONE-29
Bírja a strapát? (elsősorban maratonokon használnám)
A mostani kerékszettem 1885gramm, ez 370grammal könnyebb, gondolom javulna a bicikli gyorsíthatósága...
Ugyanilyen felnivel, az XR331-gyel fűzettem 29er kerékszettet még kora tavasszal. 1490 grammos lett, kezdetben voltak kételyeim, kihúzza-e a szezont. Hát ki!
72-74 kg közt szórtam évközben, versenyeken nem kíméltem, meg ugye merev villa, DH-pályák, ugratások, lépcsőről lehajtás, lépcsőre felhajtás, minden volt. Az első kereket felütöttem a Margit-híd alól feljövő 4 lépcsőfokon, mikor feltekertem a lépcsőn 0.8 barra leeresztett külsővel, na ott lett az első kerékben 1mm nyolcas, de a felni még itt sem sérült. Tuti ki fog bírni!
- albertfish kedveli ezt
#713
Írta 2015. december 17. - 13:08
77-78kg vagyok, majd kicsit fogyózok :-)
Egyébként a durva rossz minőségű lefeléket ahol "sérülhet" a kerék eddig is elspórolgattam
#714
Írta 2015. december 17. - 01:26
Erről a kerékszettről vélemény? (DT XR1501)
https://www.dtswiss....1-Spline-ONE-29
Bírja a strapát? (elsősorban maratonokon használnám)
A mostani kerékszettem 1885gramm, ez 370grammal könnyebb, gondolom javulna a bicikli gyorsíthatósága...
Ha nem vagy 75kg felett, jó lesz
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#715
Írta 2015. december 16. - 20:49
Erről a kerékszettről vélemény? (DT XR1501)
https://www.dtswiss....1-Spline-ONE-29
Bírja a strapát? (elsősorban maratonokon használnám)
A mostani kerékszettem 1885gramm, ez 370grammal könnyebb, gondolom javulna a bicikli gyorsíthatósága...
#716
Írta 2015. december 13. - 21:08
Igen a kalkulátor a klasszikus peremes agyakat veszi figyelembe. Délután felskicceltem papírra az adatokat, megvan minden pontos gyári adat az agyakról és a felnikről, úgyhogy felsős matek: térgeometria... Számolgatok, visszaellenőrzök aztán meglátjuk mi jön ki. Írtam a bikepro-nak, én is őket gondoltam hozzáértőnek, aztán meglátom mit válaszolnak. Majd írok, hogy mik a fejlemények. Ez a szép a kerékpár építésben! Amúgy köszi a helpet! Megmozgatja az agytekervényeket igaz?
#717
Írta 2015. december 13. - 14:42
Más különbségről nem tudok.
Szerk: A keresztezés dolog miatt nem kéne használni a kalkulátort mégsem, mert a küllőfuratok nem úgy vannak eltolva, mint a hagyományos agyakon. Akkor a képletet kell használni, amin a kalkulátorok alapszanak.
- attento.redaz kedveli ezt
#718
Írta 2015. december 13. - 14:23
Kicsit máshogy kell mérni a dolgokat, de használható a kalkulátor.
http://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/
A peremtávolság mérésekor a küllőfej felfekvőfelületeinek középpontjainak távolságát kell mérni 2×, mivel eltolva vannak a húzott és "nyomott" küllők (jobb és bal oldali húzott és "nyomott").
Amit normál peremes agynál osztókör átmérőnek mondanak, itt a küllőfej felfekvőfelületeinek középpontjainak osztókörátmérőjét kell mérni valahogy intelligensen.
Más különbségről nem tudok. Szerintem jobb nevű bringaboltban biztosan értenek hozzá (pl. bikepro), de ha ráér a dolog (január végéig), akkor én szívesen segítenék, mert ilyet még nem fűztem.
- attento.redaz kedveli ezt
#719
Írta 2015. december 13. - 10:43
Kedves fórumozók! A segítségeteket szeretném kérni küllőhossz ügyben.
Vásároltam Novatec AS511SB, valamint FS522SB agyakat és hozzá felniket. A helyzet az, hogy "megelőzte a szekér a lovat" ugyanis meg vagyok lőve a küllőhossz számítással. Egyenes küllős kivitelről van szó, ezért a klasszikus peremes kialakítású agyakhoz használatos kalkulátorok nem jöhetnek számításba.
Teljesen tanácstalan vagyok, ezért kérdezlek benneteket, hátha szembesültetek már hasonló problémával és tudtok segíteni. Esetleg valami tippet, ha tudna adni valaki, hogy kihez lehetne fordulni segítségért, vagy egy tapasztaltabb műhely telefonszámát, ha meg tudnátok adni az nagyon jó lenne!
Előre is köszönöm a segítséget!
#720
Írta 2015. november 22. - 22:00
újabban nem. ztr, wtb, de már dt is van amik nem szegecseltek. és mind felső kategóriás cucc. i
én tudok beszélni biker-ral, de max akkor hoznak ha veszel egy raklappal (de minimum egy master karton) és azt is csak tavaszra...
-
-
-
-
"akkor menjen a 2mm és felejtős a változó átmérőjű? "
, nekem ilyennel lesz -ha nem gyári kerekem lesz- :
Aham én is erre jutottam itt googlizás közben, kösz!
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!