Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#521
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Az új, széles felnis trendek beköszöntével felmerül a kérdés, hogy azoknak mennyivel nagyobb a helyigényük? 

 

Jelenleg egy 19 mm belső szélességű felnin használok 2,1-es rocket ron gumit. Lenti képen látható (már amennyire), hogy (szerintem) nincs túl sok férőhelyem a láncvillák között. 

 

A 19 mm / 2,1 -hez képest mennyivel lehet szélesebb egy ugyan ekkora gumi csak mondjuk 22-26 mm széles felnin? Illetve nyilván cél egy szélesebb gumi is, ha befér... 

 

image_1_5.jpeg



#522
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Ford Escort-ot sem lehet már beszerezni. Vagy egy jó kis 626-os Mazdát. Sokan sajnálkoznak emiatt de nagy szomorúan vesznek az újabb, modernebb, kényelmesebb, biztonságosabb autók közül valamit. Hát ilyen ez a fránya világ, halad előre. Nehéz elfogadni szerintünk is de most mit tegyünk ???

Javaslom neked is, bátran ülj fel egy nagyobb kerekű tárcsafékes bringára ! Nem fog fájni.

Azt már nem is mondom hogy ha igazán  jót akarsz magadnak, próbálj ki egy karbon vázat. Jó, ne ugráljunk egyszerre olyan sokat és nagyokat. De valójában az sem fájna, sokan túléltük már.

(amúgy szimpla szegecses felnivel miért nem lehet tekerni ? Olyat biztosan lehet még kapni. A Facebook-on meg vannak retró alkatrészekkel foglalkozó csoportok, ott talán kapnál még valamit.)


marton módosította - 2017. december 19. - 01:13

Marci

#523
Phõnökx

Phõnökx

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

mit szívtál? maradt még?  :blink:

Egy csokor f*szt. Maradt még.



#524
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

mit szívtál? maradt még?  :blink:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#525
Phõnökx

Phõnökx

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Kedves Fórumozók!

 

   Most, hogy közelednek az ünnepek, emlékezzünk meg, és gyújtsunk gyertyát a tartós, megbízható kerékpárok fenntartásának oltárán, és méltóságteljesen hajítsunk a 26", duplafalú, duplán szegecselt, 36 lyukú, felnifékezhető felnik Magyarországon való beszerezhetőségének tétován, de határozottan süllyedő koporsójára egy koszorút (vagy használt lánctányért). A fogyasztói társadalom végérvényesen győzött és nem tűri meg a 90-es években gyártott, még Cro-Mo acélból készült de már 1,1/8-os homlokcsövű MTB-k létezését (Hiába, ma biciklivázat már csak dinoszaurusz fosszíliából és csúnya Wöhler.görbéjű alumániumból szabad gyártani) , aki mégis ragaszkodik hozzá, az új kerekén felüljárók lesznek tépve a küllők által, mert a szimpla szegecselés gyenge.

 

Remerx Panther - már nem gyártják

Vuelta Rodi tempest - már nem gyártják

Ambrosia Keba - lebutították szimpla szegecselésűre

Rigida/Ryde Big bull - a 36 lyukú gyártását beszüntették

Ryde Zac 421 - nem hozzák és nem is fogják Magyarországra hozni

DRC MT19 - soha nem is forgalmazták Magyarországon


Phõnökx módosította - 2017. december 17. - 23:07


#526
Domonyiferenc

Domonyiferenc

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Sziasztok! Valaki megtudná mondani hogy ebben a hátsó agyban milyen ipari csapágy van? Csapágyboltba kapok ilyen csapágyat vagy csak a gyártó által gyártott jó bele.

#527
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

De hát azt írtad, nálad nagyon tartósak a kerekek. Akkor meg ne tartson vissza az én esetem. Én 82 kg vagyok, lehet, hogy ez már sok nekik ?

A Shimano XT agyak nálam végképp leszerepeltek, kb. 6 év alatt kinyiffant 3 szabadonfutóm, 2x eltört a hátsó tengely (rohadt alu tengely, nagy fejlesztés volt) és 1x az első. De persze biztosan bennem van a hiba.

Ez az 1900as hátsó egy nagyon egyszerű 3 kalapácsos szabadonfutó. Az igazi, tartós DT szerintem az 1700astól induló Ratchet-es rendszer.

 

végül az xt agyra fűzött kerekek mellett döntöttem, egészen pontosan egy ilyet rendeltem. meglátom, én azért bízom benne, hogy nem lesz vele gond. :)

megnéztem a DT 1700 szettjé(nek az árá)t is, az már nem fér bele. az 1900 pedig nem győzött meg azzal, hogy minden user review a szabadonfutóra panaszkodott, nem könnyebb, cserébe drágább mint a fenti szett. shimano bérenc vagyok, na! :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#528
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Ma volt a kezemben egy dobozból kiszedett vadi új DT1900as kerék. Próbáltam a csapágy előtti porvédőt a végkupakkal levenni de sehogy nem ment, csak lötyögött de le nem jött.

Biztosan rosszul csinálok valamit.


Marci

#529
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

És mivel szeded ki a porvédőt ? Én próbáltam mini műszerész csavarhúzóval de nagyon nehezen adta magát és féltem, hogy megsérül. Akkor meg buktam a porvédelmet.

És a régi zsírt nem kéne kimosni ha már kibontottam ? És utána új zsírral bekenni ? Vagy nincs nagy jelentősége ?

Csavarhúzó, snicer penge, ami kéznél van, a többi meg magától értendő.



#530
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Porvédőt simán ki lehet szedni csapágyból,megkenni és vissza pattintani.

És mivel szeded ki a porvédőt ? Én próbáltam mini műszerész csavarhúzóval de nagyon nehezen adta magát és féltem, hogy megsérül. Akkor meg buktam a porvédelmet.

És a régi zsírt nem kéne kimosni ha már kibontottam ? És utána új zsírral bekenni ? Vagy nincs nagy jelentősége ?


Marci

#531
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Porvédőt simán ki lehet szedni csapágyból,megkenni és vissza pattintani.

Köszi a segítséget és neked is zscs hogy javasoltad a zsírzást!
Szetszedtem,igaz nem volt totál száraz, de elfért az az újra zsírzás :)
  • zscs kedveli ezt

#532
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nekem is dt kerekeim vannak,igaz már régebbi modellek. A szabadonfuto újra zsírzása ok, de a csapágyak nem teljesen zártak? Vagy valahogyan lehet azokba is kenőanyagot juttatni?

Porvédőt simán ki lehet szedni csapágyból,megkenni és vissza pattintani.


  • zscs kedveli ezt

#533
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

köszönöm! hm-hm, én életemben nem tapostam szét shimano racsnit. nézegettem, hogy a fűzött kerékhez a szerszámok mennyibe kerülnének pluszban, meg tárcsa-adapter a meglévő 6 lyukas tárcsákhoz (bár ilyen éppen van itthon, de sokkal szebbeket is kapni : D ), elég gyorsan olvad az árelőny, kezdek hajlani a dt 1900 felé, de amit írtál a hátsó kerékről, nem valami vidám...  :mellow:

De hát azt írtad, nálad nagyon tartósak a kerekek. Akkor meg ne tartson vissza az én esetem. Én 82 kg vagyok, lehet, hogy ez már sok nekik ?

A Shimano XT agyak nálam végképp leszerepeltek, kb. 6 év alatt kinyiffant 3 szabadonfutóm, 2x eltört a hátsó tengely (rohadt alu tengely, nagy fejlesztés volt) és 1x az első. De persze biztosan bennem van a hiba.

Ez az 1900as hátsó egy nagyon egyszerű 3 kalapácsos szabadonfutó. Az igazi, tartós DT szerintem az 1700astól induló Ratchet-es rendszer.


xclajos módosította - 2017. október 05. - 23:00


#534
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

a végkupakok és a zárt csapágyazás közti rész szinte porzik, olyan szárazan jön a gyárból. Ide kell a zsír, különben könnyen bejut a nedvesség. Tapasztalat, több kerékszettel, az első elég komoly tanulópénz volt...


Rendben, megnézem énis. Köszi!

#535
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

a végkupakok és a zárt csapágyazás közti rész szinte porzik, olyan szárazan jön a gyárból. Ide kell a zsír, különben könnyen bejut a nedvesség. Tapasztalat, több kerékszettel, az első elég komoly tanulópénz volt...

 

ettől eltekintve van nyűgje amire figyelni kell?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#536
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem is dt kerekeim vannak,igaz már régebbi modellek. A szabadonfuto újra zsírzása ok, de a csapágyak nem teljesen zártak? Vagy valahogyan lehet azokba is kenőanyagot juttatni?

a végkupakok és a zárt csapágyazás közti rész szinte porzik, olyan szárazan jön a gyárból. Ide kell a zsír, különben könnyen bejut a nedvesség. Tapasztalat, több kerékszettel, az első elég komoly tanulópénz volt...



#537
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

..esetleg ez? 180euroért a 15mm-es változat:

https://www.bike-com...radsatz-p46658/

 

kb ugyanott lennék vele, mint az előbb vázolt fűzéssel?

 

Én biztosan a DT-t venném. M1700-at 4 évig nyúztam XC-re (lefelé óvatos vagyok és 75 kg kb) és szög egyenesen fut most is és nem volt hozzányúlva. A jelenlegi X1700 új nagyon tehát hosszabb tapasztalatom nincs, szépen fut. 

 

Ahogy xclajos írja, ha ott van a leírásban az 5 mm akkor bizony át tudod alakítani sima gyorszárasra. 


karakoram módosította - 2017. október 05. - 12:47


#538
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás
Nekem is dt kerekeim vannak,igaz már régebbi modellek. A szabadonfuto újra zsírzása ok, de a csapágyak nem teljesen zártak? Vagy valahogyan lehet azokba is kenőanyagot juttatni?

#539
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Bármilyen DT-t vásároltok, újként azonnal érdemes szétszedni és rendesen megzsírozni és a többség számára évekig tökéletes lesz!

 

Ha ez elmarad, pár hónap és minimum csapágycsere és/vagy generál...



#540
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Nekem ilyen DT 1900as kerékszettem van, a hátsó racsni nálam néhány hónapot bírt. (vettem inkább egy 1700as hátsót, az már Ratchet-es) De nálam az XT racsni is 2-3 évente cserés volt + a 717 felni is hosszában szétnyílt alattam, szóval nem vagyunk egyformák. Ha így nézzük, nálad az 1900as kerék is tartós lesz.

Az 5mm az a sima gyorszárat jelenti, régi vázakhoz is használható. Persze a kupakok cseréjével bármilyen vázba be tudod a kereket rakni.

 

köszönöm! hm-hm, én életemben nem tapostam szét shimano racsnit. nézegettem, hogy a fűzött kerékhez a szerszámok mennyibe kerülnének pluszban, meg tárcsa-adapter a meglévő 6 lyukas tárcsákhoz (bár ilyen éppen van itthon, de sokkal szebbeket is kapni : D ), elég gyorsan olvad az árelőny, kezdek hajlani a dt 1900 felé, de amit írtál a hátsó kerékről, nem valami vidám...  :mellow:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"