Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.
Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?
Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.
Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?
Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.
A terhelés pár szóban: aszfalt!, 90kg, ~45-50km/h, vészfékezés, kormány elrántás...
Egyedi esetnek gondolom, előtte ugyanezzel a kerékkel teljesítettem több mint 1000km terep edzést, 3 maraton rövidtávot top5-ös helyezésekkel, és ott semmi probléma nem volt, pedig nem kíméltem a technikát . Igen, nekem is volt olyan sejtésem, hogy a 26-os biciklimmel nem biztos, hogy így járok...
De visszatérve a boost vs. standard kerék 29-es kerék problémájára, kiszámoltam, hogy az oldalanként +5mm küllőperemtáv növelés azt jelenti, hogy a standard kerék esetében a bezárt küllőszögek (bal;jobb) 4,6; 7,1fok, míg a boost szabványú agynál 5,6; 8fok, azaz ~1fok a differencia oldalanként, ami nem tűnik soknak. Megjegyzem, hogy a 26-os keréknél ugyanezek a küllőszögek 5,2; 7,6fok.
Valószínűleg teszek egy próbát a szélesebb küllőperemű boost első aggyal aztán meglátjuk... Köszi a tanácsokat!