Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#441
statik

statik

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Hát kb igen.

Linkeltem a DT oldalról 2 oldalt, ott sincs 142x5mm QR megoldás. Ezért (is) gondolom, hogy nincs rá megoldás.

Ő írta:

Kicsit nehéz olvasni amiket ír, pontokkal, vesszőkkel nem hagyja megzavarni a szöveget. Én úgy értelmezem, átütős elöl-hátul a bringája és ezt szeretné gyorszáras kerékkel használni.

Vagy már én sem tudom....

Hát kb igen.

Linkeltem a DT oldalról 2 oldalt, ott sincs 142x5mm QR megoldás. Ezért (is) gondolom, hogy nincs rá megoldás.

Ő írta:

Kicsit nehéz olvasni amiket ír, pontokkal, vesszőkkel nem hagyja megzavarni a szöveget. Én úgy értelmezem, átütős elöl-hátul a bringája és ezt szeretné gyorszáras kerékkel használni.

Vagy már én sem tudom....

 

Trek Fuel Ex 9 (2011) lettek kiszedve, a kerekek átütőtengelyesek 15mm, képen a hátsó tengely fotóztam a méretek miatt .Előre nézegettem ezt a megoldást 

nemtudom menyire lenne jó https://www.aliexpre....27424c4d5Mdumv

Hátra meg ezt néztem !


statik módosította - 2018. szeptember 22. - 06:17


#442
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Hát kb igen.

Linkeltem a DT oldalról 2 oldalt, ott sincs 142x5mm QR megoldás. Ezért (is) gondolom, hogy nincs rá megoldás.

Ő írta:

Jelenleg nem hagyományos gyorszáras a kerékpárom és abba szeretném be tenni mert ez a kerék nekem meg maradt még !
ez mostani méretek 
DT Swiss M 1800, 32 küllős, 15mm első tengely, 142x12mm hátsó agy, és nem tudom milyen átalakítót vegyek hozzá !

Kicsit nehéz olvasni amiket ír, pontokkal, vesszőkkel nem hagyja megzavarni a szöveget. Én úgy értelmezem, átütős elöl-hátul a bringája és ezt szeretné gyorszáras kerékkel használni.

Vagy már én sem tudom....


marton módosította - 2018. szeptember 21. - 23:49

Marci

#443
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

Ott van a fotón, tisztán láccik: 142x12mm  (a tengely bal végén. Ha rákatt a képre, nagy lesz)

Szerintem ő már elengedte a dolgot, mert nem talált ilyen átalakító cuccot.

 

jaja, az a tengely azé a vázé, amiből kivette a kereket, amit át akar tenni egy gyorszáras vázba, amik meg jellemzően 135mm szélesek.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#444
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Ott van a fotón, tisztán láccik: 142x12mm  (a tengely bal végén. Ha rákatt a képre, nagy lesz)

Szerintem ő már elengedte a dolgot, mert nem talált ilyen átalakító cuccot.


Marci

#445
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás
Szerintem 135milis vázba akarja a h.kereket.

Az 5mm persze, a gyorszár vastagsága, szerintem ezt ö is tudja, csak nem részletezte. Kiváncsi lennék, hogy már csak mi foglalkozunk-e a kérdéssel, vagy visszatér még a kérdezdő? :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#446
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Persze, segítek:

Nem megoldható a kérdés. Nincs 142esre átalakító 5mm-es végű kupak. Nem is nagyon van ilyen hosszú gyorszár.

(Mondjuk nekem pont van ilyenem, kb 165mm, de az speciálisan azért nyújtott, hogy arra lehessen rögzíteni csomagtartót olyan vázon, amin nincs rögzítő szem)

Az elsőagy átalakító tengely is 9mm-es gyorszárhoz van.

Jól írod, az eltérő papucstávolságok problémájára nyújtanak megoldást. De static-nál marad a papucstáv.

 

https://d2a13k6araex...B_REAR_2018.pdf

 

https://www.dtswiss....ution-mtb-rear/


Marci

#447
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

A hátsóhoz kb 100%, hogy nem lesz jó amit linkeltél.

Pont most júliusban volt vázcserém. DT kerékkel, 135mm gyorszárasból kellett 142mm átütőtengelyesre alakítani az agyat. Szerencsére nekem gyárilag ezzel a két tengelyvéggel adták a kerekem de "statik" kollégánál - mivel átütős a váza - kb biztosan nem 135mm-es a papucstávolsága.

Erre figyeljünk oda !!

 

egyrészt, odaírtam, hogy "valszeg", értő olvasással ebből kivehető, hogy nem biztosan jó a javaslatom.

másrészt, linkeltem ezt az oldalt, ahol listázzák, hogy mihez jó az általam jónak vélt (cikkszám: HWGXXX0001528S ) kupakpár, szerepel a listán az általa megjelölt típusú kerék.

harmadrészt, - javítsatok ki, ha tévedek - az effajta adapterekben többek között az a nagy okosság, hogy az eltérő papucstávolságok problematikájára is megoldást nyújthatnak. (pl a te kerekedet is vissza lehetne "downgrade-elni" 135mm-re, nem?)

 

most esetleg megpróbálhatnál te is segíteni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#448
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

a hátsó kerékhez az itteni leírás alapján valszeg ez lesz a jó:

https://www.bike24.c...69]=1;orderby=2

 

az általad linkelt táblában nem látom, hogy az első kereket hivatalosan át lehetne alakítani (a conversion kit alatt mindkét sor üres), de valami ilyesmivel lehet próbálkozni:

https://www.bike24.c...=HRCXXX00N4369S

A hátsóhoz kb 100%, hogy nem lesz jó amit linkeltél.

Pont most júliusban volt vázcserém. DT kerékkel, 135mm gyorszárasból kellett 142mm átütőtengelyesre alakítani az agyat. Szerencsére nekem gyárilag ezzel a két tengelyvéggel adták a kerekem de "statik" kollégánál - mivel átütős a váza - kb biztosan nem 135mm-es a papucstávolsága.

Erre figyeljünk oda !!


Marci

#449
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

Kisherceg,Igen észre vettem, hogy 2 topicba tettembe köszi az észrevételed,mind a kettő dologba,(Diszgráfia) hátránya ,de ha tudnál  kerékkel kapcsolatba segíteni meg köszönném !

 

a hátsó kerékhez az itteni leírás alapján valszeg ez lesz a jó:

https://www.bike24.c...69]=1;orderby=2

 

az általad linkelt táblában nem látom, hogy az első kereket hivatalosan át lehetne alakítani (a conversion kit alatt mindkét sor üres), de valami ilyesmivel lehet próbálkozni:

https://www.bike24.c...=HRCXXX00N4369S


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#450
statik

statik

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Statik, ezt a topicot is pont ugyanazok a tagok olvassák, mint a másikat. Válaszolni (vagy nem) is pont ugyanazok fognak, felesleges két helyen megkérdezni ugyanazt. A másik - és ezt ne vedd sértésnek -, hogy fordíts kicsit nagyobb figyelmet arra amit írsz és ahogyan írod, mert nagyon nehezen érthető a mondandód. Pl, használhatnál mondatvégi írásjeleket. Köszi!

Kisherceg,Igen észre vettem, hogy 2 topicba tettembe köszi az észrevételed,mind a kettő dologba,(Diszgráfia) hátránya ,de ha tudnál  kerékkel kapcsolatba segíteni meg köszönném !



#451
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás
Statik, ezt a topicot is pont ugyanazok a tagok olvassák, mint a másikat. Válaszolni (vagy nem) is pont ugyanazok fognak, felesleges két helyen megkérdezni ugyanazt. A másik - és ezt ne vedd sértésnek -, hogy fordíts kicsit nagyobb figyelmet arra amit írsz és ahogyan írod, mert nagyon nehezen érthető a mondandód. Pl, használhatnál mondatvégi írásjeleket. Köszi!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#452
statik

statik

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

Sziasztok lenne egy kérdésem hogy egy gyári DT Swiss M1800 tengelyét átlehet e alakítani sima egyszerű 5mm tengelyesre ha igen tudnátok  belinkelni akár Aliexpress hogy milyet rendeljek hozzá mert a méreteteket nem tudom ezekhez nem értek Az első kerék egy Fox 32 F120 RLCFox 32 F-Series Fit RLC kivéve segítségeteket  Előre is köszönöm !

Adatok 
411m1800.jpg

 

Hátsó Tengely Gyári Trek fuel ex 9

203IMG_20180918_144318.jpg

Hátsó agy 
912IMG_20180918_154849.jpg

Hátsó agy kupakja 
314IMG_20180918_154914.jpg

Szétszedve 
282IMG_20180919_190756.jpg


statik módosította - 2018. szeptember 20. - 15:25


#453
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

A segítségeteket kérném.135mm-es kazettás agyat át lehet alakítani 130mm-esre?Előre is köszönöm a választ.

Röviden: NEM

 

Illetve nem érdemes, de lehet. Pl, ha kónuszos, akkor minkét oldalon lehet feltenni keskenyebb kontraanyát a tengelyre, és meg is van a mínusz 5mm. Arra azért nem árt figyelni, hogy a kazetta testre húzott racsni legkisebb foga hogyan viszonyul a támvillához, értsd: nehogy beleérjen, ha pl nagy fogszámú (14t vagy több) foggal indul a sor.  

Gyorszáras agy esetében természetesen a tengelyt is cserélni kell 130-asra. 


Mars módosította - 2018. szeptember 14. - 14:55


#454
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás

A segítségeteket kérném.135mm-es kazettás agyat át lehet alakítani 130mm-esre?Előre is köszönöm a választ.



#455
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kezdem azt gondolni, hogy ez működőképes, ha már a Newmen árulni fogja:

https://bikerumor.co...ls-you-can-buy/

 

Pontosan nincsen leírva de ha jól veszem ki az alu szett 1100 € környékén van (25 mm) és 1240 grammos (gondolom 1200 € a 30 mm-es). 

http://pirope.net/news/

 

zscs mikor veszel, hogy megnézhessem? :)

kóstolgatsz?!? :D

jól elvagyok az Acrossal meg a DT-kel, nem érzem, hogy szükségem lenne könnyebbre és ezek még viszonylag megfizethetőek is



#456
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Kezdem azt gondolni, hogy ez működőképes, ha már a Newmen árulni fogja:

https://bikerumor.co...ls-you-can-buy/

 

Pontosan nincsen leírva de ha jól veszem ki az alu szett 1100 € környékén van (25 mm) és 1240 grammos (gondolom 1200 € a 30 mm-es). 

http://pirope.net/news/

 

zscs mikor veszel, hogy megnézhessem? :)

 

 



#457
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Chinertown forumon lehet talalni megbizhato gyartot szerintem.
Csak ugy vaktaban karbon felnit biztos nem rendelnek, az alis feedback meg szart se er.
Garit Kinabol el kell felejteni, szerintem ezert szabad csak olyan dolgot rendelni, aminel nem dol ossze a vilag, ha tonkremegy.

Ha valasztanom kene, hogy egy tempos lefelenel melyik felnim szakadjon szet, inkabb a hatsot mondanam ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#458
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Legyen hosszú életű ! De ha mégis garis problémád lenne, hogy küldöd vissza ?

Haver kerekét 8ezerért vitték Németországba, mikor gondja volt. Akkor Kínába mennyiért vinnék ?

Amúgy első kerékbe simán bevállalnám. Szerintem azt bírná gond nélkül.


marton módosította - 2018. július 26. - 23:49

Marci

#459
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Egy ilyen szett felni mennyire fekete ló manapság? 

https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0

 

Ilyen árban átlag DT felniket lehet venni aluból, mint pl az X331

 

Na de vajon mi a különbség a drága karbonfelnikhez képest? Ez törősebb, pontatlanabb, kiszámíthatatlanabb? Erre is van 2 év garancia, nyilván ez egy felninél kevéssé érdekes, csupán bukni nem kellene random törés miatt. 

 

Centrírozni egy (bármilyen) karbon felnit ugyanúgy lehet, mint egy alut? A 330g 25mm belső szélességgel nem olyan rossz azért, de talán nem is kiemelkedő. Mit nyer akkor az ember? Stabilitást és merevséget? 



#460
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

gondolkoztam azon is,h mi legyen a megmaradt felnikkel,és küllőkkel. ha találnék 2 db megfizethető árú pl.: daytona agyat,akkor sima liba lenne. befűzném őket,és mehetnének a téli bringámba. azokat a kerekeket meg eladnám vlmi alacsony áron,h ne foglalják itthon a helyet. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A