mi a baj a dt-vel?Nem dt, sapim! Mindenképp!
Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#4221
Írta 2010. július 30. - 08:35

#4222
Írta 2010. július 30. - 08:33

Az xtr kazetta nem alu hanem titán.
Tökre anodizált alu. Csak a katetta titán, maga a külsõ bordás cucc, alu a gyári leírás szerint, vagy félreértek valamit?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4223
Írta 2010. július 30. - 03:13

#4224
Írta 2010. július 30. - 02:06

DT vagy Sapim.
3 kereszt
fireproof:
ilyenem van most (EX 325), nehéz, masszív, sok menettapasztalatom még nincs, de súly, szegecselés alapján nem lehet szerintem sok gond vele.
#4225
Írta 2010. július 29. - 23:57

most vettem 2 db 32 lyukas sun intense mag 30 felnit. novatec agyak vannak hozzájuk mind a kettõ 26"-os.
Arra lennék kiváncsi hogy meilyen küllõvel a legjobb befüzni és milyen fûzéssel?
mind tárcsás és dh-fr re lesz! de inkább dh-ra!
köszi
egy felkiáltójel is elég. mod by rob
#4226
Írta 2010. július 29. - 23:26

Szeretnék venni egy új felnit a mostani Mavic EN 321 Disc helyett egy Mavic EX 325 Disc felnit. Az új és a régi felni méretei megegyeznek ugye? Nem tér el egymástól a kettõ ugye? Csak hogy a külsõ jó lesz e az újra is.(csak az EX erõsebb ha jól tudom). Valamint ha ismeritek a Mavic EX 325 DISC felnit akkor mi a véleményetek róla?
Köszi
#4227
Írta 2010. július 29. - 21:14

A legegyszerûbb válasz az, hogy meg kell tanulni biciklizni és akkor nem szeded szét a kazettát.
![]()
Persze nem mindig ilyen egyszerû a történet, mert pl tavaly a sunrace sorom, amin csak a 11-12-14 volt külön, is bemarta rendesen a 12esnél és a 14esnél a sunrace agyam alu kazettáját. Itt egyértelmûen hogy az agy volt gyenge anyagból, mert ezeket a lánckereket szinte csak lejtõn használtam pörgetve. Idén a novatec light agyon (szintén alu kazettás) van xt sor és semmi bemarás nincs rajta. Szóval alu és alu között is van különbség, persze ezt pont neked mondom, tudod te. A shimano pl montin nem erõlteti az alu kazettát (van ennek oka), a dt meg igen (millió elég rondán bemart dt kazettát lehet látni a neten).
Elvileg a kis lánckerekeket pörgetve kéne használni, a meredek hegyeken csökken a fordulat, nagyobb a teljesítmény ingadozás (+ a nagyobb lánckereken nagyobb az erõkar) és így azok jobban be tudnák marni, de ezért vannak tartóbakon.
Összefoglalva, függ a stílustól és az anyagtól.
Még valami. Országútikon jobban lehet haználni alu kazettát, mert eleve kisebbek a lánckerekek, plusz sokkal jobban lehet pörgetni, mint terepen, szerintem itt így nem is kell alu tartóbak.
Akkor ehhez így igazából nem is tennék hozzá semmit, mindent leírtál amire gondoltam, meg még azt is amire nem

#4228
Írta 2010. július 29. - 20:11

Én egyrészt gyengevagyok
másrészt acél kazettám van (ultegra sorral) a mavicon is, meg a shimano-n is. De hogyha a kicsi is szétszedi, akkor mi a teendõ? Mert oké hogy tartóbakos sorokat ajánlanak, de csak a felsõ x lánckerék a tartóbakos...
A legegyszerûbb válasz az, hogy meg kell tanulni biciklizni és akkor nem szeded szét a kazettát.

Persze nem mindig ilyen egyszerû a történet, mert pl tavaly a sunrace sorom, amin csak a 11-12-14 volt külön, is bemarta rendesen a 12esnél és a 14esnél a sunrace agyam alu kazettáját. Itt egyértelmûen hogy az agy volt gyenge anyagból, mert ezeket a lánckereket szinte csak lejtõn használtam pörgetve. Idén a novatec light agyon (szintén alu kazettás) van xt sor és semmi bemarás nincs rajta. Szóval alu és alu között is van különbség, persze ezt pont neked mondom, tudod te

Elvileg a kis lánckerekeket pörgetve kéne használni, a meredek hegyeken csökken a fordulat, nagyobb a teljesítmény ingadozás (+ a nagyobb lánckereken nagyobb az erõkar) és így azok jobban be tudnák marni, de ezért vannak tartóbakon.
Összefoglalva, függ a stílustól és az anyagtól.
Még valami. Országútikon jobban lehet haználni alu kazettát, mert eleve kisebbek a lánckerekek, plusz sokkal jobban lehet pörgetni, mint terepen, szerintem itt így nem is kell alu tartóbak.
A sebesség mindent megold.
#4229
Írta 2010. július 29. - 18:52


#4230
Írta 2010. július 29. - 18:17


A sebesség mindent megold.
#4231
Írta 2010. július 29. - 18:02

...a Deore pedig nem.
#4232
Írta 2010. július 29. - 16:54

Írtátok, hogy az alu kazettatestet elnyírja az acél kazetta. Ez nekem fura, mert XT sort használtam XTR kazettán, s nem találkoztam ilyennel az ominózus bak nélkül felrakott fogaskerekeken. Ez valós veszély, vagy az XTR már kellõen kemény hozzá, hogy bírja? Azért érdekes, mert a kereket átteszem másik gépbe, ahol esélyes, hogy Deore sort fog csak kapni.
Az xtr kazetta nem alu hanem titán.
A sebesség mindent megold.
#4233
Írta 2010. július 29. - 16:47

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4234
Írta 2010. július 29. - 11:20


"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#4235
Írta 2010. július 29. - 11:13


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4236
Írta 2010. július 29. - 09:21

nem kell lógósra hagyni, csak ne legyen pont passzentos, mert akkor a gyorszárat összehúzva tényleg szorulni fog egy kicsit. egy további negyed fordulat szerintem elég lesz.Sziasztok! Shimano SLX kerékszettemen azt vettem észre, hogy az elsõ kerék nagyon rosszul forog el. (mintha szorulnának a golyók) Életemben nem szereltem még kerékagyat, de kormánycsapágyat már milliószor, s éppen ezért azt gondoltam a jelenségbõl, hogy ha a tengely végén lévõ csavart pont addig lazítom, amíg a szorulás megszûnik, akkor jó lesz. És így is lett, így már szépen forog. Nekiestem két 17-es kulccsal, s kb tizedfordulatonként játszottam vele, hogy "éppenhogy" ne szoruljon. Követtem el hülyeséget? Azt hallottam, hogy van, aki direkt kicsit lógósabbra veszi, számolvána gyorszár szorító hatásával.
én úgy szoktam, hogy amikor úgy érzem kész van, akkor a külsõ anyára ráfogok, és a kónuszt elkezdem kifelé csavarni. egy picit mindig enged, ami miatt még jobban megszorul a kontraanya meg a kónusz kapcsolata, plusz egy kis játék keletkezik, amit majd a gyorszár megszüntet. de sosem hagyom, hogy lógjon a kerék.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4237
Írta 2010. július 29. - 09:02

Sziasztok! Shimano SLX kerékszettemen azt vettem észre, hogy az elsõ kerék nagyon rosszul forog el. (mintha szorulnának a golyók) Életemben nem szereltem még kerékagyat, de kormánycsapágyat már milliószor, s éppen ezért azt gondoltam a jelenségbõl, hogy ha a tengely végén lévõ csavart pont addig lazítom, amíg a szorulás megszûnik, akkor jó lesz. És így is lett, így már szépen forog. Nekiestem két 17-es kulccsal, s kb tizedfordulatonként játszottam vele, hogy "éppenhogy" ne szoruljon. Követtem el hülyeséget? Azt hallottam, hogy van, aki direkt kicsit lógósabbra veszi, számolvána gyorszár szorító hatásával.
Én úgy lövöm be az XT agyaimat, hogy a gyorszár megtépésével szûnjön meg a kerék kotyogása. Ha már szorul, akkor vedd a fáradtságot és szedd szét, lehet, hogy ráférne egy takarítás/újrakenés, még mielõtt szétkopik.

#4238
Írta 2010. július 29. - 08:34

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4239
Írta 2010. július 27. - 12:43

kb igen. ratchet wheel system
ennél világosabban nem lehet elmagyarázni: http://www.dtswiss.c...454/Manual.aspx
Ez a rendszer mindig mosolyra fakaszt a DT-nél. Már több mint tíz éve pont ilyen karokat használnak az orvosi mûszerekben is. Még az anyaguk is ez.
Meghúzod mint egy szárnyas anyát és oda állítod a kar szárát ahova szeretnéd.
DT4.2: Több éve több ismerõsöm használja teljes elégedettséggel. Szerintem az a beakadt dolog és a túlfeszített küllõ tette be a kaput neki.
#4240
Írta 2010. július 27. - 12:38

kb igen. ratchet wheel system
amikor magad felé meghúzod a kart, akkor a tengelytõl függetlenül szabadon forog, oda állítod ahova akarod. nem láttam még belülrõl de gondolom van valami recés dolog a karban is meg a tengely végén is ami ha össze van feszülve akkor tudod lazítani/feszíteni, amikor meg meghúzod akkor nincs közük egymáshoz és forgathatod a kart szabadon.
ennél világosabban nem lehet elmagyarázni: http://www.dtswiss.c...454/Manual.aspx
majd megnezem otthon - sajnos ez a funkcioja nem tunt fel. majd ha kicsit szarabb ido lesz, akkor egy esztergageppel felfuratom, hatha sikerul kihuzni belole a csavart, es rakni bele egy masikat.