Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#4021
Írta 2010. szeptember 18. - 09:57

Ha bemegyek valamelyik nagyobb bringaboltba, akkor lehetséges, hogy tudnak adni nekem különbözõ méretû kazetta hézagolókat? Mert ahova eddig bementem, egy helyen tudtam venni 4 mm-est, de ettõl eltérõ kéne, 2-es vagy 5-ös. Amit szoktak írni, hogy szétbontott hátsó sorokból esik ki hézagoló, az milyen méretû szokott lenni?
#4022
Írta 2010. szeptember 18. - 07:27

Én nem vagyok jó egyszerû fizikából.
Kifejted nekem?
Idézet egy másik oldalról (remélem segít):
"Az erõátvitel szempontjából a legjobb az lenne, ha mindkét oldalon 3szoros vagy 4szeres kereszt fûzés lenne. Viszont a radiális (sugárirányú) és laterális (oldalirányú) erõkkel szemben a radiális fûzésû kerék a legmerevebb (cserébe viszont tangenciális (érintõirányú) erõt nem képes átvinni, ezért csak felnifékes nem hajtott kerekeken használják, pl. országúti elsõ). Ha gondolod levezetem, hogy miért. Mivel a kerékagy merevsége az egész kerék merevségéhez képest nagyságrendekkel jobb, ezért ha csak az egyik oldalon viszünk át erõt, mindegy, hogy melyik oldalt választjuk, viszont az egyik oldali radiális fûzése sokkal ellenállóbbá teszi a kereket radiális és laterális erõkkel szemben, ezért is alkalmazzák (cserébe a hajtás csak feleannyi küllõ tudja átvinni). Azt is tudjuk, hogy a hátsó kerékagy ezeknél a soksebességes bringáknál eléggé asszimetrikus, ebbõl adódik (sok egyéb mellett), hogy a hátsó kerék oldalmerevsége egyik és másik irányba nem egyforma. A kerék középvonalától minél távolabb van fûzve a küllõ, annál nagyobb laterális merevséget kapsz, a radiális merevság viszont ilyen kis szögeknél még alig változik (ez egyszerû trigonometria). Mindezek ismeretében el lehet dönteni, hogy hova tesszük a radiális fûzést és hova a keresztezettet, de ha nem világos segítek. Ha a hajtásoldalt fûzöd keresztezetten és a nem hajtásoldalt radiálisan, akkor a nagyobb laterális merevséget biztosító fûzés kerül nem hajtásoldalra, vagyis a kerék középvonalától távolabb, a laterális erõkkel szemben kevésbé merev fûzés pedig a középvonalhoz közelebb, ebbõl az következik, hogy laterális erõkkel szemben a kerék még asszimetrikusabb lesz mint eddig, a már eddig is merevebb oldalt tovább merevíted, a kevésbé merev oldalhoz pedig nem nyúltál. Viszont ha hajtásoldalra kerül a radiális fûzés, a kereszt pedig a nem hajtásoldalra, akkor a laterálisan kevésbé merev oldalt teszed merevebbé, tehát közelebb kerülsz az ideális állapothoz."
A sebesség mindent megold.
#4023
Írta 2010. szeptember 18. - 01:52

Egyszerû fizika.
Én nem vagyok jó egyszerû fizikából.
Kifejted nekem?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4024
Írta 2010. szeptember 18. - 01:12

#4025
Írta 2010. szeptember 18. - 00:48

Túl sok értelme nincs. Annak viszont van ha a hajtás oldalt fûzzük radiálisra és a másikat keresztre.
Mert a Mavic is úgy csinálja?
Emlékszel rá kinek mi volt az álláspontja?Köszönöm!!!
"Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát? "
Ez tényleg az!
Néhány hónapja (éve?) már volt itt vita ennek a létjogosultságáról Yasec meg tán Atom között.
Nagyon érdekes volt, fõleg hogy mondjuk én is egészen mást gondolok errõl, bár én abszolút nem vagyok olyan tanult mint ÕK!
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4026
Írta 2010. szeptember 17. - 22:55

Sheldon Brown weboldalán olvastam, hogy jó ötlet a hátsó kereket félradiálra fûzni (meghajtás oldalon keresztezett, ellentétes oldalon radiál), illetve sok profi versenyzõ bicóján is láttam már ilyesmit.
Kaptam viszont olyan infót, hogy igen hamar el tud állítódni az ilyen kerék, illetve némi utánaolvasással egymással szöges ellentétben álló infók kavalkádját találtam a neten...Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát?
Túl sok értelme nincs. Annak viszont van ha a hajtás oldalt fûzzük radiálisra és a másikat keresztre.
A sebesség mindent megold.
#4027
Írta 2010. szeptember 17. - 22:18

Köszönöm!!!
"Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát? "
Ez tényleg az!
Néhány hónapja (éve?) már volt itt vita ennek a létjogosultságáról Yasec meg tán Atom között.
Nagyon érdekes volt, fõleg hogy mondjuk én is egészen mást gondolok errõl, bár én abszolút nem vagyok olyan tanult mint ÕK!

#4028
Írta 2010. szeptember 17. - 22:01

Kaptam viszont olyan infót, hogy igen hamar el tud állítódni az ilyen kerék, illetve némi utánaolvasással egymással szöges ellentétben álló infók kavalkádját találtam a neten...

#4029
Írta 2010. szeptember 17. - 20:56

#4030
Írta 2010. szeptember 17. - 20:53

#4031
Írta 2010. szeptember 17. - 20:24

1) nem hiszem el, hogy 90-bõl kijön ez a kerék
2) ettõl még hülyeség, mert ez itthon van, megnézhetõ, próbálható, nem kapsz véletlenül rosszat, nem ver át a posta, nem kell várni rá 4 hetet....
1. ne hidd el.
2. ez egy használt kerék. de, rendben, majd elviszi, akinek megér ennyit egy használt kerék.
#4032
Írta 2010. szeptember 17. - 15:35

Nincs nekik....
Gyapi.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4033
Írta 2010. szeptember 17. - 15:20

Edd, an easy to use spoke length calculator
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4034
Írta 2010. szeptember 16. - 13:59

1) nem hiszem el, hogy 90-bõl kijön ez a kerékkülföldrõl 90bõl lehet ilyet építeni. akkor igen.
2) ettõl még hülyeség, mert ez itthon van, megnézhetõ, próbálható, nem kapsz véletlenül rosszat, nem ver át a posta, nem kell várni rá 4 hetet....
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4035
Írta 2010. szeptember 16. - 00:39

#4036
Írta 2010. szeptember 16. - 00:20

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4037
Írta 2010. szeptember 16. - 00:14

Idáig csak a DT tart, Aluminiumot rengetegér.
Kérlek segítsetek!


#4038
Írta 2010. szeptember 16. - 00:01

939,4 [g] csupaszon
1772,2 [g]race kinggel meg minden szerelvénnyel
#4039
Írta 2010. szeptember 15. - 23:20

#4040
Írta 2010. szeptember 15. - 15:46

szabad tudni miert adod el?
Eladtam a vázat,telót,fékeket,majd télen valamikor építek egy teljesen újat,arra meg kell a keret.
annyiért azért nem olcsó,, de jah.
elsõ-hátsó agy össz 180 font,gyorszár 30 font,ez 210,ez kb 70e,felni darabja 18+szalag 2e,ez 38,küllõ+anya egy 10-es.össz 118000ft.Akkor még nincsen befûzve.És ment kb 300 km-t,karc sincs rajta.Akkor drága?