Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#4021
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Hello srácok

Ha bemegyek valamelyik nagyobb bringaboltba, akkor lehetséges, hogy tudnak adni nekem különbözõ méretû kazetta hézagolókat? Mert ahova eddig bementem, egy helyen tudtam venni 4 mm-est, de ettõl eltérõ kéne, 2-es vagy 5-ös. Amit szoktak írni, hogy szétbontott hátsó sorokból esik ki hézagoló, az milyen méretû szokott lenni?

#4022
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én nem vagyok jó egyszerû fizikából.
Kifejted nekem?


Idézet egy másik oldalról (remélem segít):
"Az erõátvitel szempontjából a legjobb az lenne, ha mindkét oldalon 3szoros vagy 4szeres kereszt fûzés lenne. Viszont a radiális (sugárirányú) és laterális (oldalirányú) erõkkel szemben a radiális fûzésû kerék a legmerevebb (cserébe viszont tangenciális (érintõirányú) erõt nem képes átvinni, ezért csak felnifékes nem hajtott kerekeken használják, pl. országúti elsõ). Ha gondolod levezetem, hogy miért. Mivel a kerékagy merevsége az egész kerék merevségéhez képest nagyságrendekkel jobb, ezért ha csak az egyik oldalon viszünk át erõt, mindegy, hogy melyik oldalt választjuk, viszont az egyik oldali radiális fûzése sokkal ellenállóbbá teszi a kereket radiális és laterális erõkkel szemben, ezért is alkalmazzák (cserébe a hajtás csak feleannyi küllõ tudja átvinni). Azt is tudjuk, hogy a hátsó kerékagy ezeknél a soksebességes bringáknál eléggé asszimetrikus, ebbõl adódik (sok egyéb mellett), hogy a hátsó kerék oldalmerevsége egyik és másik irányba nem egyforma. A kerék középvonalától minél távolabb van fûzve a küllõ, annál nagyobb laterális merevséget kapsz, a radiális merevság viszont ilyen kis szögeknél még alig változik (ez egyszerû trigonometria). Mindezek ismeretében el lehet dönteni, hogy hova tesszük a radiális fûzést és hova a keresztezettet, de ha nem világos segítek. Ha a hajtásoldalt fûzöd keresztezetten és a nem hajtásoldalt radiálisan, akkor a nagyobb laterális merevséget biztosító fûzés kerül nem hajtásoldalra, vagyis a kerék középvonalától távolabb, a laterális erõkkel szemben kevésbé merev fûzés pedig a középvonalhoz közelebb, ebbõl az következik, hogy laterális erõkkel szemben a kerék még asszimetrikusabb lesz mint eddig, a már eddig is merevebb oldalt tovább merevíted, a kevésbé merev oldalhoz pedig nem nyúltál. Viszont ha hajtásoldalra kerül a radiális fûzés, a kereszt pedig a nem hajtásoldalra, akkor a laterálisan kevésbé merev oldalt teszed merevebbé, tehát közelebb kerülsz az ideális állapothoz."


A sebesség mindent megold.

 


#4023
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Egyszerû fizika.


Én nem vagyok jó egyszerû fizikából.
Kifejted nekem?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4024
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mert a Mavic is úgy csinálja?


Egyszerû fizika.


A sebesség mindent megold.

 


#4025
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Túl sok értelme nincs. Annak viszont van ha a hajtás oldalt fûzzük radiálisra és a másikat keresztre.


Mert a Mavic is úgy csinálja?

Köszönöm!!!

"Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát? "
Ez tényleg az!
Néhány hónapja (éve?) már volt itt vita ennek a létjogosultságáról Yasec meg tán Atom között.
Nagyon érdekes volt, fõleg hogy mondjuk én is egészen mást gondolok errõl, bár én abszolút nem vagyok olyan tanult mint ÕK!

Emlékszel rá kinek mi volt az álláspontja?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4026
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sheldon Brown weboldalán olvastam, hogy jó ötlet a hátsó kereket félradiálra fûzni (meghajtás oldalon keresztezett, ellentétes oldalon radiál), illetve sok profi versenyzõ bicóján is láttam már ilyesmit.

Kaptam viszont olyan infót, hogy igen hamar el tud állítódni az ilyen kerék, illetve némi utánaolvasással egymással szöges ellentétben álló infók kavalkádját találtam a neten... :D Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát?


Túl sok értelme nincs. Annak viszont van ha a hajtás oldalt fûzzük radiálisra és a másikat keresztre.


A sebesség mindent megold.

 


#4027
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás

http://kerékpárbolt....gabolt/blue-cet


Köszönöm!!!

"Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát? "
Ez tényleg az!
Néhány hónapja (éve?) már volt itt vita ennek a létjogosultságáról Yasec meg tán Atom között.
Nagyon érdekes volt, fõleg hogy mondjuk én is egészen mást gondolok errõl, bár én abszolút nem vagyok olyan tanult mint ÕK!
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#4028
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Sheldon Brown weboldalán olvastam, hogy jó ötlet a hátsó kereket félradiálra fûzni (meghajtás oldalon keresztezett, ellentétes oldalon radiál), illetve sok profi versenyzõ bicóján is láttam már ilyesmit.

Kaptam viszont olyan infót, hogy igen hamar el tud állítódni az ilyen kerék, illetve némi utánaolvasással egymással szöges ellentétben álló infók kavalkádját találtam a neten... :D Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát?

#4029
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Õ kicsoda micsoda hol???


http://kerékpárbolt....gabolt/blue-cet


#4030
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás

Gyapi.

Õ kicsoda micsoda hol???
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#4031
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

1) nem hiszem el, hogy 90-bõl kijön ez a kerék
2) ettõl még hülyeség, mert ez itthon van, megnézhetõ, próbálható, nem kapsz véletlenül rosszat, nem ver át a posta, nem kell várni rá 4 hetet....


1. ne hidd el.
2. ez egy használt kerék. de, rendben, majd elviszi, akinek megér ennyit egy használt kerék.

#4032
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Nincs nekik.... :(


Gyapi.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4033
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Az általam ismert legpontosabb és leggyorsabb küllõhossz számító:
Edd, an easy to use spoke length calculator

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4034
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

külföldrõl 90bõl lehet ilyet építeni. akkor igen.

1) nem hiszem el, hogy 90-bõl kijön ez a kerék
2) ettõl még hülyeség, mert ez itthon van, megnézhetõ, próbálható, nem kapsz véletlenül rosszat, nem ver át a posta, nem kell várni rá 4 hetet....

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4035
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Nincs nekik.... :(
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#4036
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
A Bikernél nincs már Sapim? Az mintha olyan lett volna.
http://www.sapim.be/...cts&sub=nipples

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#4037
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Keresek hatszögletû fejû küllõanyát rézbõl.
Idáig csak a DT tart, Aluminiumot rengetegér.
Kérlek segítsetek! :D
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#4038
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
na nekem is elkészült a hátsókerekem, remélhetõleg holnap fel is avatom (ha az idõjárás is akarja)

939,4 [g] csupaszon

1772,2 [g]race kinggel meg minden szerelvénnyel

#4039
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
külföldrõl 90bõl lehet ilyet építeni. akkor igen.

#4040
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

szabad tudni miert adod el?


Eladtam a vázat,telót,fékeket,majd télen valamikor építek egy teljesen újat,arra meg kell a keret.

annyiért azért nem olcsó,, de jah.


elsõ-hátsó agy össz 180 font,gyorszár 30 font,ez 210,ez kb 70e,felni darabja 18+szalag 2e,ez 38,küllõ+anya egy 10-es.össz 118000ft.Akkor még nincsen befûzve.És ment kb 300 km-t,karc sincs rajta.Akkor drága?