Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#3981
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Sziasztok, itt néz, nézzetek körül, nem rég rendeltem tõlük és jó árban is voltak náluk a cuccaik, és van sok mindenük és akciójuk, a kérdésekre eMail-ben is segítségre vannak, ha nem találjátok számotokra a megfelelõ kérdésekre a válaszokat itt az oldalukon... :)

Gyakran Ismételt Kérdések | Kerékpár Webshop

#3982
Hyde

Hyde

    vendég

  • felfüggesztett
  • 10 hozzászólás
Ok, sorry!Csak nem találtam, köszönöm!

#3983
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
spyral-t
de van sárvõdõ topik, oda írj.

#3984
Hyde

Hyde

    vendég

  • felfüggesztett
  • 10 hozzászólás
Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy sárvédõt(26") szeretnék venni ( lehetõleg pálcást ) mert, most nyeregcsatolhatós van és nem valami stabil, na meg nem az igazi.Szóval a kérdésem az lenne, hogy milyen s.védõt tudnátok ajánlani?

Köszönöm elõre is, ha lesz aki válaszol!

#3985
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Úgy értette, hogy ha magad szerelnéd, tisztogatnád az agyakat, akkor összeszerelésnél bele kell kalkulálni a gyorszárak összehúzó erejét.


Köszönöm.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3986
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás
Sajnos annyi tapasztalatom még nincs, hogy magam neki merjek állni. Köszönöm a segítséget! Ma már repülök is Bringavarázsékhoz.

#3987
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Mit értesz az alatt, hogy nem egy ász??? Mivel még nincs befûzve, lehet variálni... ezek az "ötezres" árkategória lakói, alapból ezek elvetendõk? Tudsz valami biztos alternatívát? ( már ha a mani bõven elég :D ). Az agyat meg mikor-hogy-hogyan hagyjam kotyogósan? Mi kotyogjon? Nem tiszta... :S :) SEGÍTS!
Köszi!
(Bringavarázs kerékpárszerviz/kereskedés-hez van közöd? Ha igen, benézek hozzátok, átbeszéljük...)


Úgy értette, hogy ha magad szerelnéd, tisztogatnád az agyakat, akkor összeszerelésnél bele kell kalkulálni a gyorszárak összehúzó erejét.

#3988
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás
privi alapján utsó, zárójeles kérdés, azt hiszem felesleges. :D

#3989
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás

Egyszerûen.
A felni amit vettél nem egy ász darab.

Az agy frankó,csak egy árnyalatnyit hagyd kotyogósan õket.
Majd a gyorszár mikor berakod a helyére ,kiveszi a kotyogást belõle.


Mit értesz az alatt, hogy nem egy ász??? Mivel még nincs befûzve, lehet variálni... ezek az "ötezres" árkategória lakói, alapból ezek elvetendõk? Tudsz valami biztos alternatívát? ( már ha a mani bõven elég :D ). Az agyat meg mikor-hogy-hogyan hagyjam kotyogósan? Mi kotyogjon? Nem tiszta... :S :) SEGÍTS!
Köszi!
(Bringavarázs kerékpárszerviz/kereskedés-hez van közöd? Ha igen, benézek hozzátok, átbeszéljük...)

#3990
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
ment egy privi.
..le is hagytak.:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3991
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
ha olcsó és tartós eredményre vágysz vidd be egy szervízbe és mondd meg, hogy 2mm-es DT vagy Sapim küllõkkel szeretnéd befûzetni 3 keresztre. ennyi. kb 60ft/küllõ plusz munkadíj lesz.

edit: megelõztek.

#3992
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Egyszerûen.
Sima DT vagy sapim rozsdamentes küllõ,2 mm.
3 keresztre.
A fekete erõsebb anyagában,de nagyságrenddel többe kerül.60Ft/240 Ft
Jó fûzéssel a sima is sokáig bírja.
A felni amit vettél nem egy ász darab.
Stlyecom f2 Web Application
itt egyebek mappában találsz egy küllõhossz számító excellt.
Az agy frankó,csak egy árnyalatnyit hagyd kotyogósan õket.
Majd a gyorszár mikor berakod a helyére ,kiveszi a kotyogást belõle.
A manid meg bõven elég hozzá.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3993
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 hozzászólás
Üdv néktek!

Visszaolvastam a fórumban, de nem találtam kielégítõ választ, így felteszem a kérdéseimet! Remélem nem haragszotok meg érte! :D

Alaphelyzet: 2 éve nyúzok egy Scott Reflex-et. Lassan, szépen maratonozásra (kompromisszumok nélkül, de nem gyõzelemre hajtóknak) alkalmassá is válik. (Reba, deore, LX, jagwire, XT figyel rajta) Most jutottam oda, hogy egy hidrós deore fékszettet (mindenestül) sikerült beszereznem.

Problematika: Az eddigi V-fék kompatibilis kerekeim átkerülnek az építés alatt álló (a levett alkatrészekbõl) városi rombolómba. :) Eddig be is szereztem SHIMANO-ék FH-M756-os hátsó és HB-M756-os elsõ hatcsavaros agyait, (ez volt olcsó, és a tárcsáim is csavarosak) Valamint egy pár teljesen szûz MACH1 MX DISC felnit (öszesen 64 küllõnek van hely :) ).
És itt jön a baj, ugyanis soha nem fûzettem még kereket, (drága Alex DM180 cimborákkal, és az isten se tudja már milyen küllõkkel sose volt bajom) és minél inkább nézegetem az okosságokat a neten annál inkább összezavarodok. Nem tudom milyen márkájú és/vagy kialakítású és mekkora küllõt vegyek [pl.: DT 2mm-es van szimpla rozsdamentes meg fekete rozsdamentes(meg persze millió fantázianévvel ellátott darab), mi a különbség??? -statikailag persze-], és hogy hol. Vagy ha ez meg is lenne, a fûzés mintájáról se tudok semmit.

Ezért kérem a segítségeteket, mi lehet nekem ideális alternatíva küllõre (és azt hol tudom a legkevésbé kellemetlen áron beszerezni), valamint ha levadásztam minden alkatrészt és beállítok egy bringaszervizbe, mit mondjak...??? fûzzék be... De hogy? Elég ha azt mondom hogy 3keresztes fûzést szeretnék?

Eddig amiben biztosnak érzem magam: én max. 90kilóval terhelem a bringát (az önsúlyán kívül), maratonozásra használom, erõs kerék kell, talán a végig 2mm hosszú küllõ a nekem való (gondolom a terheléseknek jobban ellenáll mint az elvékonyodó társai-ára is barátibb)
Mindennek a fejében össz-vissz van kb. 13.000,-Ft erre a mûveletre, munkadíjjal tokkal-vonóval... (2500/kerék árban számolok, az reális?)

Segítséget elõre is köszönöm!

#3994
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Köszönöm, holnap át böngészem, azaz már ma. :)
Csak hogy, a bikemag.hu-n azt hiszem olyasmit olvastam, hogy a tárcsafék miatt a fékerõ hatása végett máshogy kell fûzni a bal oldalt, mint a jobbat, ezt nem is értettem, hogy-hogyan is érti, mert a leírásból nem jöttem rá. :confused:
Ezzel kapcsolatban vagyok fõleg bizonytalan… :confused:

#3995
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
3keresztre ugyanúgy kell elsõkereket is fûzni, mint hátsókereket.
Wheelbuilding
tudom, hogy angol de ez az etalon.

#3996
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás
Üdv... :)

Ne haragudjatok, ha volt már hasonló kérdés, de sajnos szükségem lenne a kerék fûzéssel kapcsolatban némi segítség és tanács... :confused:

A saját elképzelésem és kérdéseim a következõk, amikhez kellene némi segítség és némi jó tanács, lévén hogy még nem készítettem ilyen kerékfûzést soha, ma nézegettem a ’YouTobon’ pár videót, de sajnos Angolul van és így nem sokat értek belõle és sajnos amit találtam az a elsõ kerék fûzéssel kapcsolatos, persze azt a videó alapján, le tudnám másolni, de nekem a hátsó agy fûzésére kellene példa...
Amit meg a bikmag.hu-n találtam, az nem rossz, de sajnos vannak dolgok, amiket egyáltalán nem értek, hogy mit ért ez, és az alatt, valamint hogy is kell azt érteni, mert sajnos nem nagyon tudom értelmezni, és nem tudok dönteni, hogy milyen fûzés is lenne számomra a legjobb és legbiztonságosabb megoldás... :confused:

Nos, ennyi bevezetésnek talán elég is, így rátérek a tárgyra. :)

Adva van egy ’V’ fékes City MTB váz, egy 6 sebességes új Shimano menetes tárcsa, valamint egy új, 6 csavaros tárcsás, gyorszáras hátsó menetes agy és egy 26”-os 36 küllõs, dupla falú, nem szegecselt felni.
A kérdésem most még jelen szakaszban csak annyiból állna, hogy milyen fûzést javasoltok mindennapi városi útra és használatra… :confused:
Az Én elgondolásom az eddigi után olvasgatás nyomán a 3 keresztes fûzést választanám, csak hogy mivel a váz már kb. 15 év körüli és eredetileg nincs rajta tárcsaféknek kialakítva a helye, így egy Z adapterrel akarom ezt megoldani, ami állítólag alkalmassá teszi, hogy ’V’ fék helyett tárcsaféket tudjak felszerelni rá… ?
Ezért is kérdezném azt is meg, hogy szerintetek hogy fûzzem a küllõket, mivel nincs ez ügyben tapasztalatom, de szeretek barkácsolni és szerelgetni, amolyan kis (ezermesterke) vagyok és magam szeretném ezt is elvégezni, legalább is megpróbálkozom vele… :)
Arra gondoltam, hogy a jobb oldali küllõket a hajtás oldalon, az elõre irányuló hajtási erõ miatt a felnibe csatlakozó küllõk végeit az agyhoz viszonyítva hátra felé nézve helyezném el.
Majdnem derékszögben állva a kerékagyhoz viszonyítva azt úgy, hogy a küllõ agyfelõli vége, az agy belsõ oldala felé néz és a küllõbõl 9-et így fûznék be, és az elsõ küllõt a szelep helye melletti felém közelebb esõ lukba kezdeném a fûzést a másik 9-et pedig szintén így, csak a küllõ végei kifelé néznének.
A bal oldali küllõk pedig pontosan az ellenkezõ irányban állnának, azaz a tárcsafék miatt a felnibe szerelt és szintén 3 keresztbe fûzött küllõk végei a menetirányban lennének szerelve, és így zárnak be majdnem derékszöget az agyhoz viszonyítva a küllõk… :confused:
Nos, nem tudom, hogy jó elgondolás-e ez így, vagy a bal oldal egyezzen meg a jobb oldali küllõk irányával, azaz a felnibe csatlakozott küllõk végei, hátrafelé nézzenek szimmetrikusan a jobb oldallal megegyezõen… :confused:
Mivel a tárcsa forgása és a tárcsafék közötti erõ a fékezés pillanatában szintén elõre felé hatnak, így annak is húzottnak kell lennie… :confused:

Nos, elõre is bocsánat a hosszú és részletes leírásomhoz és kérdésemhez, de sajnos itt ennél a pontnál, elakadtam az összeszerelésben, hogy melyik formáció is lenne a helyes és biztonságos, még annyit, hogy max. 90-100 Kg terhelésnek lenne kitéve a kerékpár.
Az esetleges válaszotokat és az ezzel kapcsolatosan felmerülõ kérdéseteket, elõre is tisztelettel várom és megköszönöm. :)

#3997
Bringadoki

Bringadoki

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok ! Olvasgattam a radiális meg a keresztes fûzések elõnyérõl meg hátrányáról . Én személy szerint a radiálist nem tartom sem szépnek sem elõnyösnek . Max. annyi elõnye van, hogy kevesebb küllõt lehet használni radiálisan. És a keresztes fûzésben fellépõ feszültség is , csak relatív . Én kb. 20 éve építettem három keresztes és duplán csavart kereket és azóta hiba nélkül mûködik Erdélyben egy olyan úton, ahol aszfalt sincs.

#3998
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
1.8-as, fekete, alu küllõanyára lenne szükségem (1-2db-ra), egy régebbi monti-kerékhez. Lehet ilyet kapni valahol Pesten?

#3999
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Láttam black jack márkájú egész szép és könnyû felniket. Van valakinek velük tapasztalata?


A sebesség mindent megold.

 


#4000
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Szépnek szép, de értelmetlen.
Az egyenes küllõk (minden második) nem segítenek a csavaró igénybevétel átvitelében,
és persze kétféle küllõhossz kell mindkét oldalon, tehát összesen 4 féle küllõ kell bele.

Papíron az az értelme, hogy a radiális küllõk elvileg merevebben tartják a kereket mint az érintõirányúak, ugyanakkor a full radiállal ellentétben nem áldozódik fel teljesen a forgatónyomaték-átvitel sem.