Üdv...
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Ne haragudjatok, ha volt már hasonló kérdés, de sajnos szükségem lenne a kerék fûzéssel kapcsolatban némi segítség és tanács... :confused:
A saját elképzelésem és kérdéseim a következõk, amikhez kellene némi segítség és némi jó tanács, lévén hogy még nem készítettem ilyen kerékfûzést soha, ma nézegettem a ’
YouTobon’ pár videót, de sajnos Angolul van és így nem sokat értek belõle és sajnos amit találtam az a elsõ kerék fûzéssel kapcsolatos, persze azt a videó alapján, le tudnám másolni, de nekem a hátsó agy fûzésére kellene példa...
Amit meg a
bikmag.hu-n találtam, az nem rossz, de sajnos vannak dolgok, amiket egyáltalán nem értek, hogy mit ért ez, és az alatt, valamint hogy is kell azt érteni, mert sajnos nem nagyon tudom értelmezni, és nem tudok dönteni, hogy milyen fûzés is lenne számomra a legjobb és legbiztonságosabb megoldás... :confused:
Nos, ennyi bevezetésnek talán elég is, így rátérek a tárgyra.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Adva van egy ’
V’ fékes
City MTB váz, egy
6 sebességes új
Shimano menetes tárcsa, valamint egy új,
6 csavaros tárcsás, gyorszáras hátsó menetes agy és egy
26”-os
36 küllõs, dupla falú, nem szegecselt felni.
A kérdésem most még jelen szakaszban csak annyiból állna, hogy milyen fûzést javasoltok mindennapi városi útra és használatra… :confused:
Az Én elgondolásom az eddigi után olvasgatás nyomán a
3 keresztes fûzést választanám, csak hogy mivel a váz már kb.
15 év körüli és eredetileg nincs rajta tárcsaféknek kialakítva a helye, így egy
Z adapterrel akarom ezt megoldani, ami állítólag alkalmassá teszi, hogy ’
V’ fék helyett tárcsaféket tudjak felszerelni rá… ?
Ezért is kérdezném azt is meg, hogy szerintetek hogy fûzzem a küllõket, mivel nincs ez ügyben tapasztalatom, de szeretek barkácsolni és szerelgetni, amolyan kis (
ezermesterke) vagyok és magam szeretném ezt is elvégezni, legalább is megpróbálkozom vele…
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Arra gondoltam, hogy a jobb oldali küllõket a hajtás oldalon, az elõre irányuló hajtási erõ miatt a felnibe csatlakozó küllõk végeit az agyhoz viszonyítva hátra felé nézve helyezném el.
Majdnem derékszögben állva a kerékagyhoz viszonyítva azt úgy, hogy a küllõ agyfelõli vége, az agy belsõ oldala felé néz és a küllõbõl
9-et így fûznék be, és az elsõ küllõt a szelep helye melletti felém közelebb esõ lukba kezdeném a fûzést a másik
9-et pedig szintén így, csak a küllõ végei kifelé néznének.
A bal oldali küllõk pedig pontosan az ellenkezõ irányban állnának, azaz a tárcsafék miatt a felnibe szerelt és szintén
3 keresztbe fûzött küllõk végei a menetirányban lennének szerelve, és így zárnak be majdnem derékszöget az agyhoz viszonyítva a küllõk… :confused:
Nos, nem tudom, hogy jó elgondolás-e ez így, vagy a bal oldal egyezzen meg a jobb oldali küllõk irányával, azaz a felnibe csatlakozott küllõk végei, hátrafelé nézzenek
szimmetrikusan a jobb oldallal megegyezõen… :confused:
Mivel a tárcsa forgása és a tárcsafék közötti erõ a fékezés pillanatában
szintén elõre felé hatnak, így annak is húzottnak kell lennie… :confused:
Nos, elõre is bocsánat a hosszú és részletes leírásomhoz és kérdésemhez, de sajnos itt ennél a pontnál, elakadtam az összeszerelésben, hogy melyik formáció is lenne a
helyes és
biztonságos, még annyit, hogy max.
90-
100 Kg terhelésnek lenne kitéve a kerékpár.
Az esetleges válaszotokat és az ezzel kapcsolatosan felmerülõ kérdéseteket, elõre is
tisztelettel várom és
megköszönöm.