Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-748.jpg?_r=1554182913)
Keréképítés
#3681
Írta 2010. december 07. - 17:17
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3682
Írta 2010. december 07. - 16:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
igen, arra gondoltam, nekem is a kazetta miatt lett félrefûzve
Jobb a szimmetrikus kerék, de csak agyváltóval oldható meg ha egynél több sebességet szeretnél.
A sebesség mindent megold.
#3683
Írta 2010. december 07. - 16:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3684
Írta 2010. december 07. - 16:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
szerintem arra gonol, hogy a kerék a tengely középvonalától oddébb van centrírozva pl. a kazetta miatt
Ez alapján az összes hátsó kerék "félre van fûzve". De így meg nem értem a probléma lényegét?
A sebesség mindent megold.
#3685
Írta 2010. december 07. - 15:55
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3686
Írta 2010. december 07. - 15:40
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Egy kerék ,,félrefûzése" mennyire biztonságos? Az enyémet pl. szakember/szerelõ csinálta, de azon gondolkoztam, vajon ronthat-e a kerék stabilitásán/strapabírásán, ha mondjuk valaki olyan kezd neki aki nem ért hozzá. Vagy kis tapasztalattal bárki meg tudja a félrefûzést csinálni úgy, hogy stabil legyen?
Mi az hogy félrefûzés? Nem a lyukakba dugta be a küllõket vagy hogyan?
A sebesség mindent megold.
#3687
Írta 2010. december 07. - 15:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3688
Írta 2010. december 05. - 23:30
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
az hogy mire van ajánlva az gyakorlatilag a papucsszélességet jelöli. (135 vs 130)
ha belefér akkor vegyed. értelemszerûen a 32 lyukas változatot.
Aha, ertem, koszi a segitseget.
#3689
Írta 2010. december 05. - 22:55
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ha belefér akkor vegyed. értelemszerûen a 32 lyukas változatot.
#3690
Írta 2010. december 05. - 21:49
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
biztos vagy te abban a 135miliben? az egy 130as outi váz. csak a lyukszámnak kell stimmelni, más megkötés nincs (nagy vonalakban).
bármilyen outi kazettás agy jó, kihézagolt lánckerékkel.
Igen, igen, en is ugy hittem, azonban mielott nekialltam agyat keresni, lemertem es meglepodtem. 135 (pontosabban 134,5 mm) jott ki. Az emlitett agyat viszont mtb-re ajanlja a gyarto, ezert kerdeztem, hogy mehet-e orszaguti felnibe/vazba... ronda lesz, mert nem tarcsafekes a vaz, de gurul
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Tehat nem lesz gond? Koszonom a valaszt egyebkent.
#3691
Írta 2010. december 05. - 18:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Akkor gyenge vagy.
![]()
A viccet félretéve, jó agyakat használsz. Mind mavic volt vagy novatec, igaz? (Persze ezeket is tönkre lehet tenni, de nehezebb).
.
:
így van
dt-m meg ck-n nem volt és nem is lesz....
ja volt még wtb matricás ac-m, de annak olyan hamar széthullott a belseje, hogy ideje sem volt bemaródni
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3692
Írta 2010. december 05. - 18:05
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3693
Írta 2010. december 05. - 17:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
bármilyen outi kazettás agy jó, kihézagolt lánckerékkel.
#3694
Írta 2010. december 05. - 16:33
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Szeretnék egy otthon elfekvõ 622-es országúti felnibõl (32h) egy 1sebességes hátsó kereket összerakni, tanácsokat szeretnék kérni... én a novatec d252sb hátsó agyra gondoltam. A váz amit használok egy altrix whirlwind aero, 135mm-es sarutávolsággal... Párosítható ez az agy-felni... ötletek, tanácsok.
Köszönet elõre is.
#3695
Írta 2010. december 05. - 00:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
a 44/15-öt használom a legtöbbet
Akkor gyenge vagy.
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
A viccet félretéve, jó agyakat használsz. Mind mavic volt vagy novatec, igaz? (Persze ezeket is tönkre lehet tenni, de nehezebb).
Egyébként a hajtást nagyon lehet kímélni egy kis odafigyeléssel.
Itt a teljes idézet, amit korábban kiskubai-nak írtam:
A legegyszerûbb válasz az, hogy meg kell tanulni biciklizni és akkor nem szeded szét a kazettát.
![]()
Persze nem mindig ilyen egyszerû a történet, mert pl tavaly a sunrace sorom, amin csak a 11-12-14 volt külön, is bemarta rendesen a 12esnél és a 14esnél a sunrace agyam alu kazettáját. Itt egyértelmûen hogy az agy volt gyenge anyagból, mert ezeket a lánckereket szinte csak lejtõn használtam pörgetve. Idén a novatec light agyon (szintén alu kazettás) van xt sor és semmi bemarás nincs rajta. Szóval alu és alu között is van különbség, persze ezt pont neked mondom, tudod te. A shimano pl montin nem erõlteti az alu kazettát (van ennek oka), a dt meg igen (millió elég rondán bemart dt kazettát lehet látni a neten).
Elvileg a kis lánckerekeket pörgetve kéne használni, a meredek hegyeken csökken a fordulat, nagyobb a teljesítmény ingadozás (+ a nagyobb lánckereken nagyobb az erõkar) és így azok jobban be tudnák marni, de ezért vannak tartóbakon.
Összefoglalva, függ a stílustól és az anyagtól.
Még valami. Országútikon jobban lehet haználni alu kazettát, mert eleve kisebbek a lánckerekek, plusz sokkal jobban lehet pörgetni, mint terepen, szerintem itt így nem is kell alu tartóbak.
A sebesség mindent megold.
#3696
Írta 2010. december 04. - 17:13
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Valami ilyesmit mondott. Összehasonlításul pl egy chrisking-be ugyan az a sor biztos vagyok benne hogy nem maródik be úgy mint egy AC-be...Van különbség alu, és alu között.
Az meg nem kifogás, hogy outi kiosztású sorokat használnak, ultegra-duraace szintén tartóbakos 9sebességes verzióban is.
![Feltöltött kép](http://www.nexternal.com/icycles/images/07983.jpg)
#3697
Írta 2010. december 04. - 15:32
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
A 44/34-tõl nem is lesz baja. A 44/11, 44/13, 44/15 ami tönkreteszi.
a 44/15-öt használom a legtöbbet
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3698
Írta 2010. december 04. - 14:13
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
100 kiló, nem pörgetek, egyentlenül tekerek, elõszeretettel használok 44/34-et és még soha nem rágodótt be.
A 44/34-tõl nem is lesz baja. A 44/11, 44/13, 44/15 ami tönkreteszi.
A sebesség mindent megold.
#3699
Írta 2010. december 04. - 13:59
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Nem a felrakással van a gond. Hanem azzal ahogyan használod (persze ha a tartóbakos rész is berágott akkor visszavonok mindent és azt mondom szar az AC kazettája). Nem egyenletes a hajtás, erõsek a holtpontok, alacsony fordulaton mész, meg a kicsiket elvileg csak síkon és lejtõn kell használni, a nagyok meg elvileg nem rágnak be.
100 kiló, nem pörgetek, egyentlenül tekerek, elõszeretettel használok 44/34-et és még soha nem rágodótt be.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3700
Írta 2010. december 04. - 13:08
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
...vagy a neten, vagy valamilyen újságban láttam, de lehet, hogy nem csak nekik van ilyen.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."