Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#2581
Írta 2011. augusztus 15. - 12:36

#2582
Írta 2011. augusztus 15. - 12:35

Valaki meg tudná mondani, hogy MAvic UST szelepet hogyan tudnám átalakítani a maintream auto(?) szeleppé?
A felnihez/kerékhez jár az átalakító.
A sebesség mindent megold.
#2583
Írta 2011. augusztus 15. - 12:33

#2584
Írta 2011. augusztus 12. - 12:02

29"-es felnibõl gyárt valaki 28 lyukasat?
mindenhol csak 32 lyukast találok...
szerintem nem veletlen, valszeg nagyon gatya lenne. pl a 26os ztr crestet agyon dicserik, addig a 29est meg szidjak mint a bokrot (gumifelrakastol nyolcas lesz benne meg ilyesmi). nem eleg, hogy csak nagyobb es kesz, pedig ha a ztr archot nezed, ami hasznalhato akkor meg 330 vs 470g kulonbseg nem keves.
en baromira tartottam a nehez kerektol, es a gianten tenyleg nem konnyuek a kerekek (asszem olyan 4.4kg tokkal vonoval), de marha jo egyszeruen

#2585
Írta 2011. augusztus 12. - 09:08

mindenhol csak 32 lyukast találok...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2586
Írta 2011. augusztus 09. - 14:31


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2587
Írta 2011. augusztus 09. - 14:22

Üdv!
Az új gép Joytec agyakkal van szerelve (D041DSE/D142DSE), (amik úgy tûnnek nekem mint a novatech kevésbé megmunkált/olcsósított agyai) és ugye ezeknek vannak vastagtengelyes tesóik. Arra valószínû nincs mód, hogy azt a csavart(?) amiben a mostani gyorszáras pálca megy át ki lehessen cserélni a 9 és 10mm-es vastagtengelyekre? Azaz a 'hub shell'-ben is felfekszik a tengely, vagy csak a széleken; és ha utúbbi akkor azok cserélhetõk-e.
Sorry a láma kérdésért, nem kaptam még szét agyat.
http://www.novatecwh...6/big_file2.jpg
Elõzõ agyaim vastagtengelyesek voltak, elég merev volt vele a gép, plusz nem csak ilyen pici felületen feküdt fel a villa/váz...
Nem megoldható. Volt vastagtengelyes és normál gyorszáras agyam is. Mások az átmérõk és a gyorszáras tengely nem alakítható át, mert túl vékony.
A sebesség mindent megold.
#2588
Írta 2011. augusztus 09. - 13:05

Az új gép Joytec agyakkal van szerelve (D041DSE/D142DSE), (amik úgy tûnnek nekem mint a novatech kevésbé megmunkált/olcsósított agyai) és ugye ezeknek vannak vastagtengelyes tesóik. Arra valószínû nincs mód, hogy azt a csavart(?) amiben a mostani gyorszáras pálca megy át ki lehessen cserélni a 9 és 10mm-es vastagtengelyekre? Azaz a 'hub shell'-ben is felfekszik a tengely, vagy csak a széleken; és ha utúbbi akkor azok cserélhetõk-e.
Sorry a láma kérdésért, nem kaptam még szét agyat.

Elõzõ agyaim vastagtengelyesek voltak, elég merev volt vele a gép, plusz nem csak ilyen pici felületen feküdt fel a villa/váz...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2589
Írta 2011. augusztus 09. - 12:38

Shimano Deore XT elsõ (HB-M756) és hátsó (FH-M756) 6 csavaros agyról mi a véleményetek? Sima XC-re kellene, 85 kg vagyok.
Válaszotokat elõre is köszönöm!
Üdv
#2590
Írta 2011. augusztus 09. - 12:26

#2591
Írta 2011. augusztus 08. - 21:05

A segítséget elõre is köszi.
#2592
Írta 2011. augusztus 04. - 23:25

#2593
Írta 2011. augusztus 04. - 21:13

#2594
Írta 2011. augusztus 04. - 20:30

vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem
Igazából a hátsókerék fûzésétõl tartok, az elsõt kivitelezhetõnek látom, mert ott szimmetrikus minden, melyik küllõ kalkulátor vált be a legjobban nektek, amúgy az agyak 665-ös SLX-ek a felnik meg 36 lyukas XM719-es mavic-ek. 3 keresztre gondoltam a hátsókerék fûzését, elõre milyenre érdemes?
#2595
Írta 2011. augusztus 03. - 22:21

#2596
Írta 2011. augusztus 03. - 17:34

mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
Én a már (sokszor) említett Sheldon Brown oldalán található kerékûzõs cikkébõl tanultam meg a módját. Vettem küllõkulcsot, alaposan elolvastam, és elsõ kerekemet 4-5 óra alatt készítettem el. Múltkor már bõ 2 óra alatt megvolt, centrírozással, menetkészen.
Race, no Rest!
#2597
Írta 2011. augusztus 03. - 07:30

Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.
a tengelyt azert javasoltam, mert epp akkora, mint a kupak belso atmeroje - a kupak hosszan bedugod a veget (par cm), a tengelyre merolegesen megnyomod, es siman ki lehet forditani. nem en talaltam ki, vhol olvastam, es tenyleg mukodott

#2598
Írta 2011. augusztus 02. - 22:39

atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.
Nos, megoldottam. Beteszem ide, hátha valakinek segít, vagy ötletet ad a saját megoldásához.
Egy régi gagyi fejhallgató pántjából hajlítottam egy U alakot. A szárak kb. 20 mm-re voltak egymástól. A végeit kihajlítottam és kb. 3 mm-esre levágtam.
Kicsit reszeltem rajta, hogy könnyebben becsússzon a távtartó, meg a csapágy közzé:

A lemezt betoltam a tengelybe, a hajlított végek bepattantak a résbe, de egy fém rúddal még kicsit bele is feszítettem, hogy biztosan álljon.
Ezután kerítettem a darab csövet (történetesen egy csõkulcs volt), amit beledugtam a tengelybe, az megakadt a lemezbõl kialakított kengyelbe, így nem kellett más, csak pár gyengéd kalapácsütés a csõkulcs végére és a távtartó, meg az azt az agyba beszorító gyûrû kiugrott a helyérõl.

A kiütéshez használt csõnek persze olyan átmérõjûnek kell lennie, hogy a lemez fülei ne tudjanak kijönni a résbõl.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2599
Írta 2011. augusztus 02. - 22:15

ha meg magadnak fuzol akkor ne alu anyaval
#2600
Írta 2011. augusztus 02. - 22:14

A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
Szerezz egy DT vagy Parktool DT-kompatibilis "4-oldalú" küllõkulcsot, az elsõ kerék megfûzésénél visszajön az ára! Én is így kezdtem, egyik kerekemmel sincs gond. Elsõre persze nem könnyû, de utána nem kell minden 8assal a boltba szaladgálni.