Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#2581
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Van is olyanom, de ha rá akarom tenni a pumpát, nem nyomja be a szelepet.

#2582
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Valaki meg tudná mondani, hogy MAvic UST szelepet hogyan tudnám átalakítani a maintream auto(?) szeleppé?


A felnihez/kerékhez jár az átalakító.


A sebesség mindent megold.

 


#2583
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Valaki meg tudná mondani, hogy MAvic UST szelepet hogyan tudnám átalakítani a maintream auto(?) szeleppé?

#2584
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

29"-es felnibõl gyárt valaki 28 lyukasat?
mindenhol csak 32 lyukast találok...


szerintem nem veletlen, valszeg nagyon gatya lenne. pl a 26os ztr crestet agyon dicserik, addig a 29est meg szidjak mint a bokrot (gumifelrakastol nyolcas lesz benne meg ilyesmi). nem eleg, hogy csak nagyobb es kesz, pedig ha a ztr archot nezed, ami hasznalhato akkor meg 330 vs 470g kulonbseg nem keves.

en baromira tartottam a nehez kerektol, es a gianten tenyleg nem konnyuek a kerekek (asszem olyan 4.4kg tokkal vonoval), de marha jo egyszeruen :) itt gyor kornyeken vissza nem mennek a masik bringara.

#2585
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
29"-es felnibõl gyárt valaki 28 lyukasat?
mindenhol csak 32 lyukast találok...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2586
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Suxx... Akkor marad továbbra is a gyártó szerint Enduro gépben a szûk 3000Ft-os agy. Nem lett volna rossz csak csak a 2 szélén kellett volna 1-1 alkatrészt kikukáznom :).

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2587
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Üdv!

Az új gép Joytec agyakkal van szerelve (D041DSE/D142DSE), (amik úgy tûnnek nekem mint a novatech kevésbé megmunkált/olcsósított agyai) és ugye ezeknek vannak vastagtengelyes tesóik. Arra valószínû nincs mód, hogy azt a csavart(?) amiben a mostani gyorszáras pálca megy át ki lehessen cserélni a 9 és 10mm-es vastagtengelyekre? Azaz a 'hub shell'-ben is felfekszik a tengely, vagy csak a széleken; és ha utúbbi akkor azok cserélhetõk-e.
Sorry a láma kérdésért, nem kaptam még szét agyat.
http://www.novatecwh...6/big_file2.jpg

Elõzõ agyaim vastagtengelyesek voltak, elég merev volt vele a gép, plusz nem csak ilyen pici felületen feküdt fel a villa/váz...


Nem megoldható. Volt vastagtengelyes és normál gyorszáras agyam is. Mások az átmérõk és a gyorszáras tengely nem alakítható át, mert túl vékony.


A sebesség mindent megold.

 


#2588
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás
Üdv!

Az új gép Joytec agyakkal van szerelve (D041DSE/D142DSE), (amik úgy tûnnek nekem mint a novatech kevésbé megmunkált/olcsósított agyai) és ugye ezeknek vannak vastagtengelyes tesóik. Arra valószínû nincs mód, hogy azt a csavart(?) amiben a mostani gyorszáras pálca megy át ki lehessen cserélni a 9 és 10mm-es vastagtengelyekre? Azaz a 'hub shell'-ben is felfekszik a tengely, vagy csak a széleken; és ha utúbbi akkor azok cserélhetõk-e.
Sorry a láma kérdésért, nem kaptam még szét agyat.
Feltöltött kép

Elõzõ agyaim vastagtengelyesek voltak, elég merev volt vele a gép, plusz nem csak ilyen pici felületen feküdt fel a villa/váz...

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2589
tmilan

tmilan

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Sziasztok!

Shimano Deore XT elsõ (HB-M756) és hátsó (FH-M756) 6 csavaros agyról mi a véleményetek? Sima XC-re kellene, 85 kg vagyok.
Válaszotokat elõre is köszönöm!
Üdv

#2590
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Nem tudom, milyen az a sun swift, de valami már régóta kikívánkozik belõlem a dologgal kapcsolatban: Szerintem egy Remerx felnibõl, Joytech agyból és valami alapfokú küllõkbõl álló kerék is bírná a 100 kilót, ha értõ szakember építi, egyenletes a feszültség a küllõkben, stb. (Feltéve, hogy kellõen ballonos gumival van használva, megfelelõ nyomáson.) Ugyanakkor egy Mavic/XTR/DT Revo kerék is hamar kimenne a formájából, ha ugyanolyan gépi fûzésen esne át a dzsunkán, mint az alsópolcos bringák kerekei. (Súly- és egyéb megfontolásokat figyelmen kívül hagyva, persze.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2591
xc1

xc1

    vendég

  • fórumtag
  • 33 hozzászólás
Sziasztok!Remélem,hogy jól írom a nevét,sun swift rx26-os ról van tapasztalat,hogy bírná a 100 kilót?
A segítséget elõre is köszi.

#2592
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem elöl-hátul 3 kereszt van.

#2593
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A tárcsás elsõ kerék sem szimmetrikus. Kalkulátorból a Sapimé jó.

#2594
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem


Igazából a hátsókerék fûzésétõl tartok, az elsõt kivitelezhetõnek látom, mert ott szimmetrikus minden, melyik küllõ kalkulátor vált be a legjobban nektek, amúgy az agyak 665-ös SLX-ek a felnik meg 36 lyukas XM719-es mavic-ek. 3 keresztre gondoltam a hátsókerék fûzését, elõre milyenre érdemes?

#2595
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem

#2596
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?


Én a már (sokszor) említett Sheldon Brown oldalán található kerékûzõs cikkébõl tanultam meg a módját. Vettem küllõkulcsot, alaposan elolvastam, és elsõ kerekemet 4-5 óra alatt készítettem el. Múltkor már bõ 2 óra alatt megvolt, centrírozással, menetkészen.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2597
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.


a tengelyt azert javasoltam, mert epp akkora, mint a kupak belso atmeroje - a kupak hosszan bedugod a veget (par cm), a tengelyre merolegesen megnyomod, es siman ki lehet forditani. nem en talaltam ki, vhol olvastam, es tenyleg mukodott :) visszarakni nehezebb volt... asszem gumikalapaccsal utottem vissza, de biztos be lehet huzatni egy hosszu csavarral is. de biztos van meg par modszer.

#2598
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.


Nos, megoldottam. Beteszem ide, hátha valakinek segít, vagy ötletet ad a saját megoldásához.

Egy régi gagyi fejhallgató pántjából hajlítottam egy U alakot. A szárak kb. 20 mm-re voltak egymástól. A végeit kihajlítottam és kb. 3 mm-esre levágtam.
Kicsit reszeltem rajta, hogy könnyebben becsússzon a távtartó, meg a csapágy közzé:
Feltöltött kép

A lemezt betoltam a tengelybe, a hajlított végek bepattantak a résbe, de egy fém rúddal még kicsit bele is feszítettem, hogy biztosan álljon.
Ezután kerítettem a darab csövet (történetesen egy csõkulcs volt), amit beledugtam a tengelybe, az megakadt a lemezbõl kialakított kengyelbe, így nem kellett más, csak pár gyengéd kalapácsütés a csõkulcs végére és a távtartó, meg az azt az agyba beszorító gyûrû kiugrott a helyérõl.
Feltöltött kép
A kiütéshez használt csõnek persze olyan átmérõjûnek kell lennie, hogy a lemez fülei ne tudjanak kijönni a résbõl.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2599
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
en mar magamnak fuzom olyan is de hat midnig beugrik egy 8 as tehat ugyis meg kelett tanulnom centizni.probike ban fuzettem ott meg jo volt.aszem nalluk sem veszes az ara.gyapihoz is elvinnem (blue cet sport talan) kb mindenhol jol fuznek ahol valalnak ilyenfele munkat.max majd irnak helyeket ahova NE vidd.

ha meg magadnak fuzol akkor ne alu anyaval

#2600
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?


Szerezz egy DT vagy Parktool DT-kompatibilis "4-oldalú" küllõkulcsot, az elsõ kerék megfûzésénél visszajön az ára! Én is így kezdtem, egyik kerekemmel sincs gond. Elsõre persze nem könnyû, de utána nem kell minden 8assal a boltba szaladgálni.