Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#2581
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nekem elöl-hátul 3 kereszt van.

#2582
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A tárcsás elsõ kerék sem szimmetrikus. Kalkulátorból a Sapimé jó.

#2583
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem


Igazából a hátsókerék fûzésétõl tartok, az elsõt kivitelezhetõnek látom, mert ott szimmetrikus minden, melyik küllõ kalkulátor vált be a legjobban nektek, amúgy az agyak 665-ös SLX-ek a felnik meg 36 lyukas XM719-es mavic-ek. 3 keresztre gondoltam a hátsókerék fûzését, elõre milyenre érdemes?

#2584
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem

#2585
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?


Én a már (sokszor) említett Sheldon Brown oldalán található kerékûzõs cikkébõl tanultam meg a módját. Vettem küllõkulcsot, alaposan elolvastam, és elsõ kerekemet 4-5 óra alatt készítettem el. Múltkor már bõ 2 óra alatt megvolt, centrírozással, menetkészen.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2586
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.


a tengelyt azert javasoltam, mert epp akkora, mint a kupak belso atmeroje - a kupak hosszan bedugod a veget (par cm), a tengelyre merolegesen megnyomod, es siman ki lehet forditani. nem en talaltam ki, vhol olvastam, es tenyleg mukodott :) visszarakni nehezebb volt... asszem gumikalapaccsal utottem vissza, de biztos be lehet huzatni egy hosszu csavarral is. de biztos van meg par modszer.

#2587
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis

atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.


Nos, megoldottam. Beteszem ide, hátha valakinek segít, vagy ötletet ad a saját megoldásához.

Egy régi gagyi fejhallgató pántjából hajlítottam egy U alakot. A szárak kb. 20 mm-re voltak egymástól. A végeit kihajlítottam és kb. 3 mm-esre levágtam.
Kicsit reszeltem rajta, hogy könnyebben becsússzon a távtartó, meg a csapágy közzé:
Feltöltött kép

A lemezt betoltam a tengelybe, a hajlított végek bepattantak a résbe, de egy fém rúddal még kicsit bele is feszítettem, hogy biztosan álljon.
Ezután kerítettem a darab csövet (történetesen egy csõkulcs volt), amit beledugtam a tengelybe, az megakadt a lemezbõl kialakított kengyelbe, így nem kellett más, csak pár gyengéd kalapácsütés a csõkulcs végére és a távtartó, meg az azt az agyba beszorító gyûrû kiugrott a helyérõl.
Feltöltött kép
A kiütéshez használt csõnek persze olyan átmérõjûnek kell lennie, hogy a lemez fülei ne tudjanak kijönni a résbõl.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2588
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
en mar magamnak fuzom olyan is de hat midnig beugrik egy 8 as tehat ugyis meg kelett tanulnom centizni.probike ban fuzettem ott meg jo volt.aszem nalluk sem veszes az ara.gyapihoz is elvinnem (blue cet sport talan) kb mindenhol jol fuznek ahol valalnak ilyenfele munkat.max majd irnak helyeket ahova NE vidd.

ha meg magadnak fuzol akkor ne alu anyaval

#2589
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?


Szerezz egy DT vagy Parktool DT-kompatibilis "4-oldalú" küllõkulcsot, az elsõ kerék megfûzésénél visszajön az ára! Én is így kezdtem, egyik kerekemmel sincs gond. Elsõre persze nem könnyû, de utána nem kell minden 8assal a boltba szaladgálni.

#2590
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

en a zold pontba vinnem.meg nem csalodtam bennuk es korekt aron dolgoznak.igaz egy eve ne viszek semmit szervizbe mert itthon szerelek.


A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?

#2591
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2592
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A Novatec oldalán le van írva, hogy hogyan kell kicserélni a csapágyakat.
Itt használnak egy olyan csövet, ami hasonlít ahhoz, amit a kormánycsapágyaknál is bevált (persze más átmérõvel). Jól gondolom, hogy ugyanez való az átütõs tengelyt fogadó agyaknál a távtartó kupak kiszedéséhez?


atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.

#2593
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Honnan tudod, hogy a DH-sok nem azzal mennek? Pl Gulyás Misi azzal ment pár évvel ezelõtt, amikor cikket írtak a bringájáról.
Egyébként rugalmasabb a húzott és a felninek is nagyobb erõt kell kibírnia ütésekkor.



amelyik dh-s nem azzal megy az azert mert a sima kullo olcsobb, es ha tul gyakran zuzol szet kereket, akkor nem mindegy hogy 40ft a kullo darabja vagy 160.

Akik komolyabban toljak a versenyzest mind konnyit a bringan ahol lehet, egyertelmu hogy huzott kullovel mennek. VK futamon nem ritka hogy csak 3 csavar fogja a tarcsat nem 6, es azok is titanbol.

Es a Specialized Demo-ban gyarilag 2-1.8as DT comp van.



Thx, nem gondoltam. Azért vettem 2.0-ás küllõket, hogy erõsebb legyen, ezekszerint jobban jártam volna a húzottal. Nem idõre megyek, versenyezni sem szeretnék, de a küllõvel sokat lehet nyerni tömegben, az pedig kényelem.

#2594
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A Novatec oldalán le van írva, hogy hogyan kell kicserélni a csapágyakat.
Itt használnak egy olyan csövet, ami hasonlít ahhoz, amit a kormánycsapágyaknál is bevált (persze más átmérõvel). Jól gondolom, hogy ugyanez való az átütõs tengelyt fogadó agyaknál a távtartó kupak kiszedéséhez?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2595
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
amelyik dh-s nem azzal megy az azert mert a sima kullo olcsobb, es ha tul gyakran zuzol szet kereket, akkor nem mindegy hogy 40ft a kullo darabja vagy 160.

Akik komolyabban toljak a versenyzest mind konnyit a bringan ahol lehet, egyertelmu hogy huzott kullovel mennek. VK futamon nem ritka hogy csak 3 csavar fogja a tarcsat nem 6, es azok is titanbol.

Es a Specialized Demo-ban gyarilag 2-1.8as DT comp van.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2596
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha a húzott jobban bírja, miért nem mennek a DH-sok, triálosok azzal?


Honnan tudod, hogy a DH-sok nem azzal mennek? Pl Gulyás Misi azzal ment pár évvel ezelõtt, amikor cikket írtak a bringájáról.
Egyébként rugalmasabb a húzott és a felninek is nagyobb erõt kell kibírnia ütésekkor.


A sebesség mindent megold.

 


#2597
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha a húzott jobban bírja, miért nem mennek a DH-sok, triálosok azzal?

#2598
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
oke mar ertem.olvastam rolla hogy egyes vazaknak is valtozo a falvastagsaga.kozepen elvekonyodik es a vegeinel vastag csak.

gondolom az atmenet fokozatos ezzel streszmentesitve a teruletet.

#2599
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

a valtozo vastagsagu jobban birja?

Igen, Sheldon Brown szerint:
Wheelbuilding

„... Double-butted spokes do more than save weight. The thick ends make them as strong in the highly-stressed areas as straight-gauge spokes of the same thickness, but the thinner middle sections make the spokes effectively more elastic, allowing them to stretch (temporarily) more than thicker spokes.

As a result, when the wheel is subjected to sharp localized stresses, the most heavily-stressed spokes can elongate enough to shift some of the stress to adjoining spokes. This is particularly desirable when the limiting factor is how much stress the rim can withstand without cracking around the spoke holes. ...”

#2600
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a valtozo vastagsagu jobban birja?