Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#2601
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás

en a zold pontba vinnem.meg nem csalodtam bennuk es korekt aron dolgoznak.igaz egy eve ne viszek semmit szervizbe mert itthon szerelek.


A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?

#2602
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2603
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A Novatec oldalán le van írva, hogy hogyan kell kicserélni a csapágyakat.
Itt használnak egy olyan csövet, ami hasonlít ahhoz, amit a kormánycsapágyaknál is bevált (persze más átmérõvel). Jól gondolom, hogy ugyanez való az átütõs tengelyt fogadó agyaknál a távtartó kupak kiszedéséhez?


atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.

#2604
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Honnan tudod, hogy a DH-sok nem azzal mennek? Pl Gulyás Misi azzal ment pár évvel ezelõtt, amikor cikket írtak a bringájáról.
Egyébként rugalmasabb a húzott és a felninek is nagyobb erõt kell kibírnia ütésekkor.



amelyik dh-s nem azzal megy az azert mert a sima kullo olcsobb, es ha tul gyakran zuzol szet kereket, akkor nem mindegy hogy 40ft a kullo darabja vagy 160.

Akik komolyabban toljak a versenyzest mind konnyit a bringan ahol lehet, egyertelmu hogy huzott kullovel mennek. VK futamon nem ritka hogy csak 3 csavar fogja a tarcsat nem 6, es azok is titanbol.

Es a Specialized Demo-ban gyarilag 2-1.8as DT comp van.



Thx, nem gondoltam. Azért vettem 2.0-ás küllõket, hogy erõsebb legyen, ezekszerint jobban jártam volna a húzottal. Nem idõre megyek, versenyezni sem szeretnék, de a küllõvel sokat lehet nyerni tömegben, az pedig kényelem.

#2605
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A Novatec oldalán le van írva, hogy hogyan kell kicserélni a csapágyakat.
Itt használnak egy olyan csövet, ami hasonlít ahhoz, amit a kormánycsapágyaknál is bevált (persze más átmérõvel). Jól gondolom, hogy ugyanez való az átütõs tengelyt fogadó agyaknál a távtartó kupak kiszedéséhez?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2606
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
amelyik dh-s nem azzal megy az azert mert a sima kullo olcsobb, es ha tul gyakran zuzol szet kereket, akkor nem mindegy hogy 40ft a kullo darabja vagy 160.

Akik komolyabban toljak a versenyzest mind konnyit a bringan ahol lehet, egyertelmu hogy huzott kullovel mennek. VK futamon nem ritka hogy csak 3 csavar fogja a tarcsat nem 6, es azok is titanbol.

Es a Specialized Demo-ban gyarilag 2-1.8as DT comp van.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2607
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha a húzott jobban bírja, miért nem mennek a DH-sok, triálosok azzal?


Honnan tudod, hogy a DH-sok nem azzal mennek? Pl Gulyás Misi azzal ment pár évvel ezelõtt, amikor cikket írtak a bringájáról.
Egyébként rugalmasabb a húzott és a felninek is nagyobb erõt kell kibírnia ütésekkor.


A sebesség mindent megold.

 


#2608
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Ha a húzott jobban bírja, miért nem mennek a DH-sok, triálosok azzal?

#2609
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
oke mar ertem.olvastam rolla hogy egyes vazaknak is valtozo a falvastagsaga.kozepen elvekonyodik es a vegeinel vastag csak.

gondolom az atmenet fokozatos ezzel streszmentesitve a teruletet.

#2610
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

a valtozo vastagsagu jobban birja?

Igen, Sheldon Brown szerint:
Wheelbuilding

„... Double-butted spokes do more than save weight. The thick ends make them as strong in the highly-stressed areas as straight-gauge spokes of the same thickness, but the thinner middle sections make the spokes effectively more elastic, allowing them to stretch (temporarily) more than thicker spokes.

As a result, when the wheel is subjected to sharp localized stresses, the most heavily-stressed spokes can elongate enough to shift some of the stress to adjoining spokes. This is particularly desirable when the limiting factor is how much stress the rim can withstand without cracking around the spoke holes. ...”

#2611
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a valtozo vastagsagu jobban birja?

#2612
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egy rendes küllõ nem folyik meg, az anya sokkal hamarabb nyalódik el. Ráadásul pont fordítva, mint írod, a húzott bírja jobban.


A sebesség mindent megold.

 


#2613
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a valtozo vastagsagu kullo alu anya paros igenyli a torodest.ezt nem vinnem akarhova fuzetni.elonye hogy konyebb hatranya nincs ha jol van centizve max az ara.

a sima 2mm kullo rez anya kombo meg igenytelenebb.nehezebb elnyalni az anyat es a kullo sem tud olyan konnyem megfolyni ha tulhuzzak.cserebe nehezebb.es viszonylag kozel van a kerek peremehez azt meg nem szeretjuk mert nehezen lehet gyorsitani.nagy a tehetetlensege.

a helyedben (ha nem versenyzel) akkor az utobbit valasztanam.konyebb kicentizni otthon mert nem olyan kenyes.

en a zold pontba vinnem.meg nem csalodtam bennuk es korekt aron dolgoznak.igaz egy eve ne viszek semmit szervizbe mert itthon szerelek.

#2614
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Végül az XM719 mellett döntöttem, talán a héten meg is érkezik a felni. Tudnátok tippeket adni, hogy hol fûznek jól kereket Budapesten vagy Veszprémben, nézegettem az online ajánlatokat, úgy látom elég nagy a szórás az árban 1500 és 5000Ft közötti fûzési díjakat találtam, számomra elég jelentõs összeget adtam ki már erre a két kerékre, így szeretném, ha jól sikerülnének, de feleslegesen nem akarok sokat fizetni a fûzésért ha nem muszáj.
Illetve mi a tapasztalatotok, hogy érdemes a küllõt magamnak megvenni, vagy a boltra bízzam ahová majd viszem fûzetni a kereket. A küllõk fajtájában sem vagyok biztos, 36 lyukas kereket választottam, hogy jól bírja a kiképzést és ezt a koncepciót elrontja, ha például változó vastagságú küllõvel fûzetem, a sima végig 2mm-es helyett, érdekelne hogy egyáltalán megéri-e a felárat az extrább küllõ a ti tapasztalatotok szerint.

Sziasztok,
XC-re szeretnék egy tartós, tárcsás kereket építeni, már szereztem centerlock-os SLX elsõ, hátsó agyat(36 lyukas), milyen felnit ajánlanátok, ami jól bírja a nagyobb testsúlyt is (100+kg). A Bakonyban szoktam kerekezni, néha keményebb túrákat is teszek nem csak a murvás utakon gurulgatok. A mavic xm719 disc felnit nézegettem, csak drágállom az árát, van esetleg alternatíva, ami kb ugyanazt tudja nyújtani olcsóbban?



#2615
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nem (legalábbis ezen nem az volt). Beállítás után már ez is szépen forgott. Szerencsére azzal csak 10-20km-t mentek így.

#2616
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a stout az nem iparis? legalabbis, amik nekem voltak, ott csak egy kupak volt, alatta a csapaggyal. mindketto szepen forgott.

#2617
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Le vagyok döbbenve, hogy a Merida Trans Mission-on az XT agyak kónusza irtózatosan feszes gyárilag. Már mentek vele 50-100km-t. Kézben tartva a kereket az elsõ 20mm-es átütõs agy olyan mintha homok lenne benne, érdesen forog. A hátsó sem sokkal jobb. Elõször csak lazítani akartam a kónuszán, de szerintem szét kellene szedni kitisztítani és újrazsírozni.

Ugyanígy jártam Specialized STOUT agyakkal zsírúj bringán. Azok is úgy feszültek, hogy számolta a golyókat.

Az agy gyártója, a kerékpárgyártó és végül a bolt is lesz**ja (majd nekiállnak kónuszt állítani, persze), felhasználó nem ért hozzá, meg azt mondták neki jó úgy. Végülis jó, belátató idõn belül vesz másikat. :)

#2618
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
oke sapim oldalan talaltam egy jo programot.ott kiszamoltatom majd hogy hogy hagy keresztre fuzzek hogy ne kelljen uj kulloket vennem az ujfelni miatt

#2619
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A 20-as átütõtengelyes Novatec elsõ agyhoz a szûkítõ adaptereket be lehet valahol szerezni, vagy inkább esztergáltassak?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2620
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Vidd be az adatokat egy küllõhosszszámító programba aztán kiderül.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9