Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2401
Írta 2011. szeptember 27. - 15:07
Most állok át v-fékrõl disc-re. A fékeim megvannak már, Formula Rx lett a befutó.
Az egyik helyi boltos azt mondta, hogy elég a v-fékes felniken az agyakat kicserélnem, és átfûzetnem, utána biztosan mûködni fog.
A jelenlegi kerék Mach1 32-es, amin gyorszáras XT agyak forognak.
A kérdésem, hogy milyen agyat javasolnátok?
A szempont a strapabírás, és a súlyos "biker" okozta nehézség kibírása
Egyéb szempontokat kell még figyelembe vennem a vásárlás elõtt?
hálás köszönet elõre is!
#2402
Írta 2011. szeptember 24. - 22:47
Csak meglepõ,h a single track-jeim sokkal jobban bírták a strapát. Azokat nagyon nehezen lehetett felütni.
#2403
Írta 2011. szeptember 23. - 21:36
Valószínû ettõl van + még hajtás közben is csak az egyik irányba álló küllõk feszülnek.
A DT-nek van ilyen anyája.
Okés, akkor majd megbeszélem a boltban. Köszönöm a tanácsot.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#2404
Írta 2011. szeptember 23. - 21:20
Azért lazul ki, mert ütésnél mindig megszûnik az erõzáró kapcsolat a küllõanya és a felni között és el tud fordulni?
Szerintem akkor visszaviszem még egyszer, hogy tegyék össze menetrögzítõvel. Loctite 243? az a kék cucc. jó lesz ide?
Valószínû ettõl van + még hajtás közben is csak az egyik irányba álló küllõk feszülnek.
A DT-nek van ilyen anyája.
A sebesség mindent megold.
#2405
Írta 2011. szeptember 23. - 20:42
Menetrögzítõs anya kell neked. Egyébként ez gyakori probléma az outi kerekeknél, vagy rögzíted az anyát vagy nagyon meghúzod.
Azért lazul ki, mert ütésnél mindig megszûnik az erõzáró kapcsolat a küllõanya és a felni között és el tud fordulni?
Szerintem akkor visszaviszem még egyszer, hogy tegyék össze menetrögzítõvel. Loctite 243? az a kék cucc. jó lesz ide?
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#2406
Írta 2011. szeptember 23. - 20:30
Menetrögzítõs anya kell neked. Egyébként ez gyakori probléma az outi kerekeknél, vagy rögzíted az anyát vagy nagyon meghúzod.A fûzéssel biztos nincs gond, mert ugyanez a személy fûzte az mtb kerekeimet is, ugyancsak 2mm-es dt-vel, és azok bírják a terephasználatot. Igaz a ballonos gumi és a kis nyomás miatt az nem kap akkora ütéseket, de az outival is lelassítottam minden vasúti átjárónál szinte gyalogtempóra.
Szóval vagy a felni egy hulladék és az ereszti meg a küllõket, vagy vagy sok neki a súlyom.
A sebesség mindent megold.
#2407
Írta 2011. szeptember 23. - 19:18
Szóval vagy a felni egy hulladék és az ereszti meg a küllõket, vagy vagy sok neki a súlyom.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#2408
Írta 2011. szeptember 23. - 17:42
Kerékszett
maillard 700 agyak, 2mm-es dt küllõk és rigida flyer felni. A gond pedig az, hogy a hátsó kerékben a küllõk meglazulnak nagyon hamar, mindig csak pár darab. A fûzés után már egyszer visszavittem meghúzni a küllõket, azóta 50km-t mentem vele és megint van pár olyan laza küllõ, hogy kézzel tekergetem az anyát rajta.
7-8Bar nyomás van a gumiban, és én magam 120kg vagyok. Egyszerûen ez sok neki, vagy az lehet a gond, hogy a szegecs nélküli felniben meglazul az anya, mert szétnyomódik a küllõanya pereme alatt az alu?
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#2409
Írta 2011. szeptember 22. - 17:53
Megszuletett A szuletesi sulyat meg nem tudom, majd lemerem, de eleg konnyunek erzem! Ambrosio Nemesis + Campagnolo Record + DT Aerolite 32 elol hatul 3X
Nem teszem rá a nyakam, de ez a felni szinte ugyanúgy néz ki, mint a régi mavic gp4eseim. Az is ilyen nagyon alacsony profilú felni, duplán szegecselve. Még a színe is ilyen. Csak legalább 20 éves. Lemérem a tömegét mindjárt.
Az 414g, és picit kevesebb a szélessége és a magassága is, de teljesen ugyanígy néz ki.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#2410
Írta 2011. szeptember 22. - 13:14
#2411
Írta 2011. szeptember 20. - 12:47
DT415-öt néztem, de borsos ára vanAkkor miért nem veszel hozzá egy könnyû OEM dt felnit? Ja mert hogy olyan nincs.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2412
Írta 2011. szeptember 20. - 10:47
köszi a válaszokat.
kicsit elbizonytalanítottatok.
lehet nincs szükségem ultrakönnyû kerékre, inkább kellene egy megbízható, amit cyclocrossra is tudnék használni
circus monkey agyakat néztem, tetszenek is, de ha minden jól megy, 240-es DT agyak köré "kell" építenem a kereket
Akkor miért nem veszel hozzá egy könnyû OEM dt felnit? Ja mert hogy olyan nincs.
#2413
Írta 2011. szeptember 20. - 10:37
kicsit elbizonytalanítottatok.
lehet nincs szükségem ultrakönnyû kerékre, inkább kellene egy megbízható, amit cyclocrossra is tudnék használni
circus monkey agyakat néztem, tetszenek is, de ha minden jól megy, 240-es DT agyak köré "kell" építenem a kereket
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2414
Írta 2011. szeptember 20. - 00:03
Jól nézne ki a puchomban egy karbonfelnis kerék.
Elõbb veszek egy karbonvázat, aztán majd utána egy ilyen kerék.
Amíg az országúti a másodrendû, nem vennék carbonvázat, de ez nagyon más topicra tartozik
ui.: Most fogok a carbonról visszaülni a Meridára, most derül ki a különbség
#2415
Írta 2011. szeptember 19. - 23:32
Jól nézne ki a puchomban egy karbonfelnis kerék.Egyszerû. Szingós felniben gondolkozz. potom összegekért vehetsz 500g-os felniket. Jah, párban 500g.
Agy pedig Monkey circus.
Felnik: 500g
Agyak: 302g
Küllõk+anyák: 330g
össz: 1132g.
Ez azért már baráti De inkább építenék ilyen agyakból (vagy szereznék zipp agyakat) és taiwani carbon felnibõl szettet (két 50mm-es felni tömege 760g, szóval a kerékszett így 1392 lenne, és van nem kicsi aerodinamikai elõny...).
Elõbb veszek egy karbonvázat, aztán majd utána egy ilyen kerék.
A sebesség mindent megold.
#2416
Írta 2011. szeptember 19. - 23:31
kivancsi lennek, hogy montinal szamit e pl a gianten is eleg magasperemu felni van (persze montis mercevel), es baromi konnyen lehet vele nagyobb sebesseggel szakitani sik teruleten. persze lehet csak a nagy kerek, meg az aspen gumi miatt, mindenesetre meglepodtem, hogy milyeneket tudok vele 30 felett gyorsulni. a multkor egy kismotoros utan tekertem, lathatoan idegesitette, hogy majdnem 50el megyek utana. igaz hamar kifulladtam, de ez ment maskor szelarnyek nelkul is - egyszer majd kiprobalom kimerevitett villaval, mert a vegen az volt a legnagyobb gond, hogy a telo ugy pogozott minden csapasnal, mintha ugralnek rajta.
Hiába van magas felnid az mtb-den, ha elötte egy bazi nagy bütykös gumi kavarja a levegõt. A modern országúti magasperemes karbon felnik a gumival szinte egy egységet alkotnak.
#2417
Írta 2011. szeptember 19. - 23:19
#2418
Írta 2011. szeptember 19. - 23:10
korabban probaltam sokszor utanaolvasni, hogy mi mennyit szamit, es a vegen mindig oda lyukadtak ki, hogy tenylegesen egy kozepes kerekhez kepest nem sok elonyt jelent a konnyu kerek, sokkal tobbet szamit az aerodinamika. azota inkabb ugy allok hozza, hogy ami bevalt, azon max ugy modositok, hogy nehezebb ne legyen. persze ez monti, de orszagutinal gondolom a suly/aerodinamika meg jobban eltolodik ez utobbi fele.
Ezért írtam azt, amit. Ja és a legjobb érv pedig az a magasperem mellett, hogy szépen surrog.
#2419
Írta 2011. szeptember 19. - 23:08
#2420
Írta 2011. szeptember 19. - 22:18
Agy pedig Monkey circus.
Felnik: 500g
Agyak: 302g
Küllõk+anyák: 330g
össz: 1132g.
Ez azért már baráti De inkább építenék ilyen agyakból (vagy szereznék zipp agyakat) és taiwani carbon felnibõl szettet (két 50mm-es felni tömege 760g, szóval a kerékszett így 1392 lenne, és van nem kicsi aerodinamikai elõny...).