Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#2341
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
off. aske értettem. pogyola kicsit erõs, mer kb 10 éve kecskéket szerelek, de legyen, elfogadom. csak légyszi mindenki tartsa magát ehhez. és mutass egy "átlag " bringást ezen a fórumon.
részemrõl zártam a témát.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2342
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
törölhetõ

#2343
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
késeknél is szokták mondani, hogy a kés minõségének csak egy része maga az acél, a másik fele, ami nagyon sokat számít, az a hõkezelés

lehet itt is máshogy hõkezelik, vagy ilyesmi, meg amint írták a duplán húzás is számíthat

ettõl függetlenül használhatnak más acélt is, mert van kb. ezer féle, de annak elég kicsi az anyagköltsége ekkora mennyiségben (értsd egy darab küllõ), hogy ezen múljon a dolog

#2344
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
ezert van a forum, hogy okoskodjunk, majd vegen talan hasznos info/megalapitas szuletik. :) Kicsit normalizalodott az idojaras, aki teheti hasznalja ki....

#2345
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
szvsz azaz anyag ugyanaz, ami ugyanolyan fizikai tulajdonsagokkal rendelkezik - es ezt a hokezeles befolyasolja. hogy ugyanabbol indultak ki, az mas kerdes (mongy en erre sem vennek merget).

All spokes are made of stainless steel wire (X5 CrNi 18/10 -10% nickel content) raw material which is manufactured exclusively for DT Swiss. All DT Swiss spokes fulfill the requirements of the German industrial standard DIN-79100 and feature rolled threads.


This is misleading, Aerolite, Aerospeed and Aero (the bladed shape) spokes are only made in Switzerland, round spokes are normally (but not always) made in the US from supplied blanks.
How do I know? I've visited both facilities and been told that by DT Swiss personnel.



#2346
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
off
Részben igazad van, van némi önkontrollom. Szerintem a véleményemnél több, hogy józanul tudok gondolkozni, illetve van némi tapasztalatom. Ennek okán nem tudok elfogadni logikátlan dolgokat. Nem egy esetben igazam lett már. Ha addig eljutok, hogy egyeseket gondolkozásra tudok sarkallni, már megérte.
Plusz, ha valami hülyeséget mondtam eleddig, mindig revidiáltam magam...többekkel ellentétben.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2347
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


akkor ne kozolj tenykent valamit, amirol aztan kiderul hogy semmi infod nincs, csak velemenyed. ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2348
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

melyik mibol van?


tamaska nem találtam kielégítõ információt e téren, hazai forgalmazó sem tudta megmondani. Kijelentésem pusztán empirikus.
Szerintem van olyan, hogy egyszerûen csak a tapasztalatra alapul.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2349
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Az anyaga lehet ugyanaz, csak az alakítása tér el....de ez már csak nézõpont kérdése, hogy ugyanaz-e.

#2350
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Attól, hogy nem tudod elfogadni még így van. :)

Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru :)

Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.

töki ha ez van: "nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel" akkor miért mondjátok, hogy ugyanaz az anyaga?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2351
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Attól, hogy nem tudod elfogadni még így van. :)

Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru :)

Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.

#2352
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Total mindegyik acel, valamelyik tobbszor huzott, valtozo falvastagsagu, mig a masik sima edzett, anyagi kulonbseg kullo anyanal van.

...és ugye csak egy fajta acél van, és mindent abból gyártanak, a csepel kempinget is meg a hajócsavart, meg a DT küllõt?
Nem tudom elfogadni, hogy egy "sima" DT küllõ anyaga ugyanaz legyen, mint egy húzott csodáé, és ráadásul kevesebb anyagot tartalmazva még nagyobb legyen a szakító szilárdsága is.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2353
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

...ugye azon túl, hogy totál más az anyaguk?


Total mindegyik acel, valamelyik tobbszor huzott, valtozo falvastagsagu, mig a masik sima edzett, anyagi kulonbseg kullo anyanal van.

#2354
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

...ugye azon túl, hogy totál más az anyaguk?


melyik mibol van?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2355
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

most nem fogom tudni elokeresni, de a DT honlapon irtak regen hogy a 2-1.8-as Supercomp miert erosebb mint a vegig 2-es Champion.


...ugye azon túl, hogy totál más az anyaguk?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2356
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Úgy kéne fogalmazni, hogy a húzott küllõ tartósabb, mint a sima, viszont a kerék maga biztos nem lesz erõsebb tõle. Paris-Roubaix kerekeket is sima küllõkkel fûzik.

#2357
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Sheldon Brown szerint:
Wheelbuilding ... Double-butted spokes are thicker at the ends than in the middle. The most popular diameters are 2.0/1.8/2.0 mm (also known as 14/15 gauge) and 1.8/1.6/1.8 (15/16 gauge).

Double-butted spokes do more than save weight. The thick ends make them as strong in the highly-stressed areas as straight-gauge spokes of the same thickness, but the thinner middle sections make the spokes effectively more elastic, allowing them to stretch (temporarily) more than thicker spokes.

As a result, when the wheel is subjected to sharp localized stresses, the most heavily-stressed spokes can elongate enough to shift some of the stress to adjoining spokes. This is particularly desirable when the limiting factor is how much stress the rim can withstand without cracking around the spoke holes.


... azaz kb. a vékonyabb középrész miatt jobban nyúlnak, így ha hirtelen jelentõs helyi terhelés éri, a terhelt küllõk megnyúlnak és így átadják a terhelés egy részét a szomszédoknak. Ez különösen akkor kívánatos, ha az abroncs egyébként megrepedne ilyen terhelésre a küllõlyukak körül.

#2358
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
most nem fogom tudni elokeresni, de a DT honlapon irtak regen hogy a 2-1.8-as Supercomp miert erosebb mint a vegig 2-es Champion.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2359
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Azért az lehet szempont, hogy mekkora ember használja. Ahogy az is, hogy mekkora szopacs centrírozni ha fáj valamilye...
bocs, idézni kellett volna...

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#2360
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Ez pöcsség.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.