Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1941
Írta 2012. március 23. - 22:16
Van egy DT hátsó agyam, tárcsás, régebbi. Csak az van ráírva, hogy "DT Swiss", de semmi más.
Kb ilyen, csak nincs rajta középen matrica, sötét szürke: DT Swiss 340 MTB Rear Disc Hub, White, 6 Bolt, 24 Spoke, 9 Speed, NEW | eBay
Ipari csapágyas lehet az én hátsó agyam? Ezt is csak akkor kell karbantartani, vagy cserélni a csapágyat, ha már nem forog tökéletesen?
#1942
Írta 2012. március 23. - 22:12
A két porvédõnek kinézõ alu zárókupakot le tudod tekerni 2db villáskulcscsal és máris rádmosolyognak a csapágyak.
Köszi
és akkor simán (óvatosan) kiütöm a csapágyakat és irány a csapágybolt?
#1943
Írta 2012. március 21. - 14:58
A két porvédõnek kinézõ alu zárókupakot le tudod tekerni 2db villáskulcscsal és máris rádmosolyognak a csapágyak.http://lp1.pinkbike....p4pb1363860.jpg
így néz ki. akkor hogyan is szedjem szét?
#1944
Írta 2012. március 21. - 14:52
Köszi!
#1945
Írta 2012. március 21. - 14:15
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1946
Írta 2012. március 21. - 14:06
Pros:
- V-fékkel az elsõ keréken vállalható és egy nagyon merev kerék lesz az eredmény
- rövidebb küllõk miatt pár gramm tömeg spórolása
- (szuper kinézet, no meg ilyenem még sosem volt:-)
Cons:
- Shimano agyak "nem szeretik" a radiális fûzést az alacsonyabb perem miatt - pláne nagyobb lyukszám/küllõszám (például 36-os - Sheldon Brown) esetén
- küllõanyák könnyebben lelazulhatnak, érdemes csavarrögzítõt használni
(Sheldon Brown oldalán is elolvastam a radiál fûzés részt.)
#1947
Írta 2012. március 20. - 13:44
#1948
Írta 2012. március 20. - 13:09
#1949
Írta 2012. március 20. - 12:54
#1950
Írta 2012. március 20. - 12:15
#1951
Írta 2012. március 20. - 11:56
mely márkák a legjobbak?
és mennyire macerás szétszedni egy ilyen iparis elsõ agyat?
a két végén van 1-1 alu porvédõ? kupak amit le lehet villáskulccsal tekerni, de mi van alatta?
#1952
Írta 2012. március 20. - 06:43
Én már voltam olyan boltban, ahol hüledeztek és meg akartak gyõzni, hogy szerintük jó oda a hagyományos is.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1953
Írta 2012. március 20. - 00:53
Nem tudom, de hamar kiderül . Nemigen kell karbantartani (ha zárt), enyhén olajozhatod télen, mert így egy darabig taszítja a vizet.Nem tudom jó helyre írok, remélem igen. Adott egy Specailized Stout elsõ agy. Ha jól tudom ez ipari csapágyas....? Ezt kell karban tartani mint a kónuszos-golyós agyakat? Ami most itt van az egyik gépben az nem forgog teljesen tökéletesen, kicsit érezni, hogy valahol már "akad", de csak kicsit.
Ha iparis akkor csak simán kell venni hozzá másik csapágyat? Hol lehetne ilyet szerezni, hogy megint tökéletesen fusson az agy?
Csapágyat a csapágyboltból, komolyan (Bp-n pl. Plusz és Roll Kft, Baross u. 92, ++ Google). Mérd le a méretét, még jobb, ha magaddal viszed.
#1954
Írta 2012. március 20. - 00:27
Ha iparis akkor csak simán kell venni hozzá másik csapágyat? Hol lehetne ilyet szerezni, hogy megint tökéletesen fusson az agy?
#1955
Írta 2012. március 19. - 19:26
szintén kezdõ kérdés: 12x142-es hátsó tengelyt fogadó vázba 12x135-ös agyra épített kereket be lehet szerelni, létezik vmi adapter erre a célra?
Köszönöm elõre is a segítséget!
#1956
Írta 2012. február 28. - 21:05
Eléggé kezdõ vagyok így bocs a láma kérdésért . Nemrég vettem egy Mali Cobrát (2008). Az elsõ villa az teljesen gyári és 26-os gumi van a keréken (gondolom akkor a felni is 26-os ). Szóval a kérdésem az lenne hogy ezt kompletten cserélni szeretném villával kerékkel fékkel együtt. A felnin van sérülés, plusz a villa le van festve eléggé gagyin sikerült az elõzõ tulajnak :S. A bicajt országúton és gyenge terepen szeretném használni én kb 90kiló és 176cm vagyok. Ehhez milyen villát kereket és féket ajánlotok ? (elõre szeretnék tárcsaféket). Gumik jó állapotban vannak így azokat szeretném lekoptatni. Használt cuccra is vevõ vagyok. Jó lenne ha 40-50-bõl kijönne . +3000-4000Ft még belefér. Köszi
#1957
Írta 2012. február 28. - 19:54
V-fékes olcsó felnibõl, ami viszonylag könnyû is, Mavic XM 117 jó lehet? Full alap is elég, csak ne legyen ilyen 580-590 grammos, mint a Rigida ZAC2000. Esetleg SunRims CR18? 440 grammos. Lehet, hogy egyben a noname 2mm-es ezüst küllõket is cserélem valami ezüst ( = olcsóbb) 2-1,8-2mm-esre. (Igaz, ilyen 20-30 gramm/32 küllõ tömegrõl beszélünk maximum, szóval nem tudom, ér-e annyit az egész.)
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)
nekem mavic 221 van, szegecs nélküli, mérve 435 gramm
tavaly tavasszal lett befûzve és nincs vele gond, igaz én elsõsorban városban használom, 2 mm-es dt küllõkkel van fûzve és talán még nem kellett igazítani rajta semmit, de erre most nem emlékszem. asszem 4 ropi volt, a szegecselt meg 500 ft-al lett volna drágább, de az már nem volt
mondjuk az tény, hogy hasonló áron már lehet venni kopásjelzõ csíkkal és szegcsekkel ellátott rigidát is
nálam napi városi használatra van fogva felni fékkel, ezért ami fontos, hogy ne kopjon hamar, de errõl még nem tudok nyilatkozni, de legalábbis az idei csapadékmentes õsz-tél nem hagyott nyomot rajta
az állvány nélküli fûzésrõl nekem mondjuk az a véleményem, hogy ha nem szenvedzs éppen krónikus pénzhiányban, vagy akkor nem érdemes megspórolni a fûzést, fõleg ha nincs meg a megfelelõ infrastuktúrád sem hozzá
rossz fûzéssel tönkre lehet vágni az egész kereket, törik a küllõ, vagy mindíg lelazul, csálén áll, mindíg 8-asba ugrik, stb.
#1958
Írta 2012. február 28. - 12:27
V-fékes olcsó felnibõl, ami viszonylag könnyû is, Mavic XM 117 jó lehet? Full alap is elég, csak ne legyen ilyen 580-590 grammos, mint a Rigida ZAC2000. Esetleg SunRims CR18? 440 grammos. Lehet, hogy egyben a noname 2mm-es ezüst küllõket is cserélem valami ezüst ( = olcsóbb) 2-1,8-2mm-esre. (Igaz, ilyen 20-30 gramm/32 küllõ tömegrõl beszélünk maximum, szóval nem tudom, ér-e annyit az egész.)
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)
volt valami alap mavic felnim (tárcsás az igaz tán 221) teljesen jó bírta. csak azért adtam el mert nem bírtam a hátsó agy kereplésést elviselni (komplett szette volt a karbon scottból)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1959
Írta 2012. február 28. - 12:19
Elõszõr befüzöm teljesen a kereket, aztán berakom a villába és fokozatosan megfeszítem a küllõket.
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)
#1960
Írta 2012. február 28. - 11:37
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)