Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#1941
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 posts
lenne még egy amatõr kérdésem:
Van egy DT hátsó agyam, tárcsás, régebbi. Csak az van ráírva, hogy "DT Swiss", de semmi más.
Kb ilyen, csak nincs rajta középen matrica, sötét szürke: DT Swiss 340 MTB Rear Disc Hub, White, 6 Bolt, 24 Spoke, 9 Speed, NEW | eBay

Ipari csapágyas lehet az én hátsó agyam? Ezt is csak akkor kell karbantartani, vagy cserélni a csapágyat, ha már nem forog tökéletesen?

#1942
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 posts

A két porvédõnek kinézõ alu zárókupakot le tudod tekerni 2db villáskulcscsal és máris rádmosolyognak a csapágyak.


Köszi

és akkor simán (óvatosan) kiütöm a csapágyakat és irány a csapágybolt? :)

#1943
inzsi

inzsi

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

http://lp1.pinkbike....p4pb1363860.jpg

így néz ki. akkor hogyan is szedjem szét? :)

A két porvédõnek kinézõ alu zárókupakot le tudod tekerni 2db villáskulcscsal és máris rádmosolyognak a csapágyak.

#1944
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Jaja, én sem tudom igazából, tökéletes lenne nekem a "hagyományos" fûzés is; aki a fûzést csinálja ajánlotta - hát, gondoltam megpróbálok utánanézni és biztos ami biztos, felvetem itt a kérdést.
Köszi!

#1945
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts
van egy radiálisan fûzött elsõ kerekem. sokat nem használtam, de: nem igazán látom be, miért lenne érdemes kockáztatni egy agyperem repedést egy pár grammal könnyebb, oldalirányban rugalmasabb (én így éreztem.merev villával), mindemellett kényelmetlenebb és karbantartásilag (centrírozás-lazuló anyák) nyûgösebb kerékért?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1946
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Elméleti kérdés. Montin, V-fékes elsõ keréknél radiális fûzés (V-fékes) Shimano HB-M530 32-lyukas aggyal vállalható lehet? Alaposan visszaolvastam és találtam több tucat hozzászólást a témában, amikbõl kb. ennyit fogott fel kicsi agyam:
Pros:
- V-fékkel az elsõ keréken vállalható és egy nagyon merev kerék lesz az eredmény
- rövidebb küllõk miatt pár gramm tömeg spórolása
- (szuper kinézet, no meg ilyenem még sosem volt:-)
Cons:
- Shimano agyak "nem szeretik" a radiális fûzést az alacsonyabb perem miatt - pláne nagyobb lyukszám/küllõszám (például 36-os - Sheldon Brown) esetén
- küllõanyák könnyebben lelazulhatnak, érdemes csavarrögzítõt használni

(Sheldon Brown oldalán is elolvastam a radiál fûzés részt.)

#1947
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 posts
köszi

#1948
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
azt hittem atutos - vmi ilyesmi lehet
How to replace your Cartridge Bearings

#1949
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 posts
http://lp1.pinkbike....p4pb1363860.jpg

így néz ki. akkor hogyan is szedjem szét? :)

#1950
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
villaskulcs? altalaban ki kell pattintani. csapagy van alatta :) jo esetben egy porvedo ogyuru pluszban.

#1951
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 posts
köszi! azt hiszem ilyen típus kell bele: 6901 2RS
mely márkák a legjobbak?
és mennyire macerás szétszedni egy ilyen iparis elsõ agyat?
a két végén van 1-1 alu porvédõ? kupak amit le lehet villáskulccsal tekerni, de mi van alatta? :)

#1952
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Alex, a csapágy méretein kívül még ahhoz is ragaszkodj, hogy az eredetikhez hasonlóan mindkét oldalon gumi tömítéses kivitelûek legyenek (RS verzió).
Én már voltam olyan boltban, ahol hüledeztek és meg akartak gyõzni, hogy szerintük jó oda a hagyományos is.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1953
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Nem tudom jó helyre írok, remélem igen. Adott egy Specailized Stout elsõ agy. Ha jól tudom ez ipari csapágyas....? Ezt kell karban tartani mint a kónuszos-golyós agyakat? Ami most itt van az egyik gépben az nem forgog teljesen tökéletesen, kicsit érezni, hogy valahol már "akad", de csak kicsit.
Ha iparis akkor csak simán kell venni hozzá másik csapágyat? Hol lehetne ilyet szerezni, hogy megint tökéletesen fusson az agy?

Nem tudom, de hamar kiderül :). Nemigen kell karbantartani (ha zárt), enyhén olajozhatod télen, mert így egy darabig taszítja a vizet.
Csapágyat a csapágyboltból, komolyan (Bp-n pl. Plusz és Roll Kft, Baross u. 92, ++ Google). Mérd le a méretét, még jobb, ha magaddal viszed.

#1954
Alex007

Alex007

    vendég

  • fórumtag
  • 114 posts
Nem tudom jó helyre írok, remélem igen. Adott egy Specailized Stout elsõ agy. Ha jól tudom ez ipari csapágyas....? Ezt kell karban tartani mint a kónuszos-golyós agyakat? Ami most itt van az egyik gépben az nem forgog teljesen tökéletesen, kicsit érezni, hogy valahol már "akad", de csak kicsit.
Ha iparis akkor csak simán kell venni hozzá másik csapágyat? Hol lehetne ilyet szerezni, hogy megint tökéletesen fusson az agy?

#1955
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts
Sziasztok,

szintén kezdõ kérdés: 12x142-es hátsó tengelyt fogadó vázba 12x135-ös agyra épített kereket be lehet szerelni, létezik vmi adapter erre a célra?

Köszönöm elõre is a segítséget!

#1956
Bandi1987

Bandi1987

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok

Eléggé kezdõ vagyok így bocs a láma kérdésért :). Nemrég vettem egy Mali Cobrát (2008). Az elsõ villa az teljesen gyári és 26-os gumi van a keréken (gondolom akkor a felni is 26-os :) ). Szóval a kérdésem az lenne hogy ezt kompletten cserélni szeretném villával kerékkel fékkel együtt. A felnin van sérülés, plusz a villa le van festve eléggé gagyin sikerült az elõzõ tulajnak :S. A bicajt országúton és gyenge terepen szeretném használni én kb 90kiló és 176cm vagyok. Ehhez milyen villát kereket és féket ajánlotok ? (elõre szeretnék tárcsaféket). Gumik jó állapotban vannak így azokat szeretném lekoptatni. Használt cuccra is vevõ vagyok. Jó lenne ha 40-50-bõl kijönne :). +3000-4000Ft még belefér. Köszi

#1957
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

V-fékes olcsó felnibõl, ami viszonylag könnyû is, Mavic XM 117 jó lehet? Full alap is elég, csak ne legyen ilyen 580-590 grammos, mint a Rigida ZAC2000. Esetleg SunRims CR18? 440 grammos. Lehet, hogy egyben a noname 2mm-es ezüst küllõket is cserélem valami ezüst ( = olcsóbb) 2-1,8-2mm-esre. (Igaz, ilyen 20-30 gramm/32 küllõ tömegrõl beszélünk maximum, szóval nem tudom, ér-e annyit az egész.)
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)


nekem mavic 221 van, szegecs nélküli, mérve 435 gramm

tavaly tavasszal lett befûzve és nincs vele gond, igaz én elsõsorban városban használom, 2 mm-es dt küllõkkel van fûzve és talán még nem kellett igazítani rajta semmit, de erre most nem emlékszem. asszem 4 ropi volt, a szegecselt meg 500 ft-al lett volna drágább, de az már nem volt

mondjuk az tény, hogy hasonló áron már lehet venni kopásjelzõ csíkkal és szegcsekkel ellátott rigidát is

nálam napi városi használatra van fogva felni fékkel, ezért ami fontos, hogy ne kopjon hamar, de errõl még nem tudok nyilatkozni, de legalábbis az idei csapadékmentes õsz-tél nem hagyott nyomot rajta

az állvány nélküli fûzésrõl nekem mondjuk az a véleményem, hogy ha nem szenvedzs éppen krónikus pénzhiányban, vagy akkor nem érdemes megspórolni a fûzést, fõleg ha nincs meg a megfelelõ infrastuktúrád sem hozzá

rossz fûzéssel tönkre lehet vágni az egész kereket, törik a küllõ, vagy mindíg lelazul, csálén áll, mindíg 8-asba ugrik, stb.

#1958
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

V-fékes olcsó felnibõl, ami viszonylag könnyû is, Mavic XM 117 jó lehet? Full alap is elég, csak ne legyen ilyen 580-590 grammos, mint a Rigida ZAC2000. Esetleg SunRims CR18? 440 grammos. Lehet, hogy egyben a noname 2mm-es ezüst küllõket is cserélem valami ezüst ( = olcsóbb) 2-1,8-2mm-esre. (Igaz, ilyen 20-30 gramm/32 küllõ tömegrõl beszélünk maximum, szóval nem tudom, ér-e annyit az egész.)
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)


volt valami alap mavic felnim (tárcsás az igaz tán 221) teljesen jó bírta. csak azért adtam el mert nem bírtam a hátsó agy kereplésést elviselni (komplett szette volt a karbon scottból)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1959
dirobi

dirobi

    vendég

  • fórumtag
  • 139 posts
Én is álvány nélkül szoktam.
Elõszõr befüzöm teljesen a kereket, aztán berakom a villába és fokozatosan megfeszítem a küllõket.


Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)



#1960
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
V-fékes olcsó felnibõl, ami viszonylag könnyû is, Mavic XM 117 jó lehet? Full alap is elég, csak ne legyen ilyen 580-590 grammos, mint a Rigida ZAC2000. Esetleg SunRims CR18? 440 grammos. Lehet, hogy egyben a noname 2mm-es ezüst küllõket is cserélem valami ezüst ( = olcsóbb) 2-1,8-2mm-esre. (Igaz, ilyen 20-30 gramm/32 küllõ tömegrõl beszélünk maximum, szóval nem tudom, ér-e annyit az egész.)
Tényleg, állvány nélkül ti nekiállnátok kereket fûzni? :-) Ilyen lamer megoldásban, mint bicaj fejtetõre állít és a pár küllövel megfûzött kerék villába berak, aztán a villában pörgetve a kereket fûzés befejez. :-) V-fékes, szóval elvileg mûködhet. (?) Meg aztán egyszer ezt is el kell kezdeni... ;-)