Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#1541
Bioritm

Bioritm

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

Itt mutatják, mirõl van szó: 4D TECHNOLOGY EXPLAINED

Kívülrõl az látszik, hogy ezen a kerekemen nem törnek meg a küllõk a küllõanya végénél, mint az általam látott összes többi bringa minden kerekénél. És ebbõl következik, hogy a felni terhelése is nálam egyenletes a küllõanya felfekvõ kerületén. A szegecselteknél nem közvetlenül a puha alu felni kapja 2 ponton (vonalon) a terhelést, hanem a szegecs elosztja valamelyest - de csak valamelyest.


Kössz vazze!
Egész délután ezt kerestem, mert azt megtaláltam, hogy 4D technology, meg az angol leírást, ami elmondja, hogy ebben jól ál a küllõ és ezért nem kell szegecs. de sehol se találtam metszetet.
Szóval túlbonyolítottam a dolgot szokás szerint. Megoldották a felfekvést egy szögalatti süllyesztéssel.

#1542
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Én is csak képrõl látom, hogy mi is az, de így tûnik logikusnak. A fúrásirány kb mindegy, mert a furat úgyis nagyobb anyival, mint amit falvastagságon a szögeltérés okoz. Cirka 0,2 3-as falvastagságra számolva. a felni belsõ profilját, meg ha egy rendes mérnök tervezte, akkor az extrúderszerszámon nem tartott semeddig a belsõ falra egy egyenes felfekvõrészt csinálni, ha ezt nem tették meg, mert kínaiak és csak másolnak, akkor pedig a parabolaíven a küllõanyának úgyis csak a két széle fekszik fel. Ez jóesetben merõleges a küllõre, ha nem akkor fos az egész és tényleg as szabvány szerint készült parasztvakítás, de ezt csak akkor tudjuk meg ha valaki befûz egyet...


Itt mutatják, mirõl van szó: 4D TECHNOLOGY EXPLAINED

Kívülrõl az látszik, hogy ezen a kerekemen nem törnek meg a küllõk a küllõanya végénél, mint az általam látott összes többi bringa minden kerekénél. És ebbõl következik, hogy a felni terhelése is nálam egyenletes a küllõanya felfekvõ kerületén. A szegecselteknél nem közvetlenül a puha alu felni kapja 2 ponton (vonalon) a terhelést, hanem a szegecs elosztja valamelyest - de csak valamelyest.

#1543
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Ja hogy nem szegecselt a WTB. Akkor sajnos felejtõ...

#1544
Bioritm

Bioritm

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

a lyukak furasa az anyagban is kulloiranyu? mert igy lenne ertelme annak, amit mondasz. illetve meg egy olyan kulloanya sem artana, ami pontosan passzol a felni profiljahoz belulrol.


Én is csak képrõl látom, hogy mi is az, de így tûnik logikusnak. A fúrásirány kb mindegy, mert a furat úgyis nagyobb anyival, mint amit falvastagságon a szögeltérés okoz. Cirka 0,2 3-as falvastagságra számolva. a felni belsõ profilját, meg ha egy rendes mérnök tervezte, akkor az extrúderszerszámon nem tartott semeddig a belsõ falra egy egyenes felfekvõrészt csinálni, ha ezt nem tették meg, mert kínaiak és csak másolnak, akkor pedig a parabolaíven a küllõanyának úgyis csak a két széle fekszik fel. Ez jóesetben merõleges a küllõre, ha nem akkor fos az egész és tényleg as szabvány szerint készült parasztvakítás, de ezt csak akkor tudjuk meg ha valaki befûz egyet...

#1545
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Arn.
így a küllõre merõlegesen fekszik fel a küllõanya a felnin, és nem görbíti meg azt. Ezzel a küllõ csak húzóerõt kap, nem összetett (húzó és hajlító) + kikerül a felni középontjából a megfogatás, így a felni esetleges csavaró terhelésére van egy kis erõkar, bár szerintem ez nem számottevõ, erre tuti jobb a crank brothers féle "tollas" befogatás.
Ha már számolgatni és rajzolni akarsz :)


a lyukak furasa az anyagban is kulloiranyu? mert igy lenne ertelme annak, amit mondasz. illetve meg egy olyan kulloanya sem artana, ami pontosan passzol a felni profiljahoz belulrol.

#1546
Bioritm

Bioritm

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts
MJani
Ma is tanultam valami újat, pedig elég elpusztíthatatlannak tûnnek.

Bikertigger
Ezt a disket én is benéztem rendesen, jobban is utánnajárhattam volna a dolognak. Viszont ahogy elnézem egy kicsit mélyebben a zsebembe kell nyúlnom. Ez a 719 kétszer anyiba kerül mint az eq23 :(. A 319-el meg rendesen feladtad a leckét, mert ha ilyen 3 kamrás felni lenne a gépemben, tuti ott porosodna a dabomb a falon :), mert azt már nem óvnám annyira. Úgyhogy most megint jön a számolgatás meg a fejtörés...

#1547
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

köszi! megfontolom, bár a 21-es már 400 alatt van :) Viszont xm719-en kívül valami alternatív megoldás esetleg? nem nagyon szeretnék v-fékes felnit...


pl

Mavic XM-319 Disc felni

természetesen a 719disc-re gondoltam, igazából eszembe se jutott hogy van v-s változata

XM 719 Disc - rims - mountain bike - Mavic
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1548
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Arn.
így a küllõre merõlegesen fekszik fel a küllõanya a felnin, és nem görbíti meg azt. Ezzel a küllõ csak húzóerõt kap, nem összetett (húzó és hajlító) + kikerül a felni középontjából a megfogatás, így a felni esetleges csavaró terhelésére van egy kis erõkar, bár szerintem ez nem számottevõ, erre tuti jobb a crank brothers féle "tollas" befogatás.
Ha már számolgatni és rajzolni akarsz :)

Csak az alu anyával szépen összeragad a felni.
A CB kerekek ritka szarok, hullámoznak tekerés közben.


A sebesség mindent megold.

 


#1549
Bioritm

Bioritm

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts

helyedben nem mennék 450 alá

én xm719bõl fûzetnék, novatec disc light agyakkal

spec magam részérõl sun-t soha többet.

most egy eq21 van 14-et mozgó fulliban (ezzel volt gyárilag) szintén 90+ alatt, de van is a hátsóban már akkora 8-as hogy nagy tempónál már zavar :)


köszi! megfontolom, bár a 21-es már 400 alatt van :) Viszont xm719-en kívül valami alternatív megoldás esetleg? nem nagyon szeretnék v-fékes felnit...

#1550
Bioritm

Bioritm

    újonc

  • fórumtag
  • 10 posts
Arn.
így a küllõre merõlegesen fekszik fel a küllõanya a felnin, és nem görbíti meg azt. Ezzel a küllõ csak húzóerõt kap, nem összetett (húzó és hajlító) + kikerül a felni középontjából a megfogatás, így a felni esetleges csavaró terhelésére van egy kis erõkar, bár szerintem ez nem számottevõ, erre tuti jobb a crank brothers féle "tollas" befogatás.
Ha már számolgatni és rajzolni akarsz :)

#1551
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
off
tudjatok már értelmezni egy szmájlit. nem kell mindig mindent komolyan venni, amit poénból mond a zember.

on
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1552
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

vagy ez a péntek délutini mûszakban as tûréssel készült darabokhoz kreált marketing bs :)


Nem tudom, ezt a majdani küllõ irányábani fúráshoz fûzted hozzá? - Persze, lehet marketing bullshit. De számomra nem annak hangzik. (Pedig a munkaidõm nem elhanyagolható részében én is azt gyártok, és ezért gyanakvó vagyok.) Ugyan nem számoltam utána, nem végeztem kísérleteket, de a dolog egybevág azzal, amit a mérnöki intuícióm súg. Amúgy ez alapján a szegecs is lehet marketing bullshit. Illetve bármi, mert semmivel sem indokoltad a gyanúd.

#1553
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

szvsz kisebb a nyiroero, mert kisebb szogben fut be a kullo a felnibe. ki kellene szamolni, hogy van e differencia, mert nagy szogbeli elteres nem lehet.


Ha megnézed a normál felnivel fûzött kerekeket, akkor láthatod, hogy minden küllõben van egy törés ott, ahol befut az anyába. Nekem nem egy küllõm szakadt már el ezen a ponton. (Persze több szakadt az agynál.)

#1554
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
szvsz kisebb a nyiroero, mert kisebb szogben fut be a kullo a felnibe. ki kellene szamolni, hogy van e differencia, mert nagy szogbeli elteres nem lehet.

#1555
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
az is lehet.majd mikor a suliban tanuljuk posztolok rolla.

minden esetre a fuzesben zavaro lehet.foleg ha nem vagyunk rutinosak.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1556
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
vagy ez a péntek délutini mûszakban as tûréssel készült darabokhoz kreált marketing bs :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1557
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
az en felnim is cik-cak ban furt megis szegecselt.
szerintem a cik-cak csak stabilabba teszi a kereket.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1558
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Még szimpibb volna szegecselt küllõfuratokkal.


Mivel a furatok jó irányban vannak, ezért a küllõanya felfekvése mentén körben mindenütt azonos a nyomás / feszültség (szerintem) ezért nem szükséges a szegecselés. És ezzel még súlyt is spórolunk.

#1559
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Az MTX még alám is brutális. :)
Ez a WTB viszont elég szimpi. :)
Csak kérdés mennyire egyszerû feladat szerezni hozzá átalakító szettet.


Még szimpibb volna szegecselt küllõfuratokkal.

#1560
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Az MTX még alám is brutális. :)
Ez a WTB viszont elég szimpi. :)
Csak kérdés mennyire egyszerû feladat szerezni hozzá átalakító szettet.