Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1501
Posted 2012. November 17. - 17:42
DT Swiss XR 4.1d vagy DT X430?
82-85 kilo kozott mozgok es egy ossztelos bringaba kerulne, ennyivel konnyebb a helyzete lesz a kereknek
Az agy az adott, ugyhogy 32 lyukas megoldas erdekel csak. Esetleg valami mas felnit javasolnatok inkabb?
Az XR 4.1d egyebkent hegesztett?
#1502
Posted 2012. November 14. - 09:58
Urak!
Kerékagyba mennyire érdemes drága csapágyat venni?
Azt mondta nekem a csapágyboltos manus, hogy ne vegyek drágát, mert az ütõdéseket a drága sem bírja.
Árdifi elég nagy, a KBS 500ft a KOYO 2500.
Koyo, FAG, SKF - kb ezek a jó csapágyak. DE! ha ezek darabja 2-3e forint, a "kommersz" daraboké meg 500-1000/db akkor én is az olcsót venném. Csak a szerelésnél illik figyelni arra, hogy az agyat melegítjük, a csapágyat meg lehûtjük. Kiszedésnél is illik az agytestet megmelegíteni, hogy kitáguljon egy kicsit, mert ha csak úgy kirángatod belõle a régi csapágyat és beütöd az újat, akkor a 2. csere után már a csapágy a helyén is kotyogni fog. Aztán olyan lesz, mintha alapból xar lenne a csapágy.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#1503
Posted 2012. November 10. - 10:17
Urak!
Kerékagyba mennyire érdemes drága csapágyat venni?
Azt mondta nekem a csapágyboltos manus, hogy ne vegyek drágát, mert az ütõdéseket a drága sem bírja.
Árdifi elég nagy, a KBS 500ft a KOYO 2500.
Én Koyot cseréltem mert rágott olcsó HKC vagy milyen nevû kínaira. Ha évente cserélem akkor sem gáz.
#1504
Posted 2012. November 10. - 10:12
Kerékagyba mennyire érdemes drága csapágyat venni?
Azt mondta nekem a csapágyboltos manus, hogy ne vegyek drágát, mert az ütõdéseket a drága sem bírja.
Árdifi elég nagy, a KBS 500ft a KOYO 2500.
#1505
Posted 2012. November 06. - 16:58
Autós volt gyárilag, kis átalakító mûanyag gyûrûvel.Csak kíváncsiságból kérdezem, autós volt gyárilag vagy ki lett fúrva. Köszi
Amúgy, nem hinném, hogy veszélyes egy felnit felfúrni autószelepesre. Ez a repedés amúgy is elég gyakran elõfordul a Mavic-nál. Vagy a küllõanya köröli repedés sem ismeretlen.
#1506
Posted 2012. November 06. - 14:51
Csak kíváncsiságból kérdezem, autós volt gyárilag vagy ki lett fúrva. Köszi
Hú, ezek szerint ilyen veszélyes a felfúrás? Csak azért, mert én is felfúrattam a tûszelepet autósra, mivel az eredetire rohadtul rászorult a pumpa...
M.
#1507
Posted 2012. November 06. - 14:41
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1508
Posted 2012. November 06. - 14:29
Csak kíváncsiságból kérdezem, autós volt gyárilag vagy ki lett fúrva. Köszi
Tudtommal a Mavic 717-esek mind autós szelepesek, és jár hozzájuk egy mûanyag átalakítógyûrû.
#1509
Posted 2012. November 06. - 13:59
Bingó ! Bekukkantottam a felniszalag alá és tényleg el van repedve a felni.
Köszi mindenkinek a jó tippeket !
Csak kíváncsiságból kérdezem, autós volt gyárilag vagy ki lett fúrva. Köszi
#1510
Posted 2012. November 06. - 00:54
Köszi mindenkinek a jó tippeket !
#1511
Posted 2012. November 05. - 17:45
Amúgy, így jobban átgondolva szerintem is repedés lehet. A felniszalagom meg ráragasztós, azért nem néztem be egybõl alá de majd most fölszedem.
#1512
Posted 2012. November 05. - 11:16
#1513
Posted 2012. November 05. - 10:04
Olyat látott már valaki, hogy néhány év használat után - nem tudom máshogy megfogalmazni - "kilágyul" egy felni ?
Mavic 717 felnim a szeleplyuknál egy minimálisat kihajlott, így beleér a v-fékbe, fékezéskor meg üt egy nagyot azon a ponton és lassú tempónál fékezéskor be is fog, leblokkolja a kereket azon a ponton.
Gumit levettem, fogóval összenyomtam a felnit, gumit visszaraktam. Felpumpáltam - újra ugyan úgy kijött azon a ponton a felni. Látott már valaki ilyet ?
A fékfelület nem lehet elvékonyodott, elkopott, mert kerámia felnirõl van szó, jól látszódna, ha lejönne a kerámia réteg.
Sanszos ott egy repedés, ami a szeleplyuktól indult el.
#1514
Posted 2012. November 05. - 09:56
Olyat látott már valaki, hogy néhány év használat után - nem tudom máshogy megfogalmazni - "kilágyul" egy felni ?
Mavic 717 felnim a szeleplyuknál egy minimálisat kihajlott, így beleér a v-fékbe, fékezéskor meg üt egy nagyot azon a ponton és lassú tempónál fékezéskor be is fog, leblokkolja a kereket azon a ponton.
Gumit levettem, fogóval összenyomtam a felnit, gumit visszaraktam. Felpumpáltam - újra ugyan úgy kijött azon a ponton a felni. Látott már valaki ilyet ?
A fékfelület nem lehet elvékonyodott, elkopott, mert kerámia felnirõl van szó, jól látszódna, ha lejönne a kerámia réteg.
Nézz be a felniszalag alá a szeleplyuknál!
A sebesség mindent megold.
#1515
Posted 2012. November 05. - 07:15
#1516
Posted 2012. November 05. - 00:49
Mavic 717 felnim a szeleplyuknál egy minimálisat kihajlott, így beleér a v-fékbe, fékezéskor meg üt egy nagyot azon a ponton és lassú tempónál fékezéskor be is fog, leblokkolja a kereket azon a ponton.
Gumit levettem, fogóval összenyomtam a felnit, gumit visszaraktam. Felpumpáltam - újra ugyan úgy kijött azon a ponton a felni. Látott már valaki ilyet ?
A fékfelület nem lehet elvékonyodott, elkopott, mert kerámia felnirõl van szó, jól látszódna, ha lejönne a kerámia réteg.
#1517
Posted 2012. October 30. - 18:49
Az új fajta, 14mm-es alu tengelyû Shimano agyaknál (XT,XTR) is kell egy minimális kotyogást hagyni a kónusznak, ha majd szétszedem õket zsírozni és összerakáskor újra állítom az agy futását ?
A régi 9mm-es acél tengelynél emlékszem, hogy fontos volt, mert azok a tengelyek zömültek rendesen a gyorszártól de ennél a vastag alu tengelynél nem tudom, mennyire számít ez.
ÉN azt tapasztaltam,h'ezeknél az agyaknál is kell hagyni minimális "lógást".Nekem CL-os XT agyaim vannak.A beállításnál játszani kell kicsit,de meghálálja...
#1518
Posted 2012. October 30. - 17:25
Üdv! Szeretnék egy erõsebb kerékszettet összerakatni versenyekre. A problémám az, hogy 28-as kellene, amibõl nem túl nagy a választék, legalábbis nem találtam sokat.
Ez kicsit zagyva. A felnik vegyesen országúti, és trekking felhasználásra ajánlottak. A trekkingekre minden további nélkül felteheted a 42-es külsõt, míg az országúti keskenyebb, ezért 35-ig ajánlott próbálkozni. És a típusok a most GYAKORI 622-es (kinek 27, kinek 28 collos) méretben készülnek.
Milyen marathon versenyen indulnál, amihez tank kerék kell?
Race, no Rest!
#1519
Posted 2012. October 30. - 16:06
Az új fajta, 14mm-es alu tengelyû Shimano agyaknál (XT,XTR) is kell egy minimális kotyogást hagyni a kónusznak, ha majd szétszedem õket zsírozni és összerakáskor újra állítom az agy futását ?
A régi 9mm-es acél tengelynél emlékszem, hogy fontos volt, mert azok a tengelyek zömültek rendesen a gyorszártól de ennél a vastag alu tengelynél nem tudom, mennyire számít ez.
Én szoktam hagyni egy egész minimálisat, azt még megszûnteti a gyz.
#1520
Posted 2012. October 30. - 14:39
A régi 9mm-es acél tengelynél emlékszem, hogy fontos volt, mert azok a tengelyek zömültek rendesen a gyorszártól de ennél a vastag alu tengelynél nem tudom, mennyire számít ez.