Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#1281
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

a D521 az nem tarcsas volt. hanem a parja, a D321. Ugyanez XC vonalon volt a X517 (felnifek) es X317 (tarcsafek).

kotozkodes off :)



Igenigen.A D521 oldala nem volt leköszörülve fémszínûre az zavart be.

Most egy kicsit még jobban össze vagyok zavarodva. Már az is megfordult a fejemben hogy nem ezeket a felniket használom fel,de akkor milyet vegyek?
Tudom e a küllõválasztással befolyásolni a felnit érõ terhelést és az élettartamát ,vagy sem akkor így kérdezem. Ha kapnék egy jó tippet hogy hozhatom ki ebbõl a felni+agy párosításból a legtöbbet. Max ég a pofám hogy eladom a felniket...

Eddig minden cuccomra volt elképzelésem,tök jó lett az egység,de ez most megfogott. Az idõ nem sürget,csak legyen jó.

#1282
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Alattam nem fog tönkremenni. És az X317 Disc anyaga Maxtal 6000 ami azért a legjobb Mavic felni anyag. Ugyanezt a súlyt nem vállaltam volna be SUN-ból például.Egyébként is a felniket kaptam,de nem bánom hogy azzal kell fõznöm ami van:)


azért reped az
legendásan repedõs széria volt a könnyû 317/517-es. nekem egy évet bírt kb
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1283
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a D521 az nem tarcsas volt. hanem a parja, a D321. Ugyanez XC vonalon volt a X517 (felnifek) es X317 (tarcsafek).

kotozkodes off :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1284
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Posted Image

Errõl van szó.Kb 2005óta nem ilyen néven létezik... A D521(freeride) és a D321(DH) felnikkel együtt ez volt a csúcs mavic tárcsás vonalon kb 10 éve. Ma is simán megállnák a helyüket...

#1285
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Alattam nem fog tönkremenni. És az X317 Disc anyaga Maxtal 6000 ami azért a legjobb Mavic felni anyag. Ugyanezt a súlyt nem vállaltam volna be SUN-ból például.Egyébként is a felniket kaptam,de nem bánom hogy azzal kell fõznöm ami van:)


Érdekes, mert ez fent sincs a Mavic oldalán hivatalosan. Nekem van 2db XC717 és 90+ kg vagyok, én sem félek különösebben, hogy meg fog ártani a felninek. Slick gumi van rajta, de bírná az a terepet is. Ha van aki befûzi neked a vékonyított küllõt... Illetve utána nem tudom mennyire szívás centírozni (ezt mondja meg aki ért hozzá). Olyan sokat megspórolosz, hogy megéri grammhuszárkodni a küllõkön? Nekem minden kerekemben DT vagy Sapim 2mm-es acélküllõk vannak, így is bõven könnyûek.

#1286
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Alattam nem fog tönkremenni. És az X317 Disc anyaga Maxtal 6000 ami azért a legjobb Mavic felni anyag. Ugyanezt a súlyt nem vállaltam volna be SUN-ból például.Egyébként is a felniket kaptam,de nem bánom hogy azzal kell fõznöm ami van:)

#1287
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás

86kiló vagyok.A tekerési stílusomhoz ezek a kerekek túl nehezek. A hátsó agy sima gyorszáras és a váz lengõkarjával együtt nem alkotnak túl merev egységet.Xt fékem 160mm tárcsával jobban fogott a merev cromo Konámban. A súly és a merevség problémákat kiküszöbölendõ új kerekek építésére adom a fejem:
Shimano Zee agyak,elöl nyilván 20mm, hátul 135x10es lesz(lehet hogy fölös anyagot még esztergával leszedünk a tengely közepébõl meg a 10es átmenõtengelyt megfúrjuk)Ez merevséget meg fogja oldani.Kaptam két Mavic X317 Disc felnit(717 disc elõdje) is ezek 395 grammosak,ez is nagy elõrelépés az 570grammos Sun-ok után.Vettem alu küllõanyákat és extralight belsõket is. Csak a küllõk vannak hátra. Itt vagyok döntésképtelen...

A 86 kilódhoz a 395 grammos felni hátra nem az igazi, talán kicsit nehezebb tartósabb lenne. Bár nem fogod annyira gyilkolni, mintha sokat mennél kemény terepen. Haver alatt hasonló súllyal az a felni hosszában repedt. De igaz, hogy nem 1 év alatt és sok hegyi terepezéssel.
Marci

#1288
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Értem.

A boltban meg nyilván a raktárkészletet preferálják...

#1289
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás

Sziasztok!


A boltos tudna adni fekete 2mm BTS küllõt 40.-/db áron.Állítása szerint van olyan minõségû mint a sima DT. A húzott küllõt pedig nem ajánlotta mert attól hogy egy versenyzõnek az van attól még nekem nem biztos hogy az a jó.

Korrekt kis bolt XD

#1290
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Sziasztok!

Húzott vagy nem húzott küllõ?A boltos tudna adni fekete 2mm BTS küllõt 40.-/db áron.Állítása szerint van olyan minõségû mint a sima DT. A húzott küllõt pedig nem ajánlotta mert attól hogy egy versenyzõnek az van attól még nekem nem biztos hogy az a jó. Tanácsokat várnék tõletek, hogy akkor most milyen küllõt válasszak? A lelkem nyugodtabb a DT márka hallatán mint egy BTStõl. 2-1.8-2 méretre gondoltam,de tényleg el vagyok bizonytalanodva...

Köszönök minden segítséget,tanácsot!


Röviden:
nyugodtan mehet a húzott

Bõvebben:
ált. van annyival jobb az anyaga és a minõségellenõrzése h nem lesz gyöngébb
2-1.8-2 különben is "alig húzott" vannak ennél karcsúbbak is
stresszelve úgyis a két végén van, középen nem szokott szakadni/törni
ha mégis törne (sokküllõs keréknél) kb. 0 balesetveszéllyel jár, hazatekersz, majd otthon megcsinálod, ha meg lusta majd valamikor ...
tárcsaféknél fékezésben sem zavar

most ennyi jut eszembe

gond annyi lehet vele h drágább vmivel, ja és macerásabb lehet a beszerzése, nincs mindig minden hosszban - lehet boltos ezért nem ajánlja
a második p néma!

#1291
generalf1

generalf1

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok!

Rég nem fórumoztam itt,de most eljött az idõ!!!:) Össztelós bringám van,egy Cannondale Prophet,átütõs 2003mas Z1 villával.Nagyon imádom,bár közel nem jut rá annyi idõm amennyit érdemelne...(2 hónapos kisbaba a fõnök).Alföldön bringázom földúton,gáton stb...A bringában olyan kerekek vannak most, hogy:

Elöl Novatec 20mm/DT 2mm réz anyával/Sun Rhyno Lite/Racing Ralph Evo 2.25/DH belsõ.
Hátul Shimano Silent Clutch/DT 2mm réz anyával/Rhyno Lite/RR 2.25/Dh belsõ.

86kiló vagyok.A tekerési stílusomhoz ezek a kerekek túl nehezek. A hátsó agy sima gyorszáras és a váz lengõkarjával együtt nem alkotnak túl merev egységet.Xt fékem 160mm tárcsával jobban fogott a merev cromo Konámban. A súly és a merevség problémákat kiküszöbölendõ új kerekek építésére adom a fejem:
Shimano Zee agyak,elöl nyilván 20mm, hátul 135x10es lesz(lehet hogy fölös anyagot még esztergával leszedünk a tengely közepébõl meg a 10es átmenõtengelyt megfúrjuk)Ez merevséget meg fogja oldani.Kaptam két Mavic X317 Disc felnit(717 disc elõdje) is ezek 395 grammosak,ez is nagy elõrelépés az 570grammos Sun-ok után.Vettem alu küllõanyákat és extralight belsõket is. Csak a küllõk vannak hátra. Itt vagyok döntésképtelen...

Húzott vagy nem húzott küllõ?A boltos tudna adni fekete 2mm BTS küllõt 40.-/db áron.Állítása szerint van olyan minõségû mint a sima DT. A húzott küllõt pedig nem ajánlotta mert attól hogy egy versenyzõnek az van attól még nekem nem biztos hogy az a jó. Tanácsokat várnék tõletek, hogy akkor most milyen küllõt válasszak? A lelkem nyugodtabb a DT márka hallatán mint egy BTStõl. 2-1.8-2 méretre gondoltam,de tényleg el vagyok bizonytalanodva...

Köszönök minden segítséget,tanácsot!

#1292
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Köszi a véleményeket. A múltkor belinkelt variálható Novatec agyszettet végül is megrendeltem, úgyhogy majd ki fogom próbálni.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1293
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás
hátsókeréknél szerintem felesleges az átalakítás egy magunkfajta, nem_vérben_forgó_szemû montis esetében.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1294
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.018 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Oké, egy papucs vastagsága 6-8 mm, az agyból kilógó tengelyvégek 1-2 mm-rel kisebbek, de ha esetleg kiérnének a papucs külsõ széléig, akkor se lenne baj, mert a gyorszár pofái nem síkra vannak megmunkálva, hanem van egy 2-3 mm-es mélyedés, ahova akár be is tud nyúlni a tengely (most csak egy Novatec-et tudok nézni, mert más nincs itthon, de gondolom a többi is hasonló).
Persze nem a százalékos javulás érdekel, csak az, hogy egy magamfajta, a beállításokkal nem órákig piszmogó, nem "vájt fülû(lábú)" ember is fogja-e érezni a különbséget, vagy sem. :)

A mélyedést nem a tengelyvégnek, hanem a rugónak tervezik. A hagyományos rendszerben a kilógó tengelyvég átmérõje (is) lényegesen kisebb, mint ami elférne, illetve ami kitöltené a sarut. (Például régi 10 mm-es XT elsõagyhoz lehetett szabni hátsó tengelybõl hosszabb, passzentos tengelyt.)
A kisebb felület kiváltképp a tárcsafék oldalán bevásódik, folyamatosan pusztítja a saru anyagát.

Kérdésedre, ahogy Kisherceg is írta, érezhetõ, látható a különbség: könnyebb a kereket ugyanoda visszarakni, nem fogy a festék látványosan a felfekvõ felületeken.

#1295
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás
nem hátsó, hanem elsõ agyról (hope pro 2) tudok nyilatkozni. át van alakítva átmenõtengelyes megoldásra. a QR9-hez képest észrevehetõen stabilabban áll a kerék a villában, kevésbé csavarodik.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1296
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Oké, egy papucs vastagsága 6-8 mm, az agyból kilógó tengelyvégek 1-2 mm-rel kisebbek, de ha esetleg kiérnének a papucs külsõ széléig, akkor se lenne baj, mert a gyorszár pofái nem síkra vannak megmunkálva, hanem van egy 2-3 mm-es mélyedés, ahova akár be is tud nyúlni a tengely (most csak egy Novatec-et tudok nézni, mert más nincs itthon, de gondolom a többi is hasonló).
Persze nem a százalékos javulás érdekel, csak az, hogy egy magamfajta, a beállításokkal nem órákig piszmogó, nem "vájt fülû(lábú)" ember is fogja-e érezni a különbséget, vagy sem. :)

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1297
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.018 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Ez így nem igaz, lényegesen más a felület nagysága, és az illeszkedés milyensége.
A vastag tengely teljesen kitölti a sarut, míg a hagyományos gyorszáras tengelyvég nem, nem mûködne a gyorszár, ha így lenne.

#1298
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Hátsó keréknél egy vastag tengelyes kerékagy (normál papucsot feltételezve) mennyit lendít a merevségen?
Az érintkezõ felületek ugye semmit nem változnak, egyedül a tengely hosszirányú rugalmassága csökken. Na, de mennyivel?

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#1299
goma

goma

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a Rose által kínált, általuk épített kerékszettekkel?
Pl.:Road bike wheel set 28"/700 C; Xtreme R-490 / Shimano 105 black kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu

Vagy ilyesmi áron inkább ajánlanátok egy gyári szettet?

Köszönöm elõre is!

#1300
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Talán az is járható ha keresel csavar boltban egy horgony csavart ami méretben bele illik a csapágy belsõ gyûrûjébe, azt bele feszíted és a másik oldalról lehet ütni egy dornival.

ilyesmire gondolok, ez van 14-es méretben, szerintem ez mûködhet, nem olyan szoros illesztésû az a csapágy

http://www.fischerhu...ogzites/FZA.pdf


Köszi! MEgnézem, hogy melyik megoldás mûködhet. Meglátjuk. Mindenesetre köszi, sokat segítettél.