Értelme ugyan nem sok, de az ember elgondolkodik kicsit, hogy a gyártón kívül kinek is jó még pl. egy ezer eurós SLR, a 80 (se) kilós súlykorlátjával.
Értelme ugyan nem sok, de az ember elgondolkodik kicsit, hogy a gyártón kívül kinek is jó még pl. egy ezer eurós SLR, a 80 (se) kilós súlykorlátjával.
Köszi ! Valaki szerint acélból kéne de azt még halogatnám. Nem azért mert annyira grammániás vagyok de félek, annak tényleg brutál súlya lenne. Esetleg aluból de vastagabb fallal.
Már csak egy jó esztergályost kéne lőnöm Bp-en.
Szerintem is acélból kellene. Ha 50-100g-al nehezebb lesz, nem fogod megérezni. Lehet az eredeti méretű is, az acél bírni fogja. Inkább amiatt tartanék, a többi hozzáilleszkedő alu alkatrész miként fogja tolerálni az acélt (mivel ezeket nem látom, így nehéz megmondani), de valószínűleg nem lesz gond.
Köszi ! Valaki szerint acélból kéne de azt még halogatnám. Nem azért mert annyira grammániás vagyok de félek, annak tényleg brutál súlya lenne. Esetleg aluból de vastagabb fallal.
Már csak egy jó esztergályost kéne lőnöm Bp-en.
Urak !
Sufni tuning dolgában kérnék tanácsot.
Mivel megint eltört XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye, kb. kijelenthetjük, hogy gyárilag alul van méretezve. Jobb ötletem nem lévén egy acél betét, egy csődarab beleesztergáltatásán gondolkozom. Mindig a racsni oldali kónusz mellett törik el, ide raknék egy csövet erősítésként. Kb. mint a ceruza a képen. Nem vagyok gépész csak a józan paraszti eszem szülte ezt az ötletet.
Csak annyi a kérdés, hogy véleményetek szerint ez használható "megoldás" lehet, működhet-e a dolog vagy tejesen reménytelen lenne ez a megoldás.
A benne levő cső, mivel külön anyag, szerintem sokat nem fog változtatni és a terhelés a tengelyen marad. Én inkább komplett, vastagabb tengelyt esztergáltatnék.
Edited by freddyke, 2014. June 04. - 23:46.
Ez milyen kerék vajon?
http://apro.bikemag....tt-l234284.html
Nekem se a felni, se az agy nem mond semmit, max az áruk gyanús, felniárban van a komplett cucc.
Valszeg nem véletlen nem megy el már jóideje...
Urak !
Sufni tuning dolgában kérnék tanácsot.
Mivel megint eltört XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye, kb. kijelenthetjük, hogy gyárilag alul van méretezve. Jobb ötletem nem lévén egy acél betét, egy csődarab beleesztergáltatásán gondolkozom. Mindig a racsni oldali kónusz mellett törik el, ide raknék egy csövet erősítésként. Kb. mint a ceruza a képen. Nem vagyok gépész csak a józan paraszti eszem szülte ezt az ötletet.
Csak annyi a kérdés, hogy véleményetek szerint ez használható "megoldás" lehet, működhet-e a dolog vagy tejesen reménytelen lenne ez a megoldás.
Edited by marton, 2014. June 04. - 22:40.
a kerék nem gázos, de a 19-es felnire a 1,5-es külső már necces lehet.
Jelenleg a hátsó kerék belső pereme 17.5mm, ez a legnagyobb amin próbáltam a gumit. Megint megnéztem a Mavic 819 gyári specifikációit és jól emlékeztem, 1.5-2.3" az ajánlott gumiméret. Vagy gondolod, hogy lefordulhat?
Többnapos túrában gondolkodom aszfalton monitival, 26x1.5"-os slick gumikkal. Hátulra csomagtartót és nehéz pakkot tennék. A kérdés a kerék, főleg a hátsó. Hope Pro 2 / Mavic 819 UST / 32 küllős hátsó kerék elfogadható lenne teherbírásra?
a kerék nem gázos, de a 19-es felnire a 1,5-es külső már necces lehet.
Többnapos túrában gondolkodom aszfalton monitival, 26x1.5"-os slick gumikkal. Hátulra csomagtartót és nehéz pakkot tennék. A kérdés a kerék, főleg a hátsó. Hope Pro 2 / Mavic 819 UST / 32 küllős hátsó kerék elfogadható lenne teherbírásra?
Gondolom, hogy az Eason EA70 24 küllős kerékkel meg se próbáljam. Pár száz kilométert mentem vele eddig és rendszeresen szalajt a szabadonfutó hatalmas kattanások kíséretében. Nem tudom, hogy ennek ez a specialitása és el kell fogadni vagy előbb utóbb meglesz a böjtje.
régi bringákat újítok fel, ismerős a probléma
nem tudja véletlenül valamelyikőtők, hogy -asszem spec. enduró gyári kerékszettje- dt 5.1 felibe fűzött speci agyakat, ki gyártja?
ez sok év után (saint volt eddig) nem kósznuszos agyam, aztán a szezon előtt kicsit belenéznék, hogy vannak a csapágyak stb
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Létezik ilyen gumi, de meg kell érte dolgozni. http://revomag.hu/20...26-275-vagy-29/ Ott van a hozzászólások között.
hát ha legnagyobb gumisnak nincs , akko itthon nem lesz könnyű szerintem
Létezik ilyen gumi, de meg kell érte dolgozni. http://revomag.hu/20...26-275-vagy-29/ Ott van a hozzászólások között.
A sebesség mindent megold.
hat ez szomoru, akkor egy kulso csere miatt vehetek uj kerek szettet?
inkább a váz a szűk keresztmetszet. az a gáz ha abban nem fér el. de azon a kerékszettcsere sem javít.
jó eséllyel nem fogsz keskenyebbet találni
hat ez szomoru, akkor egy kulso csere miatt vehetek uj kerek szettet?
Szia!
Koszonom a valaszt, a gumira ez van irva 28-584 es utana ugyan ugy az x-es valtozat. Most megint keresgeltem de ilyen keskeny meretben nem talalok 584-est csak 36tol : D de az tul szeles nekem..
jó eséllyel nem fogsz keskenyebbet találni
Megvan még a régi gumi? Ha igen, akkor keresd meg rajta azt a jelölést, ahol nem x-el van megadva a méret, hanem kötőjellel elválasztva. pl 590 - 32. Az első szám a felniperem átmérője mm-ben, olyan gumit vegyél, aminél az megegyezik, mert az fog passzolni a felnire. A vastagsággal ízlés szerint lehet kicsit variálni, de azzal a legördülő átmérő is változik. A colos jelölések inkább arra utalnak. Nagy a katyvasz, régi Csepel "verseny" bringáknak pl 27"-os kereke volt, aminek nagyobb a felniperem-átmérője, mint az általánosságban 28"-asnak (sőt vastag gumival már 29"-esnek) emlegetett 622mm.
A 650b felniperem-átmérője asszem, 584 mm. (Az sem olyan új találmány, mint sokan hiszik, nekem is van egy a padláson. Krómozott acél, Schurter márkájú. A szomszéd ki akarta dobni lomtalanításba, csak én elkunyeráltam tőle. De én is csak azért, mert azt hittem rá, hogy 590-es, mint a régi Csepel 26"-osoké pl.)
Szia!
Koszonom a valaszt, a gumira ez van irva 28-584 es utana ugyan ugy az x-es valtozat. Most megint keresgeltem de ilyen keskeny meretben nem talalok 584-est csak 36tol : D de az tul szeles nekem..
Edited by fkkkkk, 2014. May 25. - 22:23.
Megvan még a régi gumi? Ha igen, akkor keresd meg rajta azt a jelölést, ahol nem x-el van megadva a méret, hanem kötőjellel elválasztva. pl 590 - 32. Az első szám a felniperem átmérője mm-ben, olyan gumit vegyél, aminél az megegyezik, mert az fog passzolni a felnire. A vastagsággal ízlés szerint lehet kicsit variálni, de azzal a legördülő átmérő is változik. A colos jelölések inkább arra utalnak. Nagy a katyvasz, régi Csepel "verseny" bringáknak pl 27"-os kereke volt, aminek nagyobb a felniperem-átmérője, mint az általánosságban 28"-asnak (sőt vastag gumival már 29"-esnek) emlegetett 622mm.
A 650b felniperem-átmérője asszem, 584 mm. (Az sem olyan új találmány, mint sokan hiszik, nekem is van egy a padláson. Krómozott acél, Schurter márkájú. A szomszéd ki akarta dobni lomtalanításba, csak én elkunyeráltam tőle. De én is csak azért, mert azt hittem rá, hogy 590-es, mint a régi Csepel 26"-osoké pl.)
26"-os felnire szeretnél 27,5" külsőt?
ez van a felnimre irva: Rigida 26x 1 1/2 x 1 3/8_650B (regi orszaguti). ezen a felnin szeretnek kulsot cserelni, csak nemtudom melyik valo ra mert konkretan ilyet nem talalok, de semmilyen szinten nem ertek hozza ezert kerdezem: )
Edited by fkkkkk, 2014. May 25. - 19:38.
sziasztok valaki tud segiteni? ilyen felnim van: rigida 26 x 1 1/2 x 1 3/8 _ 650B, kulsot akarok rajta cserelni melyik a ra valo? 26 x 1 1/2 ilyet talalok vagy 26 x 1 3/8 de amit legeloszor irtam olyat nem... nem ertek hozza szoval lehet egyszeru ez a tortenet csak kene egy kis felvilagositas. koszi! : )
26"-os felnire szeretnél 27,5" külsőt?
Edited by arpi07, 2014. May 25. - 19:31.