Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#901
Grand9

Grand9

    újonc

  • fórumtag
  • 12 posts

Mennyiért? Tárcsa vagy felni fék?

 

15 körül, tárcsafék, 29er! WTB-t szeretnék, de nem találok sehol itthon!!!



#902
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Sziasztok!

 

Abban kérném segítségeteket, hogy szeretnék venni egy MTB felni! 96-100 kilóhoz milyen felnit ajánlanátok?

 

Válaszokat előre is köszönöm, amit PM-ben is várok!

Mennyiért? Tárcsa vagy felni fék?



#903
Grand9

Grand9

    újonc

  • fórumtag
  • 12 posts

Sziasztok!

 

Abban kérném segítségeteket, hogy szeretnék venni egy MTB felni! 96-100 kilóhoz milyen felnit ajánlanátok?

 

Válaszokat előre is köszönöm, amit PM-ben is várok!

 

 



#904
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Megpróbálom erősebben, köszi!

 

ha így sem megy, akkor találsz hozzá célszerszámot. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#905
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Erösebb húzásra ki kellene jönniük.

Megpróbálom erősebben, köszi!



#906
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts

15m-es átütős DT Swiss 350-es első agyat szeretnék karbantartani. A robbantott ábrája és technikai adatok .pdf fájl megvan, a két kupakot a szélén viszont nem tudom leszedni.

Van valami trükkje? Erős rántás vagy speciális, kör alakú "satu-adapter" (vagy mi) kell ide?

 

A hátsó agy szintén DT Swiss 350, egy Star Rachet, az egész könnyen megy, többször szedtem már szét.

Erösebb húzásra ki kellene jönniük.



#907
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

15m-es átütős DT Swiss 350-es első agyat szeretnék karbantartani. A robbantott ábrája és technikai adatok .pdf fájl megvan, a két kupakot a szélén viszont nem tudom leszedni.

Van valami trükkje? Erős rántás vagy speciális, kör alakú "satu-adapter" (vagy mi) kell ide?

 

A hátsó agy szintén DT Swiss 350, egy Star Rachet, az egész könnyen megy, többször szedtem már szét.



#908
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

fotozni tenyleg maceras mivel nagyon kicsi a toret atmeroje nem hiszem hogy jol lathato lesz a tores jellege.

minden esetre a hajlitasnal ridegul az anyag.

a toretbol megallapithato hogy szivosan vagy ridegen viselkedett e a kullo illetve hogy meglevo mikrorepedesbol faradassal keletkezett e a tores.

hirtelen ennyi jut eszembe a tores vizsgalatarol.


Edited by ridelife, 2014. June 27. - 18:30.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#909
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Minden küllő a hajlításánál tört el, ott, ahol az agy furatán átbújik. Az egyik küllő megvan még, éppenséggel le tudom fényképezni. Milyen képen és mit lehetne látni? - Az egészen szerintem nem látszik semmi, nem hiszem, hogy azt értelme lenne lefotózni. Magát az elszakadt felületet megnéztem nagyítóval, de azon sem láttam semmi feltűnőt. Azt úgy lefényképezni, hogy látsszon is rajta valami, na az elég trükkös, de ha érdemes, megcsinálom. (Van makró objektívem.)



#910
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

A tavaly novemberi beszerzésű (kb. 4000 km-et mentem vele eddig) Trek Superfly 7-esem Bontrager "Mustang" hátsó kerekében eddig 4 küllő szakadt el. Az első áprilisban, egy májusban, kettő júniusban. Mind a jobb oldalon, és mind az az irányú, amelyik a meghajtás terhelését hivatott átvinni. Legalább két esetben pontosan tudom is, hogy olyankor pattantak el, amikor fölfelé menet valami kis döccenőn nagy erővel beletaposva haladtam át.

 

A második affér után néztem csak meg, hogy nagyon lazák voltak a küllők. A két utóbbi már úgy szakadt el, hogy szépen egyenletesen feszesek voltak, és a kerék is szépen ki volt cent®írozva.

 

Ugyan most már 15 perc alatt teszem be az új küllőt, morcos lennék, ha mondjuk egy versenyen szakadna el a következő - pláne ha esetleg több is. (Szerencsére eddig mindig haza tudtam óvatoskodni.) Mit gondoltok, van remény, hogy itt megáll a dolog, vagy inkább fűzzem át az egészet? Lehet, hogy gyárilag valami szar küllők voltak a kerékben? Vagy akkor fáradtak el, amikor lazák voltak?

 

Illetve elvi-taktikai kérdés: a kereket gyárilag úgy fűzték, hogy a keresztező küllők egymásnak támaszkodnak - pedig úgy is be lehetne fűzni, hogy a küllők egyáltalán nem érnek egymáshoz. (Az egyik pótolt küllő (véletlenül) így került a helyére.) A mérnöki intuícióm ezen a ponton cserben hagy, nem tudom, melyik lenne a jobb felállás. Egyrészt csak nem teljesen hülyék a Bontrager-nél, másrészt minden "normál" keréknél egymásra szoktak támaszkodni-feszülni a küllők, viszont nemrég olvastam egy cikket itt a Bikemagon a kerekekről, ahol egy gyári kerék tesztjénél kiemelték, hogy milyen jó, hogy nem érnek egymáshoz, végül pedig van itthon néhány gyári Shimano kerék, és azokban egyáltalán nem érnek egymáshoz a küllők.

 

Nos?

 

Amúgy legszívesebben kukába dobnám az egészet (na jó, sárgumit tartanék rajtuk :), de még nem találtam emberi árú (párban 100eHUF alatt-körül) 29-es, elöl-hátul átütőtengelyes, elegendően széles felnijű, tubeless (vagy legalább ready) kerekeket. Erre tipp? (A tágabb családban van néhány "gyári" kerék (nem csak Shimano), amiknek egyenes a küllőjük - olyanból eddig egyetlen egy sem szakadt el, úgyhogy szimpatikus lenne egy olyan, még akkor is, ha tudom, ha azzal gond van, akkor azt nehezebb orvosolni, mint a hagyományosat.

Van fényképed valamelyik törött küllőről?



A sebesség mindent megold.

 


#911
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Sziasztok!

 

A tavaly novemberi beszerzésű (kb. 4000 km-et mentem vele eddig) Trek Superfly 7-esem Bontrager "Mustang" hátsó kerekében eddig 4 küllő szakadt el. Az első áprilisban, egy májusban, kettő júniusban. Mind a jobb oldalon, és mind az az irányú, amelyik a meghajtás terhelését hivatott átvinni. Legalább két esetben pontosan tudom is, hogy olyankor pattantak el, amikor fölfelé menet valami kis döccenőn nagy erővel beletaposva haladtam át.

 

A második affér után néztem csak meg, hogy nagyon lazák voltak a küllők. A két utóbbi már úgy szakadt el, hogy szépen egyenletesen feszesek voltak, és a kerék is szépen ki volt cent®írozva.

 

Ugyan most már 15 perc alatt teszem be az új küllőt, morcos lennék, ha mondjuk egy versenyen szakadna el a következő - pláne ha esetleg több is. (Szerencsére eddig mindig haza tudtam óvatoskodni.) Mit gondoltok, van remény, hogy itt megáll a dolog, vagy inkább fűzzem át az egészet? Lehet, hogy gyárilag valami szar küllők voltak a kerékben? Vagy akkor fáradtak el, amikor lazák voltak?

 

Illetve elvi-taktikai kérdés: a kereket gyárilag úgy fűzték, hogy a keresztező küllők egymásnak támaszkodnak - pedig úgy is be lehetne fűzni, hogy a küllők egyáltalán nem érnek egymáshoz. (Az egyik pótolt küllő (véletlenül) így került a helyére.) A mérnöki intuícióm ezen a ponton cserben hagy, nem tudom, melyik lenne a jobb felállás. Egyrészt csak nem teljesen hülyék a Bontrager-nél, másrészt minden "normál" keréknél egymásra szoktak támaszkodni-feszülni a küllők, viszont nemrég olvastam egy cikket itt a Bikemagon a kerekekről, ahol egy gyári kerék tesztjénél kiemelték, hogy milyen jó, hogy nem érnek egymáshoz, végül pedig van itthon néhány gyári Shimano kerék, és azokban egyáltalán nem érnek egymáshoz a küllők.

 

Nos?

 

Amúgy legszívesebben kukába dobnám az egészet (na jó, sárgumit tartanék rajtuk :), de még nem találtam emberi árú (párban 100eHUF alatt-körül) 29-es, elöl-hátul átütőtengelyes, elegendően széles felnijű, tubeless (vagy legalább ready) kerekeket. Erre tipp? (A tágabb családban van néhány "gyári" kerék (nem csak Shimano), amiknek egyenes a küllőjük - olyanból eddig egyetlen egy sem szakadt el, úgyhogy szimpatikus lenne egy olyan, még akkor is, ha tudom, ha azzal gond van, akkor azt nehezebb orvosolni, mint a hagyományosat.



#912
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts

A kép alapján hiányzik a két 10mm-es tengelycsonk a tengely végéről.

 

Ez gondolom még a régebbi konstrukció, már nem is forgalmazzák az agyat ha jól tudom.

A tengely két végére csavarható egy- egy "kupak" ami 5 mm-re (gyorszár) szűkít.  


ritchey p29er custom


#913
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Az lesz, köszi.

 

 

Miért is? (15mm a külső átmérő akart lenni..)

A kép alapján hiányzik a két 10mm-es tengelycsonk a tengely végéről.



A sebesség mindent megold.

 


#914
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts

A Novatec oldalán ez passzol a leginkább: http://novatecusa.ne...sb-sa-ss-aa-rh/

Egyébként meg érdemes lenne érdeklődni a Neuzernél, hiszen ők pontosan meg tudják mondani a típust

 

Az lesz, köszi.

 

Felfúrtátok a tengelyt?

 

Miért is? (15mm a külső átmérő akart lenni..)


ritchey p29er custom


#915
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

 

Szaiasztok! Be tudná nekem valaki azonosítani ezt a Novatec "Ultralite" néven futó hátsó agyat?
 
A pontos nevét szeretném tudni, ugyanis a tengely sajnos megadta magát:
novatec_axle.JPG
 
Esetleges tipp melyik bolt forgalmazhat novatec csere-alkatrészerket? (helyi bringaboltban sajnos nem jártam sikerrel)
 
Köszi!

 

Felfúrtátok a tengelyt?



A sebesség mindent megold.

 


#916
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Megnéztem a neuzer webshopot. Ezeket mutatta a szerelő srác is és mindeketőre azt mondtuk hogy nem fog passzolni (ránézésre sem ugyanaz ill a méretek alapján sem). Ezért szeretném első körben az agyat beazonosítani, majd a pontos típusra rákérdezni/rákeresni 

 

Arért köszi!

A Novatec oldalán ez passzol a leginkább: http://novatecusa.ne...sb-sa-ss-aa-rh/

Egyébként meg érdemes lenne érdeklődni a Neuzernél, hiszen ők pontosan meg tudják mondani a típust




#917
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts

A hazai Novatec forgalmazónál (Neuzer) két hátsó tengely vásárolható külön:

- TENGELY HÁTSÓ ALU CSŐ M12X45,7X145 AL-7075 NOVATEC D042SB AGYHOZ (cikkszám 26072500)

TENGELY HÁTSÓ AL M12X61.2X145 NOVATECH D252SB/A-BO AGYHOZ (cikkszám  26072501)

 

Elvileg bármelyik kerékpárbolt be tudja szerezni.

 

 

Megnéztem a neuzer webshopot. Ezeket mutatta a szerelő srác is és mindeketőre azt mondtuk hogy nem fog passzolni (ránézésre sem ugyanaz ill a méretek alapján sem). Ezért szeretném első körben az agyat beazonosítani, majd a pontos típusra rákérdezni/rákeresni 

 

Arért köszi!


Edited by mayor, 2014. June 20. - 12:43.

ritchey p29er custom


#918
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

A hazai Novatec forgalmazónál (Neuzer) két hátsó tengely vásárolható külön:

- TENGELY HÁTSÓ ALU CSŐ M12X45,7X145 AL-7075 NOVATEC D042SB AGYHOZ (cikkszám 26072500)

TENGELY HÁTSÓ AL M12X61.2X145 NOVATECH D252SB/A-BO AGYHOZ (cikkszám  26072501)

 

Elvileg bármelyik kerékpárbolt be tudja szerezni.

 




#919
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts
Szaiasztok! Be tudná nekem valaki azonosítani ezt a Novatec "Ultralite" néven futó hátsó agyat?
 
A pontos nevét szeretném tudni, ugyanis a tengely sajnos megadta magát:
novatec_axle.JPG
 
Esetleges tipp melyik bolt forgalmazhat novatec csere-alkatrészerket? (helyi bringaboltban sajnos nem jártam sikerrel)
 
Köszi!

Edited by mayor, 2014. June 20. - 11:38.

ritchey p29er custom


#920
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Easton EA70XC kerékszettnek van valami súlylimitje?29"