Mennyiért? Tárcsa vagy felni fék?
15 körül, tárcsafék, 29er! WTB-t szeretnék, de nem találok sehol itthon!!!
Mennyiért? Tárcsa vagy felni fék?
15 körül, tárcsafék, 29er! WTB-t szeretnék, de nem találok sehol itthon!!!
Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket, hogy szeretnék venni egy MTB felni! 96-100 kilóhoz milyen felnit ajánlanátok?
Válaszokat előre is köszönöm, amit PM-ben is várok!
Mennyiért? Tárcsa vagy felni fék?
Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket, hogy szeretnék venni egy MTB felni! 96-100 kilóhoz milyen felnit ajánlanátok?
Válaszokat előre is köszönöm, amit PM-ben is várok!
Erösebb húzásra ki kellene jönniük.
Megpróbálom erősebben, köszi!
15m-es átütős DT Swiss 350-es első agyat szeretnék karbantartani. A robbantott ábrája és technikai adatok .pdf fájl megvan, a két kupakot a szélén viszont nem tudom leszedni.
Van valami trükkje? Erős rántás vagy speciális, kör alakú "satu-adapter" (vagy mi) kell ide?
A hátsó agy szintén DT Swiss 350, egy Star Rachet, az egész könnyen megy, többször szedtem már szét.
Erösebb húzásra ki kellene jönniük.
15m-es átütős DT Swiss 350-es első agyat szeretnék karbantartani. A robbantott ábrája és technikai adatok .pdf fájl megvan, a két kupakot a szélén viszont nem tudom leszedni.
Van valami trükkje? Erős rántás vagy speciális, kör alakú "satu-adapter" (vagy mi) kell ide?
A hátsó agy szintén DT Swiss 350, egy Star Rachet, az egész könnyen megy, többször szedtem már szét.
fotozni tenyleg maceras mivel nagyon kicsi a toret atmeroje nem hiszem hogy jol lathato lesz a tores jellege.
minden esetre a hajlitasnal ridegul az anyag.
a toretbol megallapithato hogy szivosan vagy ridegen viselkedett e a kullo illetve hogy meglevo mikrorepedesbol faradassal keletkezett e a tores.
hirtelen ennyi jut eszembe a tores vizsgalatarol.
Edited by ridelife, 2014. June 27. - 18:30.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
Minden küllő a hajlításánál tört el, ott, ahol az agy furatán átbújik. Az egyik küllő megvan még, éppenséggel le tudom fényképezni. Milyen képen és mit lehetne látni? - Az egészen szerintem nem látszik semmi, nem hiszem, hogy azt értelme lenne lefotózni. Magát az elszakadt felületet megnéztem nagyítóval, de azon sem láttam semmi feltűnőt. Azt úgy lefényképezni, hogy látsszon is rajta valami, na az elég trükkös, de ha érdemes, megcsinálom. (Van makró objektívem.)
Sziasztok!
A tavaly novemberi beszerzésű (kb. 4000 km-et mentem vele eddig) Trek Superfly 7-esem Bontrager "Mustang" hátsó kerekében eddig 4 küllő szakadt el. Az első áprilisban, egy májusban, kettő júniusban. Mind a jobb oldalon, és mind az az irányú, amelyik a meghajtás terhelését hivatott átvinni. Legalább két esetben pontosan tudom is, hogy olyankor pattantak el, amikor fölfelé menet valami kis döccenőn nagy erővel beletaposva haladtam át.
A második affér után néztem csak meg, hogy nagyon lazák voltak a küllők. A két utóbbi már úgy szakadt el, hogy szépen egyenletesen feszesek voltak, és a kerék is szépen ki volt cent®írozva.
Ugyan most már 15 perc alatt teszem be az új küllőt, morcos lennék, ha mondjuk egy versenyen szakadna el a következő - pláne ha esetleg több is. (Szerencsére eddig mindig haza tudtam óvatoskodni.) Mit gondoltok, van remény, hogy itt megáll a dolog, vagy inkább fűzzem át az egészet? Lehet, hogy gyárilag valami szar küllők voltak a kerékben? Vagy akkor fáradtak el, amikor lazák voltak?
Illetve elvi-taktikai kérdés: a kereket gyárilag úgy fűzték, hogy a keresztező küllők egymásnak támaszkodnak - pedig úgy is be lehetne fűzni, hogy a küllők egyáltalán nem érnek egymáshoz. (Az egyik pótolt küllő (véletlenül) így került a helyére.) A mérnöki intuícióm ezen a ponton cserben hagy, nem tudom, melyik lenne a jobb felállás. Egyrészt csak nem teljesen hülyék a Bontrager-nél, másrészt minden "normál" keréknél egymásra szoktak támaszkodni-feszülni a küllők, viszont nemrég olvastam egy cikket itt a Bikemagon a kerekekről, ahol egy gyári kerék tesztjénél kiemelték, hogy milyen jó, hogy nem érnek egymáshoz, végül pedig van itthon néhány gyári Shimano kerék, és azokban egyáltalán nem érnek egymáshoz a küllők.
Nos?
Amúgy legszívesebben kukába dobnám az egészet (na jó, sárgumit tartanék rajtuk , de még nem találtam emberi árú (párban 100eHUF alatt-körül) 29-es, elöl-hátul átütőtengelyes, elegendően széles felnijű, tubeless (vagy legalább ready) kerekeket. Erre tipp? (A tágabb családban van néhány "gyári" kerék (nem csak Shimano), amiknek egyenes a küllőjük - olyanból eddig egyetlen egy sem szakadt el, úgyhogy szimpatikus lenne egy olyan, még akkor is, ha tudom, ha azzal gond van, akkor azt nehezebb orvosolni, mint a hagyományosat.
Van fényképed valamelyik törött küllőről?
A sebesség mindent megold.
Sziasztok!
A tavaly novemberi beszerzésű (kb. 4000 km-et mentem vele eddig) Trek Superfly 7-esem Bontrager "Mustang" hátsó kerekében eddig 4 küllő szakadt el. Az első áprilisban, egy májusban, kettő júniusban. Mind a jobb oldalon, és mind az az irányú, amelyik a meghajtás terhelését hivatott átvinni. Legalább két esetben pontosan tudom is, hogy olyankor pattantak el, amikor fölfelé menet valami kis döccenőn nagy erővel beletaposva haladtam át.
A második affér után néztem csak meg, hogy nagyon lazák voltak a küllők. A két utóbbi már úgy szakadt el, hogy szépen egyenletesen feszesek voltak, és a kerék is szépen ki volt cent®írozva.
Ugyan most már 15 perc alatt teszem be az új küllőt, morcos lennék, ha mondjuk egy versenyen szakadna el a következő - pláne ha esetleg több is. (Szerencsére eddig mindig haza tudtam óvatoskodni.) Mit gondoltok, van remény, hogy itt megáll a dolog, vagy inkább fűzzem át az egészet? Lehet, hogy gyárilag valami szar küllők voltak a kerékben? Vagy akkor fáradtak el, amikor lazák voltak?
Illetve elvi-taktikai kérdés: a kereket gyárilag úgy fűzték, hogy a keresztező küllők egymásnak támaszkodnak - pedig úgy is be lehetne fűzni, hogy a küllők egyáltalán nem érnek egymáshoz. (Az egyik pótolt küllő (véletlenül) így került a helyére.) A mérnöki intuícióm ezen a ponton cserben hagy, nem tudom, melyik lenne a jobb felállás. Egyrészt csak nem teljesen hülyék a Bontrager-nél, másrészt minden "normál" keréknél egymásra szoktak támaszkodni-feszülni a küllők, viszont nemrég olvastam egy cikket itt a Bikemagon a kerekekről, ahol egy gyári kerék tesztjénél kiemelték, hogy milyen jó, hogy nem érnek egymáshoz, végül pedig van itthon néhány gyári Shimano kerék, és azokban egyáltalán nem érnek egymáshoz a küllők.
Nos?
Amúgy legszívesebben kukába dobnám az egészet (na jó, sárgumit tartanék rajtuk , de még nem találtam emberi árú (párban 100eHUF alatt-körül) 29-es, elöl-hátul átütőtengelyes, elegendően széles felnijű, tubeless (vagy legalább ready) kerekeket. Erre tipp? (A tágabb családban van néhány "gyári" kerék (nem csak Shimano), amiknek egyenes a küllőjük - olyanból eddig egyetlen egy sem szakadt el, úgyhogy szimpatikus lenne egy olyan, még akkor is, ha tudom, ha azzal gond van, akkor azt nehezebb orvosolni, mint a hagyományosat.
A kép alapján hiányzik a két 10mm-es tengelycsonk a tengely végéről.
Ez gondolom még a régebbi konstrukció, már nem is forgalmazzák az agyat ha jól tudom.
A tengely két végére csavarható egy- egy "kupak" ami 5 mm-re (gyorszár) szűkít.
ritchey p29er custom
Az lesz, köszi.
Miért is? (15mm a külső átmérő akart lenni..)
A kép alapján hiányzik a két 10mm-es tengelycsonk a tengely végéről.
A sebesség mindent megold.
A Novatec oldalán ez passzol a leginkább: http://novatecusa.ne...sb-sa-ss-aa-rh/
Egyébként meg érdemes lenne érdeklődni a Neuzernél, hiszen ők pontosan meg tudják mondani a típust
Az lesz, köszi.
Felfúrtátok a tengelyt?
Miért is? (15mm a külső átmérő akart lenni..)
ritchey p29er custom
Szaiasztok! Be tudná nekem valaki azonosítani ezt a Novatec "Ultralite" néven futó hátsó agyat?A pontos nevét szeretném tudni, ugyanis a tengely sajnos megadta magát:Esetleges tipp melyik bolt forgalmazhat novatec csere-alkatrészerket? (helyi bringaboltban sajnos nem jártam sikerrel)Köszi!
Felfúrtátok a tengelyt?
A sebesség mindent megold.
Megnéztem a neuzer webshopot. Ezeket mutatta a szerelő srác is és mindeketőre azt mondtuk hogy nem fog passzolni (ránézésre sem ugyanaz ill a méretek alapján sem). Ezért szeretném első körben az agyat beazonosítani, majd a pontos típusra rákérdezni/rákeresni
Arért köszi!
A Novatec oldalán ez passzol a leginkább: http://novatecusa.ne...sb-sa-ss-aa-rh/
Egyébként meg érdemes lenne érdeklődni a Neuzernél, hiszen ők pontosan meg tudják mondani a típust
A hazai Novatec forgalmazónál (Neuzer) két hátsó tengely vásárolható külön:
- TENGELY HÁTSÓ ALU CSŐ M12X45,7X145 AL-7075 NOVATEC D042SB AGYHOZ (cikkszám 26072500)
- TENGELY HÁTSÓ AL M12X61.2X145 NOVATECH D252SB/A-BO AGYHOZ (cikkszám 26072501)
Elvileg bármelyik kerékpárbolt be tudja szerezni.
Megnéztem a neuzer webshopot. Ezeket mutatta a szerelő srác is és mindeketőre azt mondtuk hogy nem fog passzolni (ránézésre sem ugyanaz ill a méretek alapján sem). Ezért szeretném első körben az agyat beazonosítani, majd a pontos típusra rákérdezni/rákeresni
Arért köszi!
Edited by mayor, 2014. June 20. - 12:43.
ritchey p29er custom
A hazai Novatec forgalmazónál (Neuzer) két hátsó tengely vásárolható külön:
- TENGELY HÁTSÓ ALU CSŐ M12X45,7X145 AL-7075 NOVATEC D042SB AGYHOZ (cikkszám 26072500)
- TENGELY HÁTSÓ AL M12X61.2X145 NOVATECH D252SB/A-BO AGYHOZ (cikkszám 26072501)
Elvileg bármelyik kerékpárbolt be tudja szerezni.
Edited by mayor, 2014. June 20. - 11:38.
ritchey p29er custom