Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#8981
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
szerintem õ is a tengelyre gondolt, amikor az aluminiumot emlegette :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8982
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

A 2008-as XT agyhoz alutengelyes gyorszárat adnak. Nem gáz az alu tengely végén a menet, hosszú távon?

He? Alupálcás gyorszár csak nincs, vagy én maradtam le vmirõl? Titán létezik de remélem alu nem.
Alutengely az van, nyilván felhasználásfüggõ h bírja-e.

#8983
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Az újak már nem.


A sebesség mindent megold.

 


#8984
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
az xt-nél is mint a többi shimanonal a papucs a meneten ül (kb 8 mm) de nem sérül meg

#8985
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Igazad van, egy országúti kereket könyebb lendületbe hozni, mint egy MTB-ot, függetlenül a bringás súlyától. Már csak az árkülönbözetet kell "megemészteni".

A 2008-as XT agyhoz alutengelyes gyorszárat adnak. Nem gáz az alu tengely végén a menet, hosszú távon?

Ma az egyik üzletben az ipari csapágyas agyra beszéltek rá, hogy az sokkal jobb, mint a kónuszos. Mennyiben ?

nem kell x havonta szétszedni átzsírozni állítgatni

cserébe a konúsz hívõk szerint nem fut olyan szépen mint a golyoskosaras megoldás.....

egykori gépsz tanárom szerint, a mûszaki termékben csapágy van /gyk ipari csapágy/ a játokokban golyóskosár......nekem szimpatikus nézet :).
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8986
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

az iparis agyak sokkal igénytelenebbek, a kónuszosokkal pár km után foglalkozni kell. nekem kónuszus deore 530-as van elöl-hátul szépen forog nincs is vele baj, de igy utolag iparisat vettem volna de majd januárban



#8987
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 posts

Van! :D ÉN>100kg

Igazad van, egy országúti kereket könyebb lendületbe hozni, mint egy MTB-ot, függetlenül a bringás súlyától. Már csak az árkülönbözetet kell "megemészteni".

A 2008-as XT agyhoz alutengelyes gyorszárat adnak. Nem gáz az alu tengely végén a menet, hosszú távon?

Ma az egyik üzletben az ipari csapágyas agyra beszéltek rá, hogy az sokkal jobb, mint a kónuszos. Mennyiben ?

#8988
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
  • LocationKelenföld

anno a sala által fekete alu küllõanyákkal zsirzottan összetett kerékbõl sem jöttek ki sarkazás nélkül a küllõanyák, igy a válaszom az, hogy nyogodtan lehet zsirozni, sokat nem használ.


Ha már elméleteket gyártunk - ezzel most a Lófarkas által linkelt "sokak által prófétaként tisztelt vén bakkecskére" utalok:
-Elméletileg Sala jobb minõségû, passzentosabb küllõkulcsot használhatott, mint Te a szétszedésnél.
- Sala azért (is) zsírzott, hogy a feszítés során ne kenje el a niplijeid lapolását.

Példádból is látszik, mit eredményez az alunipli utólagos piszkálgatása - izé "átmozgatása".
Aluniplis kereket jól kell megépíteni, és utána nem nyúlkálni hozzá többet. Gondolom, te sem tervezted a használt, bontott niplik újrafelhasználását, így nagy veszteség nem hinném, hogy ért.

#8989
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts

Épp ezt akartam kérdezni, hogy 95 kg-nál van értelme a grammániának ?

Van! :D ÉN>100kg
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#8990
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nálam használ a zsír, 1 év után sem rohadt össze.


A sebesség mindent megold.

 


#8991
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
anno a sala által fekete alu küllõanyákkal zsirzottan összetett kerékbõl sem jöttek ki sarkazás nélkül a küllõanyák, igy a válaszom az, hogy nyogodtan lehet zsirozni, sokat nem használ.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8992
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Ehh, olvastam már olyat is elég megbízható forrásból, hogy pl. a bal hátsó küllõket nem érdemes zsírozni és a többit sem elengedhetetlen.

#8993
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
  • LocationKelenföld
köszönöm, Sala mester.

#8994
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
ezért kell a menetre zsír.....
igy akár 2 év mulva is lehet tekergetni....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#8995
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
nem ezt mondták
csak ha belegondolsz azért mégiscsak van valami valóságtartalma, amit írtam. az alu és az acél elég finoman össze tud gyógyulni. fõleg, hogy olaj/zsír nem éri, ellenben por/sár/kosz annál több
;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8996
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
  • LocationKelenföld

idõnként meg kell mozgatni a küllõanyákat, hogy ne gyógyuljanak össze ~ fél évente mondjuk.


Hûû...."átmozgatni", "félévente". Ne már, kedves András! Téged ilyennel etetnek a mûhelyben, ahová fûzetni jársz? Nem is értem, hogy nem hördült fel erre egyik kerékguru sem tegnap éjjel óta.
ZSÍR! ;)

#8997
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

egyenlõre még megfizethetetlen számomra... :(


105 illetve 205 gramm :)

http://www.dtswiss.c...maxsidesize=520

http://www.dtswiss.c...maxsidesize=520

köszi, nekem nem kell bemutatni, ha valaminek ismerem a termékpalettáját azokon a márkákon kivül, amit forgalmazunk, akkor az a dt-swiss :)
egész eurobike-ról csak egy dt katalógust hoztam haza. (na jó, meg egy összehajtogatós felt-et, de az nem katalógus)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8998
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

sõt, már van kerámiás is.

egyenlõre még megfizethetetlen számomra... :(


105 illetve 205 gramm :)

http://www.dtswiss.c...maxsidesize=520

http://www.dtswiss.c...maxsidesize=520

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8999
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

jah, tudom, nagyon jó vétel lett volna, de ha már egyszer elúszott...

mi a különbség a 240-es és 340-es agyak közt?
a tömegükön kívül? mi más benne, hogy ilyen szignifikáns a tömegbeli eltérés?

a 340-esben a star ratchet (a racsnimechanika egymással szembe forgó része) acél, a 240-esben alu. sõt, már van kerámiás is.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9000
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

a magura pro az nem 240-es béléssel jön, hanem 340-essel.
és ezek csak agyak, az meg 50-ért egy komplett kerék volt :)


jah, tudom, nagyon jó vétel lett volna, de ha már egyszer elúszott...

mi a különbség a 240-es és 340-es agyak közt?
a tömegükön kívül? mi más benne, hogy ilyen szignifikáns a tömegbeli eltérés?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu