Rigida Flyer majdnem grammra megegyezik a Mavic TN719-essel, csak árban a harmada. Nekem volt tárcsafékes cx gépben, nem kellett centíroznom.
Mit tud a flyer tömegre amúgy?
Rigida Flyer majdnem grammra megegyezik a Mavic TN719-essel, csak árban a harmada. Nekem volt tárcsafékes cx gépben, nem kellett centíroznom.
Mit tud a flyer tömegre amúgy?
Rigida Flyer majdnem grammra megegyezik a Mavic TN719-essel, csak árban a harmada. Nekem volt tárcsafékes cx gépben, nem kellett centíroznom.
Sziasztok!
622-es méretben melyek a népszerű könnyű/erős felnik? Mint pl. 26"-on a mavic 717.
A városi bringám tervezem elöl tárcsafékesíteni, oda kell, tehát fékfelület egyáltalán nem követelmény.
Külső: 28/32 mm
Küllő: 32/36 db
Felhasználás: város, lightos földút, kertek alatt, stb.
Sziasztok!
Van egy tárcsafékes, Shimano FH-M495 aggyal szerelt Bontrager Ranger 26"-os 32 lyukas felnim. Rohadt nehéz a kerék szerintem, habár nem mértem le a tömegét. Ez az agy miatt van, vagy a felni miatt? Úgy érzem megérett egy cserére, mert ne akarom felcipelni már nagyon a hegyekre. Egyébként nem lenne vele sok bajom.
Köszi előre is a választ!
5 éves a csapágy, már kezd meghalni. Nem csoda ez.
Az ütemezés meg kb. úgy lenne jó, hogy így hagyod, kimész az Alpokba (ahol nagy valószínűséggel kapsz hideget, meleget, esőt,..) és utána megnézed, mennyivel lett rosszabb és esetleg kicseréled.
Kilométerben talán 6000-7000 volt összesen, csapattam vele rendesen. 5 év rendben van, kb. 5-10 éves csereperiódusra számítottam. Megforgattam párszor a kereket, a tengelyt fogva néha érezni hogy nem fut finoman... De összeraktam, meglátjuk mi lesz. Azt esetleg tudjátok, hogy a sima Pro II-be (nem Evo) milyen típusú csapágyakat vegyek csapágyboltban? Rozsdamentes, minőségit szeretnék. Bár lehet a neten megtalálom.
5 éves a csapágy, már kezd meghalni. Nem csoda ez.
Az ütemezés meg kb. úgy lenne jó, hogy így hagyod, kimész az Alpokba (ahol nagy valószínűséggel kapsz hideget, meleget, esőt,..) és utána megnézed, mennyivel lett rosszabb és esetleg kicseréled.
Van egy hátsó 12x135mm-es Hope Pro II agy (nem evo, ebben nem rozsdamentesek a csapágyak). Azért szedtem szét, mert a kazettatest elrepedt, a Hope garanciában 5 év után ingyen kicserélte (nekem csak az odaküldést kellett bevállalni vissza ingyen jött, jó fejek).
Raknám össze, a tengelyt megfogva forgatva a kereket, arra lettem figyelmes, hogy enyhén rág a csapágy. Nem vészes, egy kónuszos agynál ilyenkor azért már nem ártana lazítani a kónuszon. Lehúztam a túloldali kupakot is, hátha az súrlódik, de nem. Belül minden szép, bejutott víznek nyoma sincs, kosz sem volt benne a csapágyaknál (a zsír minimálisan elhasznált volt). Kilométer sincs benne sok.
Ezzel a kerékkel akartam Alpok túrára menni (~ 1000km), nem szeretném ha gond lenne vele az úton. Újra tudnám csapágyazni, de ez most már nagyon az utolsó pillanatban kapkodás, ha nem muszáj, akkor nem tenném. Azt gondolom, amíg csak kicsit rág, addig nem kell vele foglalkoznom, akár még be is kophat. Ha ez már rendellenes és elkezd jobban rágni, akkor cserélnék csapágyat. Csak megerősítést kérnék.
Sziasztok,
Az év elején vásárol új kerékpáromon gumicsere közben észrevettem egy rést a felni összeillesztésénél.
Az alábbi képeken látszik a probléma:
https://drive.google...dit?usp=sharing
https://drive.google...dit?usp=sharing
Szerintetek ez így normális? Biztonságos? Javítható?
A kerékpárt Németországból rendeltem így a garancia elég problémás, de azért próbálkozom.
Segítségeteket előre is köszönöm.
kicsit hanyag az illesztés, de ha egyébként "intakt", akkor nem problémás. szerintem.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok,
Az év elején vásárol új kerékpáromon gumicsere közben észrevettem egy rést a felni összeillesztésénél.
Az alábbi képeken látszik a probléma:
https://drive.google...dit?usp=sharing
https://drive.google...dit?usp=sharing
Szerintetek ez így normális? Biztonságos? Javítható?
A kerékpárt Németországból rendeltem így a garancia elég problémás, de azért próbálkozom.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Épp ilyesmit, amit te is... http://forum.bikemag...szer/?p=1201370
A grammozást nem is neked gondoltam, hanem Gabócának. Engem se nagyon érdekelt, hogy 1700, vagy 1900 a kerékszettem.
...
Melyik szomszédban írtál és mit?
...
Na meg az, hogy alacsonyabb nyomáson, agresszív használat mellett egy kicsit könnyebben le lehet fordítani róluk a ballonosabb külsőt
...
Cserébe szebb.
De ha má' annyira grammozunk, a ZTR-re kell szalag, hogy ne fröcsögjön ki a tej, a mavic meg ust.
Írtam a szomszédban pár napja, mit gondolok a korábbi UST-s mavic felnimről a ZTR Arch EX ellenében. Én nem gatyáznék a választással...
Ha annyira érdekelnének a grammok, Crest felniim lennének DT aero küllőkkel és alu niplikkel, DT 240s agyakon. Vagy egy XR 1501 Spline. De nem. Nekem 1870g + a szalag + szelepek. Sőt, az első kerékre a külsőt most cserélem 2.25-ös Rocket Ron-ról 2.35-ös Nobby-ra. (Merevvilla rulez!)
Melyik szomszédban írtál és mit?
Gyári UST Mavic kollégának volt/van 2 szett is, teljesen jók (Crossmax/-trail). Picit nehezebb rájuk felfújni néhány külsőt a ZTR-hez képest, de más baj nincs velük. Na meg az, hogy alacsonyabb nyomáson, agresszív használat mellett egy kicsit könnyebben le lehet fordítani róluk a ballonosabb külsőt, hála a keskeny 19mm-es belső szélességnek. (Az EX 821 itt nyilván kivétel, 21mm - én azzal is kiegyeznék, hiába +20-30 vagy nem tudom mennyi gramm)
Valahol olvastam, hogy a gyártó ZTR 2.0 - 1.7 - 2.0 vagy 2.0 - 1.8 - 2.0 köllőket ajánl, mivel azokkal kevésbé lesz nyúlós a kerék. Rég volt, nem emlékezem, hol olvastam és nem is találom. De anno ezért fűzettem 2.0 1.8 2.0-ás húzott küllőkkel.
Az, hogy a merevségnél mennyire számít az átfedés, illetve hogy lapos vagy sem, passz.
Arch EX felnik 430-440 gramm körül szórnak, nincsenek 450 grammosak. Kivéve a fehér színű, azok nehezebbek. http://gewichte.mtb-...lge-ztr-arch-ex
Én úgy tudom a gyári kerekek azért merevek mert a küllők egyenesen futnak, nincs összefekvés.
Cserébe szebb.
...
Kivéve a fehér színű, azok nehezebbek.
De ha má' annyira grammozunk, a ZTR-re kell szalag, hogy ne fröcsögjön ki a tej, a mavic meg ust.
Írtam a szomszédban pár napja, mit gondolok a korábbi UST-s mavic felnimről a ZTR Arch EX ellenében. Én nem gatyáznék a választással...
Edited by mgy, 2014. July 21. - 21:08.
Úgy gondolkodtam a lapos küllők kevésbé fekszenek össze és az jót tesz a merevségének, de lehet téves az elképzelésem.
Valahol olvastam, hogy a gyártó ZTR 2.0 - 1.7 - 2.0 vagy 2.0 - 1.8 - 2.0 köllőket ajánl, mivel azokkal kevésbé lesz nyúlós a kerék. Rég volt, nem emlékezem, hol olvastam és nem is találom. De anno ezért fűzettem 2.0 1.8 2.0-ás húzott küllőkkel.
Az, hogy a merevségnél mennyire számít az átfedés, illetve hogy lapos vagy sem, passz.
Arch EX felnik 430-440 gramm körül szórnak, nincsenek 450 grammosak. Kivéve a fehér színű, azok nehezebbek. http://gewichte.mtb-...lge-ztr-arch-ex
Én 95kg-hoz nem erőltetném a legkönnyebb küllőket, lehet bírja, de a kerék attól még rugalmasabb lesz. Ha az új mavic felnik perem kialakítása is ugyanolyan mint a régi crosstraileké, akkor inkább a ztr, az ezerszer jobban tart alacsony nyomáson oldalterhelés esetén és a felfújása sem macerás.
Úgy gondolkodtam a lapos küllők kevésbé fekszenek össze és az jót tesz a merevségének, de lehet téves az elképzelésem.
Ha elfogadsz egy ötletet felniügyben akkor Mavic EN821. Nekem az van, könnyű és elég bika. És UST. Súlyban is ugyanott van mint a ZTR.
Hát súlyban nem teljesen ott van: http://www.sicklines...32h-rim/cat/529
és akkor még ugye, ugyan úgy kellenek a normál küllőanyák is, és gondolom a 821-es egy kicsit még nehezebb is mint a 819
Itt 503g-nak írja plusz 50g a saját küllőanyák: http://www.artscycle...ge-MAEN821.html
ZTR: http://r2-bike.com/N...EX-28-Loch-450g
Edited by gaboca1, 2014. July 21. - 20:52.
Én 95kg-hoz nem erőltetném a legkönnyebb küllőket, lehet bírja, de a kerék attól még rugalmasabb lesz. Ha az új mavic felnik perem kialakítása is ugyanolyan mint a régi crosstraileké, akkor inkább a ztr, az ezerszer jobban tart alacsony nyomáson oldalterhelés esetén és a felfújása sem macerás.
Ha elfogadsz egy ötletet felniügyben akkor Mavic EN821. Nekem az van, könnyű és elég bika. És UST. Súlyban is ugyanott van mint a ZTR.
Kérdés, kerék építésnél 95kg-hoz 32 küllő 3 kereszt ZTR Arch EX felnivel Sapim CX-Ray küllő vállalható vagy a merészség kategória?