Sziasztok.
Uj vagyok a forumon. Van egy Norco Aline-om gyari kerekekkel, amit szeretnek lecserelni, mert ezek az equalizerek nem nagyon birjak a gyotrest, ami nem csoda, mert egy kb 8000 ft-os felnirol van szo. Adatai:
RimsSun EQ31
TiresKenda Nevegal 26x2.5
Front HubSun Ringle Demon 20mm
Rear HubSun Ringle Demon 150x12
SpokesStainless 2.0 spokes
A kerdes az az, hogy eleg, ha felnit cserelek, vagy inkabb komplett kereket? kb 70 ezret szanok a mutatvanyra. 100 kg vagyok, es szeretek agresszivan bringazni, a felnik 1 szezon utan eleg hullan vannak, nem birtak a kokerteket... Nukeproof generator-ra gondoltam, vagy e13-ra(csak felni). mas velemeny?
Valakinek véleménye van?
Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#841
Írta 2015. április 09. - 16:24

#842
Írta 2015. március 23. - 15:52

Sziasztok.
Uj vagyok a forumon. Van egy Norco Aline-om gyari kerekekkel, amit szeretnek lecserelni, mert ezek az equalizerek nem nagyon birjak a gyotrest, ami nem csoda, mert egy kb 8000 ft-os felnirol van szo. Adatai:
Sun EQ31
Kenda Nevegal 26x2.5
Sun Ringle Demon 20mm
Sun Ringle Demon 150x12
Stainless 2.0 spokes
A kerdes az az, hogy eleg, ha felnit cserelek, vagy inkabb komplett kereket? kb 70 ezret szanok a mutatvanyra. 100 kg vagyok, es szeretek agresszivan bringazni, a felnik 1 szezon utan eleg hullan vannak, nem birtak a kokerteket... Nukeproof generator-ra gondoltam, vagy e13-ra(csak felni). mas velemeny?
#843
Írta 2015. március 22. - 15:30

halihó!
ztr agyakat szedett már szét valaki? van vele valami extra tudnivaló?
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#844
Írta 2015. március 10. - 00:35

Még lenne egy kérdésem, okoks módon mind3 agy amit néztem alu kazetta teste, nekem meg Sram 970-es fogaskeréksorom van. Mennyi idő amíg kikezdi az alut ha nem nagyon durvulok a bringával? Csak kazetatest kapható rájuk külön? A fogas sor elég új, még legalább 1 évig használni fogom.
Balie módosította - 2015. március 10. - 00:36
#845
Írta 2015. március 09. - 13:42

Köszönöm a hozzászólásokat, sajna úgy néz ki nem úszom meg kerék átfűzés nélkül.
Viszont ha már át kell fűzetni, akkor nagy a dilemma bennem, hogy megtartsam arégi felnit is, vagy akkor már azt is cseréltessem.
Most egy DS2XC felni van benne, 26 colos, szerintetek érdemes 27,5-es kerekekre váltanom? A váz új, bár asszem csak 26 colosra van tervezve ez is.
Novatec ipari csapágyas agyat szeretnék, ebikeon ezt a hármat néztem ki ami jó lehet, melyik a kerülendő vagy melyikre éri meg jobban cserélni most?
- http://ebike.hu/termekek/kerek/agy-hatso/disc/15073_novatec-d712sb-light-hatso-kerekagy/
- http://ebike.hu/term...hatso-kerekagy/
- meg van még ez, de a 8e-es felárat el nem tudom képzelni mi okozhatja http://ebike.hu/term...hatso-kerekagy/
Balie módosította - 2015. március 09. - 13:42
#846
Írta 2015. március 07. - 20:13

a bts általában quando volt, uccsó években tárgyalgattak a joytech-el, de szerintem abból már nem lett semmi.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#847
Írta 2015. március 07. - 19:27

Sziasztok,
A bringámon egy 6-7 éves hátsó agy van, egy B+ Travel Disc. Ilyen: http://ebike.hu/term...hatso-kerekagy/
Semmi bajom nincs vele azon kívül hogy néha a racsni rakoncátlankodik.
A kérdésem az lenne, hogy vajon lecserélhető az agynak a "kazettás" része amibe a racsini is benne van? Ha igen tudtok olyan helyet ahol kapni ilyet, vagy agyat amiről simán át lehet tenni? (ha nem muszáj nem bajlódnék az egész kerék újrafűzésével)
Sajnos már eltűnt a B+, ha jól emlékszem anno a Novotec csinált megszólalásig hasonlító ipari csapágyas agyakat.
Köszönöm előre is a segítséget.
Ha jól értem szabadonfutót keresel az agyhoz. Az ebike-on van még jópár Novatec, írj nekik egy emailt, hogy melyik jó neked, az talán a legegyszerűbb.
#848
Írta 2015. március 07. - 18:21

Sziasztok,
A bringámon egy 6-7 éves hátsó agy van, egy B+ Travel Disc. Ilyen: http://ebike.hu/term...hatso-kerekagy/
Semmi bajom nincs vele azon kívül hogy néha a racsni rakoncátlankodik.
A kérdésem az lenne, hogy vajon lecserélhető az agynak a "kazettás" része amibe a racsini is benne van? Ha igen tudtok olyan helyet ahol kapni ilyet, vagy agyat amiről simán át lehet tenni? (ha nem muszáj nem bajlódnék az egész kerék újrafűzésével)
Sajnos már eltűnt a B+, ha jól emlékszem anno a Novotec csinált megszólalásig hasonlító ipari csapágyas agyakat.
Köszönöm előre is a segítséget.
Balie módosította - 2015. március 07. - 18:22
#849
Írta 2015. február 22. - 12:56

Még tegnap este visszabontottam. Köszi a válaszod. Egyébként DT X450 a felni. Üdv!
#850
Írta 2015. február 22. - 12:42

Én nem hagynám így a helyedben.
Egyrészt a felnit jobban hajlítja, nyírja oldalra ez a fűzési minta, másrészt a felnin jó eséllyel irányított furatok vannak, amik meghatározzák, hogy az adott furatba melyik oldali küllő csatlakozzon. Ezek egyesével felváltva kerülnek a felnikre, nem pedig kettesével. Ebben az esetben itt a küllőanyák rosszul fekszenek fel a felnin.
Nem tudom mennyire ismered a kerékfűzés, és centrírozás műveleteit, de ilyen hiba alapján sejtem, annyira nem. Javaslom mindenképp olvass utána a dolognak, mert a fűzés még az egyszerűbb része a keréképítésnek. Centrírozásnál sok hibát el lehet követni úgy, hogy ránézésre jónak tűnik az eredmény, pedig nem az.
The Professional Guide to Wheel Building egy nagyon jó könyv a témában.
#851
Írta 2015. február 21. - 23:14

Sziasztok!
Megfűztem első kerekemet. Kis is centríroztam szépen. 3 keresztre fűztem, 32 küllővel.
A szépséghiba csak annyi, h. nem minden második küllő csatlakozik azonos agy oldalra, hanem kettesével váltanak oldalt, kettő balra, kettő jobbra. Remélem érthető így.
Maradhat így szerintetek, vagy fűzzem újra?
#852
Írta 2015. január 21. - 22:15

Csak én tudom úgy hogy a hátsó agynak 135mm-nek kellene lennie?
ha monti
országúti 130 (má nem újabb fajta tárcsás)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#853
Írta 2015. január 21. - 21:15

Csak én tudom úgy hogy a hátsó agynak 135mm-nek kellene lennie?Akkor szervíz.
Egyébként egy gepida vázról van szó, amik állítólag pontatlanok.
A gyári menetes agyat cseréltem kazettásra és akkor tűnt fel. Az agy 130mm-es, viszont tolómérővel megmérve a hátsó villa papucstávolságát 132mm. A váltót is elég nehéz beállítani, hogy ne érjen a küllőkhöz.
#854
Írta 2015. január 21. - 21:12

Akkor szervíz.
Egyébként egy gepida vázról van szó, amik állítólag pontatlanok.
A gyári menetes agyat cseréltem kazettásra és akkor tűnt fel. Az agy 130mm-es, viszont tolómérővel megmérve a hátsó villa papucstávolságát 132mm. A váltót is elég nehéz beállítani, hogy ne érjen a küllőkhöz.
#855
Írta 2015. január 20. - 23:46

#856
Írta 2015. január 20. - 20:47

Akkor szervíz.
Egyébként egy gepida vázról van szó, amik állítólag pontatlanok.
A gyári menetes agyat cseréltem kazettásra és akkor tűnt fel. Az agy 130mm-es, viszont tolómérővel megmérve a hátsó villa papucstávolságát 132mm. A váltót is elég nehéz beállítani, hogy ne érjen a küllőkhöz.
#857
Írta 2015. január 19. - 22:26

#858
Írta 2015. január 19. - 22:19

Az normális, ha a gyorszárat meghúzom (nem agyontépve), akkor a váltókanál a kerék felé mozdul?
Üdv.[e/quote]
Igen.
#859
Írta 2015. január 19. - 14:10

Sziasztok.
Az normális, ha a gyorszárat meghúzom (nem agyontépve), akkor a váltókanál a kerék felé mozdul?
Üdv.
#860
Írta 2014. szeptember 21. - 16:55

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Első kereket szeretnék építeni, triatlon edzésekre használom a bringát, ezt az agyat+felnit néztem ki:
http://ebike.hu/term...xcursion-felni/
http://ebike.hu/term...-elso-kerekagy/
Ti mit gondoltok ezekről?