Erről a kerékszettről vélemény? (DT XR1501)
https://www.dtswiss....1-Spline-ONE-29
Bírja a strapát? (elsősorban maratonokon használnám)
A mostani kerékszettem 1885gramm, ez 370grammal könnyebb, gondolom javulna a bicikli gyorsíthatósága...
Erről a kerékszettről vélemény? (DT XR1501)
https://www.dtswiss....1-Spline-ONE-29
Bírja a strapát? (elsősorban maratonokon használnám)
A mostani kerékszettem 1885gramm, ez 370grammal könnyebb, gondolom javulna a bicikli gyorsíthatósága...
Igen a kalkulátor a klasszikus peremes agyakat veszi figyelembe. Délután felskicceltem papírra az adatokat, megvan minden pontos gyári adat az agyakról és a felnikről, úgyhogy felsős matek: térgeometria... Számolgatok, visszaellenőrzök aztán meglátjuk mi jön ki. Írtam a bikepro-nak, én is őket gondoltam hozzáértőnek, aztán meglátom mit válaszolnak. Majd írok, hogy mik a fejlemények. Ez a szép a kerékpár építésben! Amúgy köszi a helpet! Megmozgatja az agytekervényeket igaz?
Más különbségről nem tudok.
Szerk: A keresztezés dolog miatt nem kéne használni a kalkulátort mégsem, mert a küllőfuratok nem úgy vannak eltolva, mint a hagyományos agyakon. Akkor a képletet kell használni, amin a kalkulátorok alapszanak.
Kicsit máshogy kell mérni a dolgokat, de használható a kalkulátor.
http://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/
A peremtávolság mérésekor a küllőfej felfekvőfelületeinek középpontjainak távolságát kell mérni 2×, mivel eltolva vannak a húzott és "nyomott" küllők (jobb és bal oldali húzott és "nyomott").
Amit normál peremes agynál osztókör átmérőnek mondanak, itt a küllőfej felfekvőfelületeinek középpontjainak osztókörátmérőjét kell mérni valahogy intelligensen.
Más különbségről nem tudok. Szerintem jobb nevű bringaboltban biztosan értenek hozzá (pl. bikepro), de ha ráér a dolog (január végéig), akkor én szívesen segítenék, mert ilyet még nem fűztem.
Kedves fórumozók! A segítségeteket szeretném kérni küllőhossz ügyben.
Vásároltam Novatec AS511SB, valamint FS522SB agyakat és hozzá felniket. A helyzet az, hogy "megelőzte a szekér a lovat" ugyanis meg vagyok lőve a küllőhossz számítással. Egyenes küllős kivitelről van szó, ezért a klasszikus peremes kialakítású agyakhoz használatos kalkulátorok nem jöhetnek számításba.
Teljesen tanácstalan vagyok, ezért kérdezlek benneteket, hátha szembesültetek már hasonló problémával és tudtok segíteni. Esetleg valami tippet, ha tudna adni valaki, hogy kihez lehetne fordulni segítségért, vagy egy tapasztaltabb műhely telefonszámát, ha meg tudnátok adni az nagyon jó lenne!
Előre is köszönöm a segítséget!
újabban nem.
ztr, wtb, de már dt is van amik nem szegecseltek. és mind felső kategóriás cucc. i
én tudok beszélni biker-ral, de max akkor hoznak ha veszel egy raklappal (de minimum egy master karton) és azt is csak tavaszra...
-
-
-
-
"akkor menjen a 2mm és felejtős a változó átmérőjű? "
, nekem ilyennel lesz -ha nem gyári kerekem lesz- :
Aham én is erre jutottam itt googlizás közben, kösz!
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
újabban nem.
ztr, wtb, de már dt is van amik nem szegecseltek. és mind felső kategóriás cucc. i
én tudok beszélni biker-ral, de max akkor hoznak ha veszel egy raklappal (de minimum egy master karton) és azt is csak tavaszra...
-
-
-
-
"akkor menjen a 2mm és felejtős a változó átmérőjű? "
, nekem ilyennel lesz -ha nem gyári kerekem lesz- :
Köszi a segítséget....valahogy gondoltam, hogy ez lesz... Rendelj egy raklappal és tavaszra itt van. Ez a magyar nagykerek általános hozzá állása sajnos. Tisztelet egy-két kivételnek. Na majd keresek az e-bay-en. Illetve megnézem, hogy a sima lapos alátét elfér e belül, mert van 9.5x4.5x0.5-ös rozsdamentes alátétem (ilyen is van a Sapim-nál).
...Egyszerűen ma már nem kell, mert minden felni szegecselt.
újabban nem. ztr, wtb, de már dt is van amik nem szegecseltek. és mind felső kategóriás cucc. i
én tudok beszélni biker-ral, de max akkor hoznak ha veszel egy raklappal (de minimum egy master karton) és azt is csak tavaszra...
-
-
-
-
"akkor menjen a 2mm és felejtős a változó átmérőjű? "
, nekem ilyennel lesz -ha nem gyári kerekem lesz- :
http://ebike.hu/term...ete-kullo-anya/
Bikertigger módosította - 2015. november 22. - 14:58
Ha tényleg a küllő a baj, akkor érdemben az segít, ha végig 2mm átmérőjűre cseréled. Az alpine 1,8mm átmérőjű a hosszának nagyobb részén, ami nem nagy különbség az 1,7-hez képest. Arra viszont figyelj, hogy a nagyobb átmérőjű küllők pont a nagyobb merevségük hajlamosabbak a kilazulásra.
Verti:
Nem tudom hol lehet kapni ilyet, nem is tudom mihez szeretnéd használni, de Roger Musson - Professional Guide to Wheelbuilding könyvében azt írja, hogy rengeteg kereket épített, melyeknél nem volt semmiféle szegecselés a küllőfuratoknál, ezek mindenféle meghibásodás nélkül ugyanúgy jól működtek. Megemlíti, hogy lehet kapni ilyen küllőanya alátéteket, de ő nem használ és sosem érezte hiányukat.
A köllő anya alátétet küllő anyához szeretném használni... Olyan felnihez ami nem szegecselt. Árát tekintve nem tétel, ugyanakkor nagyon hasznos dolog. Én sehol nem olvastam, hogy ez egy felesleges dolog...Egyszerűen ma már nem kell, mert minden felni szegecselt. A nagyobb bajom megint az, hogy itthon csak a noname szar van...persze értem én, hogy nem kell senkinek minek tartsanak ilyet, de pl azzal a sorjás alaktalan szarral nem sokat segítenék a felnin. Ilyeneket is lehet olvasgatni:http://bikeraceinfo....ke-washers.html
Ha tényleg a küllő a baj, akkor érdemben az segít, ha végig 2mm átmérőjűre cseréled. Az alpine 1,8mm átmérőjű a hosszának nagyobb részén, ami nem nagy különbség az 1,7-hez képest. Arra viszont figyelj, hogy a nagyobb átmérőjű küllők pont a nagyobb merevségük hajlamosabbak a kilazulásra.
Verti:
Nem tudom hol lehet kapni ilyet, nem is tudom mihez szeretnéd használni, de Roger Musson - Professional Guide to Wheelbuilding könyvében azt írja, hogy rengeteg kereket épített, melyeknél nem volt semmiféle szegecselés a küllőfuratoknál, ezek mindenféle meghibásodás nélkül ugyanúgy jól működtek. Megemlíti, hogy lehet kapni ilyen küllőanya alátéteket, de ő nem használ és sosem érezte hiányukat.
nagylaci32 módosította - 2015. november 22. - 14:21
50 kilós ember alatt nem rugalmas
80+ alatt igen
Akkor menjen a 2mm és felejtős a változó átmérőjű?
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Tudja valaki, hogy hol lehet itthon rendes minőségű küllő anya alátétet kapni. A Sapim-nak van ilyen pl.....de a biker-el nem lehet beszélni...
A 600x20-nál a 20 a szélességet jelzi, de azt hiszem a belső szélességét (utóbbiban nem vagyok biztos.)
Abban biztos vagy, hogy a hézagolók kiszerelésével megoldható a problémád? Nagyon valószínű, hogy csak kazettától átellenes oldalról lehet kivenni a hézagolót, mert a hajtás oldalon nem sokat nyúlik ki a tengelyt záró anya a kazettától. Így ha onnan kivennél, esetleg túl közel kerülhetne a sor a vázhoz.
Amúgy mind2 megoldás centrírozásssal jár, szerintem azt válaszd, amelyikből olcsóbban kijössz.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, van egy régi városi bringám menetes hátsó aggyal, amit kazettásra szeretnék cserélni. 125mm a sarutávolság, 622/700-as felni.
Van pár ötletem, de nem tudok választani:
1. Meghagyom a felnit és csak agycsere. Agyakból ahol van távtartó, csak ki kell szedni és jó a vázba.
2. Veszek egy komplett másik kereket, ahol ki kell szedni a távtartót és a küllőkkel arrébb tolni a felnit, hogy középen legyen. 622x20 van a felnire írva, a 20 a felni szélességét mutatná? Ennél szélesebbet nem szeretnék, mert minden kerékszerelésnél le kéne szedni a fékeket.
Mit javasoltok?
Ha csak agyat, akkor milyet? Vagy ha komplett kerék, akkor milyet? Különösebb igényeim nincsenek, valami olcsóbb megoldás érdekelne, beérem a kónuszos csapágyakkal. A lényeg, hogy ne gyorszáras legyen, de úgyis átszerelném a tengelyeket.
Köszönöm
Szerintem a fűzés minőségével vagy mással van gond és nem a küllőkkel, ha rugalmasnak érzed.De ha cserélni akarsz, akkor ne az Alpine-ra, mert az is vékony (1.8 mm) középen.
50 kilós ember alatt nem rugalmas
80+ alatt igen
Szerintem a fűzés minőségével vagy mással van gond és nem a küllőkkel, ha rugalmasnak érzed.De ha cserélni akarsz, akkor ne az Alpine-ra, mert az is vékony (1.8 mm) középen.
Hali!
Van egy ZTR Flow kerékszettem amiben gyárilag 2.0/1.7 küllőkkel van fűzve, ami nagyon rugalmas alattam. Kérdésem lenne, hogy érdemes Alpine 3 fűzni, vagy jó lesz a sima 2.0mm DT vagy Sapim is?
Eléggé könnyű a bringa is és a kerékszett is, nem akarok grammozni, inkább a merevség lenne érdekes.
Kösz
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Attól függ milyen felni és mekkora a sérülés.
Bármit csinálsz fékezéskor valószínűleg érezni fogod, hogy nem gyári. De ha ez egy viszonylag magas keresztmetszetű felni és "csak" annyi baja lett, hogy az a perem befelé hajlott, de nem lett a kerékben tojás, akkor kihajlítva azt, nem kellene érezni semmiféle ütést gurulás közben.
Jól érzem, hogy csinálhatok ezzel bármit, sose lesz többi sima a forgása, mindig fogok érezni valami zavarót gurulás közben?