Mavic Aksiumnál ha elkopott a fékfelület és cserélni akarom a felnit akkor kompatibilis másik Mavic felnivel vagy csak Aksium jöhet szóba?
Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#681
Írta 2016. április 04. - 13:20

#682
Írta 2016. március 12. - 18:56

@arn: Minden tekeréshez viszek magammal nyomatékkulcsot.
Remelem elfer a muhelypumpa melle.

#683
Írta 2016. március 12. - 18:51


Ettol fuggetlenul keves helyi bringaboltra biznam a bringat, nemelyik tobb kart okoz, mint hasznot. Gyakran csak osszecsapjak az egeszet. Par eset utan vettem inkabb szerszamokat, azota mindent magam szerelek. Amugy tipikusan 5-6nm jo a legtobb 4-5os imbuszhoz, de vannak kivetelek, nem beszelve a jo kis egyedi vazalucsavarokrol, amiben garantaltan kart teszel, ha tulhuzod. Finomabb gepekhez kell, jo szerszamokat ugyis csak egyszer kell megvenni, utana kiszolgal egesz eletedre. Ezen ne sporolj.
- Kisherceg kedveli ezt
#684
Írta 2016. március 12. - 07:06

Normalisabb bringahoz kell nyomatekkulcs.
sosem láttam még lbs-ben sem, pedig ott mindennapos a 9000-es da, 11s chorus, xtr, hidros tárcsás di2-es gépbe is belefutottam (speci)
mondjuk én miliárdszor leírtam: nekem inkább az alul, mint túlhúzásból szoktak problémáim lenni
#686
Írta 2016. március 11. - 21:33

#687
Írta 2016. március 11. - 20:41

Ahhoz nem art nyomatekkulcs
hülyeség.
veszel a kínai zsibin olcsó imbuszt. Meghúzod.
A kulcs feje hamarabb nyalódik kerekre, mint ahogy megszakadna a zár
#688
Írta 2016. március 11. - 20:40

#690
Írta 2016. március 11. - 19:14

használtam xlc-t (vagy valami hasonlóan neves darabot) tárcsafékes montiban. nem volt vele gond amíg ügyesen túl nem húztam, el is pattant. bizony, ilyen erős vagyok!
amit nem törtem el, az köszöni, jól van.
Marmint karos gyorsszarat, vagy imbuszcsavarosat? Gyorsszarat meg sose tudtam szettepni, igaz mind hagyomanyos volt.
#691
Írta 2016. március 11. - 12:47

Hmm, egy szép pár dura ace 7700-es gyorszárat hol keressek?
Kéne valami normális a bringámra a campag helyett. :$
#692
Írta 2016. március 11. - 10:44

hasznal vki konnyitett gyorsszarat (tune, xlc, etc)? mennyire megbizhatoak?
a tune 19g, az xlc olyan 24g lehet (45g a szett) - a montis verziokat neztem (igaz cx bringaba kell).
használtam xlc-t (vagy valami hasonlóan neves darabot) tárcsafékes montiban. nem volt vele gond amíg ügyesen túl nem húztam, el is pattant. bizony, ilyen erős vagyok! amit nem törtem el, az köszöni, jól van.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#693
Írta 2016. március 11. - 02:50

ebayes AEST 46 grammos párt lőttem 1600 ft-ért, kipróbáltam, de inkább kétezerbe továbbadtam.
Nem volt vele probléma, de valahogy, jobban megbízok a gyári campában.
nem forgó tömegről van szó, és szerintem felesleges ezen grammozni. CX-re meg végképp.
Nekem ilyen volt csak acél tengelyes, merev villás montiban használtam gond nélkül. Ez szerintem erősebb, mint a szuper könnyű karos gyorszárak.
http://www.ebay.com/...sd=201438503271
#694
Írta 2016. március 10. - 18:00

ebayes AEST 46 grammos párt lőttem 1600 ft-ért, kipróbáltam, de inkább kétezerbe továbbadtam.
Nem volt vele probléma, de valahogy, jobban megbízok a gyári campában.
nem forgó tömegről van szó, és szerintem felesleges ezen grammozni. CX-re meg végképp.
konnyitett gyorsszarban csak olyat vennek, aminek van vmi neve amugy annyit nyerhetek vele, mint pl egy kormanycserevel, vagy egy hajtomucserevel. azokhoz kepest meg olcso.
de nem vagyok hive en sem annak, hogy a sulycsokkentes oltaran felaldozom a funkcionalitast, ezert kerdem. nincsenek erre meresek?
az elejeben marad a dt atuto, mert vmi egyedi meretnek tunik, azzal inkabb nem rizikozok.
arn módosította - 2016. március 10. - 18:03
#695
Írta 2016. március 10. - 17:56

hasznal vki konnyitett gyorsszarat (tune, xlc, etc)? mennyire megbizhatoak?
a tune 19g, az xlc olyan 24g lehet (45g a szett) - a montis verziokat neztem (igaz cx bringaba kell).
ebayes AEST 46 grammos párt lőttem 1600 ft-ért, kipróbáltam, de inkább kétezerbe továbbadtam.
Nem volt vele probléma, de valahogy, jobban megbízok a gyári campában. nem forgó tömegről van szó, és szerintem felesleges ezen grammozni. CX-re meg végképp.
#696
Írta 2016. március 10. - 16:34

hasznal vki konnyitett gyorsszarat (tune, xlc, etc)? mennyire megbizhatoak?
a tune 19g, az xlc olyan 24g lehet (45g a szett) - a montis verziokat neztem (igaz cx bringaba kell).
arn módosította - 2016. március 10. - 16:35
#697
Írta 2016. március 07. - 14:08

újrafűzték a hátsó kerekem a városiban, sapim leader 286mm végig (agyváltó)
az első kerekem meg kapott egy teherautót két hete, egyik oldalt a perem behajlott-lecsúszott, és természetesen az egész felni szépen elferdült. DE, a szerelő a boltban olyan szépen kitaposta, kihúzta a beferdült peremet, a fékfelületet meg elcsiszolta, hogy most se menet közben nem érezni, hogy üt, se fékezéskor.
Minden esetre vettem egy első kereket is, mert szvsz az az első kerék így taposva-húzva nem biztonságos.
csillagos ötös az a javítás, még akkor is, ha kissé 'nyers'
#698
Írta 2016. március 06. - 23:09

Az ugyan az a rögzítés csak az XTnél ki tudod venni azt a kis menetes rögzítőt.
Valóban, amióta 14mm-es lett az XT/XTR tengelye, vékonyabb lett a test anyaga. DE !! szerintem 100x annyit eladna belőle, mint a DT-ből vagy a Mavicból, ezért is találsz a google-n több hibás darabot. Az én XTR-em is elromlott (mechanika) néhány hónap után, raktam rá XT szabadonfutót, ami meg 3-4 év után szétrepedt.
http://www.bike-disc...7/brand-shimano
De pl. én jobban szeretem a kónuszt az ipari csapágynál, szabadonfutó is rendelhető minden boltban.
Mavic kerekektől sem esem hasra, haveroknál látom, hogy azokkal is van gond bőven.
marton módosította - 2016. március 06. - 23:14
- Louis kedveli ezt
#699
Írta 2016. március 06. - 22:30

Ha jól tudom,a kazettatest és az agytest összefogatásában van különbség:az XT-nél egy köztes csővel húzatod össze,az SLX és Zee átütős agyaknál ha jól láttam képek alapján maga a kazettatest belső része menetes,ezt kell talán behajtani az agytestbe.Nincs plusz cső az összehúzásukhoz.
Kár,hogy nincs robbantott ábra,hogy van-e több anyag az SLX-nél és a Zee-nél a racsnimechanizmusnál!A 775-ös XT kazettatestnél az egyik golyósor alatt 1.6,a másik golyósor alatt 1mm!!! anyag van!És ez szerintem öntvény!Sovány!Vannak problémák a Shimano átütős hátsó agyakkal,ez a kazettatest törés sajnos nem egyedi eset!Google képtalálatok...
#700
Írta 2016. március 06. - 02:42

Kb ugyan az kazettatest lesz, azért mert Zee, nem lesz erősebb. Ez a kazettatest repedés valóban előfordul, viszont cserélhető könnyedén, van pót kazettatest 10-12e Ft körül.
Szerintem más, DT, Mavic satöbbi agyak sem elpusztíthatatlanok, látom a haveri körben, hogy azokkal is vanak gondok. Csak ezért ne legyél bizalmatlan a Shimano-val.