következtetni nem, csak találgatni.
Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#642
Posted 2016. September 29. - 10:24

Hallo sziasztok,
épp bicajvásárlásban vagyok és egy olyan hirdetésbe ütköztem bele, ahol a bringa mértetét az illető nem adta meg.
Csak egy paramétert a kerék méretét ...
A kérdésem az lenne, hogy ebből lehet e következtetni a váz méretére?
28"
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv
András
#643
Posted 2016. September 10. - 10:53

http://blog.fairwhee...oy-rim-roundup/
Kinlin XR-19W
csak nagyon alacsony profilú és keskeny
ellenben van ez:
https://www.rosebike...-rim/aid:863125
itthon is hasonló áron van ebike-on, sőt, szerintem ugyanennyibe kerül..
az nem baj,h alacsony a profilja. 32 küllővel nem lesz aero a kerék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#644
Posted 2016. September 10. - 10:27

én mindenesetre maradnék a könnyebb felninél. akármilyen széles lesz a külső. gumit többször cserélek,mint felnit.
http://blog.fairwhee...oy-rim-roundup/
Kinlin XR-19W
csak nagyon alacsony profilú és keskeny
ellenben van ez:
https://www.rosebike...-rim/aid:863125
itthon is hasonló áron van ebike-on, sőt, szerintem ugyanennyibe kerül..
Edited by Vejne, 2016. September 10. - 10:29.
#645
Posted 2016. September 10. - 09:29

semmi értelme a latexbelsőnek, mert a butillal az égvilágon semmi bajom sincs 7bar nyomáson.
sőt, 24-es diamante pro 7baron átlebeg mindenen. Persze megfigyelheted, hogy 7 baron egy 23-mm-es külső kényelmesebb, mint egy 25mm-es azonos nyomáson, a szélesebb akkor komfortosabb, ha alacsonyabb nyomást is használsz hozzá.
de, pont ez a széles felni előnye: pl. 18mm-es belső szélességű felnire 23mm-es külsőt húzva meglepő dolgokat tapasztalsz.
ugyanaz a 23mm-es külső gumi 18 és 15mm széles felniken.
egyébként szemre már a 25mm-es is széles a 15mm-es felnin, a 25-öshöz is inkább a szélesebb felni illik, a 15mm-es felnivel szép egységet a 22-23mm-es külsők alkotnak. Mikor nem egy nagy "körteforma" a külső idoma, hanem szinte szépen követi a felni oldalának vonalát.
most vegyek akkor még 150-es szövetsűrűségű külsőket is?
most csak 220-as és 170-es van itthon tarcsiban.
én mindenesetre maradnék a könnyebb felninél. akármilyen széles lesz a külső. gumit többször cserélek,mint felnit.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#646
Posted 2016. September 09. - 17:43

semmi értelme a latexbelsőnek, mert a butillal az égvilágon semmi bajom sincs 7bar nyomáson.
sőt, 24-es diamante pro 7baron átlebeg mindenen. Persze megfigyelheted, hogy 7 baron egy 23-mm-es külső kényelmesebb, mint egy 25mm-es azonos nyomáson, a szélesebb akkor komfortosabb, ha alacsonyabb nyomást is használsz hozzá.
de, pont ez a széles felni előnye: pl. 18mm-es belső szélességű felnire 23mm-es külsőt húzva meglepő dolgokat tapasztalsz.
ugyanaz a 23mm-es külső gumi 18 és 15mm széles felniken.
egyébként szemre már a 25mm-es is széles a 15mm-es felnin, a 25-öshöz is inkább a szélesebb felni illik, a 15mm-es felnivel szép egységet a 22-23mm-es külsők alkotnak. Mikor nem egy nagy "körteforma" a külső idoma, hanem szinte szépen követi a felni oldalának vonalát.
most vegyek akkor még 150-es szövetsűrűségű külsőket is? most csak 220-as és 170-es van itthon tarcsiban.
Edited by Vejne, 2016. September 09. - 17:44.
- donciccio likes this
#647
Posted 2016. September 09. - 13:30

mondjuk én még mindig ilyen felnit vennék ehhez a campa agyhoz. az én elméletem szerint,ha ezt a felnit,és az adott campa agyat pl.: dt 2-1,5-2-es küllőkkel,alu niplikkel fűzném,3 keresztre,akkor megfelelően kényelmes,tartós,könnyű hátsó kerék építhető belőle. igen. erre nem annyira jó felrakni a 28-as külsőket,de sztem teljesen felesleges. vlmi 150 tpi-s 25-ös külsővel,és latex belsőkkel sztem ugyanolyan kényelmes,tapadós kerék lenne,mint a treking felnis,széles gumis,hagyományos belsős felállással. csak amit én építenék az sokkal könnyebb lenne.
az ilyen 32 küllős kerekek egy nagy hátrányban vannak,a gyári kerekekkel szemben. mégpedig az aerodinamika. viszont tömegben meg simán lehet jobbat csinálni belőlük.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#648
Posted 2016. September 09. - 11:19

no igen, még a dt-r511-est néztem, mint elérhető lehetőség
más kérdés, hogy annyira nem éri meg kereket fűzni, hogy leírhatatlan.
se erősebb, se merevebb, se tartósabb nem lesz, mint egy gyári, árban meg még rosszabb
viszont,ha kitörik egy küllő a 32 likasból,akkor még hazagurulsz simán a bringával. meg a tartósság is sztem a fűzött kerekek előnye. én a shamal kerekemmel alig tudtam hazamenni,mikor kitörött 1 db küllő. a gyári kerekekhez meg időnként csak horror áron kapsz küllőt,felnit.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#649
Posted 2016. September 09. - 11:03

no igen, még a dt-r511-est néztem, mint elérhető lehetőség
más kérdés, hogy annyira nem éri meg kereket fűzni, hogy leírhatatlan. se erősebb, se merevebb, se tartósabb nem lesz, mint egy gyári, árban meg még rosszabb
#650
Posted 2016. September 09. - 10:53

venni kell 622-est, és ennyi. a fékbetétet szerintem lentebb tudod annyival engedni.
más:
622-es outi felni 17-18mm belső szélességgel, középmagas (30-40mm) profillal, 32 küllőhöz?
ajánlatok?
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#651
Posted 2016. September 09. - 09:59

venni kell 622-est, és ennyi. a fékbetétet szerintem lentebb tudod annyival engedni.
más:
622-es outi felni 17-18mm belső szélességgel, középmagas (30-40mm) profillal, 32 küllőhöz? ajánlatok?
- donciccio likes this
#652
Posted 2016. September 09. - 09:55

Sziasztok! Országútira keresek 630as duplafalú felnit! Egyelőre minden szervizben lepattantam, mert senki nem tart ilyet! Van valakinek ötlete merre érdemes elindulni?
#653
vendég_Boonen_*
Posted 2016. September 06. - 15:08

25mm széles szingós országúti felnire ha 19mm a szingó ragasztó szalag az jól sejtem, hogy kevés?
#654
Posted 2016. September 04. - 23:44

#655
Posted 2016. September 04. - 15:29

Ne sértődj meg de a kérdésedből látszik, hogy nem vagy nagy szerelő.
Ezért is félve javaslom, hogy lazítsd ki a fékrögzítő csavarokat, húzd be a féket és úgy húzd meg a fékrögzítő csavarokat.
De vigyázz !!! Ez a fék. Az életed is múlhat rajta. Ha nem vagy magadban biztos, inkább menj el egy szerelőhöz !
Köszönöm az infót, szépen sikerült! Inkább figyelek mint sértődök.
- zscs likes this
#656
Posted 2016. September 04. - 00:15

Sziasztok!
A Mavic Crossride kereket raktam a bringába, de beleér a tárcsa a fékpofába, nem fut középen. Lehet állítani a csapágyán(zárt csapágy)?
Ne sértődj meg de a kérdésedből látszik, hogy nem vagy nagy szerelő.
Ezért is félve javaslom, hogy lazítsd ki a fékrögzítő csavarokat, húzd be a féket és úgy húzd meg a fékrögzítő csavarokat.
De vigyázz !!! Ez a fék. Az életed is múlhat rajta. Ha nem vagy magadban biztos, inkább menj el egy szerelőhöz !
#657
Posted 2016. September 03. - 14:51

Sziasztok!
A Mavic Crossride kereket raktam a bringába, de beleér a tárcsa a fékpofába, nem fut középen. Lehet állítani a csapágyán(zárt csapágy)?
alapesetben a féket kellene beállítani.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#658
Posted 2016. September 03. - 14:37

Sziasztok!
A Mavic Crossride kereket raktam a bringába, de beleér a tárcsa a fékpofába, nem fut középen. Lehet állítani a csapágyán(zárt csapágy)?
#659
Posted 2016. July 31. - 12:55

Boltban fűzték, mégis pattog
"Tudnak fűzni" alatt nem azt értem, hogy össze tudják kapcsolni az alkatrészeket kerékszerű tárggyá, hanem ismerik és értik a fűzést. Nem mindegy. Egészen olcsó (nem gagyi!) alkatrészekből is lehet megbízható kereket építeni, ha valaki tudja hogyan kell.
- RelakS likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#660
Posted 2016. July 30. - 19:57

Keresned kellene egy olyan boltot/szervízt, ahol tudnak kereket fűzni... Pl, Zöld Pont (Bp.)
Boltban fűzték, mégis pattog
Most kicseréltem a törött küllőt, kb jó is a kerék, majd ha a másikat is elhasználtam, viszem vissza, hogy centrír is kéne
Mondjuk ha nagyon nem javul a helyzet, nyílt gyakorlatilag egy kőhajításnyira egy másik bolt, ott megnézetem.
A legjobb, hogy vetített a bringaboltban egy fazon, hogy a jobb oldali küllőt kicseréli úgy, hogy nem veszi le a sort. Nekem a bal oldalihoz is le kellett venni... (nem akartam hajligatni a küllőt)
Edited by RelakS, 2016. July 30. - 19:58.