Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#621
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem a 125 milis vázba simán belemegy a 130 milis agy ,semmit nem kellett feszegetni. Egyszerűen volt benne ennyi ràhagyás,amit a gyors zár húz össze.

#622
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.

+1, a többi gányolás, szvsz. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#623
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)

Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)

(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)

Köszönöm

gondolom acél vázban van a kerék. ebben az esetben,érdemes lenne inkább a hátsó villát kitágítani. aztán mehet vissza a távtartó. úgy tuti jó lesz a kerék.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#624
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.

na, így kell 24 küllős felnivel fűzni a 32-es agyakat :)



#625
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#626
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Megoldás lehet, ha az agy másik oldaláról veszed ki a felesleges 5 mm-t (ha lehet). Ha szimmetrikusan kitágítanád 130-ra a hátsó villákat acélváz esetén és visszatennéd az 5 mm-es hézagolót, az is érdemi változás lenne. Aszimmetrikus felni, ehhez a papucstávhoz kitalált hátsó agy, stb ez mind segítene. Nagyobb merevség eléréséhez a küllők szögén kellene változtatni, hogy a hajtás oldaliak nagyobb szöget zárjanak be a kerék síkjával. A küllőzés általad leírt módon történő változtatásával ez nem történne meg, de a korábban általam leírt módon történő piszkálásával sem lenne jelentős a változás. A következőket csak a tisztánlátás végett írom:

Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik. Ez fordítva van. Több kereszthez hosszabb küllő tartozik. A hosszabb küllőhöz pedig kisebb bezárt szög a kerék síkjával. Minél kisebb ez a szög, annál kisebb a küllőnek a kerék tengelyére számított vetülete. Így azonos küllőfeszesség esetén a húzóerő oldalirányú összetevője is kisebb.

Egyébként esetedben nem az a problémák forrása, hogy lazák a baloldali küllők. Az csak egy eredmény. A baj ott kezdődik, hogy közel párhuzamos a hajtott oldali küllőzés a kerék síkjával, ezért nagyon kicsi az általuk oldalirányba kifejtett erő (ezáltal a merevség). Ha csak a bal oldalon változtatnál (mint ahogy tervezted), akkor ugyanolyan hajtásoldali küllőfeszesség mellett ugyanakkora maradna a tengelyirányú erőösszetevője is, ergo nem változna az oldalmerevség.



#627
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Pont a nemhajtás oldalon akarom, hogy feszesebbek legyenek a küllők.
Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik.
A küllők által kifejtett oldalirányú húzóerőnek ugyanakkorának kell lennie, hogy ugyanúgy középen legyen a felni az pedig nagyobb küllőfeszességet, de nagyobb agyperemterhelést okoz.

És ahogy elnézem nem ritka váltós agynál hátul hogy keresztes a hajtásoldal és radiál a nemhajtás oldal, de radiálig nem szeretnék lemenni, az soterhet dobna az agyra.

A hajtásoldalt nem feltétlen piszkálnám.

Illetve majd kiszámolom a küllőhosszakat, hátha pont olyan szerencsém van, hogy a két oldalon levő küllőket megcserélve úgy alakulnának a hosszak, hogy a hajtásoldalon 4 kereszt, a nemhajtáson pedig 2 keresztre jönne ki.

#628
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)

(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)

 

Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.



#629
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)

Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)

(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)

Köszönöm



#630
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

következtetni nem, csak találgatni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#631
bundig

bundig

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Hallo sziasztok,

épp bicajvásárlásban vagyok és egy olyan hirdetésbe ütköztem bele, ahol a bringa mértetét az illető nem adta meg. 

Csak egy paramétert a kerék méretét ...

 

A kérdésem az lenne, hogy ebből lehet e következtetni a váz méretére?

 

28"

 

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv

András



#632
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

http://blog.fairwhee...oy-rim-roundup/

 

Kinlin XR-19W

 

 

csak nagyon alacsony profilú és keskeny

 

ellenben van ez:

 

https://www.rosebike...-rim/aid:863125

 

itthon is hasonló áron van ebike-on, sőt, szerintem ugyanennyibe kerül..

az nem baj,h alacsony a profilja. 32 küllővel nem lesz aero a kerék.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#633
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én mindenesetre maradnék a könnyebb felninél. akármilyen széles lesz a külső. gumit többször cserélek,mint felnit. ;)

http://blog.fairwhee...oy-rim-roundup/

 

Kinlin XR-19W

 

 

csak nagyon alacsony profilú és keskeny

 

ellenben van ez:

 

https://www.rosebike...-rim/aid:863125

 

itthon is hasonló áron van ebike-on, sőt, szerintem ugyanennyibe kerül..


Vejne módosította - 2016. szeptember 10. - 10:29


#634
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

semmi értelme a latexbelsőnek, mert a butillal az égvilágon semmi bajom sincs 7bar nyomáson.

 

sőt, 24-es diamante pro 7baron átlebeg mindenen. Persze megfigyelheted, hogy 7 baron egy 23-mm-es külső kényelmesebb, mint egy 25mm-es azonos nyomáson, a szélesebb akkor komfortosabb, ha alacsonyabb nyomást is használsz hozzá.

 

de, pont ez a széles felni előnye: pl. 18mm-es belső szélességű felnire 23mm-es külsőt húzva meglepő dolgokat tapasztalsz. 

 

ugyanaz a 23mm-es külső gumi 18 és 15mm széles felniken. 

 

1381351930898-18aon6nbcewqo-630-354.jpg

 

egyébként szemre már a 25mm-es is széles a 15mm-es felnin, a 25-öshöz is inkább a szélesebb felni illik, a 15mm-es felnivel szép egységet a 22-23mm-es külsők alkotnak. Mikor nem egy nagy "körteforma" a külső idoma, hanem szinte szépen követi a felni oldalának vonalát. :)

 

most vegyek akkor még 150-es szövetsűrűségű külsőket is? :( most csak 220-as és 170-es van itthon tarcsiban. :(

én mindenesetre maradnék a könnyebb felninél. akármilyen széles lesz a külső. gumit többször cserélek,mint felnit. ;)


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#635
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

semmi értelme a latexbelsőnek, mert a butillal az égvilágon semmi bajom sincs 7bar nyomáson.

 

sőt, 24-es diamante pro 7baron átlebeg mindenen. Persze megfigyelheted, hogy 7 baron egy 23-mm-es külső kényelmesebb, mint egy 25mm-es azonos nyomáson, a szélesebb akkor komfortosabb, ha alacsonyabb nyomást is használsz hozzá.

 

de, pont ez a széles felni előnye: pl. 18mm-es belső szélességű felnire 23mm-es külsőt húzva meglepő dolgokat tapasztalsz. 

 

ugyanaz a 23mm-es külső gumi 18 és 15mm széles felniken. 

 

1381351930898-18aon6nbcewqo-630-354.jpg

 

egyébként szemre már a 25mm-es is széles a 15mm-es felnin, a 25-öshöz is inkább a szélesebb felni illik, a 15mm-es felnivel szép egységet a 22-23mm-es külsők alkotnak. Mikor nem egy nagy "körteforma" a külső idoma, hanem szinte szépen követi a felni oldalának vonalát. :)

 

most vegyek akkor még 150-es szövetsűrűségű külsőket is? :( most csak 220-as és 170-es van itthon tarcsiban. :(


Vejne módosította - 2016. szeptember 09. - 17:44

  • donciccio kedveli ezt

#636
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

XR-19W.jpg

 

mondjuk én még mindig ilyen felnit vennék ehhez a campa agyhoz. az én elméletem szerint,ha ezt a felnit,és az adott campa agyat pl.: dt 2-1,5-2-es küllőkkel,alu niplikkel fűzném,3 keresztre,akkor megfelelően kényelmes,tartós,könnyű hátsó kerék építhető belőle. igen. erre nem annyira jó felrakni a 28-as külsőket,de sztem teljesen felesleges. vlmi 150 tpi-s 25-ös külsővel,és latex belsőkkel sztem ugyanolyan kényelmes,tapadós kerék lenne,mint a treking felnis,széles gumis,hagyományos belsős felállással. csak amit én építenék az sokkal könnyebb lenne.

 

az ilyen 32 küllős kerekek egy nagy hátrányban vannak,a gyári kerekekkel szemben. mégpedig az aerodinamika. viszont tömegben meg simán lehet jobbat csinálni belőlük. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#637
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

no igen, még a dt-r511-est néztem, mint elérhető lehetőség

 

más kérdés, hogy annyira nem éri meg kereket fűzni, hogy leírhatatlan. :) se erősebb, se merevebb, se tartósabb nem lesz, mint egy gyári, árban meg még rosszabb

viszont,ha kitörik egy küllő a 32 likasból,akkor még hazagurulsz simán a bringával. meg a tartósság is sztem a fűzött kerekek előnye. én a shamal kerekemmel alig tudtam hazamenni,mikor kitörött 1 db küllő. a gyári kerekekhez meg időnként csak horror áron kapsz küllőt,felnit.


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#638
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

XC-279.jpg

no igen, még a dt-r511-est néztem, mint elérhető lehetőség

 

más kérdés, hogy annyira nem éri meg kereket fűzni, hogy leírhatatlan. :) se erősebb, se merevebb, se tartósabb nem lesz, mint egy gyári, árban meg még rosszabb



#639
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

venni kell 622-est, és ennyi. a fékbetétet szerintem lentebb tudod annyival engedni.

 

más:

 

622-es outi felni 17-18mm belső szélességgel, középmagas (30-40mm) profillal, 32 küllőhöz? :) ajánlatok? 

XC-279.jpg


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#640
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

venni kell 622-est, és ennyi. a fékbetétet szerintem lentebb tudod annyival engedni.

 

más:

 

622-es outi felni 17-18mm belső szélességgel, középmagas (30-40mm) profillal, 32 küllőhöz? :) ajánlatok? 


  • donciccio kedveli ezt