létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...
Igen, nem úgy lett befűzve, mint előtte volt.
létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...
Igen, nem úgy lett befűzve, mint előtte volt.
A sebesség mindent megold.
még annyi,h ha nekiállok centrírozni a kerekeket,akkor szerelés előtt is olajozok. így nem nagyon szokott berohadni nekem semelyik nipli
ez nem saját fűzés volt, én még nem fűztem kereket....de most, ahogy majd cserélgetem kifele a kűllőket, odafigyelek az olajozásra.
ha könnyű kereket akarsz,akkor alu nipli,ha nem számít a tömeg,akkor meg réz. kenni mindegyiket kell. én finom műszerolajat használok mindkét anyag esetén,építéskor. ami nekem van könnyű kerék,az mindig is alu anyákkal volt építve. gond sose volt vele. országúti kerekek. mondjuk kaptak esőt azért az évek alatt. a téli bringám kerekeiben nem használok alu anyákat.
tömegben azért nagy a különbség a réz,és az alu közt. most nem emlékszem már pontosan mennyi,de elég jelentős a méretükhöz képest.
meg is van a válasz.
https://www.dtswiss....ock-standard-en rezó: 64 db = kb 60 gramm
https://www.dtswiss....o-Lock-standard áláménium: 64 db = 20 gramm
még annyi,h ha nekiállok centrírozni a kerekeket,akkor szerelés előtt is olajozok. így nem nagyon szokott berohadni nekem semelyik nipli
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ha könnyű kereket akarsz,akkor alu nipli,ha nem számít a tömeg,akkor meg réz. kenni mindegyiket kell. én finom műszerolajat használok mindkét anyag esetén,építéskor. ami nekem van könnyű kerék,az mindig is alu anyákkal volt építve. gond sose volt vele. országúti kerekek. mondjuk kaptak esőt azért az évek alatt. a téli bringám kerekeiben nem használok alu anyákat.
tömegben azért nagy a különbség a réz,és az alu közt. most nem emlékszem már pontosan mennyi,de elég jelentős a méretükhöz képest.
meg is van a válasz.
https://www.dtswiss....ock-standard-en rezó: 64 db = kb 60 gramm
https://www.dtswiss....o-Lock-standard áláménium: 64 db = 20 gramm
donciccio módosította - 2016. december 21. - 12:14
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
a réz problémamentesebb.
van olyan, aki kenés nélkül fűzi össze?
amúgy pont ezért szeretik ütőkeréknek a zondát a racing quattroval szemben. előbbi réz, utóbbi alunipplis, s ezeket a kerekeket külföldön sokan rosszidős bringákban nyúzzák, ahol számít.
Legyen réz. A tömeget egy belsővel-külsővel-felniszalaggal megspóroltad.
réz lett, DT küllőkkel.
sziasztok,
kissé összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel.....van jelentősége ezt megelőzendő, hogy ezután alu vagy réz küllőanyát kapnak az új küllők? vagy ha kap egy kis zsírt összeépítéskor, az anyaga mindegy? egyébként is, az alu jobb, vagy a réz, vagy mindegy? nem grammozok, szóval anyánként 0,2 gramm (vagy akármennyi) nem érdekel még a kerék kerületén sem.....
a réz problémamentesebb.
van olyan, aki kenés nélkül fűzi össze?
amúgy pont ezért szeretik ütőkeréknek a zondát a racing quattroval szemben. előbbi réz, utóbbi alunipplis, s ezeket a kerekeket külföldön sokan rosszidős bringákban nyúzzák, ahol számít.
Legyen réz. A tömeget egy belsővel-külsővel-felniszalaggal megspóroltad.
Vejne módosította - 2016. december 20. - 21:05
sziasztok,
kissé összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel.....van jelentősége ezt megelőzendő, hogy ezután alu vagy réz küllőanyát kapnak az új küllők? vagy ha kap egy kis zsírt összeépítéskor, az anyaga mindegy? egyébként is, az alu jobb, vagy a réz, vagy mindegy? nem grammozok, szóval anyánként 0,2 gramm (vagy akármennyi) nem érdekel még a kerék kerületén sem.....
Hellósztok!
Tavaszra új első és hátsó kerék (28-622 gumival) lenne a cél elől agydinamóval, hátul 3 sebis agyváltóval, országuti fékkel, 36 lyukú. Jelenleg úgy kb. 5 éve nyúzok egy altrix spidert hátul, és kb 3 éve ugyanezt elől nagy megelégedéssel. Érdemes a már jól bevált felni márkát lecserélni (súly nem lényeg)? Azt tudom, hogy nem egyszerű bánni ezzel a felnivel, volt már vele rossz tapasztalatom. Még nézegettem régebben az ambrosio excurson felnit, illetve mostanában a Mach1 roadrunnert. Van ezekkel a felnikkel tapasztalatok?
Előre is köszi!
Sziasztok!
Gondoltam leszervizelem magam a használatan vásárolt mtb kerékszettem DT Swiss 370-es agyait.
Letöltöttem a service manuált, látom van benne 3-4db "szerszám" ami kéne hozzá (rövid szerszám, hosszú szerszám, tengely befogó, csapágy szerszám) és azzal szembesülök, hogy legolcsóbb helyen is 20eFt körül lenne szettben ez a néhány mütyűr... és akkor még alkatrészt nem is vettem az agyhoz...
Nincs utángyári ebből, vagy vmi olyan lehetőség ami megfizethető egyszeri halandó számára is, nem csak szervizeknek éri meg?
Haló!
Azt hiszem kérdeztem már -de lehet hogy fb- hogy van nekem ez a ZTR FLOW gyári kerekem. Ezt most másik vázba használom, remekül át lehetett 12*142mm-ra pakolni a gyári cuccokkal, de a merevsége sokat nem erősödött.
Közbe néztem, hogy 1.8-2mm küllőkkel van fűzve, valszeg ezért.
Sikerült egy küllőt kitörnöm egy benézett kanyar-köre esésnél, gumit is kéne cserélni, plusz gyün a cúg, így ideje a kereket is végre átfűzni.
Kérdésem, hogy elég a 2mm küllő 88kg endurós köves bringázáshoz, vagy nézzek ennél combosabbat?
Súly annyira nem para 12kg alatt vagyok még a vastagabb küllőkkel is ha jól számolok.
Kösz!
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.
+1, a többi gányolás, szvsz.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)
Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)
(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)
Köszönöm
gondolom acél vázban van a kerék. ebben az esetben,érdemes lenne inkább a hátsó villát kitágítani. aztán mehet vissza a távtartó. úgy tuti jó lesz a kerék.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.
na, így kell 24 küllős felnivel fűzni a 32-es agyakat
Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.
A sebesség mindent megold.
Megoldás lehet, ha az agy másik oldaláról veszed ki a felesleges 5 mm-t (ha lehet). Ha szimmetrikusan kitágítanád 130-ra a hátsó villákat acélváz esetén és visszatennéd az 5 mm-es hézagolót, az is érdemi változás lenne. Aszimmetrikus felni, ehhez a papucstávhoz kitalált hátsó agy, stb ez mind segítene. Nagyobb merevség eléréséhez a küllők szögén kellene változtatni, hogy a hajtás oldaliak nagyobb szöget zárjanak be a kerék síkjával. A küllőzés általad leírt módon történő változtatásával ez nem történne meg, de a korábban általam leírt módon történő piszkálásával sem lenne jelentős a változás. A következőket csak a tisztánlátás végett írom:
Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik. Ez fordítva van. Több kereszthez hosszabb küllő tartozik. A hosszabb küllőhöz pedig kisebb bezárt szög a kerék síkjával. Minél kisebb ez a szög, annál kisebb a küllőnek a kerék tengelyére számított vetülete. Így azonos küllőfeszesség esetén a húzóerő oldalirányú összetevője is kisebb.
Egyébként esetedben nem az a problémák forrása, hogy lazák a baloldali küllők. Az csak egy eredmény. A baj ott kezdődik, hogy közel párhuzamos a hajtott oldali küllőzés a kerék síkjával, ezért nagyon kicsi az általuk oldalirányba kifejtett erő (ezáltal a merevség). Ha csak a bal oldalon változtatnál (mint ahogy tervezted), akkor ugyanolyan hajtásoldali küllőfeszesség mellett ugyanakkora maradna a tengelyirányú erőösszetevője is, ergo nem változna az oldalmerevség.
Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)
(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)
Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)
Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)
(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)
Köszönöm