Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#621
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...

 

DSCF4179.JPG

Igen, nem úgy lett befűzve, mint előtte volt.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#622
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás

létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...

 

DSCF4179.JPG


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#623
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

még annyi,h ha nekiállok centrírozni a kerekeket,akkor szerelés előtt is olajozok. így nem nagyon szokott berohadni nekem semelyik nipli

ez nem saját fűzés volt, én még nem fűztem kereket....de most, ahogy majd cserélgetem kifele a kűllőket, odafigyelek az olajozásra.


  • donciccio kedveli ezt

#624
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

ha könnyű kereket akarsz,akkor alu nipli,ha nem számít a tömeg,akkor meg réz. kenni mindegyiket kell. én finom műszerolajat használok mindkét anyag esetén,építéskor. ami nekem van könnyű kerék,az mindig is alu anyákkal volt építve. gond sose volt vele. országúti kerekek. mondjuk kaptak esőt azért az évek alatt. a téli bringám kerekeiben nem használok alu anyákat. 

 

tömegben azért nagy a különbség a réz,és az alu közt. most nem emlékszem már pontosan mennyi,de elég jelentős a méretükhöz képest.

 

meg is van a válasz. :)

 

https://www.dtswiss....ock-standard-en rezó: 64 db = kb 60 gramm

 

https://www.dtswiss....o-Lock-standard áláménium: 64 db = 20 gramm

még annyi,h ha nekiállok centrírozni a kerekeket,akkor szerelés előtt is olajozok. így nem nagyon szokott berohadni nekem semelyik nipli


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#625
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

ha könnyű kereket akarsz,akkor alu nipli,ha nem számít a tömeg,akkor meg réz. kenni mindegyiket kell. én finom műszerolajat használok mindkét anyag esetén,építéskor. ami nekem van könnyű kerék,az mindig is alu anyákkal volt építve. gond sose volt vele. országúti kerekek. mondjuk kaptak esőt azért az évek alatt. a téli bringám kerekeiben nem használok alu anyákat. 

 

tömegben azért nagy a különbség a réz,és az alu közt. most nem emlékszem már pontosan mennyi,de elég jelentős a méretükhöz képest.

 

meg is van a válasz. :)

 

https://www.dtswiss....ock-standard-en rezó: 64 db = kb 60 gramm

 

https://www.dtswiss....o-Lock-standard áláménium: 64 db = 20 gramm


donciccio módosította - 2016. december 21. - 12:14

  • Kisherceg, csimpy és Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#626
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

a réz problémamentesebb.

 

van olyan, aki kenés nélkül fűzi össze? :)

 

amúgy pont ezért szeretik ütőkeréknek a zondát a racing quattroval szemben. előbbi réz, utóbbi alunipplis, s ezeket a kerekeket külföldön sokan rosszidős bringákban nyúzzák, ahol számít.

 

Legyen réz. A tömeget egy belsővel-külsővel-felniszalaggal megspóroltad.

 

réz lett, DT küllőkkel. 



#627
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

sziasztok, 

 

kissé összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel.....van jelentősége ezt megelőzendő, hogy ezután alu vagy réz küllőanyát kapnak az új küllők? vagy ha kap egy kis zsírt összeépítéskor, az anyaga mindegy? egyébként is, az alu jobb, vagy a réz, vagy mindegy? nem grammozok, szóval anyánként 0,2 gramm (vagy akármennyi) nem érdekel még a kerék kerületén sem.....

a réz problémamentesebb.

 

van olyan, aki kenés nélkül fűzi össze? :)

 

amúgy pont ezért szeretik ütőkeréknek a zondát a racing quattroval szemben. előbbi réz, utóbbi alunipplis, s ezeket a kerekeket külföldön sokan rosszidős bringákban nyúzzák, ahol számít.

 

Legyen réz. A tömeget egy belsővel-külsővel-felniszalaggal megspóroltad.


Vejne módosította - 2016. december 20. - 21:05


#628
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

sziasztok, 

 

kissé összerohadtak a küllőanyák a küllőkkel.....van jelentősége ezt megelőzendő, hogy ezután alu vagy réz küllőanyát kapnak az új küllők? vagy ha kap egy kis zsírt összeépítéskor, az anyaga mindegy? egyébként is, az alu jobb, vagy a réz, vagy mindegy? nem grammozok, szóval anyánként 0,2 gramm (vagy akármennyi) nem érdekel még a kerék kerületén sem.....

 

 



#629
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 hozzászólás

Hellósztok!

 

Tavaszra új első és hátsó kerék (28-622 gumival) lenne a cél elől agydinamóval, hátul 3 sebis agyváltóval, országuti fékkel, 36 lyukú. Jelenleg úgy kb. 5 éve nyúzok egy altrix spidert hátul, és kb 3 éve ugyanezt elől nagy megelégedéssel. Érdemes a már jól bevált felni márkát lecserélni (súly nem lényeg)? Azt tudom, hogy nem egyszerű bánni ezzel a felnivel, volt már vele rossz tapasztalatom. Még nézegettem régebben az ambrosio excurson felnit, illetve mostanában a Mach1 roadrunnert. Van ezekkel a felnikkel tapasztalatok?

 

Előre is köszi!



#630
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Sziasztok!

Gondoltam leszervizelem magam a használatan vásárolt mtb kerékszettem DT Swiss 370-es agyait.

Letöltöttem a service manuált, látom van benne 3-4db "szerszám" ami kéne hozzá (rövid szerszám, hosszú szerszám, tengely befogó, csapágy szerszám) és azzal szembesülök, hogy legolcsóbb helyen is 20eFt körül lenne szettben ez a néhány mütyűr... és akkor még alkatrészt nem is vettem az agyhoz...

Nincs utángyári ebből, vagy vmi olyan lehetőség ami megfizethető egyszeri halandó számára is, nem csak szervizeknek éri meg?



#631
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs

Haló!

 

Azt hiszem kérdeztem már -de lehet hogy fb- hogy van nekem ez a ZTR FLOW gyári kerekem. Ezt most másik vázba használom, remekül át lehetett 12*142mm-ra pakolni a gyári cuccokkal, de a merevsége sokat nem erősödött.

Közbe néztem, hogy 1.8-2mm küllőkkel van fűzve, valszeg ezért.

Sikerült egy küllőt kitörnöm egy benézett kanyar-köre esésnél, gumit is kéne cserélni, plusz gyün a cúg, így ideje a kereket is végre átfűzni.

 

Kérdésem, hogy elég a 2mm küllő 88kg endurós köves bringázáshoz, vagy nézzek ennél combosabbat? 

Súly annyira nem para 12kg alatt vagyok még a vastagabb küllőkkel is ha jól számolok.

 

Kösz! 


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#632
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Nekem a 125 milis vázba simán belemegy a 130 milis agy ,semmit nem kellett feszegetni. Egyszerűen volt benne ennyi ràhagyás,amit a gyors zár húz össze.

#633
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.070 hozzászólás

Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.

+1, a többi gányolás, szvsz. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#634
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.354 hozzászólás

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)

Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)

(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)

Köszönöm

gondolom acél vázban van a kerék. ebben az esetben,érdemes lenne inkább a hátsó villát kitágítani. aztán mehet vissza a távtartó. úgy tuti jó lesz a kerék.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#635
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.

na, így kell 24 küllős felnivel fűzni a 32-es agyakat :)



#636
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nálam hajtás oldal 16 küllő 3 kereszt, nem hajtás oldal 8 küllő radiál.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#637
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Megoldás lehet, ha az agy másik oldaláról veszed ki a felesleges 5 mm-t (ha lehet). Ha szimmetrikusan kitágítanád 130-ra a hátsó villákat acélváz esetén és visszatennéd az 5 mm-es hézagolót, az is érdemi változás lenne. Aszimmetrikus felni, ehhez a papucstávhoz kitalált hátsó agy, stb ez mind segítene. Nagyobb merevség eléréséhez a küllők szögén kellene változtatni, hogy a hajtás oldaliak nagyobb szöget zárjanak be a kerék síkjával. A küllőzés általad leírt módon történő változtatásával ez nem történne meg, de a korábban általam leírt módon történő piszkálásával sem lenne jelentős a változás. A következőket csak a tisztánlátás végett írom:

Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik. Ez fordítva van. Több kereszthez hosszabb küllő tartozik. A hosszabb küllőhöz pedig kisebb bezárt szög a kerék síkjával. Minél kisebb ez a szög, annál kisebb a küllőnek a kerék tengelyére számított vetülete. Így azonos küllőfeszesség esetén a húzóerő oldalirányú összetevője is kisebb.

Egyébként esetedben nem az a problémák forrása, hogy lazák a baloldali küllők. Az csak egy eredmény. A baj ott kezdődik, hogy közel párhuzamos a hajtott oldali küllőzés a kerék síkjával, ezért nagyon kicsi az általuk oldalirányba kifejtett erő (ezáltal a merevség). Ha csak a bal oldalon változtatnál (mint ahogy tervezted), akkor ugyanolyan hajtásoldali küllőfeszesség mellett ugyanakkora maradna a tengelyirányú erőösszetevője is, ergo nem változna az oldalmerevség.



#638
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás
Pont a nemhajtás oldalon akarom, hogy feszesebbek legyenek a küllők.
Kevesebb keresztnél az adott oldalirányú húzáshoz nagyobb küllőfeszesség tartozik.
A küllők által kifejtett oldalirányú húzóerőnek ugyanakkorának kell lennie, hogy ugyanúgy középen legyen a felni az pedig nagyobb küllőfeszességet, de nagyobb agyperemterhelést okoz.

És ahogy elnézem nem ritka váltós agynál hátul hogy keresztes a hajtásoldal és radiál a nemhajtás oldal, de radiálig nem szeretnék lemenni, az soterhet dobna az agyra.

A hajtásoldalt nem feltétlen piszkálnám.

Illetve majd kiszámolom a küllőhosszakat, hátha pont olyan szerencsém van, hogy a két oldalon levő küllőket megcserélve úgy alakulnának a hosszak, hogy a hajtásoldalon 4 kereszt, a nemhajtáson pedig 2 keresztre jönne ki.

#639
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)

(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)

 

Én sem értem kristálytisztán a kerekek világát, de szerintem az ötleted csak rontana a dolgon. Ha átfűznéd radiálisra a hajtással átellenes oldalt, akkor az csak még nagyobb szöget zárna be a kerék síkjával, így még lazább lenne, mint a hajtás oldaliak. Annak több értelme lenne (ebből a szempontból) szerintem, hogy a hajtás oldalit átfűzöd radiálisra, a többit pedig hagyod, de leginkább érdemes lenne egy olyan agyat szerezni hozzá, amivel kiegyenlítettebb lenne a küllőgeometria.



#640
vd1992

vd1992

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy van egy hátsó kerekem, ahol a nemhajtás oldali küllők lazák és talán emiatt érzem kicsit bizonytalannak a hátsó kereket.
Ráadásul egy 130mm-re tervezett Joytech F192RCC agyról van szó, a nem hajtás oldalon ki lett szedve egy távtartó és így van a 125-ös vázban, szóval még nagyobb az eltoltás, így a hajtásoldali küllők kb. 1-2 fok, a nemhajtás oldali küllők pedig kb. 10 fokban állnak, így érthető, hogy olyan nagy a feszességkülönbség a két oldal között. (Mindkét oldal 3 keresztre van fűzve, húzott DT küllőkkel)

Mit gondoltok, megérné a nemhajtás oldalt 1-2 keresztre átfűzni, hogy a küllőket jobban meg lehessen húzni és így talán stabilabb lesz oldalirányban a kerék? Illetve bírná a más fűzésből adódó terhelést az agy? (Radiálisig nem szeretnék lemenni)

(Jelenleg is jó a kerék, nem gyűlnek a nyolcasok, nem tört még küllő, de valahogy mégis furcsa a kerék)

Köszönöm