Van gyakorlati előnye straight pull agyakra építtetni kereket?
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#601
Írta 2017. április 16. - 16:19
#602
Írta 2017. március 05. - 12:58
Szerintem bármilyen hagyományos (nem alumínium) küllőanya jó lenne. A meneteket meg kell pucolni és be kell olajozni/zsírozni összeszerelés előtt, úgy hosszútávon is állíthatók maradnak. Ha nincs durva 8as benne és a küllők is jók, akkor elég lesz csak az anyákat cserélni.
#603
Írta 2017. február 19. - 21:53
Sziasztok!
Van egy első kerekem HB-RM50 aggyal és ALESA 716 felnivel.
Nem egy mai darab, nemrég vettem használtan egy bringával és szednék ki egy kicsi 8ast, de néhány küllőanya alapból szét volt nyomódva és nem tudom tekerni a küllőkulccsal, néhány meg annyira meg van szorulva, hogy csak széttépi a küllőkulcs az anyát (igen, megfelelő méretű küllőkulccsal piszkálom). Sőt, van 2-3 olyan küllőanya, amin látszódik hogy másfajta.
Küllőket nézve rendben van a kerék.
Szerintetek jó megoldás lenne csak a küllőanyákat kicserélni? Illetve milyen anyákat vegyek, amik nem mennek így szét? (sima 2mm küllőkről van szó)
Köszi
VD
#604
Írta 2017. február 17. - 22:13
#605
Írta 2017. február 09. - 17:51
A villa az rendben lenne, egyébként egy Fox 32, 29er. Úgy látom lenne hely, ezt ki is mértem amennyire lehet.
A gond hátul van, szemléltetésként lentebb egy kép (az sár a bringán, nem rozsda ). A Váz egy Canyon, 2-3 éves nagyjából minden. Tolómérő természetesen van, de azért nem olyan egyértelmű hiszen nem tudom hova esne a gumi legszélesebb pontja és "ívek meg szögek vannak". Próbálok kereket szerezni kölcsön. Esetleg ha valaki a tűzhöz közel van és tud segíteni azt megköszönöm (nagyjából ha van kéznél gumistól kerék akkor pár perc és kiderül minden). Egy ideális világban behajtanék a kedvenc boltomba, kipróbálnánk és már venném is ha jó . De sajnos nem így működik, szerintem nem is lehet kapni külön olyan kereket itthon amit szeretnék....
karakoram módosította - 2017. február 09. - 17:51
#606
Írta 2017. február 08. - 01:17
Amúgy milyen vázba és villába próbálnád meg belegyömöszölni a 2.8as (3.0as??) kerekeid ?
Elvileg egy tolómérővel ki tudod mérni, elférne-e a gumid a vázban.
#607
Írta 2017. február 07. - 18:46
Már megint ezzel foglalkozom. Egyébként nem hagy nyugodni a dolog de visszatart a tudat, hogy elköltök egy szettért gumistól 800 €-t és lehet nem fér el. A kereket talán vissza tudom küldeni, de a gumikat nem.
zscs: Most a váz egész jó áron van, de az vázaik megvalósításaival nem tudok megbarátkozni (design).
arn, parancsolj:
http://veetireco.com...size-speedster/
karakoram módosította - 2017. február 07. - 18:50
#608
Írta 2017. február 07. - 16:48
jah mongy el lehetne azzal is jatszani, hogy mivel joval nagyobb a kontaktfelulet, vmi gyorsabb mintaval kompenzalni, es terepen meg jobban gurulna (a szelesebb guminak amugy is kisebb a gordulesi ellenallasa). a csillapitatlan rugozassal sajna sokmindent kezdeni nem lehetne, de nem is ez a lenyeg.
szaraz korulmenyek kozott akar vmi gravelmintaval, konnyu merev karbonbringaba
arn módosította - 2017. február 07. - 16:50
#609
Írta 2017. február 07. - 14:17
Egy ilyet megpróbálnék, csak kíváncsiságból. Merev villával sem lehet rossz, első kerékben valamivel alacsonyabb nyomásra lehetne menni, mint 29er kerék + 2.35 - 2.4-es külsővel.
Az On-One "Trek-koppintós" vázú 27.5"+ gépe se lehet rossz vétel, már ha valakit érdekel a téma. http://www.planetx.c...1-mountain-bike
#610
Írta 2017. február 07. - 12:35
ez nem eppen a hatekonysagrol fog szolni igy a kerek sulyaval en annyira nem foglalkoznek.
nekem speciel a 2.2es tubelesses gumi is idegesitoen pogozott, azert is mozdultam a cx fele. most hogy van cx, mar nem varom el a terepes elmenybringatol ezt. majd ha kiforrja magat, majd lehet a kov bringa olyan lesz.
az idei giantek tetszenek nagyon. karbon, droppos csovel, 34es telo es plusszos kerekek.
arn módosította - 2017. február 07. - 12:45
#611
Írta 2017. február 07. - 12:28
#612
Írta 2017. február 06. - 17:50
Ebben igazad van, így lehet igazán kihasználni ezt a gumit ha jó széles a felnid.
Kicsit kutakodtam. pl. a Specialized bringákat 38mm-es felnivel adják a 2.8as vagy 3.0 guminál.
Szerintem ők csak tudják, mit adnak a népnek.
A Schwalbe féle 45mm-t viszont tényleg túlzásnak érzem.
#613
Írta 2017. február 02. - 21:47
Azért mert kompatibilis vele még nem biztos, hogy úgy lesz az igazi (mert lehet 24 mm belső szélességgel rendelkező felnire is 2.8-3-as gumit tenni gond nélkül). A kérdés, hogy jó lesz-e úgy?! Ha keskeny felnin van egy ekkora gumi akkor szép kerek lesz a külső, könnyen irányítható (ha nagyon felfújod akkor még könnyebben, de egy ilyet belső nélkül nagyon alacsony nyomáson jó használni), nagyjából átlagos tapadással (de mivel túl kerek is lehet így nem biztos, hogy a szélső bütykök betapadnak), nem akkora kényelemmel. A plus méreteket nem erre találták ki. Ha nagyon széles felnivel használod akkor ragadós lehet a kormányzás, szögletesebb lesz a gumi, brutál tapadás lesz a kanyarokban (és van aki ezt szereti), jó kényelmes lesz. Én a kettő között lennék és talán a 27.5 plus pont ezért jó.
A fatbike túl nagy volt nekem igaz tetszett, és egy merev 29+ bringához is volt szerencsém. A legolcsóbb a 27.5 átalakítás lenne most, de attól félek nem fér el hátul egy 2.8-as (találtam valós/mért szélesség értékeket).
"ellenpéldák" arra amit írtál:
A Scwalbe ajánlása: According to Schwalbe, the tread patterns are the same but have been optimized for a better contact patch and the tires are best suited for a 45mm rim for the 2.8″ and a 50mm rim for the 3.0″
A NoTubes a 30 mm-es (belső szélesség) felnit ajánlja max. 2.8-as gumikhoz.
Egyébként a NoTubes Flow kereket vettem volna. Már van 2.6-os gumi is, de azt nem teszem egy 29-es bringába mert teljesen megváltozik minden.
#614
Írta 2017. február 02. - 17:58
Már bocs de én jobban hiszek a DT-nek. 30-35mm ?? Minek ?
Ha a 19mm-es felnin gond nélkül elvan a 2.3as gumi, akkor nem kell több mint 1,5-szörös szélesség a kb 25%-al szélesebb gumihoz. De szakértő nem vagyok.
Találtam egy ilyet is a Mavic-tól de ez nem pont montikra vonatkozik.
http://engineerstalk...ight-rim-width/
#615
Írta 2017. február 02. - 12:10
Köszönöm a segítséget.
Akárhogy túrom a netet a DT ajánlásában lévő alsó szélesség határ (belső) az nagyon kevés. 35 mm a minimum amiből építéseket látok.
Pedig 29-30 mm környékén 600 € magasságában nagyon jó kis kerekeket tudnék venni, a NoTubes Flow modellt nézegetem.
A Syntace egyébként a 33 mm belső szélességhez már a 3.0-as gumikat is ajánlja gond nélkül (az ügyfélszolgálat pár órán belül válaszolt...). Itt látok magammal szemben egy kis ellentmondást mert ezek a kerekek már nem XC-re vannak, inkább all mountain a felhasználás ami tőlem messze van (feleslegesen nehéz és túlépített a számomra).
Mindig kitalálok valami hülyeséget
#616
Írta 2017. február 01. - 23:56
Van esetleg itt némi tapasztalata valakinek a 27.5" kerekekről, plus méretű gumikkal?
Azon agyalok, hogy a 29"-os kerekek helyére betennék egy párat a fentiekből, ki szeretném próbálni.
3.0 gumik kétlem, hogy elférnének, de a 2.8-as már be kell férjen simán (valahogy kipróbálom majd a 3.0-t persze, az lenne az igazi).
A 33.5 mm belső felniszélesség megfelelő lehet egy 2.8 (3-0)-as guminak vagy az még nem a pluszos gumikhoz való?
Gyári szettet szeretnék, de 40 mm belső szélesben gyakorlatilag csak a DT-nek van 1000 € körül.
Syntace kerekeket találtam még, de ott a plus gumikat nem említik, pár shopban viszont igen:
http://www.syntace.c...m?pid=3&pk=2548
Köszönöm!
Nagyon jó ötlet, a német tesztek nagyon szeretik a 2,8as gumikat, tapadásban biztosan nagyon sokat hoz majd neked. Szerintük jobb, mint a 3.0-ás, könnyebb, gyorsabb de kb ugyan úgy tapad.
Én a DT oldalon szoktam nézelődni, az ő ajánlásuk szerint a 33,5mm-es felni már bőven jó a 2.8as gumihoz de 40mm biztosan nem kell, az már a 4.0ás Fatbike gumikhoz kell. De elvileg egy 25-28mm körüli felni is elég lenne és azok sokkal könnyebbek is.
Ez a felni/gumi szélesség táblázat: https://www.dtswiss....Reifendimension
#617
Írta 2017. február 01. - 17:31
Van esetleg itt némi tapasztalata valakinek a 27.5" kerekekről, plus méretű gumikkal?
Azon agyalok, hogy a 29"-os kerekek helyére betennék egy párat a fentiekből, ki szeretném próbálni.
3.0 gumik kétlem, hogy elférnének, de a 2.8-as már be kell férjen simán (valahogy kipróbálom majd a 3.0-t persze, az lenne az igazi).
A 33.5 mm belső felniszélesség megfelelő lehet egy 2.8 (3-0)-as guminak vagy az még nem a pluszos gumikhoz való?
Gyári szettet szeretnék, de 40 mm belső szélesben gyakorlatilag csak a DT-nek van 1000 € körül.
Syntace kerekeket találtam még, de ott a plus gumikat nem említik, pár shopban viszont igen:
http://www.syntace.c...m?pid=3&pk=2548
Köszönöm!
karakoram módosította - 2017. február 01. - 17:43
#620
Írta 2017. február 01. - 10:30
létezik, hogy ez az újrafűzés miatt durrant el? mintha látszana az előző fűzés nyoma a peremen...
Ahogy Jani mondta, ezt bizony elkottázták, nem is kicsit. Azoknál a küllőknél látszik ez jól amiknek csak a fejét látod. Ezekből a furatokból eredetileg kifelé (feléd ahonnan a fotó készült) jött ki a küllő és ezért nyomot hagyott a perem élén, ezek a szürke foltok amik a furatok felé néznek. Na most ezekben a furatokban és - nyilván a többiben - is pont a másik irányban állnak most a küllők vagyis a perem pont ellentétesen terhelődik mint korábban. És ez a hiba nyilván a hajtás oldalon jön ki ahol a küllők jobban be vannak feszítve.
Amatőr hiba, lehet tudni, hogy ezt ki csinálta?