Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#501
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Úgy osztottam meg, mint technikai érdekesség. És mert szép. :)



#502
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

És pl ha hátul véletlenül beesik a lánc a racsnisor mögé, az szokta rendesen megsérteni a küllőket. Akkor ezzel a zsinórral mit csinálna ?

A másik kérdésem, én idáig abban éltem hogy a küllő is adja a kerék merevségét. Vastagabb küllő - merevebb lesz a kerék kicsit. De itt nem beszélhetünk küllőmerevségről, ugye ?

 


Marci

#503
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Kitenál használunk ilyesmi zsinórt, 300kg felett szakad kb 0.5mm lehet.

2 problémát látok ezzel:
-A zsinór mindkét befogási pontjánál nyíródik a fémen, az odakerülő víz és sár gyorsítja az elhasználódást, ami nem látható.
-Ha elszakad egy ilyen, és beleakad valamibe, annak annyi, pl váltó...

Paul Vitti módosította - 2018. február 06. - 23:49

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#504
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az FB-posztban szereplő fotókon lévő valamilyen kiforrottabb cuccnak tűnik. Tegnap a kommentek közt írta valaki a gyártót, de eltávolították. Tippem szerint valamilyen prototípus lehet talán vagy csak egy jól megkomponált reklám egy textilgyár számára. :)

 

Edit: átnézve a fotókat, lehet, mégis ez az a cég, csak változtattak az agyba befűzött részen egy kicsit.


zscs módosította - 2018. február 06. - 20:11


#505
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez lenne az?

https://textile-netw...kes/(gallery)/5



A sebesség mindent megold.

 


#506
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

cipőfűző? :D

egy forrást megadsz? köszi!

Deichmann, Reno, Salamander, Cipőpláza.hu, Office Shoes,.... Szerintem ilyen helyeken nézelődj ! :D


Marci

#507
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Olyasmi:)

Forrás: https://www.facebook...612960808772294



#508
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

cipőfűző? :D

 

egy forrást megadsz? köszi!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#509
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy kis érdekesség a technikai újdonságokat és különlegességeket kedvelőknek. Enjoy! :)

 

27355866_1612936325441409_54407585691049

 

27356459_1612936488774726_87467916344794

27368546_1612936322108076_28332976545739

27503238_1612936405441401_39600203331739

27503959_1612936395441402_43940591634771

27625021_1612936332108075_52439679463644

27625311_1612936382108070_68499962955109

27628965_1612936505441391_49268043995654

 

Kerekenként kb. 60 grammot lehet spórolni ezzel még a Sapim CX-Ray küllőkhöz képest is.

 

18922686_1612936362108072_14531443549387

27500300_1612936352108073_64988289924576



#510
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.

Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?

 

Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.

Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?

Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.

A terhelés pár szóban: aszfalt!, 90kg, ~45-50km/h, vészfékezés, kormány elrántás...

Egyedi esetnek gondolom, előtte ugyanezzel a kerékkel teljesítettem több mint 1000km terep edzést, 3 maraton  rövidtávot top5-ös helyezésekkel, és ott semmi probléma nem volt, pedig nem kíméltem a technikát :). Igen, nekem is volt olyan sejtésem, hogy a 26-os biciklimmel nem biztos, hogy így járok...

De visszatérve a boost vs. standard kerék 29-es kerék problémájára, kiszámoltam, hogy az oldalanként +5mm küllőperemtáv növelés azt jelenti, hogy a standard kerék esetében a bezárt küllőszögek (bal;jobb) 4,6; 7,1fok, míg a boost szabványú agynál 5,6; 8fok, azaz ~1fok a differencia oldalanként, ami nem tűnik soknak. Megjegyzem, hogy a 26-os keréknél ugyanezek a küllőszögek 5,2; 7,6fok.

Valószínűleg teszek egy próbát a szélesebb küllőperemű boost első aggyal aztán meglátjuk... Köszi a tanácsokat!



#511
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.

Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?

 

Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.

Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?

Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.



#512
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Hátul valószínűleg sokkal nagyobb a küllőperem távolság különbséggel mész, mint az utóbb tanácsolt aszimmetrikus agy + aszimmetrikus felni kombináció elöl.

A hegesztett illesztés segít kivédeni az ilyen jellegű sérüléseket. Ezen kívül segít még a felniprofil magasságának növelése, de ez tömegnöveléssel is jár.

Ha van róla, kérlek tölts fel képet a meghajlott felniről.

 

https://www.kephost....0112_053707.jpg

 

20180112_053707.jpg

 

A képen nem teljesen az "eredeti" állapot látható, mert azóta megpróbáltam egy kicsit visszahajlítani... A 444d és az xm401 felnik magassága talán mm-re megegyezik, viszont az xm401 ~3mm-rel szélesebb, így talán kicsit jobban terhelhető oldalirányban. A tömegükben nagy differencia nincs, az xm401 460g körül van szemben a 444d 500g-jával. Az xm401 kidolgozását nézve nem is tudom, hogy a 444d-re hogy merik rátenni a logójukat :).



#513
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Hátul valószínűleg sokkal nagyobb a küllőperem távolság különbséggel mész, mint az utóbb tanácsolt aszimmetrikus agy + aszimmetrikus felni kombináció elöl.

A hegesztett illesztés segít kivédeni az ilyen jellegű sérüléseket. Ezen kívül segít még a felniprofil magasságának növelése, de ez tömegnöveléssel is jár.

Ha van róla, kérlek tölts fel képet a meghajlott felniről.



#514
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Az a bajom az asszimmetrikus felnivel, hogy az offset ~3mm körül van a legtöbb esetben. Ha azt nézzük, hogy pl. egy DT240-es elsőagy esetén a bal - jobb küllőperemtávolság 22 - 35,4mm, akkor a 3mm-es offszettel rendelkező felni ezt 25-32,4mm-re javítja, azaz marad a 7,4mm differencia. Ami valóban jobb, mint egy szimmetrikus felni esetében, de nem orvosolja 100%-ban a problémát.

 

A felni, amit törtem egy Dt Swiss 444d, csapos illesztésű felni (500g, 24mm külső szélesség) volt, és az illesztésnél gyakorlatilag 90 fokban megnyílt. Ezt lecseréltem egy hegesztett xm 401-re, bízom benne, hogy a hegesztés erősebb lesz, mint a csapos illeszték.

Igazság szerint én is a szélesebb küllőperem felé hajlok, valamiért azt érzem jobb megoldásnak...


Papszi módosította - 2018. január 12. - 13:55


#515
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

ha felni megrogyása volt a gond, akkor nem inkább egy erősebb felni kellene?

a kétféle boost közül én a szélesebb peremtávot választanám (off-set felnivel, hogy csökkentse az küllőhosszok közti eltérést).


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#516
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Esetleg aszimmetrikus felnit lenne érdemes megpróbálni boost nélkül.

#517
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Alapjában véve elégedetlen vagyok a kerekemmel (29er), túl könnyen sikerült megroggyantanom az első felnim, ami egy többszörös kéztörést okozott a nyáron, ezért töröm a fejem ilyesmin.

Igen, én is néztem, ezeket a "boostinator" megoldásokat, de arra gondoltam, hogy ha csak a jobb oldali kupakot cserélem egy 10mm-rel hosszabbra, vagy egy 10mm széles hézagológyűrűt teszek erre az oldalra, akkor az elsőagynál a küllőperem távoságok (jobb és bal oldalon is) közel szimmetrikussá válnak, azaz szimmetrikus kereket lehetne belőle fűzni, és nem kellene új agyat venni (jelenleg DT 240-es 15mm-es agyat használok). Pont ezért érdekelne, amit az előzőekben írtam szimmetrikus fűzésű kerék/standard küllőperem táv vs. asszimmetrikus fűzésű kerék/10mm-rel megnövelt küllőperemtáv összehasonlításáról.



#518
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha a meglévő kerekeddel elégedett voltál, akkor sok költséget spórolhatsz meg ezzel: https://r2-bike.com/...le-15x110-Boost

now8-conversion-kit-boost-adapter-front-



#519
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Sziasztok!

Boost szabványos teleszkóp vásárlásán töröm a fejem, és ahogy nézegettem az első agyakat, a gyártók 2 féle módon közelítették meg a boost szabvány adta lehetőségeket:

1.) Jópár gyártó a boost első agyak küllőperemtávolságát megnövelte ~10mm-rel, ami azt jelenti, hogy merevebb, de asszimmetrikus kereket lehet belőle fűzni, mint a standard méretű agyakkal.

2.) Chris King, American Classic, nem növelte meg a küllőperem távolságot a standard agyakhoz képest, viszont így szimmetrikus fűzésű kereket lehet belőle fűzni.

Figyelembe véve azt, hogy nekem a célom a minél erősebb kerék fűzése (a merevség másodlagos), melyik fajta agyat érdemes beszereznem? Ha esetleg van objektív külföldi teszt neten (én nem nagyon találtam), mért eredményekkel megköszönném, ha megosztanátok velem.



#520
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Asszem valahol azt olvastam, hogy 3mm felniszélesség-növekedésnél nő 1mm-el a külső szélessége. A kép alapján nem erőltetném a dolgot...


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.