Úgy osztottam meg, mint technikai érdekesség. És mert szép.
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#501
Írta 2018. február 08. - 09:52
#502
Írta 2018. február 07. - 22:50
És pl ha hátul véletlenül beesik a lánc a racsnisor mögé, az szokta rendesen megsérteni a küllőket. Akkor ezzel a zsinórral mit csinálna ?
A másik kérdésem, én idáig abban éltem hogy a küllő is adja a kerék merevségét. Vastagabb küllő - merevebb lesz a kerék kicsit. De itt nem beszélhetünk küllőmerevségről, ugye ?
#503
Írta 2018. február 06. - 23:48
2 problémát látok ezzel:
-A zsinór mindkét befogási pontjánál nyíródik a fémen, az odakerülő víz és sár gyorsítja az elhasználódást, ami nem látható.
-Ha elszakad egy ilyen, és beleakad valamibe, annak annyi, pl váltó...
Paul Vitti módosította - 2018. február 06. - 23:49
#504
Írta 2018. február 06. - 20:08
Ez lenne az?
Az FB-posztban szereplő fotókon lévő valamilyen kiforrottabb cuccnak tűnik. Tegnap a kommentek közt írta valaki a gyártót, de eltávolították. Tippem szerint valamilyen prototípus lehet talán vagy csak egy jól megkomponált reklám egy textilgyár számára.
Edit: átnézve a fotókat, lehet, mégis ez az a cég, csak változtattak az agyba befűzött részen egy kicsit.
zscs módosította - 2018. február 06. - 20:11
#505
Írta 2018. február 06. - 18:01
#506
Írta 2018. február 06. - 01:17
cipőfűző?
egy forrást megadsz? köszi!
Deichmann, Reno, Salamander, Cipőpláza.hu, Office Shoes,.... Szerintem ilyen helyeken nézelődj !
#507
Írta 2018. február 05. - 13:37
#509
Írta 2018. február 05. - 10:52
Egy kis érdekesség a technikai újdonságokat és különlegességeket kedvelőknek. Enjoy!
Kerekenként kb. 60 grammot lehet spórolni ezzel még a Sapim CX-Ray küllőkhöz képest is.
#510
Írta 2018. január 15. - 22:00
Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.
Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?
Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.
Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?
Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.
A terhelés pár szóban: aszfalt!, 90kg, ~45-50km/h, vészfékezés, kormány elrántás...
Egyedi esetnek gondolom, előtte ugyanezzel a kerékkel teljesítettem több mint 1000km terep edzést, 3 maraton rövidtávot top5-ös helyezésekkel, és ott semmi probléma nem volt, pedig nem kíméltem a technikát . Igen, nekem is volt olyan sejtésem, hogy a 26-os biciklimmel nem biztos, hogy így járok...
De visszatérve a boost vs. standard kerék 29-es kerék problémájára, kiszámoltam, hogy az oldalanként +5mm küllőperemtáv növelés azt jelenti, hogy a standard kerék esetében a bezárt küllőszögek (bal;jobb) 4,6; 7,1fok, míg a boost szabványú agynál 5,6; 8fok, azaz ~1fok a differencia oldalanként, ami nem tűnik soknak. Megjegyzem, hogy a 26-os keréknél ugyanezek a küllőszögek 5,2; 7,6fok.
Valószínűleg teszek egy próbát a szélesebb küllőperemű boost első aggyal aztán meglátjuk... Köszi a tanácsokat!
#511
Írta 2018. január 15. - 19:55
Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.
Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?
Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.
Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?
Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.
#512
Írta 2018. január 14. - 21:47
Hátul valószínűleg sokkal nagyobb a küllőperem távolság különbséggel mész, mint az utóbb tanácsolt aszimmetrikus agy + aszimmetrikus felni kombináció elöl.
A hegesztett illesztés segít kivédeni az ilyen jellegű sérüléseket. Ezen kívül segít még a felniprofil magasságának növelése, de ez tömegnöveléssel is jár.
Ha van róla, kérlek tölts fel képet a meghajlott felniről.
https://www.kephost....0112_053707.jpg
A képen nem teljesen az "eredeti" állapot látható, mert azóta megpróbáltam egy kicsit visszahajlítani... A 444d és az xm401 felnik magassága talán mm-re megegyezik, viszont az xm401 ~3mm-rel szélesebb, így talán kicsit jobban terhelhető oldalirányban. A tömegükben nagy differencia nincs, az xm401 460g körül van szemben a 444d 500g-jával. Az xm401 kidolgozását nézve nem is tudom, hogy a 444d-re hogy merik rátenni a logójukat .
#513
Írta 2018. január 14. - 19:45
Hátul valószínűleg sokkal nagyobb a küllőperem távolság különbséggel mész, mint az utóbb tanácsolt aszimmetrikus agy + aszimmetrikus felni kombináció elöl.
A hegesztett illesztés segít kivédeni az ilyen jellegű sérüléseket. Ezen kívül segít még a felniprofil magasságának növelése, de ez tömegnöveléssel is jár.
Ha van róla, kérlek tölts fel képet a meghajlott felniről.
#514
Írta 2018. január 12. - 13:51
Az a bajom az asszimmetrikus felnivel, hogy az offset ~3mm körül van a legtöbb esetben. Ha azt nézzük, hogy pl. egy DT240-es elsőagy esetén a bal - jobb küllőperemtávolság 22 - 35,4mm, akkor a 3mm-es offszettel rendelkező felni ezt 25-32,4mm-re javítja, azaz marad a 7,4mm differencia. Ami valóban jobb, mint egy szimmetrikus felni esetében, de nem orvosolja 100%-ban a problémát.
A felni, amit törtem egy Dt Swiss 444d, csapos illesztésű felni (500g, 24mm külső szélesség) volt, és az illesztésnél gyakorlatilag 90 fokban megnyílt. Ezt lecseréltem egy hegesztett xm 401-re, bízom benne, hogy a hegesztés erősebb lesz, mint a csapos illeszték.
Igazság szerint én is a szélesebb küllőperem felé hajlok, valamiért azt érzem jobb megoldásnak...
Papszi módosította - 2018. január 12. - 13:55
#515
Írta 2018. január 11. - 21:19
ha felni megrogyása volt a gond, akkor nem inkább egy erősebb felni kellene?
a kétféle boost közül én a szélesebb peremtávot választanám (off-set felnivel, hogy csökkentse az küllőhosszok közti eltérést).
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#516
Írta 2018. január 11. - 19:01
#517
Írta 2018. január 11. - 14:56
Alapjában véve elégedetlen vagyok a kerekemmel (29er), túl könnyen sikerült megroggyantanom az első felnim, ami egy többszörös kéztörést okozott a nyáron, ezért töröm a fejem ilyesmin.
Igen, én is néztem, ezeket a "boostinator" megoldásokat, de arra gondoltam, hogy ha csak a jobb oldali kupakot cserélem egy 10mm-rel hosszabbra, vagy egy 10mm széles hézagológyűrűt teszek erre az oldalra, akkor az elsőagynál a küllőperem távoságok (jobb és bal oldalon is) közel szimmetrikussá válnak, azaz szimmetrikus kereket lehetne belőle fűzni, és nem kellene új agyat venni (jelenleg DT 240-es 15mm-es agyat használok). Pont ezért érdekelne, amit az előzőekben írtam szimmetrikus fűzésű kerék/standard küllőperem táv vs. asszimmetrikus fűzésű kerék/10mm-rel megnövelt küllőperemtáv összehasonlításáról.
#518
Írta 2018. január 11. - 14:24
Ha a meglévő kerekeddel elégedett voltál, akkor sok költséget spórolhatsz meg ezzel: https://r2-bike.com/...le-15x110-Boost
#519
Írta 2018. január 11. - 08:12
Sziasztok!
Boost szabványos teleszkóp vásárlásán töröm a fejem, és ahogy nézegettem az első agyakat, a gyártók 2 féle módon közelítették meg a boost szabvány adta lehetőségeket:
1.) Jópár gyártó a boost első agyak küllőperemtávolságát megnövelte ~10mm-rel, ami azt jelenti, hogy merevebb, de asszimmetrikus kereket lehet belőle fűzni, mint a standard méretű agyakkal.
2.) Chris King, American Classic, nem növelte meg a küllőperem távolságot a standard agyakhoz képest, viszont így szimmetrikus fűzésű kereket lehet belőle fűzni.
Figyelembe véve azt, hogy nekem a célom a minél erősebb kerék fűzése (a merevség másodlagos), melyik fajta agyat érdemes beszereznem? Ha esetleg van objektív külföldi teszt neten (én nem nagyon találtam), mért eredményekkel megköszönném, ha megosztanátok velem.
#520
Írta 2017. december 23. - 11:33
Asszem valahol azt olvastam, hogy 3mm felniszélesség-növekedésnél nő 1mm-el a külső szélessége. A kép alapján nem erőltetném a dolgot...