Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#441
statik

statik

    fórumtag

  • fórumtag
  • 29 posts

Sziasztok lenne egy kérdésem hogy egy gyári DT Swiss M1800 tengelyét átlehet e alakítani sima egyszerű 5mm tengelyesre ha igen tudnátok  belinkelni akár Aliexpress hogy milyet rendeljek hozzá mert a méreteteket nem tudom ezekhez nem értek Az első kerék egy Fox 32 F120 RLCFox 32 F-Series Fit RLC kivéve segítségeteket  Előre is köszönöm !

Adatok 
411m1800.jpg

 

Hátsó Tengely Gyári Trek fuel ex 9

203IMG_20180918_144318.jpg

Hátsó agy 
912IMG_20180918_154849.jpg

Hátsó agy kupakja 
314IMG_20180918_154914.jpg

Szétszedve 
282IMG_20180919_190756.jpg


Edited by statik, 2018. September 20. - 15:25.


#442
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

A segítségeteket kérném.135mm-es kazettás agyat át lehet alakítani 130mm-esre?Előre is köszönöm a választ.

Röviden: NEM

 

Illetve nem érdemes, de lehet. Pl, ha kónuszos, akkor minkét oldalon lehet feltenni keskenyebb kontraanyát a tengelyre, és meg is van a mínusz 5mm. Arra azért nem árt figyelni, hogy a kazetta testre húzott racsni legkisebb foga hogyan viszonyul a támvillához, értsd: nehogy beleérjen, ha pl nagy fogszámú (14t vagy több) foggal indul a sor.  

Gyorszáras agy esetében természetesen a tengelyt is cserélni kell 130-asra. 


Edited by Mars, 2018. September 14. - 14:55.


#443
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 posts

A segítségeteket kérném.135mm-es kazettás agyat át lehet alakítani 130mm-esre?Előre is köszönöm a választ.



#444
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kezdem azt gondolni, hogy ez működőképes, ha már a Newmen árulni fogja:

https://bikerumor.co...ls-you-can-buy/

 

Pontosan nincsen leírva de ha jól veszem ki az alu szett 1100 € környékén van (25 mm) és 1240 grammos (gondolom 1200 € a 30 mm-es). 

http://pirope.net/news/

 

zscs mikor veszel, hogy megnézhessem? :)

kóstolgatsz?!? :D

jól elvagyok az Acrossal meg a DT-kel, nem érzem, hogy szükségem lenne könnyebbre és ezek még viszonylag megfizethetőek is



#445
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Kezdem azt gondolni, hogy ez működőképes, ha már a Newmen árulni fogja:

https://bikerumor.co...ls-you-can-buy/

 

Pontosan nincsen leírva de ha jól veszem ki az alu szett 1100 € környékén van (25 mm) és 1240 grammos (gondolom 1200 € a 30 mm-es). 

http://pirope.net/news/

 

zscs mikor veszel, hogy megnézhessem? :)

 

 



#446
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Chinertown forumon lehet talalni megbizhato gyartot szerintem.
Csak ugy vaktaban karbon felnit biztos nem rendelnek, az alis feedback meg szart se er.
Garit Kinabol el kell felejteni, szerintem ezert szabad csak olyan dolgot rendelni, aminel nem dol ossze a vilag, ha tonkremegy.

Ha valasztanom kene, hogy egy tempos lefelenel melyik felnim szakadjon szet, inkabb a hatsot mondanam ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#447
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Legyen hosszú életű ! De ha mégis garis problémád lenne, hogy küldöd vissza ?

Haver kerekét 8ezerért vitték Németországba, mikor gondja volt. Akkor Kínába mennyiért vinnék ?

Amúgy első kerékbe simán bevállalnám. Szerintem azt bírná gond nélkül.


Edited by marton, 2018. July 26. - 23:49.

Marci

#448
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Egy ilyen szett felni mennyire fekete ló manapság? 

https://www.aliexpre...iceBeautifyAB=0

 

Ilyen árban átlag DT felniket lehet venni aluból, mint pl az X331

 

Na de vajon mi a különbség a drága karbonfelnikhez képest? Ez törősebb, pontatlanabb, kiszámíthatatlanabb? Erre is van 2 év garancia, nyilván ez egy felninél kevéssé érdekes, csupán bukni nem kellene random törés miatt. 

 

Centrírozni egy (bármilyen) karbon felnit ugyanúgy lehet, mint egy alut? A 330g 25mm belső szélességgel nem olyan rossz azért, de talán nem is kiemelkedő. Mit nyer akkor az ember? Stabilitást és merevséget? 



#449
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

gondolkoztam azon is,h mi legyen a megmaradt felnikkel,és küllőkkel. ha találnék 2 db megfizethető árú pl.: daytona agyat,akkor sima liba lenne. befűzném őket,és mehetnének a téli bringámba. azokat a kerekeket meg eladnám vlmi alacsony áron,h ne foglalják itthon a helyet. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#450
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Don, az ursus hátsó kerekemnel teljesen eltérő volt a két perem hátul. 48 mm hajtás és 44 mm ellenoldalon, 16:8 kullozessel. A te agyad is tudná ezt, 24 furatos felnivel. Akkor bal oldalra csak minden második lyukba került volna kullo

tudom,h meg lehetne csinálni,de az open pro nem ilyen felni,de jó ez így nekem. így kisebb az esély az agyperem törésre,és a kerék is erősebb. nem lesz gond,h véletlenül elszakadna egy küllő. még simán hazatudnék menni vele. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#451
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Don, az ursus hátsó kerekemnel teljesen eltérő volt a két perem hátul. 48 mm hajtás és 44 mm ellenoldalon, 16:8 kullozessel. A te agyad is tudná ezt, 24 furatos felnivel. Akkor bal oldalra csak minden második lyukba került volna kullo
  • donciccio likes this

#452
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

egy kis kiegészítés: küllő hosszak. itt volt egy kis miújság,mert az open pro-hoz a neten több erd adatot is megadnak. 605 mm,és 602 mm közt adta meg sok hely. végül is 602 mm-el számoltam,és ez volt a befutó. egyedül a hátsó kerék,hajtás oldalában voltam biztos,mivel az eddig is 3 keresztre volt fűzve,és eddig is open pro-t használtam. ahol vettem ott páros méretek voltak. 292-est rendeltem. elbírna egyel nagyobb küllőt is,mivel nem 292-nek mértem,hanem csak 291-nek. van küllőmérő "vonalzóm". azzal mérve mindegyik méret,amit rendeltem 1 mm-el rövidebbnek mutatta magát. a többi küllő viszont pont tuti méret lett. azokból nem lett volna szabad egy mérettel nagyobbat venni. ami még érdekes volt,h a campa hátsó agynak két különböző méretű a furatköre. hajtás oldalon 46 mm,és a másikon meg 44 mm. ebből is adódik,h bőven jó a 291-292-es küllő oda. 

 

adatok:

- első kerék: 284 mm-es küllők (mért adat: 283 mm) radiális fűzés, 38,5 mm-es furatkör

- hátsó kerék: hajtás oldalon 292 mm-es küllők (mért adat: 291 mm) 3 kereszt, 46 mm-es furatkör. nem hajtás oldal 282 mm-es küllők (mért adat: 281 mm) radiális fűzés, 44 mm-es furatkör.


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#453
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

alkatrész lista,és tömeg adatok

h.agy: campa record 241 gramm

e. agy: campa titán record 121 gramm

felnik: mavic open pro,32 lyukas, 435 gramm/db

küllők: sapim cx-ray kb 150 gramm/32 db

küllő anyák: dt alu 10 gramm/32 db

 

a képeken lehet látni a kész kerekek tömegét. kb egy zonda kerékszett súlyában van,csak több küllővel. eddig is volt egy hasonló kerékszettem,csak annál nem lapított,hanem sima húzott küllők voltak,3 keresztre fűzve. tömegre az még egy picit könnyebb is volt,mert az egyik open pro felni valamiért csak 415 grammot nyomott a mérlegen. a küllők kb ebben a súlyban voltak. 

 

miért sapim cx-ray? a sima húzott küllő is megfelelt volna,de rossz szerelni. folyton eltekeredik,és a centrírozást megnehezíti. ezt a lapított küllőt,meg szerszámmal meg lehet fogni. tök 1xű vele dolgozni. mondjuk rohadt drága. :(

 

tapasztalatok: még nem sokat mentem vele. csak kb 200-250 kilit. tetszik. nem tudom azt mondani,h gyorsabb lenne a régebbi szetthez képest,de nagyobb tempónál,lejtőn kicsit stabilabbnak érződik. talán ott kijön a lapított küllők,és a fűzésminta előnyei. az első kerék talán egy kicsit merevebb a sima 3 keresztre fűzötthöz képest. talán a hátsó is,de erről nem vagyok meggyőződve. 

 

a fekete leves: 2x kellett a kerekekkel dolgoznom,mert nem menetrögzítővel raktam össze az első körben a küllőket,és a nipliket. most már pótoltam ezt a hiányosságát a keréknek,így remélem nem lesz gond vele.

 

 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#454
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

32_5363.jpg62_8428.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#455
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

41_1868.jpg60_1626.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#456
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

elkészült végre a kerékszettem. :) gyorsan néhány kép,aztán a szöveg.

78_7336.jpg79_7822.jpg


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#457
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ez ilyen. Élő beszédben nincs szeptember, október, infarktus, szektor vagy optika. Van helyette szettember, ottóber, infartus, szettor vagy ottika. Az X kiejtése rendszerint z vagy sz, a ksz és gz formákat a legtöbb ember kerüli, így taxi helyett tasszi, xerox helyett zerosz elég gyakori. Ezek valóban segítik a kiejtést, mert a randa-gusztustalan mássalhangzó-torlódásokat hivatottak kiküszöbölni. (akárcsak az István-Esztebán-Iskola alakok.. ^^ )

 

Beszédben nagy variabilitás van, sokszor előfordul spontán beszédben b-v csere (a ber-re végződő hónapoknál szinte mindig nálam), ritkábban sporadikus rhótacizmusok (főleg, ha az l utáni szótagban van r, így pl. bilirubinból birirubin lesz, amit tovább redukálsz birubinnak. 

 

Egyébként, ha a centrizál, centríroz vagy centrum kiejtését könnyíteni akarom, sokkal természetesebb-könnyebb a t-t kihagyni szerintem. :) 

 

Attól, hogy valaki képtelen (kéttelen..) helyesen kiejteni, leírni le kellene tudni. :) 

 

Ez az én véleményem-észrevételem-megfigyelésem. A beszéd törekedhet-törekedjen is a könnyedebb kiejtésre, természetesebb hangképzésre, de az írásnak ezt nem feltétlenül kell tükröznie. Én pl. sokszor a szó eleji h-kat is lehagyom (hidroxi-->idrosszi, hektár-->ettár) szintén kiejtéskönnyítés végett, de az írott szövegben erről szó sem lehet >legfeljebb nagyon privát szövegekben<



#458
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

<3 amiért centrírozásnak írjátok <3

http://www.e-nyelv.h...zas-centirozas/


  • Vejne likes this

#459
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
<3 amiért centrírozásnak írjátok <3
  • donciccio likes this

#460
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

pillar küllőkkel van fűzve a kerék? nem csavarodik a titán küllő centrírozásnál? 

Nem tudom mivel van fűzve, nem én fűztem és nem is kellett még centrírozni.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.