Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#401
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Véletlenül futottam bele, hogy ZEE (FH-M640) agyból van 12x135-ös.

Akkor ha kompatibilis a tengelye a neked meglévő (?) 12x142-esével, akkor cserélhető kéne hogy legyen, és voilá.

A robbantott ábra nagyon talányosan 10-es és 12-es tengelyt is felsorol, a 135mm mondjuk nem ebből derült ki, hanem a leírásból.

https://bike.shimano...#cg3SHICFreeHub

https://si.shimano.c...H-M640-3434.pdf

 

kúl! :) köszi! egy bolhás szettet nézegettem, annak kapcsán jött a kérdés, de azért köszi! :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#402
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Véletlenül futottam bele, hogy ZEE (FH-M640) agyból van 12x135-ös.

Akkor ha kompatibilis a tengelye a neked meglévő (?) 12x142-esével, akkor cserélhető kéne hogy legyen, és voilá.

A robbantott ábra nagyon talányosan 10-es és 12-es tengelyt is felsorol, a 135mm mondjuk nem ebből derült ki, hanem a leírásból.

https://bike.shimano...#cg3SHICFreeHub

https://si.shimano.c...H-M640-3434.pdf

shimano 12*142mm hátsó agyat át lehet alakítani 10*135mm-re? tengely és kónuszok&anyák cseréjével esetleg?


  • Kisherceg kedveli ezt

#403
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Miért gondolod stabilabbnak, ha kívül futnak a húzott küllők? (Szerintem nincs számottevő eltérés.)
Az mit jelent, hogy ugyanúgy csavarva, mint a féktárcsa ágai?

 

Jobst Brandt azt írja, hogy lényegében mindegy hogyan fűzöd, de érdemes észben tartani, hogy hajtáskor vagy fékezéskor a húzott küllők valamelyest eltolják a keresztezett másik küllőt. (A húzott feszül, a "nyomott" veszít a feszességből.) Tehát a tárcsafékes első keréknél célszerű a fékezéskor húzott küllőket úgy elrendezni, hogy a fejük az agyperem külső részén támaszkodjanak, és azon belül fussanak, de a keresztezett küllőt így kívülről kerüljék meg. Fékezéskor így még távolabb kerül a féknyeregtől a küllő.
Tárcsafékes hátsó keréknél el kell dönteni, hogy a fékező vagy a hajtónyomaték lesz-e a nagyobb és ennek megfelelően elrendezni a küllőket. Hátul a féknyergen kívül a váltókanál is vészesen közel tud kerülni a küllőkhöz.

 

Erre gondoltam:

 

Shimano-lace-pattern.gif

 

Forrás: https://www.peterver...sc_wheel_Lacing

 

 


Rabbit módosította - 2019. március 04. - 23:06


#404
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Miért gondolod stabilabbnak, ha kívül futnak a húzott küllők? (Szerintem nincs számottevő eltérés.)
Az mit jelent, hogy ugyanúgy csavarva, mint a féktárcsa ágai?

 

Jobst Brandt azt írja, hogy lényegében mindegy hogyan fűzöd, de érdemes észben tartani, hogy hajtáskor vagy fékezéskor a húzott küllők valamelyest eltolják a keresztezett másik küllőt. (A húzott feszül, a "nyomott" veszít a feszességből.) Tehát a tárcsafékes első keréknél célszerű a fékezéskor húzott küllőket úgy elrendezni, hogy a fejük az agyperem külső részén támaszkodjanak, és azon belül fussanak, de a keresztezett küllőt így kívülről kerüljék meg. Fékezéskor így még távolabb kerül a féknyeregtől a küllő.
Tárcsafékes hátsó keréknél el kell dönteni, hogy a fékező vagy a hajtónyomaték lesz-e a nagyobb és ennek megfelelően elrendezni a küllőket. Hátul a féknyergen kívül a váltókanál is vészesen közel tud kerülni a küllőkhöz.



#405
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

igen, néha-néha én. :) a kedvedért megnéztem, mi van itthon. nem annyira egyértelmű, mert nem egyformák. az egyiket én fűztem, a másikat a bc, a harmadikat meg egy ismeretlen holland mester:

 

én fűztem:

elöl: mindkét oldalon húzott belül

hátul: tárcsánál húzott belül, hajtásnál húzott belül

 

bc fűzte:

elöl: tárcsánál húzott belül, jobb oldalon húzott kívül

hátul: tárcsánál húzott belül, hajtásnál húzott belül

 

hollandus:

elöl: mindkét oldalon húzott belül

hátul: tárcsánál húzott belül, hajtásnál húzott kívül

 

eddig egyik sem esett szét. 

legrosszabb esetben felhívod ZöldPont Zolit, biztosan segít. :)

Köszönöm szépen a fáradozást, állati jófej vagy. :)



#406
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

A tudomány mai állása szerint a hagyományos három keresztes tárcsafékes hátsó keréknél mi a legstabilabb küllőfej elrendezés? Első keréknél ugye szimmetrikusan a húzó (keresztező) küllők vannak kívül, ugyanúgy csavarva, mint a féktárcsa ágai, de a hátsó kerék hajtott is, borul az elmélet. Fűz még valaki kereket egyáltalán?

 

igen, néha-néha én. :) a kedvedért megnéztem, mi van itthon. nem annyira egyértelmű, mert nem egyformák. az egyiket én fűztem, a másikat a bc, a harmadikat meg egy ismeretlen holland mester:

 

én fűztem:

elöl: mindkét oldalon húzott belül

hátul: tárcsánál húzott belül, hajtásnál húzott belül

 

bc fűzte:

elöl: tárcsánál húzott belül, jobb oldalon húzott kívül

hátul: tárcsánál húzott belül, hajtásnál húzott belül

 

hollandus:

elöl: mindkét oldalon húzott belül

hátul: tárcsánál húzott belül, hajtásnál húzott kívül

 

eddig egyik sem esett szét. 

legrosszabb esetben felhívod ZöldPont Zolit, biztosan segít. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#407
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A tudomány mai állása szerint a hagyományos három keresztes tárcsafékes hátsó keréknél mi a legstabilabb küllőfej elrendezés? Első keréknél ugye szimmetrikusan a húzó (keresztező) küllők vannak kívül, ugyanúgy csavarva, mint a féktárcsa ágai, de a hátsó kerék hajtott is, borul az elmélet. Fűz még valaki kereket egyáltalán?



#408
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Szerintem nincs 135ös átütő tengely Shimano-ban. És nem is átalakítható sehogy sem.

Ezért jó a DT agy, ott simán cserélgetheted a tengelyvégeket egy pillanat alatt - és még adják is hozzá pont ezeket gyárilag. (legalábbis én megkaptam)


marton módosította - 2019. február 01. - 15:19

Marci

#409
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

 

Hivatalosan én sem gondolnám, hogy az, viszont átgondolva a 142-es helyére talán tudsz 135-ös átütőtengelyt fogadó hüvelyt tenni, az meg már adapterezhető.

A 135-ös és 142-es agyaknál legalábbis elvileg minden ugyanott van, csak kijjebb lóg a tengely az egyiknél szimmetrikusan. (bár 135-ös átütős Shimano agy nem tudom, volt-e valaha)



#410
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

fogalmam sincs, de a shimano oldalán nézted a robbantott ábrát? hátha abból kiderül valami.

 

be kell vallanom, béna vagyok ahhoz (is), én ott mindig eltévedek.  :rolleyes:  de most próbáltam nézelődni, nem lettem okosabb.... :(

 

edit: Arra jutottam, hogy "hivatalosan" nem tűnik átalakíthatónak... :(

10*135

12*142


Kisherceg módosította - 2019. január 31. - 20:27

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#411
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
fogalmam sincs, de a shimano oldalán nézted a robbantott ábrát? hátha abból kiderül valami.

#412
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

shimano 12*142mm hátsó agyat át lehet alakítani 10*135mm-re? tengely és kónuszok&anyák cseréjével esetleg?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#413
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

még videón keresztül is megfájdult a térdem attól a q-fucktortól...



#414
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

hat lett hely a sarnak :D



#415
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

inkább érdekesség, mintsem valóban releváns tartalom. :)


Kisherceg módosította - 2018. november 28. - 14:40

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#416
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

érdekességképp' a novatec F172SB agyról: sajnos nem kromótengelyes, pedig, ilyen súlynál már elvárnám.. AZONBAN, a magas peremeknek és jól átgondolt peremtávolságoknak hála, hátul a hajtás és nem-hajtás oldal közt küllőhosszban azonos 2x fűzésminta esetén 1mm eltérés van.
...

 

Nem gondolom, hogy a küllőhosszak különbségének csökkentése lényeges tervezési szempont lenne a hátsó agyaknál.
Ha a bal oldali peremet annyira behoznák, hogy szimmetrikus legyen a jobb oldali peremmel, akkor máris egyenlő hosszú az összes küllő és egyenlő feszességű is. Nyilván merevségi okok miatt nem teszik ezt.

 

Ha a küllőfuratok osztókörét más átmérőre választanák meg, ezzel is könnyedén kiegyenlíthetnék a küllőhosszakat, de annyira nem érdekli őket.

Ellenben a küllőgyártók azért gyártanak 2 mm-es hosszkülönbséggel, hogy ne kelljen ilyeneken aggódni.

 

A hagyományos, láncváltós agyak küllőperem elhelyezése valahogy úgy nézhet ki, hogy a jobb oldalit szélre tenni, amennyire csak lehet, a bal oldalon pedig szintén minél távolabb a középsíktól, de ne is túlzottan a szélre, hogy a két oldal küllőinek feszessége ne legyen extrém eltérő. Ezzel aszimmetrikus lesz a merevség, teherbírás, de összességében jobb így, mint egy szimmetrikus, de gyengébb kerék.


nagylaci32 módosította - 2018. november 26. - 17:55

  • gren_tamas kedveli ezt

#417
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

érdekességképp' a novatec F172SB agyról: sajnos nem kromótengelyes, pedig, ilyen súlynál már elvárnám.. AZONBAN, a magas peremeknek és jól átgondolt peremtávolságoknak hála, hátul a hajtás és nem-hajtás oldal közt küllőhosszban azonos 2x fűzésminta esetén 1mm eltérés van.

 

A 3mm-rel eltolt aszimmetrikus felnivel elég jól kiegyensúlyozott küllőfeszesség lesz--> ilyen fűzésnél kevésbé indikált bal oldalra vékonyabb, jobb oldalra vastagabb küllőket fűzni.

 

kíváncsi leszek az első kerékre DT competitionnel, mert, akik ismerik a felnit, mind sapim laser-dt revot javasoltak még 20 küllős verzióhoz is. Gondolom, a merevséggel nem lesz gond. 

 

Amúgy még tetszetősek a "Koozer" fantázianevű agyak az árkategóriában, de, azokból nem találtam Campy szabadonfutóst.. 



#418
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

nem régiben építettem a téli bringámba kerekeket. dt 2-1,5-2-es küllőkkel van mindenhol fűzve. azt hiszem le fogom cserélni hátul,a hajtás oldalon a küllőket. van itthon elég sok megmaradt küllő,így sima 2 mm-esekkel átfűzöm majd,ha lesz rá egy kis időm. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#419
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás


semmi mégis. a fékjeim miatt nem fér el a széles felni. 

na, én pl. ezért nem vettem farsportséktől karbon peremest, pedig holland raktárból szállították volna& kérésre választhattál agyat-küllőket-fűzésmintát.

 

354HTB1OnpZMFXXXXXxXXXXq6.jpg

 

hiába tetszik jobban a 38-45 profil. (egyébként azért baráti cég, mert nyugodtan kérhetsz előre-hátra más magasságú felnit, v nem radiál fűzésmintát, küllőből is többfajtát.. korrektek)



#420
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

not bad, de mégis.

 

Borg, akitől a felniket vettem, nagyon utálja azokat a régi 13.6-os kinlineket (pedig a mostani xr22-26-31 felniket nagyon szereti, nem véletlenül matricázza őket saját névre). Szerinte használhatatlanok 28 küllő alatt. 

 

Az XR31 jobb választás, még, ha drágább is picivel. Nagyon nem mindegy, hogy kolbász-tészta-gumislag a felni, vagy valami, aminek van oldalirányú tartása is.. :) meg hát 13.6-os felnire már a 23mm-es is overkill, igazi villanykörte. Ronda.

semmi mégis. a fékjeim miatt nem fér el a széles felni. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A