érdekességképp' a novatec F172SB agyról: sajnos nem kromótengelyes, pedig, ilyen súlynál már elvárnám.. AZONBAN, a magas peremeknek és jól átgondolt peremtávolságoknak hála, hátul a hajtás és nem-hajtás oldal közt küllőhosszban azonos 2x fűzésminta esetén 1mm eltérés van.
...
Nem gondolom, hogy a küllőhosszak különbségének csökkentése lényeges tervezési szempont lenne a hátsó agyaknál.
Ha a bal oldali peremet annyira behoznák, hogy szimmetrikus legyen a jobb oldali peremmel, akkor máris egyenlő hosszú az összes küllő és egyenlő feszességű is. Nyilván merevségi okok miatt nem teszik ezt.
Ha a küllőfuratok osztókörét más átmérőre választanák meg, ezzel is könnyedén kiegyenlíthetnék a küllőhosszakat, de annyira nem érdekli őket.
Ellenben a küllőgyártók azért gyártanak 2 mm-es hosszkülönbséggel, hogy ne kelljen ilyeneken aggódni.
A hagyományos, láncváltós agyak küllőperem elhelyezése valahogy úgy nézhet ki, hogy a jobb oldalit szélre tenni, amennyire csak lehet, a bal oldalon pedig szintén minél távolabb a középsíktól, de ne is túlzottan a szélre, hogy a két oldal küllőinek feszessége ne legyen extrém eltérő. Ezzel aszimmetrikus lesz a merevség, teherbírás, de összességében jobb így, mint egy szimmetrikus, de gyengébb kerék.
Edited by nagylaci32, 2018. November 26. - 17:55.