Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12596 hozzászólás a témában

#4241
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Írtátok, hogy az alu kazettatestet elnyírja az acél kazetta. Ez nekem fura, mert XT sort használtam XTR kazettán, s nem találkoztam ilyennel az ominózus bak nélkül felrakott fogaskerekeken. Ez valós veszély, vagy az XTR már kellõen kemény hozzá, hogy bírja? Azért érdekes, mert a kereket átteszem másik gépbe, ahol esélyes, hogy Deore sort fog csak kapni.


Az xtr kazetta nem alu hanem titán.


A sebesség mindent megold.

 


#4242
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Írtátok, hogy az alu kazettatestet elnyírja az acél kazetta. Ez nekem fura, mert XT sort használtam XTR kazettán, s nem találkoztam ilyennel az ominózus bak nélkül felrakott fogaskerekeken. Ez valós veszély, vagy az XTR már kellõen kemény hozzá, hogy bírja? Azért érdekes, mert a kereket átteszem másik gépbe, ahol esélyes, hogy Deore sort fog csak kapni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4243
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Ha a szétszedést mondjuk egy kiterített rongy felett csinálod, akkor jó eséllyel nem pattannak el a lepotyogó golyók :)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#4244
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Köszönöm a válaszokat, akkor körülbelül jól oldottam meg. Szét is kellene szedni, mivel nyilván tele van retekkel (ez a sárkerekem), de ahhoz még annyira nem értek, hogy bekockáztassam azt, hogy utána a parkettarepedésekbõl kelljen kivadászni a golyókat...:)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4245
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok! Shimano SLX kerékszettemen azt vettem észre, hogy az elsõ kerék nagyon rosszul forog el. (mintha szorulnának a golyók) Életemben nem szereltem még kerékagyat, de kormánycsapágyat már milliószor, s éppen ezért azt gondoltam a jelenségbõl, hogy ha a tengely végén lévõ csavart pont addig lazítom, amíg a szorulás megszûnik, akkor jó lesz. És így is lett, így már szépen forog. Nekiestem két 17-es kulccsal, s kb tizedfordulatonként játszottam vele, hogy "éppenhogy" ne szoruljon. Követtem el hülyeséget? Azt hallottam, hogy van, aki direkt kicsit lógósabbra veszi, számolvána gyorszár szorító hatásával.

nem kell lógósra hagyni, csak ne legyen pont passzentos, mert akkor a gyorszárat összehúzva tényleg szorulni fog egy kicsit. egy további negyed fordulat szerintem elég lesz.
én úgy szoktam, hogy amikor úgy érzem kész van, akkor a külsõ anyára ráfogok, és a kónuszt elkezdem kifelé csavarni. egy picit mindig enged, ami miatt még jobban megszorul a kontraanya meg a kónusz kapcsolata, plusz egy kis játék keletkezik, amit majd a gyorszár megszüntet. de sosem hagyom, hogy lógjon a kerék.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4246
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Sziasztok! Shimano SLX kerékszettemen azt vettem észre, hogy az elsõ kerék nagyon rosszul forog el. (mintha szorulnának a golyók) Életemben nem szereltem még kerékagyat, de kormánycsapágyat már milliószor, s éppen ezért azt gondoltam a jelenségbõl, hogy ha a tengely végén lévõ csavart pont addig lazítom, amíg a szorulás megszûnik, akkor jó lesz. És így is lett, így már szépen forog. Nekiestem két 17-es kulccsal, s kb tizedfordulatonként játszottam vele, hogy "éppenhogy" ne szoruljon. Követtem el hülyeséget? Azt hallottam, hogy van, aki direkt kicsit lógósabbra veszi, számolvána gyorszár szorító hatásával.


Én úgy lövöm be az XT agyaimat, hogy a gyorszár megtépésével szûnjön meg a kerék kotyogása. Ha már szorul, akkor vedd a fáradtságot és szedd szét, lehet, hogy ráférne egy takarítás/újrakenés, még mielõtt szétkopik. ;)

#4247
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Sziasztok! Shimano SLX kerékszettemen azt vettem észre, hogy az elsõ kerék nagyon rosszul forog el. (mintha szorulnának a golyók) Életemben nem szereltem még kerékagyat, de kormánycsapágyat már milliószor, s éppen ezért azt gondoltam a jelenségbõl, hogy ha a tengely végén lévõ csavart pont addig lazítom, amíg a szorulás megszûnik, akkor jó lesz. És így is lett, így már szépen forog. Nekiestem két 17-es kulccsal, s kb tizedfordulatonként játszottam vele, hogy "éppenhogy" ne szoruljon. Követtem el hülyeséget? Azt hallottam, hogy van, aki direkt kicsit lógósabbra veszi, számolvána gyorszár szorító hatásával.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4248
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

kb igen. ratchet wheel system
ennél világosabban nem lehet elmagyarázni: http://www.dtswiss.c...454/Manual.aspx


Ez a rendszer mindig mosolyra fakaszt a DT-nél. Már több mint tíz éve pont ilyen karokat használnak az orvosi mûszerekben is. Még az anyaguk is ez.
Meghúzod mint egy szárnyas anyát és oda állítod a kar szárát ahova szeretnéd.
DT4.2: Több éve több ismerõsöm használja teljes elégedettséggel. Szerintem az a beakadt dolog és a túlfeszített küllõ tette be a kaput neki.


#4249
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kb igen. ratchet wheel system
amikor magad felé meghúzod a kart, akkor a tengelytõl függetlenül szabadon forog, oda állítod ahova akarod. nem láttam még belülrõl de gondolom van valami recés dolog a karban is meg a tengely végén is ami ha össze van feszülve akkor tudod lazítani/feszíteni, amikor meg meghúzod akkor nincs közük egymáshoz és forgathatod a kart szabadon.

ennél világosabban nem lehet elmagyarázni: http://www.dtswiss.c...454/Manual.aspx


majd megnezem otthon - sajnos ez a funkcioja nem tunt fel. majd ha kicsit szarabb ido lesz, akkor egy esztergageppel felfuratom, hatha sikerul kihuzni belole a csavart, es rakni bele egy masikat.

#4250
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás

Egy 400 grammos XC felni nem csodaszer. :) Vigyazni kell ra.


Vigyáztam, de úgy voltam vele, hogy ha a Mátra kék keresztet bírta, akkor túl nagy baja csak nem lehet :) Nem így történt...

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#4251
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
kb igen. ratchet wheel system
amikor magad felé meghúzod a kart, akkor a tengelytõl függetlenül szabadon forog, oda állítod ahova akarod. nem láttam még belülrõl de gondolom van valami recés dolog a karban is meg a tengely végén is ami ha össze van feszülve akkor tudod lazítani/feszíteni, amikor meg meghúzod akkor nincs közük egymáshoz és forgathatod a kart szabadon.

ennél világosabban nem lehet elmagyarázni: http://www.dtswiss.c...454/Manual.aspx

#4252
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás

Térjünk át ide a gumitopikból :)

Tigger: azt tudtam a külföldi fórumos hozzászólások alapján, hogy gondok lehetnek a dt 4.2 felnivel, de mentem vele mátra kék keresztet is és még egy csöpp nyolcas sem került bele, de 5-tel csorogtam le ösvényen, amikor valami beakadt a küllõkhöz és olyan nyolcas lett benne, hogy cserélni kellett tegnap. Eléggé csalódtam, valahogy azt hittem tartósabb egy ilyen árkategóriájú felni...


Egy 400 grammos XC felni nem csodaszer. :) Vigyazni kell ra.

#4253
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

de ez a cucc, úgy mûködik, hogy amikor már nem tudod tovább forgatni a kart a villa miatt, akkor magad felé meghúzod picit a kart és a kívánt pozícióba forgatod. így megint tudsz rajt lazítani...


mint a racsni?

#4254
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

lelazitottam a muanyag kart (amennyire a villa engedte), de nem tudtam meg mindig elforgatni a masik oldalon levo "csavart". ezert kellett leszedni, hogy tovabb tudjam forgatni - ezzel nem is volt gond.


de ez a cucc, úgy mûködik, hogy amikor már nem tudod tovább forgatni a kart a villa miatt, akkor magad felé meghúzod picit a kart és a kívánt pozícióba forgatod. így megint tudsz rajt lazítani...

#4255
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.317 hozzászólás
Térjünk át ide a gumitopikból :)

Tigger: azt tudtam a külföldi fórumos hozzászólások alapján, hogy gondok lehetnek a dt 4.2 felnivel, de mentem vele mátra kék keresztet is és még egy csöpp nyolcas sem került bele, de 5-tel csorogtam le ösvényen, amikor valami beakadt a küllõkhöz és olyan nyolcas lett benne, hogy cserélni kellett tegnap. Eléggé csalódtam, valahogy azt hittem tartósabb egy ilyen árkategóriájú felni...

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#4256
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

de most ezt tényleg hogy sikerült? az a csavar csak azért van ott, hogy egy rugóval a racsnin tartsa kart, nem? annyit kell kibírnia, amikor magad fele húzod a kart, hogy ne essen le. szóval nem kell meghúzni szinte semennyire szerintem.
az meg hogy beragadt mi köze van a mûanyaghoz? csak maga a fogantyú az.


lelazitottam a muanyag kart (amennyire a villa engedte), de nem tudtam meg mindig elforgatni a masik oldalon levo "csavart". ezert kellett leszedni, hogy tovabb tudjam forgatni - ezzel nem is volt gond. amugy egyaltalan nem huztam meg, azert is lepodtem meg, hogy ugy pottyant le, mintha vmi lagy muanyagot szakitana le az ember (4mm atmeroju alu). lehet elottem vki mar elintezte, es csak itt adta meg magat. mindenesetre nem lopta be magat a szivembe.

az rs maxle rendszere nekem 100x szimpatikusabb megoldas.

az a novatec jo lenne helyette? vagy lehet megprobalom kifurni a csavart (mas tipp)? ha ki tudnam hajtani, akkor raknek bele egy masik csavart es kesz. a hasznalata ugye most annyira serult, hogyha turazni megyek, akkor itthon ne feletsem a kart, mert defektnel nem tudom kiszedni a kereket.

#4257
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en is boldogan hasznalom, semmi baja, talan csak a suntour QLOC 15-os rendszere jobb.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4258
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
de most ezt tényleg hogy sikerült? az a csavar csak azért van ott, hogy egy rugóval a racsnin tartsa kart, nem? annyit kell kibírnia, amikor magad fele húzod a kart, hogy ne essen le. szóval nem kell meghúzni szinte semennyire szerintem.
az meg hogy beragadt mi köze van a mûanyaghoz? csak maga a fogantyú az.

#4259
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ez az? ez teljesen kompatibilis? vicc, hogy kevesebb, mint 10edebe kerul :)

Feltöltött kép

#4260
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

az elsõt vagy a hátsót tetted tönkre? Ha az elsõ még jó és nem kell szólj, átveszem, akár cserélhetünk is novatecre.


elol van csak ilyen. mirol is lenne szo pontosan?