Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#4021
Írta 2010. szeptember 20. - 15:00

Azok távtartók.
Berakod a villába,ráhúzod,megszûnik a kotyogás.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4022
Írta 2010. szeptember 20. - 14:58

#4023
Írta 2010. szeptember 20. - 14:56

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4024
Írta 2010. szeptember 20. - 13:12


Amúgy ezen is gondolkodom: Half crow's foot (Illetve a kicsit lentebb részletezett, 32 lyukas hibrid változaton.)
Talán jó kompromisszum lehet.
Fõleg hogy amikor eljutok oda hogy az elsõ kerékben is agyat cserélek, azt úgyis hibrid crow's footra akarom fûzetni, egyrészt a coolság miatt, másrészt meg mert ez adja állítólag a legmerevebb kereket a full radiál után (azt meg nem igazán kockáztatnám azért).
#4025
Írta 2010. szeptember 20. - 07:47

vettem ma egy kerékszettet, amiben hope pro2es agyak vannak. nagyöröm közepette figyelmetlen voltam és nem vettem észre egy aggasztó "kis" hibát..
http://img830.images.../3510/kp026.jpg (bocs a hitvány minõségért)
az ott sajnos törve van. mit kaphatott, hogy így járt..?
"ha bármi baj lenne, szólj nyugodtan." mondta az eladó. asszem szólok.
holnap még beviszem kedvencboltomba, véleménykikér, aztán ha nagyon negatív akkor reklamál.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4026
Írta 2010. szeptember 19. - 22:44

Véleményem szerint az ilyen súlycsökkentés illetve "coolfaktor"növelés nem az élettartamról szól.Jah, olvastam ezt is... Elsõ hallásra van benne logika, de az ellenvéleményekben is, amelyek szerint a legtöbb hátsóagy nincs arra felkészítve, hogy a teljes forgatónyomatékot átvigye a bal oldalra, és a hajtásoldali radiális fûzési minta az agy élettartamát csökkenti.
Ha ilyesmin gondolkodol felejtsd el az olcsó shimanó agyakat is...
Az asszonynak van összerakva ilyesmi igaz ott hajtásoldalt van 8 küllõ radiálisan és a baloldal van 16 küllõ 3 keresztre.

#4027
Írta 2010. szeptember 18. - 14:07

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4028
Írta 2010. szeptember 18. - 10:38

Nekem a Mavic Crossmax st a hangzatos Isopulse technológiával készült.
Magyarul a hajtás oldal radiális ,a bal meg két kereszt.Ez MJani által idézett elméletet támasztja alá.
Viszont a tapasztalás meg az.hogy normál keresztezés esetében valóban törnek a balos küllõk(bár inkább alap minõség esetében.)
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4029
Írta 2010. szeptember 18. - 10:15

Sheldon oldalán pedig ez van:
"A küllõs kerekek számára kulcskérdés, hogy minden küllõ feszessége állandó legyen. Egy különösen aszimmetrikus (soksebességes) hátsó keréken alapesetben nagyon alacsony a baloldali küllõk feszessége. A kemény pedálozás által keltett forgatónyomaték, kombinálva a körkörös súlyterheléssel azt okozhatja, hogy a baloldali 'elõremutató' küllõk teljesen belazuljanak.
A feszülés és lazulás felváltva anyagfáradást okoz a meghajlás pontjában, ami idõvel töréshez vezet.
Félradiális fûzésnél az aszimmetria hajszállal kevesebb lesz, ha a radiális küllõket a perem belsõ oldalán vezeted ('fejjel kifelé'). Továbbá, mivel nincsenek baloldali 'elõremutató küllõk', akármekkora forgatónyomatékot kap az agy, az nem tud a baloldali küllõk meglazulásához vezetni."
Szerintem a gyakorlati tapasztalat lenne a perdöntõ, hogy pl. a hajtásoldali radiális kevésbé állítódik-e el mint a fordítottja.

#4030
Írta 2010. szeptember 18. - 09:57

Ha bemegyek valamelyik nagyobb bringaboltba, akkor lehetséges, hogy tudnak adni nekem különbözõ méretû kazetta hézagolókat? Mert ahova eddig bementem, egy helyen tudtam venni 4 mm-est, de ettõl eltérõ kéne, 2-es vagy 5-ös. Amit szoktak írni, hogy szétbontott hátsó sorokból esik ki hézagoló, az milyen méretû szokott lenni?
#4031
Írta 2010. szeptember 18. - 07:27

Én nem vagyok jó egyszerû fizikából.
Kifejted nekem?
Idézet egy másik oldalról (remélem segít):
"Az erõátvitel szempontjából a legjobb az lenne, ha mindkét oldalon 3szoros vagy 4szeres kereszt fûzés lenne. Viszont a radiális (sugárirányú) és laterális (oldalirányú) erõkkel szemben a radiális fûzésû kerék a legmerevebb (cserébe viszont tangenciális (érintõirányú) erõt nem képes átvinni, ezért csak felnifékes nem hajtott kerekeken használják, pl. országúti elsõ). Ha gondolod levezetem, hogy miért. Mivel a kerékagy merevsége az egész kerék merevségéhez képest nagyságrendekkel jobb, ezért ha csak az egyik oldalon viszünk át erõt, mindegy, hogy melyik oldalt választjuk, viszont az egyik oldali radiális fûzése sokkal ellenállóbbá teszi a kereket radiális és laterális erõkkel szemben, ezért is alkalmazzák (cserébe a hajtás csak feleannyi küllõ tudja átvinni). Azt is tudjuk, hogy a hátsó kerékagy ezeknél a soksebességes bringáknál eléggé asszimetrikus, ebbõl adódik (sok egyéb mellett), hogy a hátsó kerék oldalmerevsége egyik és másik irányba nem egyforma. A kerék középvonalától minél távolabb van fûzve a küllõ, annál nagyobb laterális merevséget kapsz, a radiális merevság viszont ilyen kis szögeknél még alig változik (ez egyszerû trigonometria). Mindezek ismeretében el lehet dönteni, hogy hova tesszük a radiális fûzést és hova a keresztezettet, de ha nem világos segítek. Ha a hajtásoldalt fûzöd keresztezetten és a nem hajtásoldalt radiálisan, akkor a nagyobb laterális merevséget biztosító fûzés kerül nem hajtásoldalra, vagyis a kerék középvonalától távolabb, a laterális erõkkel szemben kevésbé merev fûzés pedig a középvonalhoz közelebb, ebbõl az következik, hogy laterális erõkkel szemben a kerék még asszimetrikusabb lesz mint eddig, a már eddig is merevebb oldalt tovább merevíted, a kevésbé merev oldalhoz pedig nem nyúltál. Viszont ha hajtásoldalra kerül a radiális fûzés, a kereszt pedig a nem hajtásoldalra, akkor a laterálisan kevésbé merev oldalt teszed merevebbé, tehát közelebb kerülsz az ideális állapothoz."
A sebesség mindent megold.
#4032
Írta 2010. szeptember 18. - 01:52

Egyszerû fizika.
Én nem vagyok jó egyszerû fizikából.
Kifejted nekem?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4033
Írta 2010. szeptember 18. - 01:12

#4034
Írta 2010. szeptember 18. - 00:48

Túl sok értelme nincs. Annak viszont van ha a hajtás oldalt fûzzük radiálisra és a másikat keresztre.
Mert a Mavic is úgy csinálja?
Emlékszel rá kinek mi volt az álláspontja?Köszönöm!!!
"Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát? "
Ez tényleg az!
Néhány hónapja (éve?) már volt itt vita ennek a létjogosultságáról Yasec meg tán Atom között.
Nagyon érdekes volt, fõleg hogy mondjuk én is egészen mást gondolok errõl, bár én abszolút nem vagyok olyan tanult mint ÕK!
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4035
Írta 2010. szeptember 17. - 22:55

Sheldon Brown weboldalán olvastam, hogy jó ötlet a hátsó kereket félradiálra fûzni (meghajtás oldalon keresztezett, ellentétes oldalon radiál), illetve sok profi versenyzõ bicóján is láttam már ilyesmit.
Kaptam viszont olyan infót, hogy igen hamar el tud állítódni az ilyen kerék, illetve némi utánaolvasással egymással szöges ellentétben álló infók kavalkádját találtam a neten...Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát?
Túl sok értelme nincs. Annak viszont van ha a hajtás oldalt fûzzük radiálisra és a másikat keresztre.
A sebesség mindent megold.
#4036
Írta 2010. szeptember 17. - 22:18

Köszönöm!!!
"Kicsit vallási kérdés szaga van a dolognak... Használ valaki ilyen fûzésmintát? "
Ez tényleg az!
Néhány hónapja (éve?) már volt itt vita ennek a létjogosultságáról Yasec meg tán Atom között.
Nagyon érdekes volt, fõleg hogy mondjuk én is egészen mást gondolok errõl, bár én abszolút nem vagyok olyan tanult mint ÕK!

#4037
Írta 2010. szeptember 17. - 22:01

Kaptam viszont olyan infót, hogy igen hamar el tud állítódni az ilyen kerék, illetve némi utánaolvasással egymással szöges ellentétben álló infók kavalkádját találtam a neten...

#4038
Írta 2010. szeptember 17. - 20:56

#4039
Írta 2010. szeptember 17. - 20:53

#4040
Írta 2010. szeptember 17. - 20:24

1) nem hiszem el, hogy 90-bõl kijön ez a kerék
2) ettõl még hülyeség, mert ez itthon van, megnézhetõ, próbálható, nem kapsz véletlenül rosszat, nem ver át a posta, nem kell várni rá 4 hetet....
1. ne hidd el.
2. ez egy használt kerék. de, rendben, majd elviszi, akinek megér ennyit egy használt kerék.