Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#4001
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Egyszerûen.
Sima DT vagy sapim rozsdamentes küllõ,2 mm.
3 keresztre.
A fekete erõsebb anyagában,de nagyságrenddel többe kerül.60Ft/240 Ft
Jó fûzéssel a sima is sokáig bírja.
A felni amit vettél nem egy ász darab.
Stlyecom f2 Web Application
itt egyebek mappában találsz egy küllõhossz számító excellt.
Az agy frankó,csak egy árnyalatnyit hagyd kotyogósan õket.
Majd a gyorszár mikor berakod a helyére ,kiveszi a kotyogást belõle.
A manid meg bõven elég hozzá.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4002
Barador

Barador

    vendég

  • fórumtag
  • 170 posts
Üdv néktek!

Visszaolvastam a fórumban, de nem találtam kielégítõ választ, így felteszem a kérdéseimet! Remélem nem haragszotok meg érte! :D

Alaphelyzet: 2 éve nyúzok egy Scott Reflex-et. Lassan, szépen maratonozásra (kompromisszumok nélkül, de nem gyõzelemre hajtóknak) alkalmassá is válik. (Reba, deore, LX, jagwire, XT figyel rajta) Most jutottam oda, hogy egy hidrós deore fékszettet (mindenestül) sikerült beszereznem.

Problematika: Az eddigi V-fék kompatibilis kerekeim átkerülnek az építés alatt álló (a levett alkatrészekbõl) városi rombolómba. :) Eddig be is szereztem SHIMANO-ék FH-M756-os hátsó és HB-M756-os elsõ hatcsavaros agyait, (ez volt olcsó, és a tárcsáim is csavarosak) Valamint egy pár teljesen szûz MACH1 MX DISC felnit (öszesen 64 küllõnek van hely :) ).
És itt jön a baj, ugyanis soha nem fûzettem még kereket, (drága Alex DM180 cimborákkal, és az isten se tudja már milyen küllõkkel sose volt bajom) és minél inkább nézegetem az okosságokat a neten annál inkább összezavarodok. Nem tudom milyen márkájú és/vagy kialakítású és mekkora küllõt vegyek [pl.: DT 2mm-es van szimpla rozsdamentes meg fekete rozsdamentes(meg persze millió fantázianévvel ellátott darab), mi a különbség??? -statikailag persze-], és hogy hol. Vagy ha ez meg is lenne, a fûzés mintájáról se tudok semmit.

Ezért kérem a segítségeteket, mi lehet nekem ideális alternatíva küllõre (és azt hol tudom a legkevésbé kellemetlen áron beszerezni), valamint ha levadásztam minden alkatrészt és beállítok egy bringaszervizbe, mit mondjak...??? fûzzék be... De hogy? Elég ha azt mondom hogy 3keresztes fûzést szeretnék?

Eddig amiben biztosnak érzem magam: én max. 90kilóval terhelem a bringát (az önsúlyán kívül), maratonozásra használom, erõs kerék kell, talán a végig 2mm hosszú küllõ a nekem való (gondolom a terheléseknek jobban ellenáll mint az elvékonyodó társai-ára is barátibb)
Mindennek a fejében össz-vissz van kb. 13.000,-Ft erre a mûveletre, munkadíjjal tokkal-vonóval... (2500/kerék árban számolok, az reális?)

Segítséget elõre is köszönöm!

#4003
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Köszönöm, holnap át böngészem, azaz már ma. :)
Csak hogy, a bikemag.hu-n azt hiszem olyasmit olvastam, hogy a tárcsafék miatt a fékerõ hatása végett máshogy kell fûzni a bal oldalt, mint a jobbat, ezt nem is értettem, hogy-hogyan is érti, mert a leírásból nem jöttem rá. :confused:
Ezzel kapcsolatban vagyok fõleg bizonytalan… :confused:

#4004
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
3keresztre ugyanúgy kell elsõkereket is fûzni, mint hátsókereket.
Wheelbuilding
tudom, hogy angol de ez az etalon.

#4005
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Üdv... :)

Ne haragudjatok, ha volt már hasonló kérdés, de sajnos szükségem lenne a kerék fûzéssel kapcsolatban némi segítség és tanács... :confused:

A saját elképzelésem és kérdéseim a következõk, amikhez kellene némi segítség és némi jó tanács, lévén hogy még nem készítettem ilyen kerékfûzést soha, ma nézegettem a ’YouTobon’ pár videót, de sajnos Angolul van és így nem sokat értek belõle és sajnos amit találtam az a elsõ kerék fûzéssel kapcsolatos, persze azt a videó alapján, le tudnám másolni, de nekem a hátsó agy fûzésére kellene példa...
Amit meg a bikmag.hu-n találtam, az nem rossz, de sajnos vannak dolgok, amiket egyáltalán nem értek, hogy mit ért ez, és az alatt, valamint hogy is kell azt érteni, mert sajnos nem nagyon tudom értelmezni, és nem tudok dönteni, hogy milyen fûzés is lenne számomra a legjobb és legbiztonságosabb megoldás... :confused:

Nos, ennyi bevezetésnek talán elég is, így rátérek a tárgyra. :)

Adva van egy ’V’ fékes City MTB váz, egy 6 sebességes új Shimano menetes tárcsa, valamint egy új, 6 csavaros tárcsás, gyorszáras hátsó menetes agy és egy 26”-os 36 küllõs, dupla falú, nem szegecselt felni.
A kérdésem most még jelen szakaszban csak annyiból állna, hogy milyen fûzést javasoltok mindennapi városi útra és használatra… :confused:
Az Én elgondolásom az eddigi után olvasgatás nyomán a 3 keresztes fûzést választanám, csak hogy mivel a váz már kb. 15 év körüli és eredetileg nincs rajta tárcsaféknek kialakítva a helye, így egy Z adapterrel akarom ezt megoldani, ami állítólag alkalmassá teszi, hogy ’V’ fék helyett tárcsaféket tudjak felszerelni rá… ?
Ezért is kérdezném azt is meg, hogy szerintetek hogy fûzzem a küllõket, mivel nincs ez ügyben tapasztalatom, de szeretek barkácsolni és szerelgetni, amolyan kis (ezermesterke) vagyok és magam szeretném ezt is elvégezni, legalább is megpróbálkozom vele… :)
Arra gondoltam, hogy a jobb oldali küllõket a hajtás oldalon, az elõre irányuló hajtási erõ miatt a felnibe csatlakozó küllõk végeit az agyhoz viszonyítva hátra felé nézve helyezném el.
Majdnem derékszögben állva a kerékagyhoz viszonyítva azt úgy, hogy a küllõ agyfelõli vége, az agy belsõ oldala felé néz és a küllõbõl 9-et így fûznék be, és az elsõ küllõt a szelep helye melletti felém közelebb esõ lukba kezdeném a fûzést a másik 9-et pedig szintén így, csak a küllõ végei kifelé néznének.
A bal oldali küllõk pedig pontosan az ellenkezõ irányban állnának, azaz a tárcsafék miatt a felnibe szerelt és szintén 3 keresztbe fûzött küllõk végei a menetirányban lennének szerelve, és így zárnak be majdnem derékszöget az agyhoz viszonyítva a küllõk… :confused:
Nos, nem tudom, hogy jó elgondolás-e ez így, vagy a bal oldal egyezzen meg a jobb oldali küllõk irányával, azaz a felnibe csatlakozott küllõk végei, hátrafelé nézzenek szimmetrikusan a jobb oldallal megegyezõen… :confused:
Mivel a tárcsa forgása és a tárcsafék közötti erõ a fékezés pillanatában szintén elõre felé hatnak, így annak is húzottnak kell lennie… :confused:

Nos, elõre is bocsánat a hosszú és részletes leírásomhoz és kérdésemhez, de sajnos itt ennél a pontnál, elakadtam az összeszerelésben, hogy melyik formáció is lenne a helyes és biztonságos, még annyit, hogy max. 90-100 Kg terhelésnek lenne kitéve a kerékpár.
Az esetleges válaszotokat és az ezzel kapcsolatosan felmerülõ kérdéseteket, elõre is tisztelettel várom és megköszönöm. :)

#4006
Bringadoki

Bringadoki

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok ! Olvasgattam a radiális meg a keresztes fûzések elõnyérõl meg hátrányáról . Én személy szerint a radiálist nem tartom sem szépnek sem elõnyösnek . Max. annyi elõnye van, hogy kevesebb küllõt lehet használni radiálisan. És a keresztes fûzésben fellépõ feszültség is , csak relatív . Én kb. 20 éve építettem három keresztes és duplán csavart kereket és azóta hiba nélkül mûködik Erdélyben egy olyan úton, ahol aszfalt sincs.

#4007
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
1.8-as, fekete, alu küllõanyára lenne szükségem (1-2db-ra), egy régebbi monti-kerékhez. Lehet ilyet kapni valahol Pesten?

#4008
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Láttam black jack márkájú egész szép és könnyû felniket. Van valakinek velük tapasztalata?


A sebesség mindent megold.

 


#4009
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Szépnek szép, de értelmetlen.
Az egyenes küllõk (minden második) nem segítenek a csavaró igénybevétel átvitelében,
és persze kétféle küllõhossz kell mindkét oldalon, tehát összesen 4 féle küllõ kell bele.

Papíron az az értelme, hogy a radiális küllõk elvileg merevebben tartják a kereket mint az érintõirányúak, ugyanakkor a full radiállal ellentétben nem áldozódik fel teljesen a forgatónyomaték-átvitel sem.

#4010
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,747 posts
Szépnek szép, de értelmetlen.
Az egyenes küllõk (minden második) nem segítenek a csavaró igénybevétel átvitelében,
és persze kétféle küllõhossz kell mindkét oldalon, tehát összesen 4 féle küllõ kell bele.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#4011
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Felhívnám egynémely fórumozó figyelmét az alábbi ikonra:

[ATTACH]2539[/ATTACH]

Amennyiben több hozzászólásra is reagálni kíván a T. fórumozó, akkor az adott hozzászólások alján, jobb oldalt rákattint a fenti jelre (megjelenik az oldalán egy pipa), majd tetszõlegesen választva az így megjelölt postok közül, a "válasz idézettel" ikonra kattintva leírhatja véleményét a beidézett hozzászólások elé vagy után.


#4012
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts
Nem akarok,az elsõ agyam az.Csak kíváncsi voltam.Gondoltam fûzök bele valami jobb minõséget de kíváncsi vagyok,hogy mennyit fog kibírni. :D
650 ft volt.
:)
KROSS Level A2

#4013
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Urak a Trinity agyakat ki gyártja?
:)


Mindegy.Ne végy olyat.

Szopásnak tûnik?


Nekem igen.:)
Marha nagy király vagyok,de nem ennyire,illetve nem látom alátámasztva a dolgot.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4014
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts
Urak a Trinity agyakat ki gyártja?
:)
KROSS Level A2

#4015
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Szopásnak tûnik?

#4016
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

3

de azért a crossmax st-ben nem azok a nyeklõ nyakló véknyított kûllõk vannak :)


Hát tényleg nem.:)

Nincs, csak átlapolódik.
Feltöltött kép
Ill. láttam olyat is, ahol a középsõt fejjel kifelé teszik be, gondolom a feszültség csökkentése végett.


Simán el bírom képzelni,hogy nem fûzök ilyen kereket.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#4017
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts

Nincs, csak átlapolódik.
Feltöltött kép
Ill. láttam olyat is, ahol a középsõt fejjel kifelé teszik be, gondolom a feszültség csökkentése végett.


Ezt disznó lenne kardküllõvel megcsinálni :D
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#4018
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

õ...IZÉ.
Nekem a Mavic Crossmax st a hangzatos Isopulse technológiával készült.
Magyarul a hajtás oldal radiális ,a bal meg két kereszt.Ez MJani által idézett elméletet támasztja alá.
Viszont a tapasztalás meg az.hogy normál keresztezés esetében valóban törnek a balos küllõk(bár inkább alap minõség esetében.)

3

de azért a crossmax st-ben nem azok a nyeklõ nyakló véknyított kûllõk vannak :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4019
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts

Jól látom,hogy meg van tekerve a küllõ?

Nincs, csak átlapolódik.
Feltöltött kép
Ill. láttam olyat is, ahol a középsõt fejjel kifelé teszik be, gondolom a feszültség csökkentése végett.

#4020
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
akkor nincs para, köszönöm