Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#4001
Írta 2010. október 05. - 15:31

Sima DT vagy sapim rozsdamentes küllõ,2 mm.
3 keresztre.
A fekete erõsebb anyagában,de nagyságrenddel többe kerül.60Ft/240 Ft
Jó fûzéssel a sima is sokáig bírja.
A felni amit vettél nem egy ász darab.
Stlyecom f2 Web Application
itt egyebek mappában találsz egy küllõhossz számító excellt.
Az agy frankó,csak egy árnyalatnyit hagyd kotyogósan õket.
Majd a gyorszár mikor berakod a helyére ,kiveszi a kotyogást belõle.
A manid meg bõven elég hozzá.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4002
Írta 2010. október 05. - 15:23

Visszaolvastam a fórumban, de nem találtam kielégítõ választ, így felteszem a kérdéseimet! Remélem nem haragszotok meg érte!

Alaphelyzet: 2 éve nyúzok egy Scott Reflex-et. Lassan, szépen maratonozásra (kompromisszumok nélkül, de nem gyõzelemre hajtóknak) alkalmassá is válik. (Reba, deore, LX, jagwire, XT figyel rajta) Most jutottam oda, hogy egy hidrós deore fékszettet (mindenestül) sikerült beszereznem.
Problematika: Az eddigi V-fék kompatibilis kerekeim átkerülnek az építés alatt álló (a levett alkatrészekbõl) városi rombolómba.


És itt jön a baj, ugyanis soha nem fûzettem még kereket, (drága Alex DM180 cimborákkal, és az isten se tudja már milyen küllõkkel sose volt bajom) és minél inkább nézegetem az okosságokat a neten annál inkább összezavarodok. Nem tudom milyen márkájú és/vagy kialakítású és mekkora küllõt vegyek [pl.: DT 2mm-es van szimpla rozsdamentes meg fekete rozsdamentes(meg persze millió fantázianévvel ellátott darab), mi a különbség??? -statikailag persze-], és hogy hol. Vagy ha ez meg is lenne, a fûzés mintájáról se tudok semmit.
Ezért kérem a segítségeteket, mi lehet nekem ideális alternatíva küllõre (és azt hol tudom a legkevésbé kellemetlen áron beszerezni), valamint ha levadásztam minden alkatrészt és beállítok egy bringaszervizbe, mit mondjak...??? fûzzék be... De hogy? Elég ha azt mondom hogy 3keresztes fûzést szeretnék?
Eddig amiben biztosnak érzem magam: én max. 90kilóval terhelem a bringát (az önsúlyán kívül), maratonozásra használom, erõs kerék kell, talán a végig 2mm hosszú küllõ a nekem való (gondolom a terheléseknek jobban ellenáll mint az elvékonyodó társai-ára is barátibb)
Mindennek a fejében össz-vissz van kb. 13.000,-Ft erre a mûveletre, munkadíjjal tokkal-vonóval... (2500/kerék árban számolok, az reális?)
Segítséget elõre is köszönöm!
#4003
Írta 2010. október 05. - 01:23


Csak hogy, a bikemag.hu-n azt hiszem olyasmit olvastam, hogy a tárcsafék miatt a fékerõ hatása végett máshogy kell fûzni a bal oldalt, mint a jobbat, ezt nem is értettem, hogy-hogyan is érti, mert a leírásból nem jöttem rá. :confused:
Ezzel kapcsolatban vagyok fõleg bizonytalan… :confused:
#4004
Írta 2010. október 05. - 01:05

Wheelbuilding
tudom, hogy angol de ez az etalon.
#4005
Írta 2010. október 05. - 00:42


Ne haragudjatok, ha volt már hasonló kérdés, de sajnos szükségem lenne a kerék fûzéssel kapcsolatban némi segítség és tanács... :confused:
A saját elképzelésem és kérdéseim a következõk, amikhez kellene némi segítség és némi jó tanács, lévén hogy még nem készítettem ilyen kerékfûzést soha, ma nézegettem a ’YouTobon’ pár videót, de sajnos Angolul van és így nem sokat értek belõle és sajnos amit találtam az a elsõ kerék fûzéssel kapcsolatos, persze azt a videó alapján, le tudnám másolni, de nekem a hátsó agy fûzésére kellene példa...
Amit meg a bikmag.hu-n találtam, az nem rossz, de sajnos vannak dolgok, amiket egyáltalán nem értek, hogy mit ért ez, és az alatt, valamint hogy is kell azt érteni, mert sajnos nem nagyon tudom értelmezni, és nem tudok dönteni, hogy milyen fûzés is lenne számomra a legjobb és legbiztonságosabb megoldás... :confused:
Nos, ennyi bevezetésnek talán elég is, így rátérek a tárgyra.

Adva van egy ’V’ fékes City MTB váz, egy 6 sebességes új Shimano menetes tárcsa, valamint egy új, 6 csavaros tárcsás, gyorszáras hátsó menetes agy és egy 26”-os 36 küllõs, dupla falú, nem szegecselt felni.
A kérdésem most még jelen szakaszban csak annyiból állna, hogy milyen fûzést javasoltok mindennapi városi útra és használatra… :confused:
Az Én elgondolásom az eddigi után olvasgatás nyomán a 3 keresztes fûzést választanám, csak hogy mivel a váz már kb. 15 év körüli és eredetileg nincs rajta tárcsaféknek kialakítva a helye, így egy Z adapterrel akarom ezt megoldani, ami állítólag alkalmassá teszi, hogy ’V’ fék helyett tárcsaféket tudjak felszerelni rá… ?
Ezért is kérdezném azt is meg, hogy szerintetek hogy fûzzem a küllõket, mivel nincs ez ügyben tapasztalatom, de szeretek barkácsolni és szerelgetni, amolyan kis (ezermesterke) vagyok és magam szeretném ezt is elvégezni, legalább is megpróbálkozom vele…

Arra gondoltam, hogy a jobb oldali küllõket a hajtás oldalon, az elõre irányuló hajtási erõ miatt a felnibe csatlakozó küllõk végeit az agyhoz viszonyítva hátra felé nézve helyezném el.
Majdnem derékszögben állva a kerékagyhoz viszonyítva azt úgy, hogy a küllõ agyfelõli vége, az agy belsõ oldala felé néz és a küllõbõl 9-et így fûznék be, és az elsõ küllõt a szelep helye melletti felém közelebb esõ lukba kezdeném a fûzést a másik 9-et pedig szintén így, csak a küllõ végei kifelé néznének.
A bal oldali küllõk pedig pontosan az ellenkezõ irányban állnának, azaz a tárcsafék miatt a felnibe szerelt és szintén 3 keresztbe fûzött küllõk végei a menetirányban lennének szerelve, és így zárnak be majdnem derékszöget az agyhoz viszonyítva a küllõk… :confused:
Nos, nem tudom, hogy jó elgondolás-e ez így, vagy a bal oldal egyezzen meg a jobb oldali küllõk irányával, azaz a felnibe csatlakozott küllõk végei, hátrafelé nézzenek szimmetrikusan a jobb oldallal megegyezõen… :confused:
Mivel a tárcsa forgása és a tárcsafék közötti erõ a fékezés pillanatában szintén elõre felé hatnak, így annak is húzottnak kell lennie… :confused:
Nos, elõre is bocsánat a hosszú és részletes leírásomhoz és kérdésemhez, de sajnos itt ennél a pontnál, elakadtam az összeszerelésben, hogy melyik formáció is lenne a helyes és biztonságos, még annyit, hogy max. 90-100 Kg terhelésnek lenne kitéve a kerékpár.
Az esetleges válaszotokat és az ezzel kapcsolatosan felmerülõ kérdéseteket, elõre is tisztelettel várom és megköszönöm.

#4006
Írta 2010. október 02. - 12:33

#4007
Írta 2010. szeptember 30. - 16:38

#4008
Írta 2010. szeptember 24. - 11:54

A sebesség mindent megold.
#4009
Írta 2010. szeptember 21. - 22:26

Papíron az az értelme, hogy a radiális küllõk elvileg merevebben tartják a kereket mint az érintõirányúak, ugyanakkor a full radiállal ellentétben nem áldozódik fel teljesen a forgatónyomaték-átvitel sem.Szépnek szép, de értelmetlen.
Az egyenes küllõk (minden második) nem segítenek a csavaró igénybevétel átvitelében,
és persze kétféle küllõhossz kell mindkét oldalon, tehát összesen 4 féle küllõ kell bele.
#4010
Írta 2010. szeptember 21. - 18:09

Az egyenes küllõk (minden második) nem segítenek a csavaró igénybevétel átvitelében,
és persze kétféle küllõhossz kell mindkét oldalon, tehát összesen 4 féle küllõ kell bele.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#4011
Írta 2010. szeptember 21. - 17:56

[ATTACH]2539[/ATTACH]
Amennyiben több hozzászólásra is reagálni kíván a T. fórumozó, akkor az adott hozzászólások alján, jobb oldalt rákattint a fenti jelre (megjelenik az oldalán egy pipa), majd tetszõlegesen választva az így megjelölt postok közül, a "válasz idézettel" ikonra kattintva leírhatja véleményét a beidézett hozzászólások elé vagy után.
#4012
Írta 2010. szeptember 21. - 17:42


650 ft volt.

#4013
Írta 2010. szeptember 21. - 17:32

Urak a Trinity agyakat ki gyártja?
Mindegy.Ne végy olyat.
Szopásnak tûnik?
Nekem igen.

Marha nagy király vagyok,de nem ennyire,illetve nem látom alátámasztva a dolgot.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4014
Írta 2010. szeptember 21. - 17:07

#4015
Írta 2010. szeptember 21. - 11:41

#4016
Írta 2010. szeptember 20. - 23:30

3
de azért a crossmax st-ben nem azok a nyeklõ nyakló véknyított kûllõk vannak
Hát tényleg nem.

Nincs, csak átlapolódik.
Ill. láttam olyat is, ahol a középsõt fejjel kifelé teszik be, gondolom a feszültség csökkentése végett.
Simán el bírom képzelni,hogy nem fûzök ilyen kereket.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#4017
Írta 2010. szeptember 20. - 22:06

Nincs, csak átlapolódik.
Ill. láttam olyat is, ahol a középsõt fejjel kifelé teszik be, gondolom a feszültség csökkentése végett.
Ezt disznó lenne kardküllõvel megcsinálni


#4018
Írta 2010. szeptember 20. - 15:54

3õ...IZÉ.
Nekem a Mavic Crossmax st a hangzatos Isopulse technológiával készült.
Magyarul a hajtás oldal radiális ,a bal meg két kereszt.Ez MJani által idézett elméletet támasztja alá.
Viszont a tapasztalás meg az.hogy normál keresztezés esetében valóban törnek a balos küllõk(bár inkább alap minõség esetében.)
de azért a crossmax st-ben nem azok a nyeklõ nyakló véknyított kûllõk vannak

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4019
Írta 2010. szeptember 20. - 15:52

Nincs, csak átlapolódik.Jól látom,hogy meg van tekerve a küllõ?

Ill. láttam olyat is, ahol a középsõt fejjel kifelé teszik be, gondolom a feszültség csökkentése végett.
#4020
Írta 2010. szeptember 20. - 15:04
