Sziasztok! FH-M785, ezüst, 36 lyukas, Deore XT hátsó agyat keresnék, újat, nem tud valaki boltban beragadt példányról, esetleg valahol webshopban (raktárból már elvileg nem elérhető). Köszönöm a segítséget.
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#341
Posted 2019. May 28. - 20:04
#342
Posted 2019. May 28. - 12:39
- Kisherceg and ZolkoW like this
#343
Posted 2019. May 24. - 20:35
Alátét 10g 32db, alu (gyári, ami a felnihez jár) küllőanya 14g 32db.
Számoltatok azzal, hogy a speckó DT felninek a tömegébe valószínűleg nincs benne az alátét tömege és a speciális küllőanya is hosszabb (nehezebb), mint a hagyományos?
#345
Posted 2019. May 23. - 23:32
Ha jók az információim, akkor alább látható a meglevő "dögnehéz" WTB és a SUN felni keresztmetszete közel arányosan:
A kérdésem az, hogy szerintetek miért szórakoztak a WTB-nél az igencsak bonyolult 4 kamrás kialakítással?
Nem lehet az, hogy ehhez képest a SUN felniből simán kispórolták az anyagot, ezzel gyengítve a szerkezetét és még drágábban is adják?
Számoltatok azzal, hogy a speckó DT felninek a tömegébe valószínűleg nincs benne az alátét tömege és a speciális küllőanya is hosszabb (nehezebb), mint a hagyományos?
Emellett megemlíteném, hogy a 4 mm-rel kisebb ERD-hez közel 2mm-rel rövidebb küllő is elég, ami 32 db-nál már 1,5 g nyereség büntetlenül a kerék kerületén (Ha már könnyítünk, akkor a felesleges tömegektől szabaduljunk meg először.)
A helyedben én ezeket átgondolnám mielőtt sok pénzért, sok munkával egy könnyebb, de esetleg sérülékenyebb keret építenék.
Nagyon jó gondolatok, köszi!
Szerintem (amennyire emlékszem) a WTB inkább az erős_és_megbízható vonalat képviseli/képviselte, mint a legyen_könnyű_mindenáron irányt. A négy kamrára ebben látom a megfejtést, a nagyobb tömeg meg jött vele.
A speckó DT nálam eleve nem indult az ára miatt, így számomra kb mindegy, hogy mennyi a küllők, alátétek tömege, de a meglátás ettől függetlenül nagyon is jó!
Pénz/meló/eredmény: Jelenleg a Sun áll nyerésre, mivel:
- Úgy tűnik, ezt komplikáció és a küllők cseréjének plusz költsége nélkül be tudnám építeni.
- Attól nem nagyon félek, hogy ne bírná el a szántóföldkerülgető stílusomat meg a 75+ kilómat. Nagyon vacak anyagból kellene lennie, ha ez betenne neki. Eddig nem érkezett olyan vélemény, hogy ne vegyem.
- Elvileg kerekenként kb 150gr lenne a nyereség, szerintem ez már megér(het)i a macerát és azt a kb 20eFt-ot (+posta), amibe kerül. Fűzni is fűztem már, szóval talán menni fog, bár a húzott küllőktől tartok kicsit.
Felesleges tömegektől megszabadulás: asszem ez is nagyon megfontolandó, többet kellene bringáznom, kevesebbet ennem...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#346
Posted 2019. May 23. - 22:28
facepalm: én képes voltam húzott küllőkkel fűzetni agyváltót... mert hogy olyat (húzottat) még úgysem használtam, hát ez buggyant ki belőlem. ne is beszéljünk róla.
#347
Posted 2019. May 23. - 21:48
... a meglévő felnimé meg (elvileg), 604mm... a Rabbit által ajánlott Sun (ez már nem a régi Sunn, két n-el?) Helix SL ERD-je 600mm...
...Nem is értem, húzott küllőkhöz, Hope agyakhoz miért választott ilyen dögnehéz felnit.
Ha jók az információim, akkor alább látható a meglevő "dögnehéz" WTB és a SUN felni keresztmetszete közel arányosan:
vagy
https://photos.app.g...PHBuRKKSJi7NAx8
A kérdésem az, hogy szerintetek miért szórakoztak a WTB-nél az igencsak bonyolult 4 kamrás kialakítással?
Nem lehet az, hogy ehhez képest a SUN felniből simán kispórolták az anyagot, ezzel gyengítve a szerkezetét és még drágábban is adják?
Számoltatok azzal, hogy a speckó DT felninek a tömegébe valószínűleg nincs benne az alátét tömege és a speciális küllőanya is hosszabb (nehezebb), mint a hagyományos?
Emellett megemlíteném, hogy a 4 mm-rel kisebb ERD-hez közel 2mm-rel rövidebb küllő is elég, ami 32 db-nál már 1,5 g nyereség büntetlenül a kerék kerületén (Ha már könnyítünk, akkor a felesleges tömegektől szabaduljunk meg először.)
A helyedben én ezeket átgondolnám mielőtt sok pénzért, sok munkával egy könnyebb, de esetleg sérülékenyebb keret építenék.
- Rabbit likes this
#348
Posted 2019. May 23. - 18:21
Edited by Rabbit, 2019. May 23. - 18:21.
- Kisherceg likes this
#349
Posted 2019. May 23. - 17:54
Ez az? https://www.alpinbik...T-I21-29-2-7017
Ez nem túl könnyű, nem túl széles, de baromi drága... Csak én nem értem, hogy mi értelme van?
Igen.
Gravelre, országútira. Van mindenféle szélességben.
A sebesség mindent megold.
#350
Posted 2019. May 23. - 16:21
Én most wtb kom light i21-et fogok használni. Ez is UST szabvány és könnyű, mondjuk az ára annyira nem barátságos.
Ez az? https://www.alpinbik...T-I21-29-2-7017
Ez nem túl könnyű, nem túl széles, de baromi drága... Csak én nem értem, hogy mi értelme van?
- Kisherceg likes this
#351
Posted 2019. May 23. - 14:37
Közben megkérdeztem, helix sl volt. Van is nekik, de árat nem tudott még rá mondani. Ha meglesz és értelmes, küldöm privátban.
Kb. az árfekvés tükrözi, hogy hegeszett-e, szerintem.
ő az? Egészen barátságos, köszi!
Láttam, hogy írtad az árat, mint szempontot. Egyébként nem a súly miatt ajánlottam. A niplik benne vannak az árban, végül is a másikhoz azt venned kell és ha alut tervezel, annak van azért már ára.
A másik, hogy 22.5 belső felniszélesség már a modernebb vonal, a külsőket is már inkább ezekhez optimalizálják a gyártók, nem a régi 19-20mm-esekhez.
Ezek szerint az általam "megcélzott" a 21mm szélesség amolyan félmodern-semiretro....
Őszintén szólva, az (volt?) a terv, hogy a meglévő* küllők (DT, valamilyen 2-1,8-2 húzott) és anyák (gondolom, alu lehet, mindenesetre szép feketék) maradnak. Mert miért dobjam ki... A gondom, hogy az általam nézett Mavic-ok ERD-je 595.6 mm, a meglévő felnimé meg (elvileg), 604mm. Ez azért elég nagy különbség, sajnos. Viszont a Rabbit által ajánlott Sun (ez már nem a régi Sunn, két n-el?) Helix SL ERD-je 600mm, ami majdnem pont jó, alig van különbség mondhatni "ki nem sz.rja leee?" . Éééés ráadásul 22mm a belső széle, amivel már én is cool kid lennék.
*Ezzel jött Unit, másvalaki válogatta össze a kerék hozzávalóit. Nem is értem, húzott küllőkhöz, Hope agyakhoz miért választott ilyen dögnehéz felnit.
Én most wtb kom light i21-et fogok használni. Ez is UST szabvány és könnyű, mondjuk az ára annyira nem barátságos.
Nekem sajnos nem adják a cumókat... :/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#352
Posted 2019. May 23. - 14:00
29er felniket nézegettem, "hátha" találok valamit, ami könnyebb mint a jelenlegi*. a mostani 21mm (belső) szélességű, nem is nagyon váltanék. (gondolom, az, hogy belső nélkül is használni lehessen, ma már nem nagy kérés.) ezt a hármat találtam, amik árban/tömegben jónak tűnnek:
ár/tömeg arányba a 421 tűnik legjobbnak, kérdés, hogy van-e olyasmi, amit tudnom kellene róla (ami miatt kerülendő), vagy a többiről, illetve ha van ezeknél jobb alternatívára javaslat, megköszönöm.
*a mostani (WTB Trail 29 LaserDisc) valami 570+ gramm, mint kiderült, ami "nem kevés". egyébként nem strapálom a felniket. Mavic 717-et nyúztam vagy tíz évig, nem volt vele gondom. tehát ha van a fentieknél (megfizethető) könnyebbre javaslat, ennek fényében szívesen megfontolom.
Én most wtb kom light i21-et fogok használni. Ez is UST szabvány és könnyű, mondjuk az ára annyira nem barátságos.
A sebesség mindent megold.
#353
Posted 2019. May 23. - 12:05
köszi, de ez másfélszer annyiba kerül, mint amiket nézegettem, ennyit nem fizetnék 40 gramm mínuszért.
Láttam, hogy írtad az árat, mint szempontot. Egyébként nem a súly miatt ajánlottam. A niplik benne vannak az árban, végül is a másikhoz azt venned kell és ha alut tervezel, annak van azért már ára.
A másik, hogy 22.5 belső felniszélesség már a modernebb vonal, a külsőket is már inkább ezekhez optimalizálják a gyártók, nem a régi 19-20mm-esekhez.
- Rabbit likes this
#354
Posted 2019. May 23. - 10:54
Közben megkérdeztem, helix sl volt. Van is nekik, de árat nem tudott még rá mondani. Ha meglesz és értelmes, küldöm privátban.
Kb. az árfekvés tükrözi, hogy hegeszett-e, szerintem.
Edited by Rabbit, 2019. May 23. - 10:57.
#355
Posted 2019. May 23. - 10:43
Fogdostam valami sunt a sógoréknál a boltban, mikor a kerékfűzéssel nyüglődtem márciusban, 500 g alatti volt, de széles volt a 35-ös gumihoz. Dícsérték, hogy jól lehet centrírozni -meg gondolom akciós volt- pedig ők sincsenek amúgy oda a sun-ért. Ebből az infernoból meg van 23-as is, illetve hegesztett és illesztett verzió is. Nem tudom, csak hegesztett érdekel?
bike24-es ezt a két Sun-t találtam, mindkettő 500gr felett van, ennyit nem ér az egész macera.
viszont most némi zavart érzek az erőben a részemről... a Mavic 421 és 621 sem hegesztett, vagy valamit rosszul értek?
https://shop.mavic.c....html#1028=3283
https://shop.mavic.c....html#1028=3283
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#356
Posted 2019. May 23. - 09:49
inferno? olcsó, de alig könnyebb mint a jelenlegi.
Fogdostam valami sunt a sógoréknál a boltban, mikor a kerékfűzéssel nyüglődtem márciusban, 500 g alatti volt, de széles volt a 35-ös gumihoz. Dícsérték, hogy jól lehet centrírozni -meg gondolom akciós volt- pedig ők sincsenek amúgy oda a sun-ért. Ebből az infernoból meg van 23-as is, illetve hegesztett és illesztett verzió is. Nem tudom, csak hegesztett érdekel?
#358
Posted 2019. May 23. - 09:25
#359
Posted 2019. May 23. - 09:01
DT 361?
https://www.bike24.c...0.html?q=dt 361
kétlem, hogy bármikor gondod lenne akár ezzel. Niplinél a DT Pro Lock Squorx kell hozzá, de ezt adják a felnihez. Ahogy a kis alu alátéteket is, ami hasonló a szegecselt felnik szegecseihez.
köszi, de ez másfélszer annyiba kerül, mint amiket nézegettem, ennyit nem fizetnék 40 gramm mínuszért.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#360
Posted 2019. May 22. - 18:35
29er felniket nézegettem, "hátha" találok valamit, ami könnyebb mint a jelenlegi*. a mostani 21mm (belső) szélességű, nem is nagyon váltanék. (gondolom, az, hogy belső nélkül is használni lehessen, ma már nem nagy kérés.) ezt a hármat találtam, amik árban/tömegben jónak tűnnek:
ár/tömeg arányba a 421 tűnik legjobbnak, kérdés, hogy van-e olyasmi, amit tudnom kellene róla (ami miatt kerülendő), vagy a többiről, illetve ha van ezeknél jobb alternatívára javaslat, megköszönöm.
*a mostani (WTB Trail 29 LaserDisc) valami 570+ gramm, mint kiderült, ami "nem kevés". egyébként nem strapálom a felniket. Mavic 717-et nyúztam vagy tíz évig, nem volt vele gondom. tehát ha van a fentieknél (megfizethető) könnyebbre javaslat, ennek fényében szívesen megfontolom.
DT 361?
https://www.bike24.c...0.html?q=dt 361
kétlem, hogy bármikor gondod lenne akár ezzel. Niplinél a DT Pro Lock Squorx kell hozzá, de ezt adják a felnihez. Ahogy a kis alu alátéteket is, ami hasonló a szegecselt felnik szegecseihez.