Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#301
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Sziasztok! Trek Dual Sport kerékpáromhoz keresnék 622-es 32 lyukas felnit , tárcsafékes, szegecselt kivitelt, 1,75"-os szélességű gumival használnám. Ki mit ajánlana? DT, Sun, vagy Mavic márkákat nézegetem 0-20EFt/db kategóriában. Minőség , strapabíróság előny. Köszönöm előre is a válaszokat.

Hétvégén kiveséztem milyen lehetőségeim vannak ebben az árkategóriában. DT-ből indul 545, 533D, M442 - trekking, enduro és all mountain kategóriák, 590-495g súllyal, 120-140kg terhelhetőséggel,8-16EFt-ig terjedő árral. Kilóg a sorból alacsony súlyuk és szélességük miatt X392 és XR331, 440g-380g, 110kg terhelhetőséggel CC kategória 13-20EFt árral. Néztem még a Mavic kínálatát, elég szűkös a választási lehetőség, főleg az árak miatt, XM319 vagy XM824 lenne méretben és árban megfelelő számomra. Sun-t csak 10EFt  árkategóriában találtam Inferno 23 és 27, vagy a Helix TR25. Érdemes-e a felsoroltak közül 20EFt árküszöb tetejéről választani, vagy az arany középutat, pl. DT M442, vagy Mavic XM824?   


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#302
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

khm... szóval volt itt kicsit visszább ez a csipszesített kerekem. az újjáépítéshez használnám a meglévő alu anyákat (ennyivel is olcsóbb), szépen letekeredtek bontáskor, nem volt semmi gond, de VALAKI :D a fülembe tette a bogarat, ezért megkérdezném, hogy ezzel ugye nem szegek meg semmiféle írott/íratlan szabályt?

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#303
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

 

 

Karakoram, miért nincs igazam? Strapabírásról és a minőségről volt szó, erre a tekerési élménnyel ellenérvelsz...

 

 

Érvelés szempontjából nincsen közük egymáshoz, nem ütöttem sorközt. 

A legnehezebb a legstrapabíróbb dolgot a véleményem szerint Bikertiger megmagyarázta: "attól hogy egy felni szarabb anyagból , gyengébb tecnologiával készül és nehezebb nem biztos hogy erősebb is lesz"

 

A kerékpározás élvezetét annyiban hoztam csak be, hogy ha nem 10 000 Ft-ot szán valaki a 2 darab felnire akkor a kerék kapcsán nem ajánlanék olyat, hogy vegye a legnehezebbet.  



#304
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

De pont ezt mondom. Nem rizikós a 20as felnin az 57es gumi. A DT sem hülye, nem engedné (javasolná) ha bármi veszély lenne a dologból.

Szerintem sokan ott rontják el, hogy túl alacsony nyomást választanak és akkor sérül az oldalfal v a perem. Nagyon csábító az alacsonyabb nyomás de sokkal nagyobb vele a sérülés esélye is.

Én nem tudatosan választottam 20as felnit. Csak pont kipusztult a hátsó kerekem és ez volt akciós a németeknél. Szerintem akkor szórták ki az utolsó darab 20mm-es DT kerekeket. Ezek meg is szűntek, már 22,5mm a legkeskenyebb náluk.


Marci

#305
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Sorry ! Dupla post.


marton módosította - 2019. július 27. - 22:49

Marci

#306
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

attól hogy egy felni szarabb anyagból , gyengébb tecnologiával készül és nehezebb nem biztos hogy erősebb is lesz

Nyilván nem a szimpla falú acél felnikre gondolok.
Értsétek úgy, hogy a hasonló technológiai szinten, ugyanolyan alapanyagból készült felnik esetében a nehezebb erősebb is. A gyártó tudja, hogy a nehezebbet csak úgy veszik, ha olcsó vagy erősebb, mint a könnyebb.

 

Ha én mondjuk olyan felnit keresnék ahol a strapabírás komoly szempont, akkor nem a könnyű XC felnik közül válogatnék, hanem az endurora is ajánlottak közül. Pl. 622 méretben, a kérdéses furatszámmal a DT kínálatában 108,9 dollárért van:

  • XR 391 (440 g)
  • EX 471 (530 g)

(Hirtelen ezeket találtam, tudom nem férnek bele a megadott ársávba.) Ugyanaz az ár, a belső szélesség is, de a profilmagassága nagyobb az EX 471-nek így a tömege is és 20 kg-mal több az ajánlott maximális rendszertömeg erre, mint az XR 391-re.

 

Karakoram, miért nincs igazam? Strapabírásról és a minőségről volt szó, erre a tekerési élménnyel ellenérvelsz...

 

Marton, az a táblázat ugyan régi, de a régi és a mai gumik esetleg felniperemek között van érdemi eltérés? A DT táblázata valószínűleg azért megengedőbb, mert érdekük van benne. Te sem vetted volna meg a könnyű, 20-as szélességű felnit, ha a gyártó nem engedi az adott szélességű gumit rászerelni. Egyébként a Sheldon féle táblázat felett azt írja, hogy szinte bármilyen kombináció működhet, csak ne csodálkozz, ha előbb sérül az oldalfal, vagy a felni, esetleg rosszabb lesz irányítani a bringát:

"If you use a very wide tire on a narrow rim, you risk sidewall or rim failure. This combination causes very sloppy handling at low speeds. Unfortunately, current mountain-bike fashion pushes the edge of this. In the interest of weight saving, most current mountain bikes have excessively narrow rims. Such narrow rims work very poorly with wide tires, unless the tires are overinflated...but that defeats the purpose of wide tires, and puts undue stress on the rim sidewalls."



#307
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Amúgy a táblázat is őskori. Szerinte én max kb 50mm-es gumit használhatnék a 20mm-es felnimen.

A DT táblázata sokkal valóságosabb, ott már lazán engedik az 57mm-es (2,35) gumit is. (ami tökéletesen működik)

https://www.dtswiss....upport/manuals/


Marci

#308
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.560 hozzászólás

Ez alapján tudod, hogy nagyjából milyen szélességűt nézegess: https://www.sheldonb...zing.html#width

Minél szélesebb, minél magasabb profilú a felni, annál erősebb, és ezzel a tömege is több. Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért, a minőséggel pedig szerintem nincs gond egyik márkánál sem. Ha hozzáértő kezébe adod fűzni, az pedig a másik, amivel a tartósságot növeled.

 

Ebben biztosan nincsen igazad: "Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért"

Persze a könnyebb alkatrész amelynek a minősége is jó már árban több (sokkal), de pont a kerék/felni-gumi okos és ésszel történő könnyítése nagyon sokat ad hozzá a kerékpározás élvezetéhez. Nem a tizedekről van szó, hanem a kerékpározásról, hogy mennyivel jobb gyorsítani, terelgetni egy olyan kerékpárt amiben könnyű és jó kerék van. 



#309
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

Szép !
Szerencsére te megúsztad. De hát ez egy ilyen sport, itt néha törnek a dolgok. (csontok... :P )
A fékkarnak adnék még egy esélyt, ezek az Avidok - elvileg - jól bírják az ilyet. Nekem is ilyen volt sok évig.
Próbáld meg visszahajlítani ! Láttam már ilyet, jó erős anyag de visszahajlítható.


Igen,a csont volt az első gondolatom, nem szerettem volna megint pár napot kórházban tölteni, mint pár éve.

A fékkart visszahajlítottam valamennyire még ott, hogy tudjam használni (kíváncsi is voltam, hogy működik-e a bend-zone, vagy hogy is nevezik), de sajna a kar tengelye kitágította a házban a helyét, így lötyög. :-(

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#310
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

taco anyone?

 

bővebben itt:

http://forum.bikemag...-ide/?p=1237265

Szép !

Szerencsére te megúsztad. De hát ez egy ilyen sport, itt néha törnek a dolgok. (csontok...  :P )

A fékkarnak adnék még egy esélyt, ezek az Avidok - elvileg - jól bírják az ilyet. Nekem is ilyen volt sok évig.

Próbáld meg visszahajlítani ! Láttam már ilyet, jó erős anyag de visszahajlítható.


Marci

#311
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.270 hozzászólás

 Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért, a minőséggel pedig szerintem nincs gond egyik márkánál sem. 

attól hogy egy felni szarabb anyagból , gyengébb tecnologiával készül és nehezebb nem biztos hogy erősebb is lesz


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#312
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

taco anyone?

 

5d39f60517683a5924133ad3.jpg?width=2000&

 

bővebben itt:

http://forum.bikemag...-ide/?p=1237265

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#313
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Ez alapján tudod, hogy nagyjából milyen szélességűt nézegess: https://www.sheldonb...zing.html#width

Minél szélesebb, minél magasabb profilú a felni, annál erősebb, és ezzel a tömege is több. Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért, a minőséggel pedig szerintem nincs gond egyik márkánál sem. Ha hozzáértő kezébe adod fűzni, az pedig a másik, amivel a tartósságot növeled.



#314
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Sziasztok! Trek Dual Sport kerékpáromhoz keresnék 622-es 32 lyukas felnit , tárcsafékes, szegecselt kivitelt, 1,75"-os szélességű gumival használnám. Ki mit ajánlana? DT, Sun, vagy Mavic márkákat nézegetem 0-20EFt/db kategóriában. Minőség , strapabíróság előny. Köszönöm előre is a válaszokat.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#315
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Találtam Mavic Allroad Elite UST Disc kereket 539-ért német oldalon. Már úton van. Majd át kell centíroztatni a Cannondale 6mm-es eltolással és mehet a bringába.

#316
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Én azt mondanám, inkább DT és 350-es aggyal például, abban már Star Rachet van. Elpusztíthatatlan.

Ezt az oldalt ismered? https://www.actionsp...s-rennrad-disc/

 

Bármit megfűznek szinte, 7 éve vettem először tőlük kerékszettet, ismerősök is innen rendelnek és még mindig 19%-os ÁFÁ-val dolgoznak. Gyönyörűen fűznek, jegyzőkönyvet adnak róla a mért értékekkel (mennyi Nm-el húzták, kilengés oldalra 0,x mm mennyi, aláírás, ki fűzte, stb. Nekem küldtek legutóbb tartalék küllőt is.)

https://www.actionsp...isc-24990?c=701

 

Felni passz. Az alap DT már tubeless ready, azt tudom (470-es)

Küllőből eddig csak DT Aerolite-ot és Sapim CX-ray-t használtam, egyik sem törött/szakadt nálam soha. Sajnos ezeket borsos áron mérik.

 

Köszönöm az oldal linket. Átnézem. Jó dolgok vannak fent.

 

Most Gorilla tape-t raktam fel két rétegben. Ez most tartja a nyomást. Viszont a felni válla a perem mellett nem tubelessre van kialakítva mint írtam is korábban. Túl nagy az ív. Emiatt lecsúszhat a külső. Szerencsére még nem fordult elő ilyen.

 

A kínai Yoeleo-t elvetettem. Egyrészt őrült drága, másrészről a műanyagban nem látok szegecset. Ez nem tudom, hogy mennyire tartós megoldás. Neten van pár kép kiszakadni készülő küllőanyáról. Na ilyet nem szeretnék.

 

Másik opció a Mavic Allroad Elite Disc UST Rose-on. Most jó áron van két hét szállítási határidővel.



#317
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás
Nekem érdekesség,hátha másnak is, meg aztán kapcsolódik: ma a kis boltban vettem bowdenházat, erre szó szót követett, és előkerült valami speckó merevebb műanyag felniszalag, ami pont arra való,hogy ki van alakítva benne a vájat a gumiperem számára, a szelep becsavarós (nem volt benne), talán Bontrager márkájú volt, vagy mindenesetre elhangzott ez a márkanév. Valszeg nem univerzális, de el tudom képzelni,hogy bizonyos együttállásoknál működik.

#318
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

zscs

Köszi a figyelmeztetést. Tényleg rizikós. Nincs válla a felninek.

Csere lesz.

Mavic? DT? Kínai Yoeleo? Utóbbi sem lehet rossz. Három év garancia van rá. DT agy Sapim küllővel. Kérdés a felni. Neten kerestem infót. Szerintem vállalható lenne. Egyedül a felütés állósága a kérdés. Mavic az alu felnis. CX gépre kell. Nem versenyzek, viszont terepen megyek vele. Akár itt a Velencei-hegységben is simán.

 

Én azt mondanám, inkább DT és 350-es aggyal például, abban már Star Rachet van. Elpusztíthatatlan.

Ezt az oldalt ismered? https://www.actionsp...s-rennrad-disc/

 

Bármit megfűznek szinte, 7 éve vettem először tőlük kerékszettet, ismerősök is innen rendelnek és még mindig 19%-os ÁFÁ-val dolgoznak. Gyönyörűen fűznek, jegyzőkönyvet adnak róla a mért értékekkel (mennyi Nm-el húzták, kilengés oldalra 0,x mm mennyi, aláírás, ki fűzte, stb. Nekem küldtek legutóbb tartalék küllőt is.)

https://www.actionsp...isc-24990?c=701

 

Felni passz. Az alap DT már tubeless ready, azt tudom (470-es)

Küllőből eddig csak DT Aerolite-ot és Sapim CX-ray-t használtam, egyik sem törött/szakadt nálam soha. Sajnos ezeket borsos áron mérik.


  • Rabbit kedveli ezt

#319
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Ha a méret és lyukszám (32) jó, akkor ajánlom azt az Iron Cross felnit (Stan's), amiből ha jól láttam, van még akciós az ebike.hu-n.

20mm belül, és elkészítette a házi feladatot tubelessből :)



#320
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
zscs

Köszi a figyelmeztetést. Tényleg rizikós. Nincs válla a felninek.

Csere lesz.

Mavic? DT? Kínai Yoeleo? Utóbbi sem lehet rossz. Három év garancia van rá. DT agy Sapim küllővel. Kérdés a felni. Neten kerestem infót. Szerintem vállalható lenne. Egyedül a felütés állósága a kérdés. Mavic az alu felnis. CX gépre kell. Nem versenyzek, viszont terepen megyek vele. Akár itt a Velencei-hegységben is simán.

eddie1978 módosította - 2019. július 17. - 10:44

  • zscs kedveli ezt