Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#281
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A kalapácsos DT-nél meg a régi Mavic kalapácsos vackoknál kb. bármi csak jobb lehet. :) Kerüljétek ezeket mind! Pechemre, az uj bicaj Cosmic Elite UST-vel jött, szintén a régi kalapácsos Mavic reteszelés és a borzasztó műanyag/Nylon betét a racsniban. Megy is fel a télen az apróhirdetőre...

 

A kotyogásra sajnos nem tudtam reagálni az előző hsz.-ban, nem volt ötletem sem rá.



#282
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Ez a Mavic nem recseg, hanem kotyogott a csapágy. Most jó miután megkoccoltam picit kézben. A DT R24 és X1900 vagy mi volt, kalapácsos racsnija kaka. Ugrik egy jó hangos kattanás kíséretében. A Mavic Aksium és ez az Allroad ratchet-es. Fényévekkel jobb mint a DT kalapácsos volt.



#283
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

ismerős, DT R24 disc-ből a második kerékszettem van már egy ideje. A mostani második is recseg, pont, mint a Mavic. Sajnos ebben ugye a DT legolcsóbb kalapácsos rendszerű reteszelése található, meg sem közelíti a Star Rachet minőségét és pláne, tartósságát... Friss és alapos zsírozás után, 2 hónap esős használat után tavasszal már rozsda fogadott belül, például.



#284
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Na még egyet a Mavic-hoz. Írtam, hogy szétkaptam a QRM Auto miatt. Azt rendben találtam. Akkor kézben megpróbáltam kiütni a csapágyakat. Nem ment. Le kellett volna támasztani valamire, de a lakásban nem akartam barmolni. Azóta úgy tűnik, nincsen kotyogás. Mentem vele 100 körül és stabil.
Az előző DT R24 disc kerekemnél tapasztaltam hasonlót, amikor a beállt hátsó csapágyat cseréltem. Az újat beütve szoros lett. Tengelyt megütve laza. Néhány próba után jó lett.
Lehet itt is ez van, mert sem a házban sem a tengelyen nem úszik a csapágy. Igazából nem értem teljesen miért van benne a hullámos alátét a belső gyűrűnek feszítve (ha jól emlékszem csak a belsőn, bár úgy lenne értelme ha a külsőnek támasztana).

Edited by eddie1978, 2019. September 09. - 17:29.


#285
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Találtam Mavic Allroad Elite UST Disc kereket 539-ért német oldalon. Már úton van. Majd át kell centíroztatni a Cannondale 6mm-es eltolással és mehet a bringába.

Ha előbb tudom, hogy Cannondale, akkor különösen ajánlottam volna az ActioSports-féle fűzetést, a webes konfigurátorjukban ott van ez az opció. Plusz hát 540-550 körül fullos, DT240s agyakkal szerelt szett is kijön. :rolleyes:

Mavic nekem a sokadik van most, bringával jött egy Cosmic Elite, vadiúj és már most kattog. Tudom, ez tipikus Mavic betegség meg nem igazán issue, de engem zavar. Nekem ugye felnifékes van, nem tárcsás, jövőre szerintem ez lesz helyette - és nem csak mert -400 gramm... :) https://www.actionsp...40g-23349?c=173



#286
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

A felnit is lemérted, amikor a küllőhosszat kalkuláltad vagy hittél a gyártónak? Én azt a módszert használom, hogy egy fix (200 mm) méretre levágott küllőre rátekertem egy küllőanyát pontosan addig, hogy ne lógjon ki a küllő belőle. Ebben a pozícióban ráragasztottam és 2 db ilyen eszközzel meg egy vonalzóval lemérem a felnik átmérőjét, mielőtt küllőt választok hozzá.

 

1,8 mm-es küllőt csak húzott verzióban ajánlanék. A menet legalább olyan átmérőjű legyen, mint a hagyományos 2 mm-eseken. Ha az 1,8 mm-es huzalból alakítják ki a menetet, akkor a menetárokban még kisebb az átmérő + feszültséggyűjtő hely is. Ezekkel az a tapasztalat, hogy ha jól is van megépítve a kerék, a nehezebb bringások alatt néha elpattan 1-1- küllő a menetnél.

 

Ezt a módszert ismerem olvasmányélményeimből, de most (sem) alkalmaztam. Hittem (hinni akartam) a gyártónak, mert a felnivel együtt rendeltem meg a küllőket is. A hátsónál érdekes módon nem volt ilyen gondom, szóval UFO. :)

 

Igen, húzottal szeretnék majd próbálkozni, nem szeretném magamat feleslegesen szívatni, meg az a pár gramm aztán tényleg nem éri meg (nekem). Köszi a megerősítést! :)

 

Reggel beépítettem őket. Nagyon büszke vagyok magamra, terhelésre hangjuk sem volt, semmi pattogás, szóval bizakodok. (Eddig minden kerekem megszólalt egyszer-kétszer.)

 

Eddig, ha nem is nyűg, de inkább "tudjuk le és menjünk gurulni" dolog volt számomra a fűzés, mostanra egyre jobban szeretem. Sajna ez is költséges hobbi egy kicsit. :D


Edited by Kisherceg, 2019. August 09. - 09:47.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#287
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

A felnit is lemérted, amikor a küllőhosszat kalkuláltad vagy hittél a gyártónak? Én azt a módszert használom, hogy egy fix (200 mm) méretre levágott küllőre rátekertem egy küllőanyát pontosan addig, hogy ne lógjon ki a küllő belőle. Ebben a pozícióban ráragasztottam és 2 db ilyen eszközzel meg egy vonalzóval lemérem a felnik átmérőjét, mielőtt küllőt választok hozzá.

 

1,8 mm-es küllőt csak húzott verzióban ajánlanék. A menet legalább olyan átmérőjű legyen, mint a hagyományos 2 mm-eseken. Ha az 1,8 mm-es huzalból alakítják ki a menetet, akkor a menetárokban még kisebb az átmérő + feszültséggyűjtő hely is. Ezekkel az a tapasztalat, hogy ha jól is van megépítve a kerék, a nehezebb bringások alatt néha elpattan 1-1- küllő a menetnél.


  • Kisherceg likes this

#288
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Blog ON

 

Kész is a két hete csipszesített (és a teljesen jó hátsó) kerekem felnicseréje. Elsőre boltban akartam megcsináltatni, de aztán úgy döntöttem, jobb ha én csinálom, sokkal szórakoztatóbb, plusz magamnál egyszerűbb reklamálni, ha valami balul üt ki....  Az agyak a meglévő Hope Pro 2 (hátul SS verzió), a küllőzés kutyaközönséges 2mm-s Sapim Leader, az anyák a bontott kerekekből mentett DT aluk (12mm), a felnik SUNRinglé Helix TR25 SL (mérve 455gr). A lecserélt, "dögnehéz" WTB LaserDisc Trail 29 felni 585 gramm. Összesen 100 gramm "esett le" kerekenként.

 

A fűzéssel (sima három kereszt, semmi faxni) kapcsolatban egy-két tapasztalás:

-> Elsőnek az elsőt fűztem, mert már korábban lebontottam a kukás felnit. Érdekes, hogy mikor elkezdtem húzni a küllőket, meglehetősen csipsz alakú volt az egész, de könnyen kiegyenesedett. A hátsó pont fordítva volt, a sokadik feszítős körben voltam, amikor kezdett megjelenni egy-két nyolcas az addig szögegyenes felniben és valamivel nehezebb is volt kiegyenesíteni.

-> Hiába ellenőriztem négy (!!) progival (amik nem is adtak egyforma eredményt...) a küllőhosszakat, az első kerékben sajnos kicsit túllógnak a küllővégek az anyákon, simán lehetett volna egy mérettel rövidebb mindkét oldal. (Az agyat le is mértem és neten is csekkoltam, mégis...)

-> Kicsit tartottam az alu anyák ismételt használatától. Végül nem volt különösebb gond, de egy-kettő azért viseltesebb kicsit, mint új korában. Remélem, nem lesz azért gond és főleg nem kell egyhamar centríroznom...

-> Nem mertem 1,8-as küllőkkel próbálkozni, mert féltem a csavarodástól (meg a 2-es olcsóbb is és nem is sokkal nehezebb). Mégis, legközelebb nekiugrok az 1,8-nak, mivel (egyelőre) úgy tűnik, ügyes voltam, többször is feszültségmentesítettem, ill. ügyeltem a "kicsit túlhúzod, aztán 1/8-ot vissza) részre is, így nem pattognak a küllők, akárhogy is nyomkorászom a kész kereket. Persze a puding próbája az evés, egyelőre nincsenek beszerelve, mert...

-> ...mert a csodás Schwalbe szalagra hiába van ráírva, hogy 22mm széles, valójában csak 20mm. (Meg amúgy is késő van...)

-> Rájöttem, hogyan oldható meg, hogy a küllőanya ne essen bele a felnibe, hanem könnyedén a helyére találjon. Célszerszám sem kell hozzá... :)

 

Végül pár kép, mert ugye ha nincs kép, meg sem történt:

-> Első kerék:

48491173982_e0efdb5ec3_b.jpg

 

-> Hátsó kerék (itt még nincs kihúzva):

48491000371_7412d14112_b.jpg

 

 

-> Hope Pro 2 Trial SS mérlegen:

48491006536_51e18e7903_b.jpg

 

Ezt meg csak úgy. :)

 

Blog OFF

 


  • ZolkoW and Rabbit like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#289
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Megvan a Mavic Allroad Elite (ez az acélküllős) kerékszett. Jó. Nincs küllőfurat hála istennek. Ellenben a felni profilja miatt szuperül tartja a külső peremét, ami egy Mitas X-Field külső. Érdekes de a Mavic külsővel műhelypumpával is fel tudom fújni még úgy is ha a külső pereme bent van a felni közepén a profil mély részén. Viszont nem tartja jól a levegőt. A Mitas külsőt nem tudtam felfújni a műhelypumpával csak a boosterrel. Ez azonban szépen tartja a levegőt folyadék nélkül is.

Mivel a Cannondale 6mm eltolással tervezte meg a hátsó agy pozícióját, elvittem centírozni. Kicsit félre ment az infó, mert a 6mm felni eltolás a központosság mérővel nézve 12mm kell elgyen. Nekem ez csak 6mm ami 3mm eltolást jelent. Én aki még életében nem centírozott, nekiálltam a maradék 3mm-t elhúzni a Cannondale Youtube videó alapján. Tudom nem egy 500€-s kerékszetten kellene gyakorolni. Sikerült is, persze maradt benne bőven korrigálni való. Majd holnap finomítok rajta. Van mérőórám. Majd azzal ellenőrzöm. Abban jobban bízok mint a szememben.

 

Amit észrevettem már a külső felrakásnál, hogy nagyon jól tartja a gumi peremét. Hangosan pattanik a helyére és kell erő ahhoz hogy benyomjam középre a külső peremét. Szépen tartja a nyomást akkor is amikor megpróbáltam a peremnél ujjal benyomni. Nem eresztett levegőt. Amikor leengedtem a folyadék betöltéshez, akkor is a helyén maradt. Szelepen keresztül benyomtam a folyadékot és a műhelypumpával felfújtam.

 

Mentem vele egy kört most este. Könnyebb dönteni és kanyarodni a bringával. A 200g ennyit jelent (Aksium 1920g, Allroad 1720g). Valószínű a felni lehet a könnyebb az Aksium-hoz képest. Kisebb a perdülete. Még tekerés közben is érzem hogy könnyebben dől jobbra-balra.

 

Eddig jó. Remélem holnap ki tudom centírozni rendesen és nem kell elvinnem megint. Ügyesen leverték két helyen a felni peremét. Ezt csak itthon vettem észre mert a külsőt visszarakták és úgy nem látszott.

 

Az Aksiumot megnéztem. A Gorilla Tape jó megoldásnak látszik tubeless szalagnak. Két rétegben raktam fel. Az első keréken még a DT van. Az elég gatya ahogyan kinéz. Holnap rakok fel képeket.


Edited by eddie1978, 2019. July 31. - 00:21.


#290
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 posts

Sziasztok! Trek Dual Sport kerékpáromhoz keresnék 622-es 32 lyukas felnit , tárcsafékes, szegecselt kivitelt, 1,75"-os szélességű gumival használnám. Ki mit ajánlana? DT, Sun, vagy Mavic márkákat nézegetem 0-20EFt/db kategóriában. Minőség , strapabíróság előny. Köszönöm előre is a válaszokat.

Hétvégén kiveséztem milyen lehetőségeim vannak ebben az árkategóriában. DT-ből indul 545, 533D, M442 - trekking, enduro és all mountain kategóriák, 590-495g súllyal, 120-140kg terhelhetőséggel,8-16EFt-ig terjedő árral. Kilóg a sorból alacsony súlyuk és szélességük miatt X392 és XR331, 440g-380g, 110kg terhelhetőséggel CC kategória 13-20EFt árral. Néztem még a Mavic kínálatát, elég szűkös a választási lehetőség, főleg az árak miatt, XM319 vagy XM824 lenne méretben és árban megfelelő számomra. Sun-t csak 10EFt  árkategóriában találtam Inferno 23 és 27, vagy a Helix TR25. Érdemes-e a felsoroltak közül 20EFt árküszöb tetejéről választani, vagy az arany középutat, pl. DT M442, vagy Mavic XM824?   


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#291
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

khm... szóval volt itt kicsit visszább ez a csipszesített kerekem. az újjáépítéshez használnám a meglévő alu anyákat (ennyivel is olcsóbb), szépen letekeredtek bontáskor, nem volt semmi gond, de VALAKI :D a fülembe tette a bogarat, ezért megkérdezném, hogy ezzel ugye nem szegek meg semmiféle írott/íratlan szabályt?

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#292
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

 

 

Karakoram, miért nincs igazam? Strapabírásról és a minőségről volt szó, erre a tekerési élménnyel ellenérvelsz...

 

 

Érvelés szempontjából nincsen közük egymáshoz, nem ütöttem sorközt. 

A legnehezebb a legstrapabíróbb dolgot a véleményem szerint Bikertiger megmagyarázta: "attól hogy egy felni szarabb anyagból , gyengébb tecnologiával készül és nehezebb nem biztos hogy erősebb is lesz"

 

A kerékpározás élvezetét annyiban hoztam csak be, hogy ha nem 10 000 Ft-ot szán valaki a 2 darab felnire akkor a kerék kapcsán nem ajánlanék olyat, hogy vegye a legnehezebbet.  



#293
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

De pont ezt mondom. Nem rizikós a 20as felnin az 57es gumi. A DT sem hülye, nem engedné (javasolná) ha bármi veszély lenne a dologból.

Szerintem sokan ott rontják el, hogy túl alacsony nyomást választanak és akkor sérül az oldalfal v a perem. Nagyon csábító az alacsonyabb nyomás de sokkal nagyobb vele a sérülés esélye is.

Én nem tudatosan választottam 20as felnit. Csak pont kipusztult a hátsó kerekem és ez volt akciós a németeknél. Szerintem akkor szórták ki az utolsó darab 20mm-es DT kerekeket. Ezek meg is szűntek, már 22,5mm a legkeskenyebb náluk.


Marci

#294
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Sorry ! Dupla post.


Edited by marton, 2019. July 27. - 22:49.

Marci

#295
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

attól hogy egy felni szarabb anyagból , gyengébb tecnologiával készül és nehezebb nem biztos hogy erősebb is lesz

Nyilván nem a szimpla falú acél felnikre gondolok.
Értsétek úgy, hogy a hasonló technológiai szinten, ugyanolyan alapanyagból készült felnik esetében a nehezebb erősebb is. A gyártó tudja, hogy a nehezebbet csak úgy veszik, ha olcsó vagy erősebb, mint a könnyebb.

 

Ha én mondjuk olyan felnit keresnék ahol a strapabírás komoly szempont, akkor nem a könnyű XC felnik közül válogatnék, hanem az endurora is ajánlottak közül. Pl. 622 méretben, a kérdéses furatszámmal a DT kínálatában 108,9 dollárért van:

  • XR 391 (440 g)
  • EX 471 (530 g)

(Hirtelen ezeket találtam, tudom nem férnek bele a megadott ársávba.) Ugyanaz az ár, a belső szélesség is, de a profilmagassága nagyobb az EX 471-nek így a tömege is és 20 kg-mal több az ajánlott maximális rendszertömeg erre, mint az XR 391-re.

 

Karakoram, miért nincs igazam? Strapabírásról és a minőségről volt szó, erre a tekerési élménnyel ellenérvelsz...

 

Marton, az a táblázat ugyan régi, de a régi és a mai gumik esetleg felniperemek között van érdemi eltérés? A DT táblázata valószínűleg azért megengedőbb, mert érdekük van benne. Te sem vetted volna meg a könnyű, 20-as szélességű felnit, ha a gyártó nem engedi az adott szélességű gumit rászerelni. Egyébként a Sheldon féle táblázat felett azt írja, hogy szinte bármilyen kombináció működhet, csak ne csodálkozz, ha előbb sérül az oldalfal, vagy a felni, esetleg rosszabb lesz irányítani a bringát:

"If you use a very wide tire on a narrow rim, you risk sidewall or rim failure. This combination causes very sloppy handling at low speeds. Unfortunately, current mountain-bike fashion pushes the edge of this. In the interest of weight saving, most current mountain bikes have excessively narrow rims. Such narrow rims work very poorly with wide tires, unless the tires are overinflated...but that defeats the purpose of wide tires, and puts undue stress on the rim sidewalls."



#296
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Amúgy a táblázat is őskori. Szerinte én max kb 50mm-es gumit használhatnék a 20mm-es felnimen.

A DT táblázata sokkal valóságosabb, ott már lazán engedik az 57mm-es (2,35) gumit is. (ami tökéletesen működik)

https://www.dtswiss....upport/manuals/


Marci

#297
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Ez alapján tudod, hogy nagyjából milyen szélességűt nézegess: https://www.sheldonb...zing.html#width

Minél szélesebb, minél magasabb profilú a felni, annál erősebb, és ezzel a tömege is több. Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért, a minőséggel pedig szerintem nincs gond egyik márkánál sem. Ha hozzáértő kezébe adod fűzni, az pedig a másik, amivel a tartósságot növeled.

 

Ebben biztosan nincsen igazad: "Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért"

Persze a könnyebb alkatrész amelynek a minősége is jó már árban több (sokkal), de pont a kerék/felni-gumi okos és ésszel történő könnyítése nagyon sokat ad hozzá a kerékpározás élvezetéhez. Nem a tizedekről van szó, hanem a kerékpározásról, hogy mennyivel jobb gyorsítani, terelgetni egy olyan kerékpárt amiben könnyű és jó kerék van. 



#298
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Szép !
Szerencsére te megúsztad. De hát ez egy ilyen sport, itt néha törnek a dolgok. (csontok... :P )
A fékkarnak adnék még egy esélyt, ezek az Avidok - elvileg - jól bírják az ilyet. Nekem is ilyen volt sok évig.
Próbáld meg visszahajlítani ! Láttam már ilyet, jó erős anyag de visszahajlítható.


Igen,a csont volt az első gondolatom, nem szerettem volna megint pár napot kórházban tölteni, mint pár éve.

A fékkart visszahajlítottam valamennyire még ott, hogy tudjam használni (kíváncsi is voltam, hogy működik-e a bend-zone, vagy hogy is nevezik), de sajna a kar tengelye kitágította a házban a helyét, így lötyög. :-(

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#299
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

taco anyone?

 

bővebben itt:

http://forum.bikemag...-ide/?p=1237265

Szép !

Szerencsére te megúsztad. De hát ez egy ilyen sport, itt néha törnek a dolgok. (csontok...  :P )

A fékkarnak adnék még egy esélyt, ezek az Avidok - elvileg - jól bírják az ilyet. Nekem is ilyen volt sok évig.

Próbáld meg visszahajlítani ! Láttam már ilyet, jó erős anyag de visszahajlítható.


Marci

#300
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

 Ha megveszed a legnehezebb felnit a 3 márkából, akkor máris sokat tettél a strapabírásért, a minőséggel pedig szerintem nincs gond egyik márkánál sem. 

attól hogy egy felni szarabb anyagból , gyengébb tecnologiával készül és nehezebb nem biztos hogy erősebb is lesz


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való