Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2581
Posted 2011. August 04. - 23:25
#2582
Posted 2011. August 04. - 21:13
#2583
Posted 2011. August 04. - 20:30
vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem
Igazából a hátsókerék fûzésétõl tartok, az elsõt kivitelezhetõnek látom, mert ott szimmetrikus minden, melyik küllõ kalkulátor vált be a legjobban nektek, amúgy az agyak 665-ös SLX-ek a felnik meg 36 lyukas XM719-es mavic-ek. 3 keresztre gondoltam a hátsókerék fûzését, elõre milyenre érdemes?
#2584
Posted 2011. August 03. - 22:21
#2585
Posted 2011. August 03. - 17:34
mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
Én a már (sokszor) említett Sheldon Brown oldalán található kerékûzõs cikkébõl tanultam meg a módját. Vettem küllõkulcsot, alaposan elolvastam, és elsõ kerekemet 4-5 óra alatt készítettem el. Múltkor már bõ 2 óra alatt megvolt, centrírozással, menetkészen.
Race, no Rest!
#2586
Posted 2011. August 03. - 07:30
Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.
a tengelyt azert javasoltam, mert epp akkora, mint a kupak belso atmeroje - a kupak hosszan bedugod a veget (par cm), a tengelyre merolegesen megnyomod, es siman ki lehet forditani. nem en talaltam ki, vhol olvastam, es tenyleg mukodott visszarakni nehezebb volt... asszem gumikalapaccsal utottem vissza, de biztos be lehet huzatni egy hosszu csavarral is. de biztos van meg par modszer.
#2587
Posted 2011. August 02. - 22:39
atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.
Nos, megoldottam. Beteszem ide, hátha valakinek segít, vagy ötletet ad a saját megoldásához.
Egy régi gagyi fejhallgató pántjából hajlítottam egy U alakot. A szárak kb. 20 mm-re voltak egymástól. A végeit kihajlítottam és kb. 3 mm-esre levágtam.
Kicsit reszeltem rajta, hogy könnyebben becsússzon a távtartó, meg a csapágy közzé:
A lemezt betoltam a tengelybe, a hajlított végek bepattantak a résbe, de egy fém rúddal még kicsit bele is feszítettem, hogy biztosan álljon.
Ezután kerítettem a darab csövet (történetesen egy csõkulcs volt), amit beledugtam a tengelybe, az megakadt a lemezbõl kialakított kengyelbe, így nem kellett más, csak pár gyengéd kalapácsütés a csõkulcs végére és a távtartó, meg az azt az agyba beszorító gyûrû kiugrott a helyérõl.
A kiütéshez használt csõnek persze olyan átmérõjûnek kell lennie, hogy a lemez fülei ne tudjanak kijönni a résbõl.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2588
Posted 2011. August 02. - 22:15
ha meg magadnak fuzol akkor ne alu anyaval
#2589
Posted 2011. August 02. - 22:14
A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
Szerezz egy DT vagy Parktool DT-kompatibilis "4-oldalú" küllõkulcsot, az elsõ kerék megfûzésénél visszajön az ára! Én is így kezdtem, egyik kerekemmel sincs gond. Elsõre persze nem könnyû, de utána nem kell minden 8assal a boltba szaladgálni.
#2590
Posted 2011. August 02. - 18:34
en a zold pontba vinnem.meg nem csalodtam bennuk es korekt aron dolgoznak.igaz egy eve ne viszek semmit szervizbe mert itthon szerelek.
A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
#2591
Posted 2011. August 02. - 17:56
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2592
Posted 2011. August 02. - 17:34
A Novatec oldalán le van írva, hogy hogyan kell kicserélni a csapágyakat.
Itt használnak egy olyan csövet, ami hasonlít ahhoz, amit a kormánycsapágyaknál is bevált (persze más átmérõvel). Jól gondolom, hogy ugyanez való az átütõs tengelyt fogadó agyaknál a távtartó kupak kiszedéséhez?
atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.
#2593
Posted 2011. August 02. - 15:38
Honnan tudod, hogy a DH-sok nem azzal mennek? Pl Gulyás Misi azzal ment pár évvel ezelõtt, amikor cikket írtak a bringájáról.
Egyébként rugalmasabb a húzott és a felninek is nagyobb erõt kell kibírnia ütésekkor.
amelyik dh-s nem azzal megy az azert mert a sima kullo olcsobb, es ha tul gyakran zuzol szet kereket, akkor nem mindegy hogy 40ft a kullo darabja vagy 160.
Akik komolyabban toljak a versenyzest mind konnyit a bringan ahol lehet, egyertelmu hogy huzott kullovel mennek. VK futamon nem ritka hogy csak 3 csavar fogja a tarcsat nem 6, es azok is titanbol.
Es a Specialized Demo-ban gyarilag 2-1.8as DT comp van.
Thx, nem gondoltam. Azért vettem 2.0-ás küllõket, hogy erõsebb legyen, ezekszerint jobban jártam volna a húzottal. Nem idõre megyek, versenyezni sem szeretnék, de a küllõvel sokat lehet nyerni tömegben, az pedig kényelem.
#2594
Posted 2011. August 02. - 15:15
Itt használnak egy olyan csövet, ami hasonlít ahhoz, amit a kormánycsapágyaknál is bevált (persze más átmérõvel). Jól gondolom, hogy ugyanez való az átütõs tengelyt fogadó agyaknál a távtartó kupak kiszedéséhez?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2595
Posted 2011. August 02. - 13:01
Akik komolyabban toljak a versenyzest mind konnyit a bringan ahol lehet, egyertelmu hogy huzott kullovel mennek. VK futamon nem ritka hogy csak 3 csavar fogja a tarcsat nem 6, es azok is titanbol.
Es a Specialized Demo-ban gyarilag 2-1.8as DT comp van.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2596
Posted 2011. August 02. - 11:57
Ha a húzott jobban bírja, miért nem mennek a DH-sok, triálosok azzal?
Honnan tudod, hogy a DH-sok nem azzal mennek? Pl Gulyás Misi azzal ment pár évvel ezelõtt, amikor cikket írtak a bringájáról.
Egyébként rugalmasabb a húzott és a felninek is nagyobb erõt kell kibírnia ütésekkor.
A sebesség mindent megold.
#2597
Posted 2011. August 02. - 11:49
#2598
Posted 2011. August 02. - 10:16
gondolom az atmenet fokozatos ezzel streszmentesitve a teruletet.
#2599
Posted 2011. August 02. - 10:08
Igen, Sheldon Brown szerint:a valtozo vastagsagu jobban birja?
Wheelbuilding
„... Double-butted spokes do more than save weight. The thick ends make them as strong in the highly-stressed areas as straight-gauge spokes of the same thickness, but the thinner middle sections make the spokes effectively more elastic, allowing them to stretch (temporarily) more than thicker spokes.
As a result, when the wheel is subjected to sharp localized stresses, the most heavily-stressed spokes can elongate enough to shift some of the stress to adjoining spokes. This is particularly desirable when the limiting factor is how much stress the rim can withstand without cracking around the spoke holes. ...”