Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2581
Írta 2011. augusztus 15. - 12:36
#2582
Írta 2011. augusztus 15. - 12:35
Valaki meg tudná mondani, hogy MAvic UST szelepet hogyan tudnám átalakítani a maintream auto(?) szeleppé?
A felnihez/kerékhez jár az átalakító.
A sebesség mindent megold.
#2583
Írta 2011. augusztus 15. - 12:33
#2584
Írta 2011. augusztus 12. - 12:02
29"-es felnibõl gyárt valaki 28 lyukasat?
mindenhol csak 32 lyukast találok...
szerintem nem veletlen, valszeg nagyon gatya lenne. pl a 26os ztr crestet agyon dicserik, addig a 29est meg szidjak mint a bokrot (gumifelrakastol nyolcas lesz benne meg ilyesmi). nem eleg, hogy csak nagyobb es kesz, pedig ha a ztr archot nezed, ami hasznalhato akkor meg 330 vs 470g kulonbseg nem keves.
en baromira tartottam a nehez kerektol, es a gianten tenyleg nem konnyuek a kerekek (asszem olyan 4.4kg tokkal vonoval), de marha jo egyszeruen itt gyor kornyeken vissza nem mennek a masik bringara.
#2585
Írta 2011. augusztus 12. - 09:08
mindenhol csak 32 lyukast találok...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2586
Írta 2011. augusztus 09. - 14:31
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2587
Írta 2011. augusztus 09. - 14:22
Üdv!
Az új gép Joytec agyakkal van szerelve (D041DSE/D142DSE), (amik úgy tûnnek nekem mint a novatech kevésbé megmunkált/olcsósított agyai) és ugye ezeknek vannak vastagtengelyes tesóik. Arra valószínû nincs mód, hogy azt a csavart(?) amiben a mostani gyorszáras pálca megy át ki lehessen cserélni a 9 és 10mm-es vastagtengelyekre? Azaz a 'hub shell'-ben is felfekszik a tengely, vagy csak a széleken; és ha utúbbi akkor azok cserélhetõk-e.
Sorry a láma kérdésért, nem kaptam még szét agyat.
http://www.novatecwh...6/big_file2.jpg
Elõzõ agyaim vastagtengelyesek voltak, elég merev volt vele a gép, plusz nem csak ilyen pici felületen feküdt fel a villa/váz...
Nem megoldható. Volt vastagtengelyes és normál gyorszáras agyam is. Mások az átmérõk és a gyorszáras tengely nem alakítható át, mert túl vékony.
A sebesség mindent megold.
#2588
Írta 2011. augusztus 09. - 13:05
Az új gép Joytec agyakkal van szerelve (D041DSE/D142DSE), (amik úgy tûnnek nekem mint a novatech kevésbé megmunkált/olcsósított agyai) és ugye ezeknek vannak vastagtengelyes tesóik. Arra valószínû nincs mód, hogy azt a csavart(?) amiben a mostani gyorszáras pálca megy át ki lehessen cserélni a 9 és 10mm-es vastagtengelyekre? Azaz a 'hub shell'-ben is felfekszik a tengely, vagy csak a széleken; és ha utúbbi akkor azok cserélhetõk-e.
Sorry a láma kérdésért, nem kaptam még szét agyat.
Elõzõ agyaim vastagtengelyesek voltak, elég merev volt vele a gép, plusz nem csak ilyen pici felületen feküdt fel a villa/váz...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#2589
Írta 2011. augusztus 09. - 12:38
Shimano Deore XT elsõ (HB-M756) és hátsó (FH-M756) 6 csavaros agyról mi a véleményetek? Sima XC-re kellene, 85 kg vagyok.
Válaszotokat elõre is köszönöm!
Üdv
#2590
Írta 2011. augusztus 09. - 12:26
#2591
Írta 2011. augusztus 08. - 21:05
A segítséget elõre is köszi.
#2592
Írta 2011. augusztus 04. - 23:25
#2593
Írta 2011. augusztus 04. - 21:13
#2594
Írta 2011. augusztus 04. - 20:30
vagy 2 millio video van youube on mindenfele fuzesi fajtarol.ha nem is tudod angolul a szak szavakat csak kopizd le amit csinal.en ezel tanultam meg.a centirozashoz meg nem sok esz kell.viszont turelem
Igazából a hátsókerék fûzésétõl tartok, az elsõt kivitelezhetõnek látom, mert ott szimmetrikus minden, melyik küllõ kalkulátor vált be a legjobban nektek, amúgy az agyak 665-ös SLX-ek a felnik meg 36 lyukas XM719-es mavic-ek. 3 keresztre gondoltam a hátsókerék fûzését, elõre milyenre érdemes?
#2595
Írta 2011. augusztus 03. - 22:21
#2596
Írta 2011. augusztus 03. - 17:34
mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
Én a már (sokszor) említett Sheldon Brown oldalán található kerékûzõs cikkébõl tanultam meg a módját. Vettem küllõkulcsot, alaposan elolvastam, és elsõ kerekemet 4-5 óra alatt készítettem el. Múltkor már bõ 2 óra alatt megvolt, centrírozással, menetkészen.
Race, no Rest!
#2597
Írta 2011. augusztus 03. - 07:30
Próbáltam már egy, a tengelynél hosszabb csõvel, de semmi. Meg se moccant.
Közben nézegettem, kb. 1 mm széles rés van a kupak és a csapágy között, érdekes lesz oda beakasztani majd a csõ peremét.
a tengelyt azert javasoltam, mert epp akkora, mint a kupak belso atmeroje - a kupak hosszan bedugod a veget (par cm), a tengelyre merolegesen megnyomod, es siman ki lehet forditani. nem en talaltam ki, vhol olvastam, es tenyleg mukodott visszarakni nehezebb volt... asszem gumikalapaccsal utottem vissza, de biztos be lehet huzatni egy hosszu csavarral is. de biztos van meg par modszer.
#2598
Írta 2011. augusztus 02. - 22:39
atutovel nem tudod kiforditani? 20as maxxlenal siman benyomtam a tengelyveget, aztan kipattintottam.
Nos, megoldottam. Beteszem ide, hátha valakinek segít, vagy ötletet ad a saját megoldásához.
Egy régi gagyi fejhallgató pántjából hajlítottam egy U alakot. A szárak kb. 20 mm-re voltak egymástól. A végeit kihajlítottam és kb. 3 mm-esre levágtam.
Kicsit reszeltem rajta, hogy könnyebben becsússzon a távtartó, meg a csapágy közzé:
A lemezt betoltam a tengelybe, a hajlított végek bepattantak a résbe, de egy fém rúddal még kicsit bele is feszítettem, hogy biztosan álljon.
Ezután kerítettem a darab csövet (történetesen egy csõkulcs volt), amit beledugtam a tengelybe, az megakadt a lemezbõl kialakított kengyelbe, így nem kellett más, csak pár gyengéd kalapácsütés a csõkulcs végére és a távtartó, meg az azt az agyba beszorító gyûrû kiugrott a helyérõl.
A kiütéshez használt csõnek persze olyan átmérõjûnek kell lennie, hogy a lemez fülei ne tudjanak kijönni a résbõl.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2599
Írta 2011. augusztus 02. - 22:15
ha meg magadnak fuzol akkor ne alu anyaval
#2600
Írta 2011. augusztus 02. - 22:14
A zold ponton kívül még melyik boltokat tudjátok ajánlani a fûzéshez, vagy magatoknak szoktátok fûzni a kereket, mondjuk ezt biztos nem vállalom be nulla tapasztalattal?
Szerezz egy DT vagy Parktool DT-kompatibilis "4-oldalú" küllõkulcsot, az elsõ kerék megfûzésénél visszajön az ára! Én is így kezdtem, egyik kerekemmel sincs gond. Elsõre persze nem könnyû, de utána nem kell minden 8assal a boltba szaladgálni.