Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2361
Posted 2011. October 16. - 08:11
Tudja valaki pontosan milyen agyak vannak a ritchey wcs (alu) kerékszettben? (Egyik helyen azt olvastam, hogy dt 240-es)
#2362
Posted 2011. October 14. - 21:29
Ez nálam ma mindent viszakkut problémát azonnal orovosolnom, különben járhatnék gyalog, mint az állatok
#2363
Posted 2011. October 14. - 21:28
es az orszag mas pontjarol szerinted egyszerubb? sot!
azt nem tudom, én itt születtem
csak annyit mondok, hogy itt városn belül is sokat kell szívni, és sokszor nagy távokat kell megtenni, pl. kerületen belül pl. ami bicóval 25 perc, kocsival 10-15 az tömegközlekedéssel 1 óra (külváros), szóval a szopórollerhez el sem kell hagyni a várost
Amúgy Budapest az valójában egy nagy konglomeráció, én pl. a XVIII. kerületben lakom, ami néhány évtizeddel ezelõtt még nem is volt Budapest része, pár éve le is akartál választani megint. De tulajdnonképpen egy nagyobb falu az összes peremkerület, mint a XV, XVI, XVII, XIX, XVIII. kerületek, csak éppen közigazgatásilag Budapesthez tartozik.
#2364
Posted 2011. October 14. - 20:16
#2365
Posted 2011. October 14. - 19:33
nem akarok altalanositani, csak a tapasztalataimat irom. sose tudtam megerteni, hogy aki pl tobbszazezerert vesz bringat, hangfalat, etc, nem tud elmenni megnezni. ha nagyon kell vmi, a vilag masik felebol idehozatom, nem hogy orszagon belul.
Azt nem tudom, hogy többszázezres termék esetén mi a helyzet, de tény, hogy mondjuk vonattal elmenni tõlünk debrecenbe az egy egész napot kitesz, plusz vagy 15-20 rugót, akár autóval, akár vonattal. Ehhez képest megint csak ésszerû kivárni, ha amúgy is jön az eladó Budapestre.
De közelebbi helyre is macera, mert a város különbözõ pontjairól indul vonat, hév, vagy busz, amit jó eséllyel egy óra elérni, szóval a 40 km-re lévõ gödöllõre is minimum 2 óra lejutni gyalog.
#2366
Posted 2011. October 14. - 19:22
#2367
Posted 2011. October 14. - 18:55
bocs, de mindig felkapom a vizet a pestiek lustasagan (pl no gyaloglas, a vilag pest hataran veget er, es persze en fizessek, hogy eljusson oda vmi) - kb ezermillioszor belefutottam mar ebbe. talan az orszag is jobban mukodne, ha nem lenne ilyen fovaroskozpontu.
off
Hát... én Budapesten belül is volt, hogy napi 40 km-t mentem egy nap munkába és haza. Ha elmegyek egy nap több helyre akár összejön a 60-70 km is. Szóval nem lusták a pestiek sem. Amúgy meg van benne ráció, hogy megkérdem a vidéki eladótól, hogy jár-e Budapesten esetleg az eljövedõ hetekben, mert 5-bõl kétszer igen, ami viszont elég sok spórolást tesz lehetõvé
#2368
Posted 2011. October 14. - 18:44
#2369
Posted 2011. October 14. - 18:36
amúgy hazafelé még tettem néhány próbát az útbaesõ bringaboltokban, és végül a tõlunk 100 m-re lévõben tudott adni a srác egy 7-es kazettát, ami nagyon jó, mert annyira szaljtani kezdett, hogy kétségek ébredtek bennem, nem-e kell rollereznem hazafelé
Rabbit, neked is köszi a segítséget, monduk az elmúlt évek tapasztalatából merítve ez a probléma még úgyis elõ fog jönni párszor. Majd lehet azért beszerzek egy 8-as donort, mert nekem is kényelmesebb lenne, hogy hetes és 8-as kazetták közül választhatok (8-as váltókarom van), de most muszáj az akkut problémát azonnal orovosolnom, különben járhatnék gyalog, mint az állatok
#2370
Posted 2011. October 14. - 15:30
"Falusi" vagyok, oda születtem, nem odaköltöztem, ne húzz ezzel a pesti-vidéki témával.
Ja, kösz Bloke.
#2371
Posted 2011. October 14. - 15:18
az miert baj?
Talán mert Stellaz Budapesten lakik?
#2372
Posted 2011. October 14. - 15:14
#2373
Posted 2011. October 14. - 15:06
Akkor inkább bízd szakemberre, ennek az árából meg tudják javítani.
#2374
Posted 2011. October 14. - 15:02
#2375
Posted 2011. October 14. - 14:39
Hmm.. értem.
Annak érdekében, hogy megmenekülj az átfûzéstõl, két dolgot tehetsz:
- ahogy mások is javasolták, veszel egy komplett 8-as agyat, LX vagy afölött, az agytest kivételével mindent átszerelsz belõle a kerekedbe. Ha a besajtolt csészék a agytestben nincsenek beszakadva, jó lesz így, kis szerencsével még a kereked is középen marad. A kazetta rögzítése régen egységes volt, (kivett tengelynél nagy 8-10? imbuszt kell beledugni, sima jobbmenet), a szerelt tengely jobboldalát meg se bontsd csak ellenõrizd, jól van-e kontrázva, egyben tett át, balról bontva. Ha "hossszú" a lánckeréksorodnak a kazettatest (a kislánckerék pereme nem lóg le kissé, mint a régin- mert ez 8-9-es ugye), alápakolsz bontott lánckeréksorból lehetõleg alumínium távtartót belülre, a küllõoldalra. Ilyet mûhelyekben is árulnak fillérekért.
- ha nincs törött alkatrész a mostani mechanikában, szétszedéssel mentheted, de ez macerésabb szerintem elsõre. A WD 40-el bemostad a koszt a kalapácsokhoz és a golyópályákra valószínûleg. Itt a porvédõ visszarakása, illetve a hézagolás tapasztalatot igényel. (Esteleg a sógorom ajánlom, nekem õ szokott ilyesmit.)
Ja igen, elsõ esetben olyan agyat keress aminek nincs a kazettatest külsején az a menetes rész, hanem sima: 11-es kislánckerékhez való.
köszi szépen
a kompatibilitást azért kérdezem, mert egyszer volt ilyen problémám, és akartam vennei egy zsír új 7-es altus agyat 3-4 ropiért (ennyiért most is lehet rendelni fm-30-ast), és gondoltam arról egy az egyben mehet át a szabadonfutó, de valaki azt mondta, hogy más benne a kapaszkodó köröm, ami az agytesthez rögzíti. De most nem tudom, ezt mennyire lehet kézpénznek venni.
meg ilyen is van
http://bringabutik.h...-hatso-agy.html
ez budapesti lenne, csak a fenitek miatt van bennem még kérdõjel
#2376
Posted 2011. October 14. - 13:24
Nekem a Bontrager van, talán 2008-es. DT 240-es van szerelve. A felni belsö mérete 19mm.
Akkor az rossz nem lehet, azt hiszem a bontrager lesz akkor...
#2377
Posted 2011. October 14. - 13:09
XT/ LX agyak « kerék « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása az lx-et
Kerék agyak « kerék « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
DEORE agy FH-M510 « kerék « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
Sajnos mind vidéki...
#2378
Posted 2011. October 14. - 12:53
Sziasztok!
Kettõ kerékszettet néztem ki: Bontrager Race X Lite 2010, Dt X1600 2011. Súlyban illetve árban nagyjából megegyeznek (60k). Véleményeteket, tapasztalataitokat kérném. Esetleg shimano agyakra, mavic 717-t fûzetnék, de árban szinte ugyanott vagyok, viszont súlyban 300gr-al nehezebb lenne.
Nekem a Bontrager van, talán 2008-es. DT 240-es van szerelve. A felni belsö mérete 19mm.
#2379
Posted 2011. October 14. - 12:23
szia
igen, az 563-as, az az aranyszalagos
Mármint úgy érted, hogy 8-as agynak vegyem a szabadonfutóját? az rámegy erre a agytestre?
zsírzás után szerintem ment bele zsír, mert elcsendesedett és ugrott a szabadonfutó, ezért tegnap leszedtem, fújtam bele wd40-et, meg egy kis mûszer olajat, és bár visszajött a reteszelés hangja, de mellé olyan fokú zörejek jelentek meg pluszban, hogy én azt is csodálni fogom, ha egyáltalán lehet majd vele menni
Hmm.. értem.
Annak érdekében, hogy megmenekülj az átfûzéstõl, két dolgot tehetsz:
- ahogy mások is javasolták, veszel egy komplett 8-as agyat, LX vagy afölött, az agytest kivételével mindent átszerelsz belõle a kerekedbe. Ha a besajtolt csészék a agytestben nincsenek beszakadva, jó lesz így, kis szerencsével még a kereked is középen marad. A kazetta rögzítése régen egységes volt, (kivett tengelynél nagy 8-10? imbuszt kell beledugni, sima jobbmenet), a szerelt tengely jobboldalát meg se bontsd csak ellenõrizd, jól van-e kontrázva, egyben tett át, balról bontva. Ha "hossszú" a lánckeréksorodnak a kazettatest (a kislánckerék pereme nem lóg le kissé, mint a régin- mert ez 8-9-es ugye), alápakolsz bontott lánckeréksorból lehetõleg alumínium távtartót belülre, a küllõoldalra. Ilyet mûhelyekben is árulnak fillérekért.
- ha nincs törött alkatrész a mostani mechanikában, szétszedéssel mentheted, de ez macerésabb szerintem elsõre. A WD 40-el bemostad a koszt a kalapácsokhoz és a golyópályákra valószínûleg. Itt a porvédõ visszarakása, illetve a hézagolás tapasztalatot igényel. (Esteleg a sógorom ajánlom, nekem õ szokott ilyesmit.)
Ja igen, elsõ esetben olyan agyat keress aminek nincs a kazettatest külsején az a menetes rész, hanem sima: 11-es kislánckerékhez való.
#2380
Posted 2011. October 14. - 11:14
jah ertem kivancsi lennek mire csereli....
Semmire, egyben nem ment el a bringa, igy dbolja. Amit versenyre hasznal azon visszafejlesztes lenne , felnitol kezdve minden karbon....