Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#2341
Posted 2011. October 21. - 17:27

részemrõl zártam a témát.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2342
Posted 2011. October 21. - 17:20

#2343
Posted 2011. October 21. - 13:27

lehet itt is máshogy hõkezelik, vagy ilyesmi, meg amint írták a duplán húzás is számíthat
ettõl függetlenül használhatnak más acélt is, mert van kb. ezer féle, de annak elég kicsi az anyagköltsége ekkora mennyiségben (értsd egy darab küllõ), hogy ezen múljon a dolog
#2344
Posted 2011. October 21. - 13:24


#2345
Posted 2011. October 21. - 13:20

All spokes are made of stainless steel wire (X5 CrNi 18/10 -10% nickel content) raw material which is manufactured exclusively for DT Swiss. All DT Swiss spokes fulfill the requirements of the German industrial standard DIN-79100 and feature rolled threads.
This is misleading, Aerolite, Aerospeed and Aero (the bladed shape) spokes are only made in Switzerland, round spokes are normally (but not always) made in the US from supplied blanks.
How do I know? I've visited both facilities and been told that by DT Swiss personnel.
#2346
Posted 2011. October 21. - 13:14

Részben igazad van, van némi önkontrollom. Szerintem a véleményemnél több, hogy józanul tudok gondolkozni, illetve van némi tapasztalatom. Ennek okán nem tudok elfogadni logikátlan dolgokat. Nem egy esetben igazam lett már. Ha addig eljutok, hogy egyeseket gondolkozásra tudok sarkallni, már megérte.
Plusz, ha valami hülyeséget mondtam eleddig, mindig revidiáltam magam...többekkel ellentétben.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2347
Posted 2011. October 21. - 12:57

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
akkor ne kozolj tenykent valamit, amirol aztan kiderul hogy semmi infod nincs, csak velemenyed.

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2348
Posted 2011. October 21. - 12:16

melyik mibol van?
tamaska nem találtam kielégítõ információt e téren, hazai forgalmazó sem tudta megmondani. Kijelentésem pusztán empirikus.
Szerintem van olyan, hogy egyszerûen csak a tapasztalatra alapul.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2349
Posted 2011. October 21. - 12:14

#2350
Posted 2011. October 21. - 12:11

töki ha ez van: "nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel" akkor miért mondjátok, hogy ugyanaz az anyaga?Attól, hogy nem tudod elfogadni még így van.
Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru
Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2351
Posted 2011. October 21. - 11:53


Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru

Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.
#2352
Posted 2011. October 21. - 11:36

...és ugye csak egy fajta acél van, és mindent abból gyártanak, a csepel kempinget is meg a hajócsavart, meg a DT küllõt?Total mindegyik acel, valamelyik tobbszor huzott, valtozo falvastagsagu, mig a masik sima edzett, anyagi kulonbseg kullo anyanal van.
Nem tudom elfogadni, hogy egy "sima" DT küllõ anyaga ugyanaz legyen, mint egy húzott csodáé, és ráadásul kevesebb anyagot tartalmazva még nagyobb legyen a szakító szilárdsága is.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2353
Posted 2011. October 21. - 10:56

...ugye azon túl, hogy totál más az anyaguk?
Total mindegyik acel, valamelyik tobbszor huzott, valtozo falvastagsagu, mig a masik sima edzett, anyagi kulonbseg kullo anyanal van.
#2354
Posted 2011. October 21. - 10:08

...ugye azon túl, hogy totál más az anyaguk?
melyik mibol van?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2355
Posted 2011. October 21. - 00:07

most nem fogom tudni elokeresni, de a DT honlapon irtak regen hogy a 2-1.8-as Supercomp miert erosebb mint a vegig 2-es Champion.
...ugye azon túl, hogy totál más az anyaguk?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2356
Posted 2011. October 21. - 00:00

#2357
Posted 2011. October 20. - 23:27

Wheelbuilding ... Double-butted spokes are thicker at the ends than in the middle. The most popular diameters are 2.0/1.8/2.0 mm (also known as 14/15 gauge) and 1.8/1.6/1.8 (15/16 gauge).
Double-butted spokes do more than save weight. The thick ends make them as strong in the highly-stressed areas as straight-gauge spokes of the same thickness, but the thinner middle sections make the spokes effectively more elastic, allowing them to stretch (temporarily) more than thicker spokes.
As a result, when the wheel is subjected to sharp localized stresses, the most heavily-stressed spokes can elongate enough to shift some of the stress to adjoining spokes. This is particularly desirable when the limiting factor is how much stress the rim can withstand without cracking around the spoke holes.
... azaz kb. a vékonyabb középrész miatt jobban nyúlnak, így ha hirtelen jelentõs helyi terhelés éri, a terhelt küllõk megnyúlnak és így átadják a terhelés egy részét a szomszédoknak. Ez különösen akkor kívánatos, ha az abroncs egyébként megrepedne ilyen terhelésre a küllõlyukak körül.
#2358
Posted 2011. October 20. - 22:42

RAUH-Welt
B E G R I F F
#2359
Posted 2011. October 20. - 21:18

bocs, idézni kellett volna...
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2360
Posted 2011. October 20. - 21:17
