Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2321
Posted 2011. October 23. - 00:13
#2322
Posted 2011. October 22. - 19:23
#2323
Posted 2011. October 22. - 17:23
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2324
Posted 2011. October 22. - 16:43
#2325
Posted 2011. October 22. - 11:17
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2326
Posted 2011. October 22. - 11:13
(az új trekkingemben viszont már A317 felni, 2 mm-es DT küllõk és Novatec agyak lesznek, 3 keresztre fûzve)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#2327
Posted 2011. October 22. - 10:54
Ennyi elmeleti megfontolas utan egy egy gyakorlati tanacsot szeretnek kerni toletek. Miota egy trekking bicajon utast is viszek allandoak a kullotoreseim, igy a negyedik kullo csereje utan ugy dontottem fuzetek egy tartosabb kereket. A kovetkezokre gondoltam: sima Deore agy, DT rozsdamentes 2,0mm kullo, Mavic A319 felni, 3x fuzes. Elsoleges szempont a tartossag, utana az ar, igazabol a suly nem erdekes... Szerintetek ez birni fogja a 90 kg + 20kg + rossz utak kombinaciot? Vagy valami masban gondolkozzak?
bírja, csak a deore agy helyett raknék vmi jobb darabot. ha súly nem számít valami alap novatec. nem olyan sokkal drágább mint a deore.
nekem kb ugynez van, csak novatec disc light agy, meg mach 1 küllõk. és 2x fûzés. 20 kiló pakkom nincs viszont mikor használtam akkor 104-105 kiló voltam, és kapott terepet is gazdagon. meg se nyikkant.
fentiekhez meg. különbség kulcsa sztem a megmunkálás.
vélemény meg hogy könnyû ember fûzessen 2-1,8-asból tárcsás kereket, nehezebb meg (85+ kb) sima 2-esbõl.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2328
Posted 2011. October 22. - 08:23
#2329
Posted 2011. October 21. - 22:46
Attól, hogy nem tudod elfogadni még így van.
Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru
Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.
a változó vastagságú küllõket nem simán húzzák, ahogy azt a különbözõ drótokkal kapcsolatban értjük, hanem hengerelik is (húzás után). ezeknek az eljárásoknak a hatásuk is eltérõ az anyagra nézve, nyilván a hengerlés a jobban kontrollálható, alighanem a szemcseszerkezetre is jobb hatással van. amúgy a Champion-on is látszik egy spirális minta, ami akár a hengerlésre is utalhatna, de lehet, hogy csak a polírozás nyoma (ha polírozzák egyáltalán).
a hõkezelés nekem irreálisnak tûnik, bár cáfolni nem tudom. éppen elképzelhetõ, de utána kénytelenek lennének újra egyengetni, azt meg egyenkénti meghúzással tudom csak elképzelni (nyúlási terhelés fölött), akkor meg eltörne a háromnegyede, a maradék meg kívül volna a méreten
#2330
Posted 2011. October 21. - 17:27
részemrõl zártam a témát.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2331
Posted 2011. October 21. - 17:20
#2332
Posted 2011. October 21. - 13:27
lehet itt is máshogy hõkezelik, vagy ilyesmi, meg amint írták a duplán húzás is számíthat
ettõl függetlenül használhatnak más acélt is, mert van kb. ezer féle, de annak elég kicsi az anyagköltsége ekkora mennyiségben (értsd egy darab küllõ), hogy ezen múljon a dolog
#2333
Posted 2011. October 21. - 13:24
#2334
Posted 2011. October 21. - 13:20
All spokes are made of stainless steel wire (X5 CrNi 18/10 -10% nickel content) raw material which is manufactured exclusively for DT Swiss. All DT Swiss spokes fulfill the requirements of the German industrial standard DIN-79100 and feature rolled threads.
This is misleading, Aerolite, Aerospeed and Aero (the bladed shape) spokes are only made in Switzerland, round spokes are normally (but not always) made in the US from supplied blanks.
How do I know? I've visited both facilities and been told that by DT Swiss personnel.
#2335
Posted 2011. October 21. - 13:14
Részben igazad van, van némi önkontrollom. Szerintem a véleményemnél több, hogy józanul tudok gondolkozni, illetve van némi tapasztalatom. Ennek okán nem tudok elfogadni logikátlan dolgokat. Nem egy esetben igazam lett már. Ha addig eljutok, hogy egyeseket gondolkozásra tudok sarkallni, már megérte.
Plusz, ha valami hülyeséget mondtam eleddig, mindig revidiáltam magam...többekkel ellentétben.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2336
Posted 2011. October 21. - 12:57
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
akkor ne kozolj tenykent valamit, amirol aztan kiderul hogy semmi infod nincs, csak velemenyed.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2337
Posted 2011. October 21. - 12:16
melyik mibol van?
tamaska nem találtam kielégítõ információt e téren, hazai forgalmazó sem tudta megmondani. Kijelentésem pusztán empirikus.
Szerintem van olyan, hogy egyszerûen csak a tapasztalatra alapul.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2338
Posted 2011. October 21. - 12:14
#2339
Posted 2011. October 21. - 12:11
töki ha ez van: "nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel" akkor miért mondjátok, hogy ugyanaz az anyaga?Attól, hogy nem tudod elfogadni még így van.
Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru
Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#2340
Posted 2011. October 21. - 11:53
Szerintem sincsen ugyanabból az anyagból. Mindamellett a Champion is húzott, mint szinte minden drótáru
Revókkal meg a Compikkal valsz azt csinálják, hogy lehúzzák még 1-2x aztán jól kihõkezelik, hogy a feszültségek eltûnjenek, ne legyen az alakítás miatt kemény/rideg. Majd lesz egy véknyabb anyaguk nyújtott szemcséjû anyagszerkezettel (már ha visssza nem kristályosítják hõkezeléssel az eredetire, de az nem valószínû), ami kicsit kevesebb anyagmennyiség mellett jobban bírja majd a húzó igénybevételt.