Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#181
Írta 2022. január 05. - 23:27
Vettem egy DT 370 boost 148 hátsó agyat. Mint kiderült, Specialized OEM, de ránézésre stimmelt, ezért elhoztam.
A bringám boost 141 QR hátsó agyat fogad, az volt a terv, hogy egy kupak cserével átalakítom. Amikor leszedtem a kupakot, nem azt találtam amit a DT manualjában és a neten látható képeken, hanem ami a végén linkelt képeken látszik: a jobb kupaknak nincs karimája, a bal kupak elég fixen rá van téve a tengelyre. A jobb és a bal kupak is a tengelyre rácsúszik, nem csak becuppan az agy végére.
Szerintetek ehhez mit kellene vennem, hogy 141 QR-re tudjam alakítani?
https://photos.app.g...XRsFKZoMTfnabr8
Miklós
#182
Írta 2021. december 11. - 23:54
az egysebis topicban linkelt építős sztorihoz kapcsolódik ez a keréképítős szál is. egészen komoly ráérős ideje lehet a srácnak.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#183
Írta 2021. november 11. - 11:21
Sziasztok!
Keréképítés előtt állok, alkatrészeket megvásároltam a fűzéssel is úgy gondolom, hogy sikerül megküzdenem. Cent[r]írozásban viszont érzek magamban egy kis tanácstalanságot. (Főleg miután végignéztem a ParkTool-os videósorozatot a témáról) Aki sűrűn épít kereket állványban végzi vagy maradtok ti is vázban való munkánál?
Szeged/Kecskemét esetleg Budapest városokban tudtok olyan helyet ajánlani ahol korrektül elvégzik ezt a részét a keréképítésnek?
Köszönöm!
ndre módosította - 2021. november 11. - 11:25
#184
Írta 2021. október 06. - 23:38
A dt kalkulatora tokeletes, nem kell semerre kerekiteni, ha megis 1mm felfele.
Ezen az építésen (meg pár másikon) időközben túljutottam, nem volt gond, de azért köszi! :-)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#185
Írta 2021. október 06. - 22:29
egyik kedves fórumtársunk könnyelmű módon rávett (nagyon nem kellett erőlködnie ), hogy fűzzem össze a szép új, csicsás kerekét. mivel flancos dt swiss xr 391 felnit választott, adják hozzá a PHR alátéteket és a sqourx anyákat is. a küllőhosszak kapcsán felmerült egy-két kérdés:
1, a dt által megadott erd gondolom az alátétekkel együtt értendő? (nyilván sehol sem találtam nyomát...)
2 ,a dt küllőhossz kalkulátora nem ad eltérő eredményt a sqourx és hagyományos (12mm) anyák esetében. ez fura, mivel "a net" szerint a sqourx anyákban "feljebb van a menet", így 1-2mm-rel hosszabb küllő lenne szükséges. (tehát jelen építésnél az eddigi gyakorlattal ellentétben felfelé kerekítenék) valakinek volna ezzel tapasztalata, ötlete?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#186
Írta 2021. október 06. - 17:57
Ma bringamosásnál vettem észre a Fathomon, a hátsó kerekem hajtás oldali küllői össze-vissza vannak kopadva. A lánc ver vagy vert a küllőkbe.
Már csak arra kell rájönnöm, a GX Eagle AXS váltóval (is) csinálja ezt a rendszer, vagy a régi NX Eagle váltóm volt csak a tettes. Tapasztaltatok ilyet? Mert én még soha...
Asszem szigetelő szalagból tekerek a küllőkre, hogy lássam, most is fennáll-e ez a probléma, azon egyszerre látszik, ha a lánc odacsapna a küllőre.
#187
Írta 2021. szeptember 27. - 20:06
#188
Írta 2021. szeptember 27. - 18:10
9 sebességes centerlockos hátsó keréknél mennyire általános, hogy a jobb és bal oldali küllők egyforma hosszúak?
nyilván a küllőperemek átmérőjétől függ.
shimano agyaknál (emlékeim szerint, mert most nem túrtam elő jegyzeteket) egy mérettel szokott eltérni a két oldal, ha amúgy a felni nem offsetes.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#189
Írta 2021. szeptember 27. - 17:02
9 sebességes centerlockos hátsó keréknél mennyire általános, hogy a jobb és bal oldali küllők egyforma hosszúak?
#190
Írta 2021. május 23. - 13:40
(kilo)gramm b_zulás:
Helix felnik, Deore agyak, DT 2-1,8-2 küllők, Squorx anyák (szalag nélkül, centír előtt ---> ezért áll egyik-másik küllő "érdekesen"):
kb 150-160gramm spórolás kerekenként (ebben már benne van, hogy a gyári tárcsák használata miatt kénytelen voltam 50gr/db CL--->6 csavar adaptereket is feltenni) de végülis, ahhoz képest, hogy ez budget-build egész jó. csak az agyakat vettem, a felnik megvoltak, küllők szintén (szerencsésre pont jó a méretük), zolkow adományozta az anyákat (thx!).
a szélesebb felni miatt a gyári gumi is hízott 2-3 mm-t.
persze miután tegnap összeraktam, "természetesen" ma esik az eső...
- ZolkoW és Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#191
Írta 2021. május 17. - 09:30
Nekem amint megláttam a SQ.. anyákat, és kézben fogtam őket (nyilván eszembe sem jutott volna külön ilyet venni, ha nem a felnihez adják), az ugrott be, hogy milyen kis béna, szemmel veréstől is elnyalódó ócskaságok.. aztán megjött a szerszám, és rácuppantva már egész más érzetet adott, lehetett érezni, hogy fogja ez..
#192
Írta 2021. május 16. - 21:24
hátha másokat is érdekel.
a DT szerszámával (köszi! ) a fűzés elején segített sokat ez a "squorx-dolog":
- kényelmesebb és gyorsabb volt mint hagyományos anyákkal, a szerszám szépen megfogta az anyákat,
- nagyban megkönnyítette az alátétek felfűzögetését és az anyák felfekvő felületére a cseppnyi olaj "felkenését"
- pikk-pakk ment az is, amíg "menetek takarva" állásig tekertem az anyákat
...és eddig használtam, innen már küllőkulccsal dolgoztam. kicsit tartottam a menetrögzítő+vékonyított küllők párostól (előbbit nem szeretem, utóbbival még nem dolgoztam), de végül nem volt gond, minden flottul ment.
használd egészséggel!
blog - kis kiegészítés: időközben még három kerék elkészült az "elhíresült" squorx anyákkal, a legutóbbi kettő építésénél a kezembe sem vettem a "hagyományos" küllőkulcsot, végig a DT sqourx kulcsával dolgoztam. azt kell mondjam, kis megszokás után gyorsabb és biztonságosabb, csak ajánlani tudom.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#193
Írta 2021. május 14. - 11:57
Melegitenem hofuvoval, de talan a hajszarito is eleg lehet, vagy a gaz fel tartanam kicsit, hogy folyni kezdjen a csavarrogzito. Valamelyik parktoolos videoban vagy leirasban is csak siman a gazegonel melegitettek.
ez működni látszik, thx!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#194
Írta 2021. május 14. - 00:35
használt küllőket használnék újra. a "gondom" az, hogy a meneteken ott az előző építésből maradt rögzítő trutyi (nem én voltam, én nem szeretem az ilyesmit). mivel tudom ezt eltávolítani?
Melegitenem hofuvoval, de talan a hajszarito is eleg lehet, vagy a gaz fel tartanam kicsit, hogy folyni kezdjen a csavarrogzito. Valamelyik parktoolos videoban vagy leirasban is csak siman a gazegonel melegitettek.
- Kisherceg kedveli ezt
#195
Írta 2021. május 13. - 23:50
#196
Írta 2021. május 13. - 22:08
használt küllőket használnék újra. a "gondom" az, hogy a meneteken ott az előző építésből maradt rögzítő trutyi (nem én voltam, én nem szeretem az ilyesmit). mivel tudom ezt eltávolítani?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#197
Írta 2021. május 11. - 08:44
#198
Írta 2021. május 11. - 08:32
Mióta a széles az új keskeny, nem hiszem, hogy a 21mm túl sok lenne. 25 fölé nem mennék gravelen, de addig akár simán...
#199
Írta 2021. május 10. - 21:15
...és a másik, hogy 21mm belső szélességű felni ""gravelre" már sok, vagy leginkább gumifüggő? Pl. 37mm-es külsőhöz már sok lenne?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#200
Írta 2021. május 02. - 19:53
- Kisherceg kedveli ezt