Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3138 hozzászólás a témában

#1281
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Részben Canyon kérdés, de máshol ezt amúgy sem tudom feltenni, lehet hosszú lesz.

Szívesen fejleszteném a montimat de nem tudom merre induljak el. Canyon ht bringa kell ez egyszer biztos. 

Jelenleg egy 2-3 éves AL SLX van, anno ez volt a csúcsmodell. Tökéletesen illik hozzám a váz és szeretem is, Syntace és Thomson cuccokkal van felszerelve, Terralogic Fox villa (hibátlan), M1700-as kerék, M8000-es 1x11-es XT, XT fékek. Kicsit kényelmesebbé szeretném tenni. Ha lehetne csak Canyon vázat venni értelmes áron akkor azt vennék, de nem lehet, és ráadásul az nem is fekete amit lehet kapni külön :).

Az egészet azért kérdezem mert jó akciók vannak és lesznek még biztosan, ha lenne valami akkor azonnal le akarok csapni rá.

Ennek a modellnek rosszabb felszereltsége mint amim van, szinte mindent eladhatnék róla és nem is 1x11: https://www.canyon.c...f-sl-6-9.html  

A Pro race meg Sram-os: https://www.canyon.c...9-pro-race.html

Shimano párti vagyok, markolatváltó sem kell többet, XD szabadonfutó....

 

Karbon kormány, esetleg nyeregcső mennyire segítene ha maradna a régi kerékpárom?

Az M1700-as DT kerekemet (első széria, keskenyebb felni mint a jelenleg kapható) is szívesen cserélném könnyebre (alunál maradva), az mindig sokat javít a kerékpározás érzetén. Mondjuk mi van ha nem 20-21 mm-es belső felniszélességgel veszek valamit (Notubes Crest), hanem 23-24 milivel (Crest MK3)? Így egy kicsit bucibb lesz a külső ami amúgy is tetszik, használhatom alacsonyabb nyomáson, egészen biztosan kényelmesebb mint a jelenlegi.

Köszönöm. 

jó karbon váz, karbon cső és a terra helyett egy mozgó teló :) (dt pl) sokat tud dobni az érzésem.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1282
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Részben Canyon kérdés, de máshol ezt amúgy sem tudom feltenni, lehet hosszú lesz.

Szívesen fejleszteném a montimat de nem tudom merre induljak el. Canyon ht bringa kell ez egyszer biztos. 

Jelenleg egy 2-3 éves AL SLX van, anno ez volt a csúcsmodell. Tökéletesen illik hozzám a váz és szeretem is, Syntace és Thomson cuccokkal van felszerelve, Terralogic Fox villa (hibátlan), M1700-as kerék, M8000-es 1x11-es XT, XT fékek. Kicsit kényelmesebbé szeretném tenni. Ha lehetne csak Canyon vázat venni értelmes áron akkor azt vennék, de nem lehet, és ráadásul az nem is fekete amit lehet kapni külön :).

Az egészet azért kérdezem mert jó akciók vannak és lesznek még biztosan, ha lenne valami akkor azonnal le akarok csapni rá.

Ennek a modellnek rosszabb felszereltsége mint amim van, szinte mindent eladhatnék róla és nem is 1x11: https://www.canyon.c...f-sl-6-9.html  

A Pro race meg Sram-os: https://www.canyon.c...9-pro-race.html

Shimano párti vagyok, markolatváltó sem kell többet, XD szabadonfutó....

 

Karbon kormány, esetleg nyeregcső mennyire segítene ha maradna a régi kerékpárom?

Az M1700-as DT kerekemet (első széria, keskenyebb felni mint a jelenleg kapható) is szívesen cserélném könnyebre (alunál maradva), az mindig sokat javít a kerékpározás érzetén. Mondjuk mi van ha nem 20-21 mm-es belső felniszélességgel veszek valamit (Notubes Crest), hanem 23-24 milivel (Crest MK3)? Így egy kicsit bucibb lesz a külső ami amúgy is tetszik, használhatom alacsonyabb nyomáson, egészen biztosan kényelmesebb mint a jelenlegi.

Köszönöm. 

 



#1283
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

jah igen, azt azert leirom, amig el nem felejtem... szoval tenyleg a 15% sag volt a jo a 27.5os nerven. erdekes, hogy ratehenkedve is nehezen mozdult be, de igy volt megis egyensulyban. nalam ez 90/160 psit jelentett. igy felfele is haladosabb volt, es nem ereztem lefele a hatranyat, szepen kijott a nyitott es a trail allas kozotti kulonbseg.

 

a pro koryak allithato nyeregcso - install kicsit nehezkesre sikerult. mert alapbol baromi egyszeru osszerakni, de egyreszt nem volt bovden haz vagasahoz szerszamom (elnyeszeteltem nehezen), masreszt a bovdenhossz megallapitasa es az osszerakas "kisse" korulmenyes. a vegen ugy csinaltam, hogy beforditottam a kormanyt, hogy a leheto legrovidebb utja legyen, majd a vazbol par cm logott ki. ha visszatoltam, igy persze elorenyomta 10-15cmel. a bovdent teljesen tovig kellett vagni a nyeregcso reszenel.

 

hogy mi a gond ezzel? az, hogyha vmit szerelni kell ugyanilyen allasba kell visszahuzni, ez eleve nehezkes, es a kilogo par cmes bovdennel kellene buveszkedni. mivel tovig kellett vagni a bovdent (es persze a vege nem maradt egyben), jo esellyel a budos eletben nem fogod meg egyszer ugyanazt a bovdent visszakotni. a diot kiakasztani onmagaban emlekeim szerint nem lehet, de lehet tevedek. egyszerubb lett volna a tavkapcsolo oldalan megoldani ezt a dolgot, ott van hely, konnyu hozzaferni, etc.

 

a csonek alapbol is van kis holtjateka minden iranyban - ha a nyerget probalod forgatni, vagy billegtetni. tekeres kozben erezni a merev cso utan. ki be huzva fixen tartja a helyet, nem pogozik. szepen, finoman mozog, menet kozben nem volt vele gond (parszor hasznaltam csak, aztan eladtam a bringaval).

 

a szimpla karbantartas egyszeru (youtubeon van video), szvsz az arat mindenkepp megeri (140 eur).

 



#1284
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha XX1 vagy X01 fogaskeréksor és valóban ütemes a kattogás, valamint mellette kizárható a középcsapágy kattogása, akkor lehet, hogy

  • nincs jól meghúzva a fogaskeréksor
  • nincs elég zsír az XX1 kazettatest és a fogaskeréksor közt
  • ha DT Swiss Star Rachet, akkor nincs elég kenés a reteszelő szerkezet alkatrészei körül

 

Megjegyzem, Lakata tegnap 3-szoros maraton világbajnok lett, borzasztó erős verseny lehetett a logok alapján!

A log nyilvános, Watt-adatokkal együtt: https://www.strava.c...ties/1053677949



#1285
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

A váltás részről folyamatos, kattogásszerű hangot hallok, kerékfordulatonként kb. egyszer.

Kiszedtem a kereket, nem találtam semmi rendellenességet. 
Fék is rendben. 
Ha nem ülök a bicajon és óvatosan tekerek, akkor is hallom. Olyan, mint a racsni hangja, mintha bizonyos időközönként hallanám. 
Lánc, fogaskeréksor tiszta, rendben lévőnek tűnik. 
Vajon mi lehet ez? Azt se zárom ki, hogy üzemszerű hang. 
11-es rendszer, ugye a hátra tekerem és ugrik a lánc is megszokott dolog itt, lehet ez a hang is. 

 

Erre valami ötlet, hogy mit nézzek még meg?

 


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1286
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
En is kiegyensulyozottabb konfignak gondolom a canyont, az asszony meg hallani sem akart arrol, hogy gar nelkul veszek ennyiert bringat :D

De aprosagok voltak, amik nem jottek be a bmcn:
1x11 hajtas, ez azert megis tekeros bringa, lefele mindenkeppnek szuknek ereznem az atfogast, meg nekem felfele sem art, ha kicsit jobb. Nagyok az ugrasok.
Sram trigger, tudomasom szerint nem tud lefele tobbet valtani (plane hatranyos, hogy nincs atdobo a nagyobb ugrashoz)
Elol 160as tarcsa
27.2es nyeregcso, a dropper posttol szinte teljesen elvagom magam
A geometriat nem tudtam volna kiprobalni, bar a bmc nagy nev ebben, es epp tavaly finomitottak a vazon.

Es mennyire ereztem, hogy ez az utolso pillanat... 300 euroval dragabb lett. Ennel igazan az ev vegi learazoknal sem lesz normalis meretekkel, de ez is inditotta el bennem a vezerhangyat.

Turazasoknal a dropper csovel marha jo volt amugy a nerve, engedni sem engedtem az arabol, ha nem viszik el annyiert amennyiert hirdettem, es nincs az exceed learazas, maradt volna. A rovid edzokorokon ereztem soknak, de majd kiderul mennyire volt jo/rossz dontes.

#1287
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

De az alkatreszekre csak ket ev garancia adnak. Persze az 6 eves vaz garancia azert jol hangzik, bar eddig azt hittem, hogy csak 5 eves.

Senki nem ad többet az alkatrészekre... de náluk a két év tapasztalatom szerint szarakodás nélkül mûködik.



#1288
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Havernak 3 évesen elrepedt a Canyon váza. Szó nélkül cserélték. Ennyi. Egy tök korrekt cég.

+ a Canyon fejcsőszöge is jobb (minimálisan ugyan) + sokkal jobb az áttétele.

 

De az alkatreszekre csak ket ev garancia adnak. Persze az 6 eves vaz garancia azert jol hangzik, bar eddig azt hittem, hogy csak 5 eves.



#1289
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Havernak 3 évesen elrepedt a Canyon váza. Szó nélkül cserélték. Ennyi. Egy tök korrekt cég.

+ a Canyon fejcsőszöge is jobb (minimálisan ugyan) + sokkal jobb az áttétele.

 


Marci

#1290
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Great job on choosing Canyon. We live for all types of riding and express our passion for the sport through the bikes we build. Now you get to experience what we're all about. Pure Cycling.


arn módosította - 2017. június 25. - 21:28


#1291
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Canyon-on 28/38-as hajtókar van, a BMC-n 30-as tányér, az mászásban egy 10 kilós bicajnál szinte észrevehetetlen de ha kell a végsebesség is akkor akkor a 2x. Telókban sincs számottevô különbség fôleg XC felhasználásra, a kerékszett meg ugyanaz, nekem személy szerint a gari is számítana.


950sm07 módosította - 2017. június 25. - 11:01


#1292
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Hosszra eleg hasonloak lehetnek, a canyon 1cmel rovidebb, +2cm stucni, -5mm setback. A bmcbol lehet alkudni.

185cm vagyok, altalaban az les jo szokott lenni.

Nekem az 535 mm nagyon soknak tűnik 185 cm-hez, hiába nevezik L-nek. A 485 sokkal jobban hangzik. A Canyon 620 mm szerintem okés. Én 181 vagyok, a vázam 46/60 cm, 110-es stucnival, ami elég hosszú. Minél rövidebb a stucni annál jobb.



#1293
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kigyujtottem a geo adatokat: https://docs.google....dit?usp=sharing

 

giant xtcm volt anno 29erben, de ahogy elnezem elegge masok a mostani 29er geometriak.


arn módosította - 2017. június 25. - 08:31


#1294
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A BMC csak L méretben van, 535 mm, óriás váz, mekkora vagy? Amúgy is elég fura a méretezés: S 445 mm + 584 mm felsőcső. Ha erős vagy biztos jó az 1x, nekem 3-4 óra körül már nagyon kell a pörgetés. Egyszóval Canyon (-300 Euro). Nem olyan exkluzív, lehet, hogy BMC váz és villa jobb (kérdés, hogy észrevennéd-e a különbséget? - na erre a kérdésre nincs válasz). Canyon.

Hosszra eleg hasonloak lehetnek, a canyon 1cmel rovidebb, +2cm stucni, -5mm setback. A bmcbol lehet alkudni.

185cm vagyok, altalaban az les jo szokott lenni.

arn módosította - 2017. június 25. - 07:28


#1295
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

A BMC csak L méretben van, 535 mm, óriás váz, mekkora vagy? Amúgy is elég fura a méretezés: S 445 mm + 584 mm felsőcső. Ha erős vagy biztos jó az 1x, nekem 3-4 óra körül már nagyon kell a pörgetés. Egyszóval Canyon (-300 Euro). Nem olyan exkluzív, lehet, hogy BMC váz és villa jobb (kérdés, hogy észrevennéd-e a különbséget? - na erre a kérdésre nincs válasz). Canyon.



#1296
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
http://www.bmc-switz...amelite-02/x01/

#1297
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Szukitem a kort :) ki melyiket?

https://www.canyon.c...-cf-sl-7-9.html
https://bikemarkt.mt...iginal-verpackt

Mindkettoben van pro es kontra...
2x11 xt vs 1x11 x01
Stepcast fox vs kashima fit4
Konnyebb carbon vaz vs bmc geo
6 ev gar vs gondolom semmi :)

arn módosította - 2017. június 25. - 00:02


#1298
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Jah nem, a bmc sram x01, de nemtom az 1x11hez eleg e a kondim, mert nem kinlodni szeretnek vele, arra ott a cx :D


Nekem bőven elég a 11-es rendszer. Aszfalton néha jó lenne elől még egy tányér, de lejtőn amúgy se tekerek, önerőből meg simán tartani tudom/lehet 30-ig a tempót.
Szeretem, hogy csak 1 váltókar van, egy tányért kell tisztán tartani.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1299
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

No elvittek a nervet, exceedet nezem... milyen a sram gx? Vagy inkabb az xt verzio? Az 2x11, es jobb a kerekszett.
Mongy lattam bmct is egesz jo arban, az is full xt, meg dt 1501 kerekszettel.


Jah nem, a bmc sram x01, de nemtom az 1x11hez eleg e a kondim, mert nem kinlodni szeretnek vele, arra ott a cx :D

#1300
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
No elvittek a nervet, exceedet nezem... milyen a sram gx? Vagy inkabb az xt verzio? Az 2x11, es jobb a kerekszett.

Mongy lattam bmct is egesz jo arban, az is full xt, meg dt 1501 kerekszettel.

arn módosította - 2017. június 24. - 21:17